Fotboll

Grupper · 16898 inlägg · 42 ämnen

Premier League

Sv: Premier League
scim:

För en som är lite dåligt insatt i den där handsregeln så måste jag få fråga. Skall det inte vara straff om en spelare medvetet gör en rörelse eller vilken är den nya regeln som du nämner ? Jag tycker straffen som liverpool skulle haft igår är solklar då det är en " skyddande hands " enligt domarspråket. ( DVS du slänger dig för att täcka skott och bollen tar på armen. Eller är jag ute på vift :)

LL: Det är riktigt att regeln är utformad så i regelboken, men fram tills denna säsong (?) så har domarna i Premier League tolkat den som sådan att det är hands om man inte har armarna efter kroppen. Jag gillar dock den nya (korrekta) tolkningen.

Jag tycker förresten att man borde se över straffregeln som helhet, när man väl reformerar sig.

mattias - 74: tycker inte att det ser ut att vara straff, Dunne har ryggen emot och har nog ingen aning om vad som händer.

LL:

Här är situationen, CA 9 minuter in i klippet.

scim: jag har inte sett situationen så jag kan inte uttala mig om detta specifika fall, men generellt sett är folk dåligt pålästa angående hands i straffområdet. Bara för att bollen träffar en hand eller arm är det inte straff, det måste vara en avsiktlig rörelse mot bollen eller att spelaren försöker göra sig större med armen. Och mycket riktigt så krävs det mer för att domarna ska blåsa innanför straffområdet, de ska vara 100% säkra på att det är straff för att de ska blåsa.

scim: Straff eller inte så skapade inte Liverpool tillräckligt många chanser eller tryck för att avgöra matchen. Tragiskt att se faktiskt..

(Jag är Liverpool-supporter ska sägas...)

mattias - 74: Självklart inte, precis lika lite som att Steven Irelands offsidemål var mål. Även om Dunnes hands inte föregåtts av en Liverpool-hands så har Premier League-domarna tydligen nya riktlinjer som går ut på att vara väldigt restriktiva med handsstraffar.

scim:

Så du menar att det inte var straff ?

Dream Team: För att sammanfatta, nej, Liverpool blev aldrig blåsta på någon straff. Däremot har dom återigen lyckats blåsa sig själva på en ligatitel, grattis.

Just nu är det bara United som kan spela bra fotboll i england !

mattias - 74: 0-0 skulle vara mumma till och med 0-1 kan funka, Madrid verkar vara i en hysterisk form hoppas Torres vill sänka Real som tack för förut.
Spelar Gerrard?

renen:

Madrid lär vinna. Jag vill se grötspel på onsdag bra att få 0 - 0 med sig till returen. Imorgon håller vi på Inter. Heja Zlatan :-)

mattias - 74: Ja igår var det illa, hur ska det sluta på onsdag? brrr

scim: Kul att City hjälper United till titeln!

Dream Team: Menar du att du direkt, utan repris, såg att bollen tog på armen på Dunne?

scim: Nej, jag behövde inte leta för att finna det uppenbara. Ja, den situationen såg jag inte alls.

Stefan:

hehe nej United vinner väl nu annars vore det väl konstigt.

Solklarr hands på Dunne också men det känns som det kvittar en dag som denna :)

mattias - 74:

Va vinner Chelsea? ;p

Poffa:

Spelar Liverpool så här lär vi släppa in minst 4 mot Real. Jävla skitlag man håller på. Varför skall man bli besviken år efter år på lagets oförmåga att vinna viktiga matcher i ligan.

Dossena ? Har rafa scoutat honom på Facebook eller ? Jävla SOPA!!!!!! Kanske han skulle platsa i Assyriska ?

Bara att gratulera världens vidrigaste lag till ytterligare en titel.

Dream Team: Ja, vill man leta straffar så kan man ju. Jag antar att du missade att den handsen föregicks av en Liverpool-hands som domaren också missade?

Poffa: Liverpool blev ju blåsta på en straff, men annars såg inte hemmalaget sådär jättesugna på att jaga efter nån ligatitel precis.

Blizzard: För att det är ett låneord, kanske. Tackle - Tackling. Varför kallar man man för man?

Poffa: näe, men varför kallar man det då för tackling?

Blizzard: Det gör man inte heller.

Poffa: Visst ær det underbart att se lite poængtorsk før Pool - framførallt nær det gynnar United.

Poffa: Trodde inte man tacka med fötterna....

mattias - 74: Jag tänkte bara meddela att jag skänker en tacksamhetens tanke till "det andra laget", så här på söndagskvällen.

Vill man kan man se Pool-City nu på C+ Sport 1. Men det kanske bara är Scim som är sugen på det.

I övrigt, Kevin Nolans tackling på Anichebe är riktigt jävla ful. Ett antal matchers avstängning. Minst.

mattias - 74: Bäst att ligga lågt. Vi har ju Rafa!

mattias - 74: Om jag inte grät när Köpenhamn kvitterade på övertid i förrgår (trots den bitande danska kylan) så lär jag nog inte gråta över en väntad poängförlust på bortaplan heller...

Projta:

Imorgon får Scim gråta :)

T T: Arsenal-Sland 0-0 är så trött på träsk fotbolllen

Stark bortatrea av Chelsea i dag. Kanske, kanske har de räknats ut för tidigt.

Frisco:

Dom bästa brittiska ramsorna

Nummer 6 var lite rolig

”Posh Spice is a slapper,

She wears a wonder bra,

and when she's shagging Beckham,

She thinks of Ginola”

mattias - 74: Du behöver en språkkurs.

T T:

Förstår du vad Carragher säger ? Själv förstår jag enbart vissa ord. Fan vilken komplicerad dialekt..

T T:

Just fan. Kan erkänna nu att mitt närminne brukar vara bra men inte nu . Sorry !

mattias - 74: Hur är det med närminnet? Det var samma diskussion om Bosingwa.

scim:

Jo det har jag för mig att man får eller vet du nånting jag inte vet :-)

mattias - 74: Beslut och beslut, enligt gällande regler får man väl inte ändra beslutet i efterhand iom att domaren visade ett gult kort.

JD:

Horribelt beslut men FA fortsätter vara korkade

mattias - 74: Han kom ju undan med ett gult, så det blir inget mer än det tydligen.

mattias - 74:

Riktigt fult.
Påminner lite om Leonardos fula tilltag på Ramos i Vm-94...

Paddan:

Nu spelar ju inte Leeds i Premier League men hittade inte nån annan passande tråd.

Hur många matcher tror ni han får ?

källan:

Arsenal hade en ramsa en gång i tiden där dom sjöng nånting i stil med

Steve Bould with no hair but we dont care. Den är en personlig favorit trots att jag inte är Arsenal fan.

You are my Solskjaer, my Ole Solskjaer, You make me happy, when skies are grey cause when its boring you just keep scoring, please dont take me solskjaer away !!

We all follow Man United
We're all going to Wemberly
And we'll really shake them up
When we win the FA Cup
Cuz United are the greatest football team
United are the greatest football team

mattias - 74: Ja det är ju samma 'ägare'till Chelsea och Ryssland.

renen:

Hiddink verkar ta över Chelsea

« · 1131289 · »