Fotboll

Grupper · 16885 inlägg · 42 ämnen

Premier League

Sv: Premier League
Frisco:
Har sett några minuter och tycker Doncaster försvarar sig bra, och kommer då och då upp i farliga kontringar. Har dock svårt att tro att det kommer hålla hela vägen...Arsenal klarar nog detta.

Ligacupen på Viasat Sport 1. Doncaster Rovers - Arsenal

Står 1-0 efter 4 minuter. Jag är inte förvånad.

mattias - 74: Ååå fan! då måste du se på nån repris match ;)

Projta:

Antar att du menar rooney. Han är med han också ;)

mattias - 74: Du ser, allt går mycket bättre när inte tjockisen e med =) ..

Projta:

SAHA!! men nu står det 1 - 3...

mattias - 74: Vem gjorde 3e målet?

Frisco: jasså?
ja men de börjar arta sig då:D
heh nä de vet vi eftersom ronaldho och saha t ex inte spelar i hemma laget;)

mattias - 74: 0-3 står det på min TV. Inga hemmamål alls.

mattias - 74:
yyeaaah
fan va nice:) danke

Jesse P:

Nu blev det 2 - 0 ji soon Park :)

Jesse P:

Vet inte vad man skall kalla uniteds laguppställning men SAHA gjorde precis 1-0 eter fint förarbete av Ronaldo!!

mattias - 74:
jasså?
hmm..de där ska united ta!!
b lags spelare eller hur är de uppställt?

Jesse P:

Ingen vidare 1:a halvlek iaf så... Jag zapade mellan det och CSI så :)

mattias - 74:
ja hade man den turen att ha den kanalen så

scim:

Får man väl hålla till godo med Birmingham - United på Via Sat Sport 1 nu då i Ligacupen.. Inte den bästa match kanske men man tager vad man haver som kvinnan sa när hon knäböjde i gurklandet :)

70 Rodrigues: Börjar bli lite får många X matcher nu från Spurs sida, tappar onödigt mycket poäng i längden på det.

Birmingham nästa match måste helt enkelt bli en 3-poängare, något annat duger inte!

scim:

Klart det går bra :-)

mattias - 74:

Nåja, vi får se hur Pool klarar sig när de får möta lite svårare motstånd igen.

scim:

Lauren spelade pojklagsförsvar.... Cole gör 2 - 0...

Kanske lika bra att ställa in sig på att pool skall komma 2:a nu .-)

mattias - 74:

De flesta spelare i Chelsea skulle hursomhelst vara bra förstärkningar till många lag. Ang hur överbetalda de är vet jag inte så mkt om, då de flesta lönesummor som nämns är de som det skrivits om i den engelska skvallerpressen.

scim:

Divor kanske är ett bättre ord :-)

scim: "Sopor = Duktiga fotbollspelare?"

Logik i Dalarna:-)

scim:

Man kan vara en sopa trots att man är bra också.. Kolla på Stoickov...

mattias - 74:

Sopor = Duktiga fotbollspelare?

Jag förstår ingenting.

scim:

Där borde Essien skickats ut f.ö. Jävla idiotspelare. Dyr sådan.

Chelsea har väl bara överbetalda sopor så när som på Lampard och nån till. Visst!! Duktiga fotbolsspelare men in i helvete överbetalda som många andra spelare i England...

LL:

Nu har det varit två situationer i den här matchen som jag anmärkt på, och det är straffsituationen där Lehmann drar i Drogbas tröja så han tappar balansen och faller samt Van Persies bortdömda mål som helt klart är en offside. Jag har samma bedömning i dessa situationer vilket filter jag än använder.

Ang. anti-Arsenal-filtret så har jag inget direkt mot Arsenal, ogillar dock Wenger som gnäller på allt annat än sitt eget lag vid dåliga insatser. Ungefär som förra matchen mot Newcastle där han gjorde en del plumpa påhopp mot Shearer bland annat.

Där borde Essien skickats ut f.ö. Jävla idiotspelare. Dyr sådan.

scim: gnäll gnäll på dig själv du.

Jag har inte påstått att du håller på Chelsea. Men du har skrivit rätt få inlägg rörande Arsenal utan att hitta en situation där domaren enligt dig har gynnat Arsenal på ett felaktigt sätt. Jag tycker att det är synd att du har ett sådant totalt anti-Arsenal-filter påslaget nästan hela tiden, för du är annars en mycket kunnig och läsvärd skribent gällande Premier League.

LL:

Gnäll gnäll.

Jag såg inte situationen, men Essien är en spelare som ständigt spelar på (fel sida) gränsen, så jag är säker att det kortet var korrekt, om inte i underkant. Jag håller f.ö. inte på Chelsea.

scim: Lustigt hur du alltid lyckas se allt som gynnar Arsenal som felaktiga domslut... Du tycker förstås att det gula kortet på Essien var felaktigt också?

Bissett19:

Ja ett rött kort vore lindrigt för den armbågen :-)

70 Rodrigues: Spurs är ju bara en massa fjollor:-)

mattias - 74: Men Essien vilken jävla idiot!!!

mattias - 74: Jävla köpelag, tacka vet jag SPURS :-)

scim:

Chelsea gör 1 - 0 inte helt rättvist som matchen gestaltat sig men Chelsea är Chelsea

Dragan 2k: Tror att det största hotet mot Chelsea blir Liverpool men vi får se Man U ser starka ut...

scim:

Nu har det dock jämnat ut sig, eller rättare sagt, Arsenal har tagit över. Ett skott i stolpens yttersida och ett mål (knappt men korrekt) bortdömt för offside.

Dragan 2k:

Ser inte direkt ut som så, Chelsea håller i taktpinnen och har redan blivit rånade på en solklar straff.

scim: Härligt. Då var vi i rätt tråd igen. En dryg halvtimma kvar där vi hoppas på en härlig tre poängare för Arsenal. Allt för att hjälpa ett Man Utd.

Mattias - 74:

Jag är sur för att de visade (hela) matchen med 30min fördröjning. Jag hade definitivt föredragit om de hoppade in Live in i matchen, så dom alltid gör när den tidigare matchen drar över.

Dragan 2k: problemet med att Keane låter hela organisationen veta att du har varit kass är att Keane själv inte längre kan säga det med styrkan av att själv ha varit bättre. Du kan aldrig skälla ut lagkamrater efter noter med någon som helst trovärdighet om du inte själv har varit bättre, och tiden har hunnit både ikapp och förbi Keane. Det räcker inte att bara sparka motståndarna på benen, man måste hinna med att hantera bollen ibland också...

Dragan 2k: Jag tror inte Kean skulle gör sig själv rättvis i spanska ligan. Titta på Gravensen, han åker ut i var och varannan match. Kean med sitt humör skulle få rött kort under sina femton först minuter.

Dragan 2k:

United slog Wigan med 4 - 0 igår efter 2 mål av rooney. Tror Sir Alex sitter säkert. Iaf ett tag till..

Dragan 2k:

Ja men brittiskt är brittiskt :-)

mattias - 74: En stor skillnad föreligger dock. I PL finns det fler än 2 lag med kvalité. Skotska ligan är kort och gott en skitliga.

Dragan 2k:

Skotska ligan är ju i månt och mycket likt PL på många olika sätt och jag tror han passar bättre i den typen av fotboll. Fast det vore ju roligt och se Han och beckham spela varannan match.. :-)

mattias - 74: Vet inte. Visst. Skotsk fotboll är inte lika teknisk men en spelare och pådrivare av Keans karaktär skulle verkligen behövas i Real Madrid. Har man som spelare inte gjort en bra match och Keane spelar i ditt lag så vet du om att du var kass i matchen. Tja hela organisationen vet om det.

Bissett19:

enligt brittisk press skriver Keane på för Celtic inom 48 timmar...

Tror det passar han bättre eller ??

se länk

Efter 3 raka för Spurs så börjar man vara med i racet kring CL-platser igen, skulle vara kanon om man fick se dom där nästa säsong.

Dragan 2k: Där har du en poäng,men Milanoderbyt ikväll tror jag kan bli en höjdare!!

« · 641854 · »