Frisco: Har sett några minuter och tycker Doncaster försvarar sig bra, och kommer då och då upp i farliga kontringar. Har dock svårt att tro att det kommer hålla hela vägen...Arsenal klarar nog detta.
Får man väl hålla till godo med Birmingham - United på Via Sat Sport 1 nu då i Ligacupen.. Inte den bästa match kanske men man tager vad man haver som kvinnan sa när hon knäböjde i gurklandet :)
De flesta spelare i Chelsea skulle hursomhelst vara bra förstärkningar till många lag. Ang hur överbetalda de är vet jag inte så mkt om, då de flesta lönesummor som nämns är de som det skrivits om i den engelska skvallerpressen.
Där borde Essien skickats ut f.ö. Jävla idiotspelare. Dyr sådan.
Chelsea har väl bara överbetalda sopor så när som på Lampard och nån till. Visst!! Duktiga fotbolsspelare men in i helvete överbetalda som många andra spelare i England...
Nu har det varit två situationer i den här matchen som jag anmärkt på, och det är straffsituationen där Lehmann drar i Drogbas tröja så han tappar balansen och faller samt Van Persies bortdömda mål som helt klart är en offside. Jag har samma bedömning i dessa situationer vilket filter jag än använder.
Ang. anti-Arsenal-filtret så har jag inget direkt mot Arsenal, ogillar dock Wenger som gnäller på allt annat än sitt eget lag vid dåliga insatser. Ungefär som förra matchen mot Newcastle där han gjorde en del plumpa påhopp mot Shearer bland annat.
Där borde Essien skickats ut f.ö. Jävla idiotspelare. Dyr sådan.
Jag har inte påstått att du håller på Chelsea. Men du har skrivit rätt få inlägg rörande Arsenal utan att hitta en situation där domaren enligt dig har gynnat Arsenal på ett felaktigt sätt. Jag tycker att det är synd att du har ett sådant totalt anti-Arsenal-filter påslaget nästan hela tiden, för du är annars en mycket kunnig och läsvärd skribent gällande Premier League.
Jag såg inte situationen, men Essien är en spelare som ständigt spelar på (fel sida) gränsen, så jag är säker att det kortet var korrekt, om inte i underkant. Jag håller f.ö. inte på Chelsea.
scim: Lustigt hur du alltid lyckas se allt som gynnar Arsenal som felaktiga domslut... Du tycker förstås att det gula kortet på Essien var felaktigt också?
Nu har det dock jämnat ut sig, eller rättare sagt, Arsenal har tagit över. Ett skott i stolpens yttersida och ett mål (knappt men korrekt) bortdömt för offside.
scim: Härligt. Då var vi i rätt tråd igen. En dryg halvtimma kvar där vi hoppas på en härlig tre poängare för Arsenal. Allt för att hjälpa ett Man Utd.
Jag är sur för att de visade (hela) matchen med 30min fördröjning. Jag hade definitivt föredragit om de hoppade in Live in i matchen, så dom alltid gör när den tidigare matchen drar över.
Dragan 2k: problemet med att Keane låter hela organisationen veta att du har varit kass är att Keane själv inte längre kan säga det med styrkan av att själv ha varit bättre. Du kan aldrig skälla ut lagkamrater efter noter med någon som helst trovärdighet om du inte själv har varit bättre, och tiden har hunnit både ikapp och förbi Keane. Det räcker inte att bara sparka motståndarna på benen, man måste hinna med att hantera bollen ibland också...
Dragan 2k: Jag tror inte Kean skulle gör sig själv rättvis i spanska ligan. Titta på Gravensen, han åker ut i var och varannan match. Kean med sitt humör skulle få rött kort under sina femton först minuter.
Skotska ligan är ju i månt och mycket likt PL på många olika sätt och jag tror han passar bättre i den typen av fotboll. Fast det vore ju roligt och se Han och beckham spela varannan match.. :-)
mattias - 74: Vet inte. Visst. Skotsk fotboll är inte lika teknisk men en spelare och pådrivare av Keans karaktär skulle verkligen behövas i Real Madrid. Har man som spelare inte gjort en bra match och Keane spelar i ditt lag så vet du om att du var kass i matchen. Tja hela organisationen vet om det.
Har sett några minuter och tycker Doncaster försvarar sig bra, och kommer då och då upp i farliga kontringar. Har dock svårt att tro att det kommer hålla hela vägen...Arsenal klarar nog detta.