mattias - 74: tycker att Liverpool vann fullt rättvist, men det var en långa stunder märkligt tam match. Ett par småfula tacklingar här och där, men inte mer än så. Jag hade väntat mig att det skulle smälla mer, men Chelsea var väldigt bleka och det kändes som om Liverpool hade bra koll hela vägen och aldrig var riktigt hotade. Det var väl Cashley Cole och Deco som hade något som kan kallas målchanser, annars var nog Liverpool betydligt närmare 2-0 än Chelsea 1-1.
Coles varning samt mascherano snackade till sig sitt gula köper jag men Webb hade kunnat visa fleras på tex alonso Terry samt att Cole kanske borde haft ett till gult ? Skönt att slå Chelsea på bortaplan. Benitez säger att skall du vinna ligan måste du slå toppkonkurrenterna och nu har Liverpool vuniit mot United hemma och Chelsea borta. Ser riktigt bra ut även om de inte spelat bra i alla sina matcher.
"When a groggy Vedran Corluka regained consciousness in the ambulance leaving the Britannia Stadium on Sunday he asked medical staff who he was. On being told he played football for Tottenham Hotspur he lapsed into a coma."
mattias - 74: Så här i efterhand kan man säga att det blev full pott till Harry Houdinis hemmalag.
2.33: GOAL - LIVERPOOL. Keane, yard of space, rolled ball into path of Kuyt who smashed it into the roof of the net from a tight angle, about 10 yards out. Spurs 0, Liverpool 1
68.39: GOAL - SPURS. Bentley swung in the corner from the right, King went up with Carragher and the ball flew in off the Liverpool defender. Spurs 1, Liverpool 1
89.59: GOAL - SPURS. Bentley stepped inside Masccherano, swerving shot saved by Reina diving to his left, Bent onto the loose ball in a flash and squared for Pavlyuchenko to slot home from six yards. Spurs 2, Liverpool 1
Och N'castle ser ut att ta andra raka segern. Man leder mot Villa och inget ser ut att tala för en upphämtning. Den vältalige Kinnear kanske börjar få ordning på skatorna.
mattias - 74: Vilka har nämnt Svennis som en kandidat? Jag kan lägga i mitt eget namn i hatten också så har du en kandidat till att spela på, till marginellt bättre odds antagligen.
0-2 mot Villa. Usch. Iofs ingen skam i sig att torska mot Villa som i sina bästa stunder är ett jävligt bra lag, men nu är det bara att glömma ligatiteln den här säsongen. Arsenal behöver en ledare i Patrick Vieiras anda, hur fin fotboll alla yngligar än kan spela så saknas jämnheten som man får med åren.
Motgångarna fortsätter för ditt Arsenal. 3 - 0 mot City också i helgen, City borde väl dessutom haft ytterigare ett mål när robinho felaktigt vinkades av för Offside.
Kul med lite roliga resultat i helgen.
Liverpool - Fulham 0 - 0 Chelsea - Newcastle 0 - 0 Aston Villa - Man Utd 0 - 0
mattias - 74: Eller när han missade sitt andra friläge, eller när man blev bestulen på en straff när Ireland avlossade ett skott på någons hans i andra...eller någon av de andra chanserna man brände. Arsenal var verkligen usla i lördags...
Jag tog nu bara 1 situation eftersom jag zappade över från Liverpoolmatchen och såg då denna sekvens jag nämnde. Pools match var si så där. Gerrard vilade och då tappar man genast poäng. Man slog united utan honom och nu tappar man poäng mot fulham ( ? ) dessutom på Anfield. hade suttit skönt med 3 poäng och ett litet ryck i tabellen.
Det roligaste jag läste i helgen var när Fulhams supportrar sjöng "Jimmy bullard bullard, his better then steven gerrard , his thinner than frank lampard Jimmy bullard bullard"
Efteråt hade bullard sagt, " Jag vet inte om jag är bättre än gerrard men jag är definitivt smalare än Frank"
scim: klassiskt psykologiskt knep (eller i alla fall försök till det) för att försöka lyfta sina egna spelare, skulle jag tro. City vann helt och hållet rättvist, något annat tror jag ärligt talat inte att Wenger anser heller även om han inte säger det offentligt. Dock håller jag inte med om att det skulle ha varit straff för handsen, Hoyte hade ingen chans att hinna få undan armen där. Robinhos avblåsta mål däremot är tveksamt men jag är inte helt säker på att det var fel, kameravinkeln på reprisen är inte den bästa.
Men allt det är förvisso rent akademiska diskussioner, matchen var ju ändå i realiteten avgjord efter 1-0.
LL: Wenger har verkligen tagit detta till sin spets, jag tror en lämplig synonym för honom är surkuk (pardon my french). Han är definitivt Premier Leagues sämsta förlorare och frågan är hur länge han får sitta kvar nu när det börjar knacka i maskineriet (med det inte sagt att han gjort ett fantastiskt bra arbete med relativt små medel i Arsenal).
Apråpå handsen, få undan och få undan, han är ansvarig för var han placerar sina armar och här gick City miste om en bra målchans. Domarna verkar dock ha några nya direktiv när det gäller handssituationer för det verkar aldrig bli straff nuförtiden.
scim: vaddå dålig förlorare? Är väl inte hans fel att alla domare, planskötare, motståndare och förbundsanställd är med i en sammansvärjning mot Arsenal? :-)
Men sitta kvar kommer han att göra ett bra tag till om han inte själv kliver av. Visst har det börjat knackigt och visst har han gjort en del misstag, men nu har han i alla fall rättat till ett av de större genom att fimpa Gallas som kapten och ge bindeln till Fabregas i stället.
Ángående handsen så är det så att domarna inte ska blåsa för sådana situationer så länge inte spelaren håller ut armarna för att göra sig större. Hoyte mer eller mindre bara stod där.