Fotboll

Grupper · 16898 inlägg · 42 ämnen

Premier League

Sv: Premier League
LL: det var förresten en nästan identisk handssituation mellan Sunderland och West Ham på söndagen, och inte heller då blåste domaren.

Wayne Gresky: Åååh, jösses. Vilken träff.

Wayne Gresky: Vackert!

Wayne Gresky:

2 mål av Elmander i dag. Hans form är på väg uppåt.

mattias - 74: Bra med Arsenal vinst idag vinst imorgon så leder vi igen!

mattias - 74: Hmmm...

mattias - 74: jag tror att Owen vore en ganska bra värvning för er del. Han är ingen frälsare, men en bra breddvärvning och han bör kunna tillföra mycket mer än vad tex Jermaine Pennant någonsin har gjort i något lag.

LL:

Det Benitez försöker göra med Liverpool just nu är att få spelare till klubben som är benägna att jobba arslet av sig för att vinna, spelare som känner stolthet att dra på sig den röda tröjan. Keane är just en sådan, har inga tvivel om honom....det kommer lossna. Owen är en "Local Lad", en ledare, och skulle med största sannolikhet dra med sig resten av gänget. Därför välkommnas ett köp av Owen, iaf av mig. Dock är han ingen frälsare som du skriver.

För övrigt konstaterar man efter dagens matcher att ronaldo var ovanligt korkad när han tog bollen med handen ??

Vad tänkte han på egentligen :)

LL: Nu är väl inte Owen nån kantspringare, som Pennant. Däremot är jag helt övertygad om att han gjort betydligt fler mål än ex Keane till dags dato.

sylf: nej, Owen och Pennant är inte alls likadana spelartyper, det var inte det jag menade heller. Men Pennant sitter mest på läktaren och kostar pengar medan Owen skulle kunna bidra med ett och annat mål och kunna avlasta de övriga anfallarna en aning.

mattias - 74: jag såg inte hela matchen, men Ronaldo verkade inte vara helt i balans. Han försökte ju hävda att han trodde att det redan var blåst, men den gubben gick inte.

LL:

Webb gjorde iaf en 100 % insats som domare. Varnade för att Ireland och den där nya United backen ( kommer inte ihåg namnet ) slängde bort bollen. Mer sånt tack.

mattias - 74: ja, där gjorde Webb rätt. Jag blev lite småirriterad på kommentatorerna som inte fattade att det var därför det blev gula kort, de satt ju och sade "var det där verkligen värt ett gult?" och syftade på tacklingarna.

LL:

Ja jag tänkte också på det.

Imorgon tar Liverpool över serieledningen när vi vinner mot West Ham.

LL:

Ryktas om att United skall sälja Tevez för 30 mille till real i Januari ? Låter lite väl mycket i mina öron ?

mattias - 74:

United kan inte sälja Tevez eftersom dom inte äger honom.

Rytter:

Ok men det är väl knappst troligt att han nöjer sig med att vara bänknötare hur långe som helst heller ? Värvades inte Berbatov som Back up till tevez / rooney eller var det tvärt om ? Har ingen koll på United av förklarliga skäl :)

Tevez eller Berbatov vad tycker du ?

mattias - 74:

Helst ser jag alla tre i United eftersom de fyller olika funktioner.

Tevez är guld värd att ha i matcher där forwards måste jobba hårt för att stänga ytor. Finns nog inte många forwards överhuvudtaget som kommer upp i Tevez arbetskapacitet.

Berbatov är ju mer en target spelare som inte tar många steg i onödan för att hjälpa till i defensiven, men när det gäller kreativitet, förmåga att hålla i boll och fördela vidare är Berbatov före Tevez.

Just nu är Berbatov/Rooney förstavalet, och jag tror inte United kommer att utnyttja sin option att köpa ut Tevez för ca £25 mille. Speciellt inte eftersom man har två riktigt lovande anfallare i Campell och Wellbeck som man vill ge speltid.

Tevez är lite av en personlig favorit, men tyvärr är detta nog sista säsongen man ser honom i United tröjan.

Rytter: är inte Campbell utlånad till Tottenham? Eller finns det en till med samma efternamn?

mattias - 74: Ni tog över serieledningen, men knappast genom någon vinst mot West Ham.

LL:

Nej det är samma Campbell, men han kommer troligen att återkallas till nyår. Sedan snackar jag ju om nästa säsong och ger en anledning varför man troligen inte kommer att köpa loss Tevez från MSI efter sommaren.

Anledningen är till stor del att han koster runt £25 mille samt att man har två lovande anfallare Campbell (i Tottenham) samt Wellbeck som man säkert vill ge speltid nästa år.

Poffa:

Nej avsluten var många men inte nån i mål. SUCK!

mattias - 74: Tandlösa avslut.
Man satt bara och väntade på att West Ham skulle göra mål i slutet, nä skärpning annars är det risk att det blir som det varit,vi tappar poäng mot dom säkra 'trepoängarna'

renen:

Är Agger skadad eller eftersom finnen spelade, inget ont om honom för han skötte sig bra men Agger är ju 1:a valet. Gerrard var kung igår han är överallt och det syns att han är guld värd för Pool. Mascherano saknades också på mitten.

Sedan undrar jag när Keane skall sluta och lipa när han inte få frispark, kanske bättre och jaga ifatt och återerövra bollen istället. Kanske därför Benitez bytte ut honom ??

mattias - 74: Vet inte om Agger är skadad, såg han ej på bänken.
Keane är mysterium vad fattas?
Sami var bra igår tycker han har varit en liten säkerhetsrisk tidigare.
Vi tar Blackburn till helgen...

renen:

Ja nu måste det komma en seger. oavgjort mot West Ham och Fulham i ligan och dessutom på hemmaplan håller inte. Såg förresten att Torres kom 3:a som europas bästa spelare. Ronado vann och det är väl inte så konstigt med tanke på vilken säsong han han gjorde förra säsongen. 42 mål som mittfältare, eller skall man kalla ronaldo för Mittfältare ??

mattias - 74: vette fan vad man ska kalla Ronaldo, men ingen kan ta ifrån han 42 mål.
Fast jag är ju inen större supporter av han.

renen:

Nej det är inte jag heller, han är en diva av det större slaget men att han är en duktig fotbollspelare kan ingen ta ifrån honom. Dock ser det ut som hiitills under denna säsong att han skärpt till sig men man kanske skall avvakta lite till :)

mattias - 74: Och våran Zlatan kom på 7e palts, han har ett tag kvar till att bli världens bäste, de lär han dock alldrig bli känns det som !

Projta:

Han kom 9:a ! Här är hela listan!

1. Cristiano Ronaldo, 446 poäng

2. Lionel Messi, 281 p

3. Fernando Torres, 179 p

4. Iker Casillas, 133 p

5. Xavi Hernandez, 97 p

6. Andrej Arsjavin, 64 p

7. David Villa, 55 p

8. Kaka, 31 p

9. Zlatan Ibrahimovic, 30 p

10 Steven Gerrard, 28 p

11. Marcos Senna,16 p

12. Emmanuel Adebayor , 12 p

13. Wayne Rooney, 11 p

14. Sergio Agüero, 10 p

15. Frank Lampard, 8 p

16. Franck Ribéry, 7 p

17. Samuel Eto'o, 6 p

18. Gianluigi Buffon, 5 p

19. Michael Ballack, Cesc Fabregas, 4 p

21. Didier Drogba, Sergio Ramos, Nemanja Vidic, 3 p

24. Edwin van der Sar, Ruud van Nistelrooy 2 p

25. Karim Benzema, Pépé, Luca Toni, Rafael van der Vaart, Jurij Zjirkov¨0 p

Cassilias och Arashvin före Zlatan ? Skall man ta listan på allvar ?

mattias - 74: Casillas absolut, men dock är det svårt att jämföra målvakt och Anfallare, Arashvin ja han är knappast bättre än Zlatan, tycker både Etoo m,f är bättre !
På målvakt sidan så är ändå Buffon den bäste målvakt, de tycker iaf jag

Projta:

Borde dom inte ha en separat lista för vilken position du har i respektive lag ?

Känns dumt att jämföra Zlatan med Cassilias ändå med tanke på vad de uträttar för respektivet lag.

Adebayor och Eto'o före Cesc Fabregas? Vilket skämt. Adebayor gjorde förvisso många mål, men tack vare bland annat vem om inte Fabregas? Eto'o var skadad större delen av säsongen och gjorde iofs hyggligt med mål när han kom tillbaka men spelade han ens 20 matcher på hela året? Och vad har Arsjavin egentligen gjort mer än två hyggliga matcher i VM och en bra UEFA-cupfinal?

Fast egentligen ska man väl inte bry sig i sådana där listor. Det är i stort sett alltid offensiva spelare som vinner utom häromåret när Cannavaro vann.

LL:

Gerrard efter Zlatan känns också oerhört fel :-)

mattias - 74: "42 mål som mittfältare, eller skall man kalla ronaldo för Mittfältare ??"

Jag (och många med mig) hävdar att Ronaldo inte är mittfältare annat än på papperet. Han utgår från den positionen vid avspark, men jag påstår att Rooney är mer mittfältare än vad Ronaldo någonsin har varit oavsett vad som står i laguppställningen (det skulle tex vara intressant att se statistik på hur ofta Rooney passar framåt till Ronaldo och tvärt om). Det gör ju självklart inte att det blir dåligt att ha gjort 42 mål, men någon mittfältare anser jag inte på något sätt att han är.

LL:

Nej jag håller med dig dig där han är absolut ingen mittfältare

LL:

Ronaldo är ytter i United, och han har en rätt fri offensiv roll. Men hans utgångs position är som höger eller vänsterytter.

Beroende på om United spelar 4-4-2 eller 4-2-3-1 har han lite olika roller, men att påstå att han är anfallare är inte rätt samtidigt är han inte en vanlig yttermittfältare heller.

Rytter:

Men 42 mål är ruskigt imponerande. hade varit sjukt bra om han varit Mittback :)

...och de som trodde på Roy Keane som den förste att få sparken hade rätt:

www.guardian.co.uk/football/2008/dec/04/sunderland-roy-keane

LL: eller sparken och sparken, han avgick väl av egen vilja om man ska vara petig.

LL:

De andra inom föreningen hade väl motvilligt gått med på att han skulle lämna om man skall tro det man läst..

De ville ju ha honom kvar.

Verkar som att Agger stannar enligt Rafa, men vem vet jag tycker Agger ska stanna och utvecklas i Pool han har kvaliteter..

renen: Eller ett byte. ni får tillbaka Romas Riise mot Agger =)

Intressanta matcher i Eftermiddag.

Först ut Fulham - Man City kl 1345, City är nog lite slitna efter UEFA Cup spelet så ett x skall de vara nöjda med.

Kan Bolton rubba Chelsea ? Jag tror det. Chelsea har inte vunnit på 3 matcher. Elmander i bra form.

Banken är Arsenal. Dom bara vinner.

Liverpool borde också vinna då Blackburn är usla för tillfället. Utan Torres men förhoppningsvis vinner dom ändå.

Själv skall man se om man hinner se nånting på pool matchen då morsan är på besök så man får se vad kärringen vill göra :)

renen:

Tottenham will offer £5m plus midfielders Aaron Lennon and Jamie O'Hara - valued at £10m and £5m respectively - to tempt Liverpool into selling former Spurs striker Robbie Keane. (Daily Mirror)

Tror det stannar vid ett rykte. Keane lämnar inte i första taget

mattias - 74:

sälj och ta de £5m och köp in Michael Owen istället :)

Stefan:

Lägger in länken också missade den.

Snackas om Emil Heskey också men där säger jag tvär NEJ.

mattias - 74:

Ja nån Heskey vill jag inte se i klubben igen, räckte med hans förra vända här :)

Enligt mitt länktips är det Crouch och inte Keane Rednapp vill ha :)

Redknapp är en storfan av Crouchie.

Stefan:

Skönt att vara serieledare igen :)

« · 1091877 · »