mattias - 74: jag tror att Owen vore en ganska bra värvning för er del. Han är ingen frälsare, men en bra breddvärvning och han bör kunna tillföra mycket mer än vad tex Jermaine Pennant någonsin har gjort i något lag.
Det Benitez försöker göra med Liverpool just nu är att få spelare till klubben som är benägna att jobba arslet av sig för att vinna, spelare som känner stolthet att dra på sig den röda tröjan. Keane är just en sådan, har inga tvivel om honom....det kommer lossna. Owen är en "Local Lad", en ledare, och skulle med största sannolikhet dra med sig resten av gänget. Därför välkommnas ett köp av Owen, iaf av mig. Dock är han ingen frälsare som du skriver.
För övrigt konstaterar man efter dagens matcher att ronaldo var ovanligt korkad när han tog bollen med handen ??
sylf: nej, Owen och Pennant är inte alls likadana spelartyper, det var inte det jag menade heller. Men Pennant sitter mest på läktaren och kostar pengar medan Owen skulle kunna bidra med ett och annat mål och kunna avlasta de övriga anfallarna en aning.
mattias - 74: jag såg inte hela matchen, men Ronaldo verkade inte vara helt i balans. Han försökte ju hävda att han trodde att det redan var blåst, men den gubben gick inte.
Webb gjorde iaf en 100 % insats som domare. Varnade för att Ireland och den där nya United backen ( kommer inte ihåg namnet ) slängde bort bollen. Mer sånt tack.
mattias - 74: ja, där gjorde Webb rätt. Jag blev lite småirriterad på kommentatorerna som inte fattade att det var därför det blev gula kort, de satt ju och sade "var det där verkligen värt ett gult?" och syftade på tacklingarna.
Ok men det är väl knappst troligt att han nöjer sig med att vara bänknötare hur långe som helst heller ? Värvades inte Berbatov som Back up till tevez / rooney eller var det tvärt om ? Har ingen koll på United av förklarliga skäl :)
Helst ser jag alla tre i United eftersom de fyller olika funktioner.
Tevez är guld värd att ha i matcher där forwards måste jobba hårt för att stänga ytor. Finns nog inte många forwards överhuvudtaget som kommer upp i Tevez arbetskapacitet.
Berbatov är ju mer en target spelare som inte tar många steg i onödan för att hjälpa till i defensiven, men när det gäller kreativitet, förmåga att hålla i boll och fördela vidare är Berbatov före Tevez.
Just nu är Berbatov/Rooney förstavalet, och jag tror inte United kommer att utnyttja sin option att köpa ut Tevez för ca £25 mille. Speciellt inte eftersom man har två riktigt lovande anfallare i Campell och Wellbeck som man vill ge speltid.
Tevez är lite av en personlig favorit, men tyvärr är detta nog sista säsongen man ser honom i United tröjan.
Nej det är samma Campbell, men han kommer troligen att återkallas till nyår. Sedan snackar jag ju om nästa säsong och ger en anledning varför man troligen inte kommer att köpa loss Tevez från MSI efter sommaren.
Anledningen är till stor del att han koster runt £25 mille samt att man har två lovande anfallare Campbell (i Tottenham) samt Wellbeck som man säkert vill ge speltid nästa år.
mattias - 74: Tandlösa avslut. Man satt bara och väntade på att West Ham skulle göra mål i slutet, nä skärpning annars är det risk att det blir som det varit,vi tappar poäng mot dom säkra 'trepoängarna'
Är Agger skadad eller eftersom finnen spelade, inget ont om honom för han skötte sig bra men Agger är ju 1:a valet. Gerrard var kung igår han är överallt och det syns att han är guld värd för Pool. Mascherano saknades också på mitten.
Sedan undrar jag när Keane skall sluta och lipa när han inte få frispark, kanske bättre och jaga ifatt och återerövra bollen istället. Kanske därför Benitez bytte ut honom ??
mattias - 74: Vet inte om Agger är skadad, såg han ej på bänken. Keane är mysterium vad fattas? Sami var bra igår tycker han har varit en liten säkerhetsrisk tidigare. Vi tar Blackburn till helgen...
Ja nu måste det komma en seger. oavgjort mot West Ham och Fulham i ligan och dessutom på hemmaplan håller inte. Såg förresten att Torres kom 3:a som europas bästa spelare. Ronado vann och det är väl inte så konstigt med tanke på vilken säsong han han gjorde förra säsongen. 42 mål som mittfältare, eller skall man kalla ronaldo för Mittfältare ??
Nej det är inte jag heller, han är en diva av det större slaget men att han är en duktig fotbollspelare kan ingen ta ifrån honom. Dock ser det ut som hiitills under denna säsong att han skärpt till sig men man kanske skall avvakta lite till :)
mattias - 74: Casillas absolut, men dock är det svårt att jämföra målvakt och Anfallare, Arashvin ja han är knappast bättre än Zlatan, tycker både Etoo m,f är bättre ! På målvakt sidan så är ändå Buffon den bäste målvakt, de tycker iaf jag
Adebayor och Eto'o före Cesc Fabregas? Vilket skämt. Adebayor gjorde förvisso många mål, men tack vare bland annat vem om inte Fabregas? Eto'o var skadad större delen av säsongen och gjorde iofs hyggligt med mål när han kom tillbaka men spelade han ens 20 matcher på hela året? Och vad har Arsjavin egentligen gjort mer än två hyggliga matcher i VM och en bra UEFA-cupfinal?
Fast egentligen ska man väl inte bry sig i sådana där listor. Det är i stort sett alltid offensiva spelare som vinner utom häromåret när Cannavaro vann.
mattias - 74: "42 mål som mittfältare, eller skall man kalla ronaldo för Mittfältare ??"
Jag (och många med mig) hävdar att Ronaldo inte är mittfältare annat än på papperet. Han utgår från den positionen vid avspark, men jag påstår att Rooney är mer mittfältare än vad Ronaldo någonsin har varit oavsett vad som står i laguppställningen (det skulle tex vara intressant att se statistik på hur ofta Rooney passar framåt till Ronaldo och tvärt om). Det gör ju självklart inte att det blir dåligt att ha gjort 42 mål, men någon mittfältare anser jag inte på något sätt att han är.
Ronaldo är ytter i United, och han har en rätt fri offensiv roll. Men hans utgångs position är som höger eller vänsterytter.
Beroende på om United spelar 4-4-2 eller 4-2-3-1 har han lite olika roller, men att påstå att han är anfallare är inte rätt samtidigt är han inte en vanlig yttermittfältare heller.
Tottenham will offer £5m plus midfielders Aaron Lennon and Jamie O'Hara - valued at £10m and £5m respectively - to tempt Liverpool into selling former Spurs striker Robbie Keane. (Daily Mirror)
Tror det stannar vid ett rykte. Keane lämnar inte i första taget