scim: Haha ja tack, å de är inte du då som försvarar detta köpvansinne bara för att du cityanhängare?!:)
Jag hade skämts som supporter om mitt arsenal blivit uppköpt av någon rik daddeltrampare och wenger börjat lägga miljarder varje år på etablerade spelare fast man har en bänk som är fullt kompatibel att slåss i toppen utav världens bästa liga!!
Sedan är ju Manchini en pajas av stora mått. Han tycker platserna på mittfältet är begränsade ( ? ) och vill ha De rossi.. Hur kan man påstå att det är begränsat när det kryllar av världsspelare. Snacka om storhetsvansinne.
" "I have Barry, De Jong, Milner and Toure - but if you consider the number of games in the league, the Champions League and the FA Cup that is not enough.
mattias - 74: Jag vet inte om jag tycker att Barcelonas sätt att värva lovande barn gratis från världens alla hörn är så mycket mer sympatiskt än de klubbar som faktiskt betalar ordentligt för spelare de värvar och ger mindre klubbar en chans att finansiera sin verksamhet med talangutveckling.
scim: Jag tycker bara citys agerande är löjligt, lika jävla löjligt som samuel etoo's nya lön i ryssland!
Å kom inte å påstå att man inte kan nå toppen utan pengar för det är rent bull!!! Har du en bra organisation, värvar billigt men smart och har en bra ledarstab och en stolthet att få representera klubben så kan du gå hur långt som helst.
Jag håller med mattias, införskaffa en köpgräns iform av eget kapital el liknande för att stävja dessa storhetsvansinnen som bl.a. Barca och city håller på med!
Klart jag accepterar att det ser ut som det gör , man har liksom inget val. Man är ju forbollstokig men jag vill ändå ha en köpgräns inom toppfotbollen i Världen. Tycker inte du att det borde få finnas ex lönetak eller nån slags köpgräns inom fotbollen. Nasris lön skall f.ö ligga på 2 millar i veckan. Du hör ju själv vilka pengar det är frågan om . . . .
Jag är emot att spelare säljs om dom står under kontrakt det är jag fortfarande. Inget konstigt i det. Har du kontrakt som ex Kuyt har med Liverpool till 2013 så " skall " ingen klubb få köpa honom som Inter nu vill göra. Det är spelaren själv som valt att skriva på för si och så många år. Om en spelares kontrakt däremot gått ut så är det fritt fram och handla. enkel logik tycker jag !
mattias - 74: Var i sitter egentligen den här själen som du säger att City tappat? Sitter den i supportrarna som varit City trogna i med och motgång? Som slog publikrekord när man degrederades till Leage 1? Sitter den i Citys rika historia och alla profiler som passerat genom åren? Sitter den i de titlar City samlat på sig?
Om så är fallet, hur påverkas detta genom att man fått en ny ägare som är beredd att ta City till nya framgångar?
City dikterar inte villkoren för att lyckas i fotbollsvärden. Liksom alla lag som inte råkade vara framgångsrika under de år då pengar på allvar började hällas över fotbollseuropa så har man en brant uppförsbacke innan man kan etablera sig i toppen. Den enda vägen dit är pengar, oavsett om du gillar det eller inte. Kan du inte acceptera att fotboll nuförtiden är big business rekommenderar jag dig att söka dig till någon annan idrott.
Så nu är du för en köpgräns? Det är väl ett framsteg antar jag för tidigare var du ju mot att spelare köptes och såldes öht.
Jag hävdar att sedan araben köpte upp City har dom tappat sin själ. Men det är så den moderna fotbollen ser ut idag tyvärr, vill man vinna får man lägga upp arslet till någon shejk eller liknande som pumpar in sin deg i det öppna hålet.
Det är så det ser ut, rätt eller fel i dagen samhälle kan man diskutera. Pengar är vad det handlar om för att nå framgångar idag. Finansiärer utifrån utan klubbkänsla är det som styr idag. Fotbollsspelare är horor som går efter plånboken och ingenting annat.
Däremot måste det finnas ett stopp på hur mycket du skall " få " handla. Ex så är det ju inte mer än rätt att det du säljer spelare för skall du samtidigt få handla nya för. Enkel logik eller? Liverpool har handlat för ca 100 Miljoner pund men har samtidigt sålt för runt 80 - 90 så det går ju nästan jämt upp där. Arsenal som också har en jävla massa pengar har ju fått dom tack vare försäljningen av Nasri och Fabregas. Det borde finnas en köpgräns vid varje transferfönster. Håller ni inte med?
mattias - 74: Vem ska egentligen avgöra vad ett sponsoravtal är värt? Platini själv? Att City som enda lag utreds för ett sponsoravtal visar bara att man skyddar de etablerade klubbarna.
Tydligen är det så här med det faktum att några ville granska city för ekonmisk dopning.
Deras nya sponsoravtal inte verkar inte riktigt rätt.. Det handlar om summor på 4.1 miljarder kr under 10 år. Pga den nya regeln som säger att alla klubbar inte får spendera mer pengar på transfers än vad dom får in. Citys nya sponsoravtal ger dom alltså 410 miljoner kr per år i 10 år som dom köpa spelare för, bara från den sponsorn. Sen att deras ägare också är en av ägarna i Etihad Airways gör att misstankarna blir ännu högre. Så har jag fått berättat det för mig. Kanske Scim kan säga om det stämmer?
Fast har Real och Chelsea klarat sig så lär väl City också klara sig..
mattias - 74: Ja ingen aning... Men betala dom tillräckligt så sitter dom väl snällt kvar på bänken!
Haha sopan mansini sa ju att även fast man köpt nasri så behöver man ytterliggare spelare för att fylla upp truppen..???! Dom har ju snart ett pl-lag bara på bänken
mattias - 74: Haha nyhetstorka ;) Nu verkar ju shittys filosofi vara att köp allt som går spelar ingen roll vad de kostar så dom andra lagena inte får den spelaren.. Fast De där tror jag inte ett dugg på.
mattias - 74: Ja gunners kommer nog få en tung säsong i vilket fall! De wenger liksom inte har fattat riktigt är ju att avsaknaden av rutin och kanske 1,2 el tom 3 ganska fysiska pjäser så vinner man inget! De säger väl väldigt mycket att wallcott är 22 och tillhör de äldre gardet, och vad finns det att fylla upp luckorna med efter 2 stjärnor som fab. Och nasri? Nu möter Arsenal -udt på lördag och åker med största sannolikhet på en torsk vilket i sin tur bör betyda att guldrömmarna är borta! Nä surwenger och Arsenal skulle gjort dessa affärer klara för en månad sedan och redan haft ersättare klara för att som det är nu möta pool och udt med minst 3 st som aldrig spelat ligafotboll förut är ett skämt!
Har inte Wenger nästan 1 miljard att använda på nyförvärv? Bör väl kunna göra något vettigt , vill till att han värvar nu innan sista Augusti om inte laget skall göra sin sämsta PL säsong under Wengers ledning. Ser oroväckande ut. En vinst ikväll är ju ett måste om man säger.
scim:
Ponera att Citys ägare tröttnar på sitt projekt med att värva ihop ett världslag och blir utan titlar trots allt inom några år, vad händer då? Som det ser ut nu så ser dom stabila ut av det man sett i ligan men min erfarenhet säger att du skall inte ha för " många " stjärnor i ett och samma lag. Kolla Real Madrid. Sedan vad jag tycker om att de värvar som de gör är en annan sak.
Man Citys senaste investering. Av känd anledning har vissa uppgraderingar i fasciliteter länge varit ett önskemål, varför City nu låtit vaktmästeriet på stadion ombesörja de nya behoven som uppstått vid sidlinjen (se länk). Vaktmästarens egna ord: "Synd bara att den målades i fel färg, för övrigt hoppas jag att fönstret snart stänger, vi går på knäna". Längst ned i bild ses konturerna av en belåten Mancini
Är det verkligen 2 offsidemål? Första ser skumt ut men jag tror inte det är det nån som kan reglerna om hur reglerna är. Om Suarez står i offsidesituation och inte tar bollen är det verkligen offside då? Andra är absolut inte offside eftersom inte Suarez inte för bollen utan Meirelse även om Suarez står i offsideposistion.
Jag hade skämts som supporter om mitt arsenal blivit uppköpt av någon rik daddeltrampare och wenger börjat lägga miljarder varje år på etablerade spelare fast man har en bänk som är fullt kompatibel att slåss i toppen utav världens bästa liga!!