Leksands IF

SHL · 27076 inlägg · 1367 ämnen

Kvalserien

Sv: Kvalserien
mattias - 74:

he he, ett tips med hjärtat:

vi möts i as nästa år ;)

som du säger så bör ju rimligtvis ssk och rögle hållas som favoriter.
däremot så tror jag rögle åker ur och att det är öppet mellan AIK och Leksand.

om ni nu skulle klara det så får jag väll säga på återseende nästa kval ;)
eller grattis i förskott :)

Barbapappa:

Personligen anser jag att det är fel. Elitserielagen bör perautomatik vara favoriter då de kommer från en bättre serie med ett annat tempo m.m.

Att Leksand sen har spelat i en egen division i allsvenskan är ju ingen nyhet. Mina 3 favoriter är i tur och ordning. 1 . Rögle 2. SSK 3. Leksand. 4. AIK 5. VIK 6. Lakers / AIS!

Dock är det smickrande att mitt favorit lag är tippade att ta sig till ES. Detta året får laget börja hemma också vilket kan ge en premiärseger. En bra start är viktigt. Leksand har det jobbigast programmet med matcher mot SSK hemma, Rögle borta och AIK borta.

Ett tips: med hjärtat Leksand och AIK till ES

med hjärnan: Rögle och SSK :)

mattias - 74:

Leksand kvalserie favorit!

När ska folk lära sig?

;)

Alisandali:

Jaha då var elitserieplatsen säkrad !

Fysisk hockey:

Johansson har jag ingenting emot och har aldrig hafe men Prestberg har jag svårt att fortfarande se i den blåvita dressen. Han håller fortfarande på med sitt gnäll emellanåt. Han får skärpa sig, man måste bära den blåvita tröjan med stolthet :)

Projta:

Jönsson slutar efter säsongen. Sedan har han en plats i "La familia".

Det måste svida rejält i Mathias - 74, nu när Leksand har blivit en avstjälpningsstation för FBK:s föredettingar..

LIF = FBK light? ;-)

Alisandali:

Dom är väl fostrade i Hammarby tror jag ?

Calles karriär är tydligen över med största sannolikhet, kanske lika bra det så han får vara hemma och ta hand om Knape / Lindberg junior :)

Bissett19:Nordstöm spelade ju i Leksand INNAN han gick till FBK .

Projta: Bröderna Steendum är inga värmläningar dom kommer från Fjollträsk .

Projta:

Du kan ju inte på fullaste allvar jämföra Prestberg / nordström med Calle och Oscar Steendum ? Det är som att jämföra Leksand med IK HUGE !!

mattias - 74: Ojdå tog vist fel på person ...
nej men uch inga flera från värmland ..
se bara hur det gick för bröderna steen =)

Projta:

Nu var det inte Jönsson det var frågan om.

Bissett19: Jojo det gjorde jag.. men kan aldrig tänka mig att han spelar i LIF ändå.. Kenny svek inte Rögle och Jönsson sviker inte FBK så är det bara..

Projta:

Läste du hela artikeln?

mattias - 74: Om LIF går upp så tror jag ändå inte att J.Jönsson spelar i LIF. han vill avsluta sin karriär i FBK

Bissett19:

Allsvenskan är ingenting för mig säger han. Hoppas vi håller oss kvar där då :)

mattias - 74:

Eventuellt ännu en FBK:are på ingång till Leksand.Det måste kännas härligt Mattias;)

Projta:

Nej jag tror dom ställer Jere Mylleniemi i mål, då blir alisandali glad !

mattias - 74: Tror du de petar Läck igen i kvalserien ?

Bissett19:

Nej verkligen inte. det blir väl 10 matchers knaprande av cipramil och sprit i massor :)

Jag är optimist och tror på seger mot SSK och förlust mot Rögle samt poäng mot AIK!

mattias - 74:

Sen Gnaget på Hovet.Ingen lätt öppning....

mattias - 74: Såg lottningen på TextTV. Vinner ni där så är mycket vunnet, förlust så kan det bli tungt...

Barbapappa:

SSK hemma och Rögle borta i de 2 kommande matcherna i kvalserien.

mattias - 74:

ja det var mycket märkligt:)

säg åt huokko att skjuta sönder kenny jönsson nu.

:)

ses i as nästa år;)

Barbapappa:

Märkligt att en VIK:are kan få reda på Västerås premiärmatch genom förbunder när inte det släpps förrän ikväll eller imorgon, tycker du inte ??

Alisandali:

Onsdag kväll lottas det.

mattias - 74:

kan väll aldrig vara kul att komma till en sådan folk fest och bli utfryst och hotad.
jag förstår reaktionen.

Metal Guru:

HAHA!!

mattias - 74:
tror inte det vara författat av en bitter Mora-supporter. Snarare en Schlagerföljare, som var bitter på sport i allmänhet, och eftersom Leksand låg närmast till hands fick de bli i skottgluggen.

Alisandali:

Så kan jag inte förstå vad Leksands hockeypublik har med den här artikeln och göra. Är det nån bitter Mora supporter som skrivit detta eller :)

Gillar sista stycket

" Inte konstigt att Leksands hockeypublik är så impopulär på bortamatcherna och alltid släpps ut separat under polisövervakning på grund av bråk och fylla. Dags att växa upp innan/om ni någonsin ska platsa i Elitserien"

När fan släpptes leksandsklacken ut separat senast och hade polisbeskydd? Inte ens på Hovet förra onsdagen släpptes dom ut separat.

Noll koll.

mattias - 74: Och det ska ni absolut inte vara glada åt.

mattias - 74:Nix , det har jag inte gjort och det kan du snabbt se genom att kolla budhistoriken.

Tikinmyheart:

Bra att det med största sannolikhet blir Rögle istället för Modo i kvalserien.

Tikinmyheart:

Undrar om Alisandali budat på denna ?

mattias - 74: Jag såg att Åkerlund var tillbaka, och det hoppas jag betyder att han inte står mot Troja.

Tikinmyheart:

Japp.

Lite kul att vi kan spela bort dom en 3:e gång !

mattias - 74: Krossa Malmö!! Heja Troja.

mattias - 74:

varför det, alla spelare har väll ett bäst före datum, och sedan handlar det väll mycket om vad som händer under resans gång.
skador och dylikt.
men oavsett det.
så hade inte det varit ett klassikermöte i repris, från er es tid. :)

till och med en match som en inbiten morait som jag skulle kunna tänka mej att se.

Metal Guru:

Sundström, Skröder, Zucarello Aasen, Svartvadet, Salomonsson, Hedman, Timander, Yetman, Jeff Ullmer m.fl.

Skulle Modo hamna i kvalserien måste det vara den största sensationen under 2000 talet.

Bissett19:
Jag stod i Rögleklacken i matchen mot MoDo.
Om Rögle spelar så i kvalserien vill inget annat lag, repeat: INGET ANNAT LAG ha Rögle i den serien.

Alisandali:

vi kan ju säga åt Tomas Jonsson att snöra på sig rören igen, han kan ju inte va sämre än Jackman !

Jackman skall tydligen ha skjutit puckar på lagkamraterna :)

Alisandali: Varför inte ? kan man inte ta ett lån resten av säsongen , elle det kanske fins nå regler som säger att man inte får det kanske..
är kasst på just sånt

Projta:Vi kan inte ta in någon annan spelare istället för JackASS , möjligtvis om vi har någon namngiven junior utlånad , det är det ända vi kan ta in i truppen .

mattias - 74: Då kanv i trycka in en till Canadic...
vi skulle ha en spelare som Bulliuon eller hur fan han stavas =)

Bissett19:

Mer om Jackman

mattias - 74:

Blir det nu en Kvalserie med:
Rögle
SSK
AIK
LIF
+ 2Playofflag

Sån bra chans har Leksand aldrig att ta sej upp i ES,luktar allsvenskt på alla lag.
Däremot dyker Modo,DIF eller Brynäs upp där blir det tuffare.

arnio:

Jag hoppas vi byter plats med Brynäs :)

Jämt skägg om den sista play off platsen efter kvällens matcher.

mattias - 74:

Hoppas ni Byter plats med Modo.

mattias - 74: Leksand fick val i och med slagsmalet en anledning man velat ha for att sparka honom, sa har langt har han ju varit rent ut sagt kass.

Stigsson:

Det har ju snackats en del om att Jackman skulle haft sociala problem och det är nog troligt att det ligger till på det viset kanske. Han har varit en belastning hela säsongen och jag har haft tålamod med honom länge med tanke på hans kvalserie förra säsongen men detta känns rätt ändå.

Tikinmyheart: Boorken är aldrig och lite på :)

mattias - 74: Nu lär Leif Boork bli glad. Enligt säkra källor från siljan skulle Jackman bli bra mkt bättre i slutspelet, något som LIF:s ledning tydligen inte delar.

« · 1137064 · »