Johansson har jag ingenting emot och har aldrig hafe men Prestberg har jag svårt att fortfarande se i den blåvita dressen. Han håller fortfarande på med sitt gnäll emellanåt. Han får skärpa sig, man måste bära den blåvita tröjan med stolthet :)
Personligen anser jag att det är fel. Elitserielagen bör perautomatik vara favoriter då de kommer från en bättre serie med ett annat tempo m.m.
Att Leksand sen har spelat i en egen division i allsvenskan är ju ingen nyhet. Mina 3 favoriter är i tur och ordning. 1 . Rögle 2. SSK 3. Leksand. 4. AIK 5. VIK 6. Lakers / AIS!
Dock är det smickrande att mitt favorit lag är tippade att ta sig till ES. Detta året får laget börja hemma också vilket kan ge en premiärseger. En bra start är viktigt. Leksand har det jobbigast programmet med matcher mot SSK hemma, Rögle borta och AIK borta.
Leksand har som jag ser det en PP uppställning som håller Es klass. Powerplay blir viktigt med Huokko och Prestberg som skyttar samt petrovicky och Challe som speluppläggare. AIK kommer sälja sig dyrt på hovet. Finns ingen arena som slår ett fullsatt hovet i stämning. Tror på den jämnaste kvalserie nånsin.
jo, men så är det. och för mej är det helt logiskt. kvalserien är en serie där varje match kan påverka utgången något så enormt. och publiken vill ha spänning.
leksand har alltid mycket folk på sina matcher så att ni säljer slut förvånar ingenting. AIK, vet inte så mycket om deras publiksnitt i år, men det är supportrar som längtat efter detta ända sedan dom åkte ur, så dom fyller hovet i 5 matcher. ssk och rögle vet vi har hög publikkapacitet sedan tidigare, och oavsett om det blir Växjö eller almtuna så blir det hockeyfeber i dom hålorna, för det är ju första gången deras lag når så långt.
i kvartsfinalerna är det bäst av sju, och det är inte allt för ofta det skräller där.
enda skrällchansen jag kan se i årets kvartsfinaler är väll Luleå, som mycket väl kan knäcka Frölunda. men sedan är det stopp. Färjestad - Hv71 spelar SM-Final.
" Jag tror vi förlorar mot en del lag " Matchen på fredag blir den viktigaste i kvalserien anser jag, vinst är ett måste ananrs är det uppförsbacke direkt.
Projta: Det blir nog flopp för Leksand som vanligt. Känns som att skillnaden mellan eliten och allsvenskan är större än på många år. Dessutom har Leksand varken målvakt eller försvar som håller. Offensivt hyffat men Rögle och SSK behöver knappast vara oroliga.
mattias - 74: Tar Leksand klivet upp i Elitserien nu ska jag lägga upp en bild på mig själv i Leksandskeps. =) Iofs är väl bilden 14år gammel men endå. :)
Nu var det inte Jönsson det var frågan om.