mattias - 74:
Du kan ju hälsa honom att ni möter det på pappret sämsta laget hemma, i första matchen. Det laget ska ni ta tre poäng av, om ni vill vara med att slåss om en ES-plats - med eller utan Nordström.
När de andra lagen checkar av vad som hänt i den matchen lär det bli uppenbart för dem att Nordström inte var med. Det hade garanterat krypit fram någon förklaring på varför då - om det nu inte hade gjort det tidigare.
De riktiga motståndarna hade då haft minst flera dagar på sig - i en del fall över en vecka - att fnula ut hur man ska hantera ett Leksand utan Nordström.
Slutsats:
1) Emil är inte den brightaste kniven i LIF's låda.
2) Emil gillar att kasta bajs.
Metal Guru:
Med tanke på vad Peter presterat hiitills så är det kanske bättre att slänga in Victor Rask som öser in poäng i J 18 laget. Vilken sporre det vore för honom.
Metal Guru:
Imorgon smäller det. Känns faktikst som om detta är sista chansen för Leksand. vad talar för respektive emot.
För: Att laget inte är favoriter hos alla i år utan ses som nån slags underdogs samt att anfallspelet sett riktigt bra ut.
Emot: Självklart skadan på Nordström, klarar Jocke i 10 tuffa matcher i kvalserien? Jag är skeptisk samt det stundtals usla försvarsspelet måste förbättras.
Tips imorgon 2 - 3
Alisandali:
Selander har fångat en klockren t shirt på bild :)
www.facebook.com/photo.php?pid=243258&id=100000120580795#!/photo.php?pid=243258&id=100000120580795
Redigerad kommentar
mattias - 74:Skall du stå ? :)
Nej , i sånna fall så hade Almtunas seger blivit ännu större :0)
Redigerad kommentar
Storhonken:
Ja Almtuna i Gränby ger dåliga vibbar. Tänker inte vara överdrivet positiv i dag.
Bissett19:
Jag tycker att Almtuna är en på papperet enklare uppgift än att att åka ner till Malmö inför 13000 hysteriska skåningar. Är faktikst glad att det blev AIS. Leksand har större chans att vinna idag än om man skulle möta Malmö tycker jag men det blir riktigt tufft..
mikenomad:
Dom gör en bra 1:a period och håller spelet uppe bra och det är deras bästa period mot AIS denna säsong. i 2:a perioden är det ett helt annat Leksand, viljelöst, lojt och ingen energi.. Jocke gör även sin sämsta match vid helt fel tillfälle. Jag hade förhoppningar på att de skulle kunna få med sig poäng trots at tjag hade detta på känn. Men Almtuna är en enorm lagmaskin och dom har slagit alla lag från allsvenskan med sitt enorma bra anfallsspel. Kommer bli en jobbig KS även iår men det har jag trott hela tiden men som sagt så trodde jag på seger igår om man ser till öppningarna Leksands haf i KS på sistone så var detta på förhand " behaglig " uppgift. Tror nog grabbarna är enormt revanschsugna på tisdag mot Lakers. Tror på vinst även då, det måste man göra annars kan man lika gärna lägga av med att engagera sig i Leksand och det tänker inte jag göra.
Ikväll blir det vinst. Jocke får forsatt förtroende trots sin tveksamma insats i Uppsala.
5 - 1
Projta:
Efter växjös timeout så blir Leksand ifrånåkta, bedrövligt. Såg riktigt bra ut första 7 men 2 perioder kvar. Kul och höra strömbergs analys efter 1:a !
Projta:
Almtuna leder i Ängelhom. Lakers dominerar i Leksand. Virta måste vara den sämsta finne som spelat i Lif tröjan.
Projta:
Nu har Leksand 2 raka hemmamtcher mot AIK respektive Rögle. Det måste bli 6 poäng där..Vi är absolut inte körda än men det ser onekligen tufft ut. It aint over until the fat lady sings.
Metal Guru:
Såg nu att meddelandet var borta. Har alltid beundrat hans engaemang för klubben att man blir anklagad för den här sortens saker trodde jag tom låg under hans värdighet. Han kanske är lika less som jag och alla andra leksingar på Leksands konstanta misslyckanden.