Leksands IF

SHL · 27134 inlägg · 1367 ämnen

Silly Season 08/09

Sv: Silly Season 08/09
Sen tycker jag att det luktar otroligt mycket budget över Leksands trupp i dagsläget! Backsättningen (utöver Jackman) ser ut som Div 1 klass!

Jackman är KUNG! Bornhammar suger pung! Snubben gör ett par poäng i Danska ligan förra året, och Kempe säger att offensiven är hans adelsmärke!?!? Hur jävla kass är han då bakåt? hahahaha!

87bth01: Å jag hoppas han e bättre än så.

Metal Guru:
Det är sant, andraåret ska ju vara det svåraste säger de. Men jag hoppas att Jackman är lika bra den kommande säsongen som i Kvalserien!

87bth01:
Det är inte alltid en spelare presterar år två, som han gjorde år ett.
Det finns alldeles för många störande faktorer runtikring...

mattias - 74:
Sant. Det är alltid bättre med en värvning som man vet kommer att prestera i klubben.

87bth01:

Ja det är viktigt. Tar hellre Jackman än Lasse Jonsson 7 dagar av 8 eftersom jag inte vet vart Jonsson står rent hockeymässigt. Det gör man ju med Jackman.

mattias - 74:
Ofyfan vad viktigt. Det finns kanske hopp, trots allt.

horcoff:

Jackman klar på Artistkontrakt. Satan vad viktigt

Sorry, det var ju igår jag sprang över det.

Något i stil med SF. se länk

www.svenskafans.com/hockeyzon/artikel.asp?id=238066

mattias - 74: Jag läste något väldigt positivt om honom någonstans och det var inte alls så illa som ni vill få det att framstå.
Någon nära kompis hade yttrat sig om honom, kommer med en länk om jag hittar det igen.

mattias - 74:

Nä det låter inte alls lovande. Får hoppas att Lundström vet något som inte övriga vet.
Skulle vara kul om Bornhammar gör lite av succé.
Någon som hört något mera om Johansson?

nyz:

En Aik:are som bedömde Bornhammar sa följande om honom

Bornhammar. En helt okej värvning om ni skulle hetat Almtuna eller Oskarshamn. Men nu är ju ni Leksand och siktar på att ta kliviet upp. Därför ställer jag mig högst tveksam till den här värvningen. I dagsläget går Bornhammar in som kanske 6 back i AIK. Hur bra eller dåligt det är får ni avgöra själva.

Låter ju inte direkt givande :/

mattias - 74:
Annars är det väl Bornhammar jag är mest nöjd med hittills, så jag tänkte ge honom min röst.

Metal Guru:

Jag lägger inte dit Bornhammar för att du endast du skall dissa honom :)

PappaKeno: Fast om vi som håller på laget skulle stå för värvningarna, så hade det blivit ett unisont; "pass på den" oavsett vilket forum man väljer som opinonsgrund

mattias - 74: Tror inte att Bornhammar kostar lika mycket, men kanske att han tillför detsamma som Yan - typ, Njet!

mattias - 74:
Saknar Bornhammar i er omröstning.

mattias - 74:
Ja då kan det väl få stå kvar nåt år till...

87bth01:

Pendeltåg mellan allsvenskan och Kvalserien är det ju som tåget symboliserar :)

mattias - 74:
Nån kan ju ta bort det där med pendeltåg som står längst upp i gästboken. Känns som att vi är i AS för att stanna.

Alisandali:

Det luktar Yan Golybovsky om den här värvningen !

Alisandali: väldigt konstig värvning av er måste jag säga men ni värvar ju iaf :)

mattias - 74: Bornhammar skrev för tre år sen kontrakt med Nyköping , men fick sparken direkt när han kom fet och övergöd till första träningen .

Då gick han istället till AIK i AS , och gjorde väl en säsong som ingen AIKare kunde glädjas mycket åt .
Så det slutade med en fot i röven även denna gång , så han drog till Stavanger i Norge .
Och där fick han då spela klart säsongen , men nytt kontrakt , nix .

Och då hamnade han i den Danska ligan , där den "offensiva" backen lyckades göra hela två mål och 8 assist .

Jag skeptisk , nää,,,,,,,,,

mattias - 74: Låter som ett halvt grattis?

mattias - 74:

Nu är det officiellt. Enligt en aik:are jag känner så är david bra på skridskorna och bra att jobba in pucken i Anfallszonen men är tydligen kass bakåt.

Hmm

Db_04:

Enligt några på Svenska fans som har den där SMS tjänsten så skall David Bornharmmar vara kalr för Leksand. WOW eller nåt. Detta känns inte som nån spelare som skall kunna vara med och hjälpa Leksand till ES.

Db_04:

Vore kul om Andreas ritade på. Då har vi en bra forwardsuppsättning.

Db_04: Jag menar.......

Tikinmyheart: menar du Riku-Petteri Lehtonen ? ;)

Tikinmyheart: finns fler som har pengar... clas ohlsson och hotell långbergs kanske vill bidra lite å

Db_04: Kan du inte ta reda på om Lethonen är klar för Timrå också? :)

Tikinmyheart: "Leta" låter nog lite bättre:)

mattias - 74: Ejendal får nog krypa långt ner i fickorna isåfall:)

Db_04:
Just nu låter det väl lovande även om det inte skulle stämma?

mattias - 74: om de stämmer så

Db_04:

det låter lovande

fick precis ett samtal där den i andra änden påstod att Andres Johansson signar för Leksand i veckan

mattias - 74: Det är ju ni själva som snackar om Mora.

horcoff:

Ja mora engagerar verkligen hel hockeynation :)

skall vi snacka Leksand nu då

mattias - 74: horcoff: Om det handlar om Mora så föreslår jag en annan gästbok.
mattias - 74 @ Uppsala Igår kl. 23:03

--------------------------------------------------------------------------------
Det var det som ante mig, att det handlade om Mora här inne ;-)

87bth01:

Jo det är nog så. Masken är ledig :-)

mattias - 74:
En vild gissning är att de anser att de kan bygga ett bättre lag med en ny sportchef.

Db_04:

Borde man inte koncentrera sig på att skaffa ett hockeylag i första hand istället för att skaffa en sportchef ??

87bth01: de går ju uppenbarligen ganska segt för simons gubben men sägs att prio ett är att knyta till sig Sirviö som sportchef

mattias - 74:

Skall tillägga att jag har varit med i superstars i alla år. förra säsongen var den första säsongen jag inte var det, eftersom jag flyttat.

65selander:

Ju fler matcher man ser desto mer tjänar man väl på medlemskapet eller hur ? Nu vet jag inte hur jag kommer och göra denna säsong men kanske handlar jag ett medlemskap i superstars ändå. Bor man i uppsala så är det ju inte att bara åka och kolla varje hemma match liksom. Bensin och annat kostar ju samt att det finns andra saker man måste lägga pengar på i första hand innan hockey. Hockey är inte allt även om jag kanske tycker det :)

Man kan vara stolt över sitt älskade hockeylag utan att man löser medlemsavgift. Jag är en sådan.

mattias - 74: Nej =)  Kommer inte göra det heller för jag kommer inte handla nåt detta året eftersom jag inte kommer se så många matcher

Löser du medlemskort bara om du ser flera matcher?, jag löser medlemskort för att jag är stolt att vara Brynäsare samt att stötta klubben med de pengar som avgiften genererar.

Bissett19:

Texttv supporter nu fattar jag inte?

87bth01:
De har tydligen lyckats knyta upp en spelare till den senaste veckan ;-)

« · 1040355 · »