Leksands IF

SHL · 27031 inlägg · 1367 ämnen

Silly Season 08/09

Sv: Silly Season 08/09
spud:

Tror nog ingen i laget erbjuder honom det du antyder.

Huokko bryter kontraktet troligtvis för att han känner att det är en jobbig situation för honom. Han kanske tar ett sabbatsår från hockeyn och kommer tillbaks eller så flyttar han utomlands.

Vad hade du gjort om du var i hans sits ?

mattias - 74: För att hela hockeyvärlden skulle passa på att använda den "öppningen" som hukkos filmtajm har bjudit på.

spud:

Nej klart jag inte gör.

vad får dig / er att tro det ?

mattias - 74: Skämtar du?

Wayne Gresky:

varför skulle han har fått det ??

mattias - 74: Möjligt att han fått ett och annat skamligt förslag under träningsmatcherna?

spud:

Måste säga att det känns märkligt. Men det är säkert hans beslut och det får man acceptera. Skulle bli besviken om Klubben har lagt sig i det här eftersom jag anser att de inte har nånting med det och göra.

Bissett19: Undra hur det kommer sig att han kom fram till detta nu?

Db_04:

Har ni inte uppmärksammat detta?

Länk.

Db_04: var kan man lyssna på dig i kväll då
gärna en länk

Gammal storback är nu coach för TPS ÅBO's J20 lag... Kolla bakom ordet Valmentaja :)

mattias - 74: kolla stats.swehockey.se annars inte... ja ska streama LHC-FBK i dag

Db_04:

Kommer matcherna i CO cup att streamas ??

mattias - 74: Är det för att de skall få pli på honom ;-)
Fast han heter väl Nilsén...

mattias - 74:

Förlåt nilsen skall det vara inte nielsen

Nyz:

Emil Nielsen är klar för Leksand !

mattias - 74: Suomi-sarja heter ligan har jag för mig....det motsvarar Svenska Div 1.... SM-liiga, Mestis, Suomi-sarja, II divisioona

Db_04:

Din favoritmålis har skrivit på för en finsk DIV 3 klubb ( ! )

Snacka om att det gick åt fel håll för honom, tycker det är synd att han inte fick stå mer då han enligt mig är klasser bättre än Hirsch det lilla man såg.

mattias - 74: den bloggen är bannad på eliteprospects ;) visst han skriver vissa sanna nyheter också men det där om troja....haha .... att libor flyttar hem kan man läsa både på Sparta Prag's hemsida och hockeysverige före..

Db_04:

Libor flyttar hem

Leksandsseger med 3 - 2

Bäst i Leksand var Jonasen som enligt aisandali spelade på gränsen till det tillåtna med sitt tuffaa fysika spel. Leksand var riktigt riktigt bra och matchen var småful med lite knytnävar i ansiktet. Känns att säsongen är på gång rejält.

3 - 2 eftrer 2 perioder.

Leksand är fortfarande det bättre laget.

Metal Guru:

Alisandali ringde nyss och ställningen är 3 - 1 till Leksand efter 17 minuter.

Målskyttar Ollas, Bergenström och Prestberg. Leksand spelar ut CSKA enligt Alisandali. Låter ju riktigt bra.

Skrev så här på mik.se:

När man klev ut efter perioderna slogs man nästan av en knytnävstung tropisk hetta, med luftfuktighet av djungelkaraktär.

Bilen visade +16C.

Alisandali:
Ta på dig långkalsonger, så du inte får problem med prostatan.
Det var kalls som satan i hallen.

Alisandali:

Ryssar är ryssar de gjorde ju ändå 4 mål på Mora igår och om Mora nu körde slut på dom som du skriver så borde dom väl vunnit matchen eller åtminstone gjort nåt mål eller ?

Hade gärna hängt med dig men måste va hemma och vaka över min sjuka far :/ ibland finns det viktigare saker än hockeyn.

mattias - 74: Moras juniorer och gammle Artur körde slut på dom igår , sen har dom ju spelat två matcher inom tre dagar .

Så dom kan med lite tur var ganska tröttkörda och vi vann ju mot dom förra året , just det talar ju emot en till vinst i år .

Men nog fan kan vi väl höja chansen till 10-15 % , någon mera än jag härinne som ska till Hedemora i eftermiddag ??

Db_04:

Vad ger du Leksand för chanser att slå CSKA ikväll ? Själv tror jag dom är typ 1 %.

mattias - 74: han och Johan Ohlsson skulle göra BHF till en av favoriterna till allsvenskt kval.... hänger dock på hur bra Wesslan är i målet också

nyz:

Verkar som om "Limpan" satsar en sista gång och kanske kan vara med och bidra till att spela opp Borlänge i Allsvenskan ?

87bth01: ja det står då så iaf :) vi får väll hoppas att han tillför en del! i dag ska ja se en leksandslegend göra sitt första ispass med sin nya klubb

87bth01: Över 30 poäng lär han göra iaf :) han är en grovjobbare o bra runt målgården, en mini homer! Bra passnings-spelare o duglig målgörare.. Sätt in han i mycket PP o han kommer göra bra ifrån sig!

Db_04:

Anledningen till att han inte gjorde så mycket poäng i Wolves är kanske att han hade en defensiv roll där, han fick t.ex. inte spela så mycket PP har jag fått intryck av.

Frågan är om denna Doell är bra.....han kom 12:a i Chicago Wolves interna poängliga, inte med på top 50 poängligan för AHL (det var inte moras Colby heller )

Fast sen är ju frågan om han är värvad för att ösa in poäng också

Alisandali: Va kort han var =) trodde de skulle va en kraftig spelare

Alisandali: Det är samma som på hockeysverige.se

Hittade en video där #21 Doell gör två mål och en assist , se länk .

Cartman: Inte mer sanning för det... Det finns en hel del som stått i div. tidningar efter att det funnits att läsa i olika forum med Leksandsanknytning och därefter fått det att slå slint i huvudet på alltför många supportrar

nyz: det där on selänne stog det väll i aftonbladet om?

Cartman: Känns lite närmare verkligheten att han skulle vara aktuell för TIK.
Vissa bland oss leksingar har helt tappat perspektiven beträffande potentiella värvningar, till allsvenska LIF, efter det att Belfour signades. Ribban höjdes till overkliga Selänne och har av nån anledning stannat nånstans där omkring...

nyz: han är ju aktuell för tik också.

Cartman: Det tror jag inte, men det ryktades och en del "satt inne med info från säkra källor" om att han skulle signa.

nyz: Var Robitaille aktuell för LIF?

Då bidde det Doell då...
Hoppas nu inte att ni som hoppats på Robitaille m.fl. blir besvikna, för jag tror att detta är en riktigt bra värvning!

Nu känns inte förlusten av Gabbe lika stor (sorry Gabbe!), då Challe går in på hans plats i 2:a formationen och Doell går in i 1:a.

mattias - 74: Ja de skulle va typiskt Leksand att satsa på namn iställe för nu varande bra spelare..se hur de gick för den andra gammlingen i mål!! hoppas på en Ryder comback ;)

mattias - 74: Ingenting för oss och sen vete fan hur du räknar , jag får då till det att han fyller 37 i år .

mattias - 74: jag skulle dock inte tacka nej, precis vad vi behöver, förutom åldern :P

Projta:

Senaste ryktet säger att denna spelare är aktuell för Leksand !

Fyller 36 i December . Hmm

Här finns ännu lite mer läsning ang. Robitaille

« · 1056202 · »