Linköpings HC

SHL · 7298 inlägg · 775 ämnen
« · 455608 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Drygt 5400 - Hockeyfebern har gått ned i Linköping
Larionov:
Jag tycker att det är jätte konstigt att det bara är folk inom den egna kommun gränsen som får gå på hockey i elit serien.
kjamiz

Sv: Omstart
Redhat: Jag håller redan i mig, och ser fram emot en fartfylld, tuff och trevlig match... :)

Larionov: Det kan också tilläggas att matchen sändes på TV, vilket lär ha påverkat en hel del.

TIKA: 18000 innevånare i Timrå. Jovisst. Och det är ju INGA åskådare som kommer från Sundsvall eller? :)
Lite pajasvarning på ditt inlägg....

Men visst. Jag blev skitbesviken på publiksiffran. Tror lite som Bobbe att det handlar om att vissa lag inte drar så mycket publik, LHF är ett, MIF ett annat. Dessutom är det väl mer eller mindre utsålt mot just Sundsv.... f'låt, Timrå på Torsdag.
Det är givetvis lätt att bli lite orolig inför den matchen, med det här spelet har vi inte mycket att hämta. Samtidigt fick väl Luleå spelet lite dit de ville. De var laget som tjänade på att grisa och slå sarg ut. Detta inte menat som något negativt mot "Samer, HB och Rakade Renar", de spelade smart efter resurser och tabelläge.
Tror och hoppas på en annan matchbild på Torsdag. Jag tror faktiskt att det kan bli en riktigt kul match!

bobbe: På Torsdag kommer de röd/vita ner, håll i er!!!

Portello: Det gick ju vägen, men det satt som väntat(!) hårt åt. Stort beröm till Antila i lulekassen!

Rapport, se länk.

TIKA: Jovisst var det en dålig publiksiffra. Dock ska det sättas i proportion till bland annat förra säsongens siffror, då det som _mest_ gick att få in 4500. Alltså var det ungefär tusen personer fler ikväll.

Luleå har aldrig varit något "publiklag" i Linköping för den delen, men som sagt är det en dålig siffra. Fortfarande ligger LHC ändå trea i publiktabellen hemma, med ett snitt på 7346.

Nog är det hockeyfeber i sta'n alltid, men 25 hemmamatcher är för mycket för "gemene man"...

Drygt 5400 - Hockeyfebern har gått ned i Linköping
I en stor stad, i en arenaa som tar in 8500 om jag inte tar fel.
I Timrå som har 18000 invånare är det en hög publiksiffra, men i Linköping i nya Cloetta center??

Skärpning!

Sv: Linköping en mer på plan.
kalle_75: Öh... va? Du kanske ska ta och byta plats på "Linköping" och "Luleå" i ditt inlägg. Det höll i alla fall lulesupportern bredvid mig i arenan med om... :P

Linköping en mer på plan.
Har linköping alltid en extra randig spelare på plan, som mot luleå i kväll???

bobbe: Poäng och spelmässigt har Rönnqvist varit vår klart mest lysande stjärna.Holmström inkluderat. Men visst, Holmström är bra. Men nu har vi inte vår ende? kreative center borta.Det är inte bra.Dessutom saknas också Wallin, inte för att han spelat bra på sistone men ändå...

Portello: Jag antar att du syftar på att Rönnqvist är borta. Dock ser jag ex. Holmström som ett av de vassaste vapnen, inte minst i powerplay.

bobbe: Tror tyvärr på att nu vinner rätt enkelt.Vi saknar vår bäste spelare ikväll så jag tror inte på någon pinne för oss ikväll.

distanserad: Husse är nog det bästa tänkbara nyförvärvet i det här läget för LHC. Intressant att se om han får fortsätta med Mike och Brendan, men det antar jag.

Luleå är alltid tuffa att möta, underdogs(!) enligt experter och media, men alltid att räkna med.

Tips, med ett p: 3-2

Omstart
Jaha, då var det dags för att ta nya tag igen då... Med fler NHL spelare i lagen så ser det om möjligt än mer spännande ut om ni frågar mig. Härlig ES! Kvällens match saknar dock nya förmågor, men som sagts: Husses comback är lite som ett nyförvärv.. kan han ta vid där han slutade? Ska bli jäkligt kul att se vad han kan prestera efter att ha varit borta. Realistiskt ska det väl ta några matcher innan han kan tokprestera igen - men den gossen är inte direkt realistisk, så vem vet - kanske kan han spruta in lite poäng redan ikväll?
Känns skönt att starta mot Luleå - revansch vill vi ha. Hårt.
Tipps: 5-1

Sv: Mårtensson sticker
Ställ er frågan, hur skulle NHL-spelarna vara utan ES istället...
Tur att det finns svenska klubbar som förbarmar sig över de stackars kisarna som annars skulle bli soffliggare och super siza sig själva på 1 månad.

jag och lapad fortsatte våra kärleksfulla yttringar i Moras bok, så att ni slipper se eländet. här anser vi denna gren av tråden avslutad.

Metal Guru: Skojar du???

är du avis lapad?

bobbe: Räcker inte det för DIG att se på Mora? Vad fan skulle Mora åstadkomma utan NHL förstärkningar? God natt på Dig, Bobba!!!

lapad: Hur vet du det?

Patetisk diskussion utan något svar. Brynäs går kräftgång, och det kan knappast enbart bero på att motståndarlagen har värvat namnkunniga spelare.

Ahlbergs skitsnack om Mårtensson är för övrigt rena fantasier. Trevlig lördagkväll på dig, virrpanna! ;)

Richter: Fast Brynäs skulle klarat sig riktigt bra utan NHL lockout i jämförelse med Linköping.

munkas:

Klart som tusan att vi hade varit sämre utan killar som Tallinder, Morrison, Knuble, Husse. Men vad hade inte Mora varit utan sina? Eller Timrå utan sina? Listan kan göras lång.

Vad vore Brynäs utan sin 2-11 match? Lite uttjatat ämne va? Ja jag tycker detsamma om detta ständiga tjat om hur mycket NHL spelarna betyder för LHC.

munkas: En sämre lag..... men vilka lag är inte det?

lapad: Vad vore Linköping utan NHL-lockouten?

Ahlberg: Hur mycket har du druckit, egentligen???

Ahlberg: Det skulle ju vara skitbra för Brynäs. Speciellt om Malmström sticker, som du säger. Ett ganska schysst byte så att säga..

Ahlberg: Ge upp nu. Du är nyreggad på HS och bara sprider skitsnack på olika gästböcker. Ingen tar dig på allvar, ge upp!

Stäng av pajasen moderatorn!

Ahlberg: Förvånande med tanke på att han har kommit igång på allvar det sista!

Personligen försöker jag finna lite glädje i detta, men att se honom i Brynäs svider lite i hockey-älskande hjärtat!

//BROS

Mårtensson sticker
Enligt relativt säkra källor kommer Mårtensson att lämna LHC för spel i Brynäs. Trots succén sägs det att Mårtensson inte riktigt kommit in i gänget. Ny, väldigt trolig, klubbadress är tydligen Brynäs eftersom han spelat där tidigare och att han innan säsongen var på väg dit. Brynäs tappar tydligen Louvi och värvningen av Mårtensson ska stärka forwardsbesättningen. Micke Sundlöv (sportchef i BIF) är väldigt optimistisk inför förstärkningen.

Sv: Huselius tillbaka m.m.
Huselius.Jäkligt imponerande att ligga på 14e plats i poängligan med mindre än hälften så många matcher spelade.Skulle han inte blivit skadad och snittet hållt hade han haft 32p!
Han har alltså bättre snitt än han hade 00/01 då han tog otroliga 76p på 54 matcher.(+ slutspel)

bobbe: aja tony har glänst rätt bra han kom u till landslaget va faaan

distanserad: Jajjemen... kort LHC-rapport:

* Tallinder: positiv överraskning, går från klarhet till klarhet. Stabil defensivt, gör framgångsrika offensiva räder.

* Johansson: trygg, säker i sitt spel. Sköt på täckande back några gånger för mycket i power play, men stabil.

* Franzén: bäst av LHC:arna. Stolpskott, farliga lägen, bra spel. Tekningarna! Bästa matchen för säsongen.

* Mårtensson: lite doldis, men glänste till i början med en "vägg" mot motståndarkassen. Jobbade i det tysta bakom Franzén, spelade mycket och bra i boxplay. Godkänd debut.

Liten rapport och bilder, se länk.

bobbe: såg du landskampen?Nån skön rapport att ta del av?

Huselius tillbaka m.m.
Många, både LHC:are och övriga, har frågat en hel del om Huselius, därför tänkte jag här informera om att han nu tränar för fullt igen och sannolikt är klar för spel igen efter landslagsuppehållet.

Detsamma gäller småskadade Söderström och tiidgare sjuke Eriksson.

Fyra LHC:are spelar i morgon landskamp på hemmaplan i CC: Mange Johansson, Henrik Tallinder, Johan Franzén och Tony Mårtensson. "Musse" Håkanson hoppade även in på en träning, men det var enbart för att fylla ut så att det fanns fyra kedjor att spela med.

Inga nyförvärv blir det i detta transferfönster. Ännu oklart om Lindström kallas hem från Hammarby eller inte.

Det var läget i korthet, det.

LHC-SSK 4-3
Wohoo! Underbar vändning...

Rapport och bilder, se länk.

Sv: Grattis
bobbe: Jo hörde nån som sade att helt plötsligt kom massa spelare trampandes framför dom. Men skall kolla runt lite mer nästa gång o spana efter dej.

mok: Stundtals är gångarna avspärrade (LHC-spelarna går tvärs igenom, intervjuer sker där ibland, plus att ismaskinerna behöver passera på ett annat ställe), men generellt är det öppet att gå runt.

bobbe: Satt kvar på ståplats första pausen och pratade med en kille som vart nere o handlat korv men han sade mnan inte kunde komma runt. Får väl kika över detta lite mer nästa gång så kan jag ge en bättre bedömning än det jag fick se nu. Att den e bättre än LL betvivlar jag inte för FBK spelar ju inte där så ofta :)

mok: Jo, det är inte så vidare lätt att få tag på folk, och själv knatade jag omkring nere vid rinkside en hel del, så... men det kommer fler möten.

Men varför kom du inte så långt i arenan? Jag såg många frölundaiter i baren på motsatt kortsida från ståplats. I glatt samspråk med LHC:are, kan väl också tilläggas.

"Som LLA, fast bättre". ;)

bobbe: Var svårt o försöka leta upp dej där inne då man inte kom så långt i arenan som bortasupporter vilket är synd då man gärna vill kunna glida runt. Men arenan såg snygg o trevlig ut och en ren kopia av LLs med vissa små förändringar.

Dragan 2k: Tackar tackar!

Rapport och bilder, se länk.

Grattis
Då får man gratuelera till segern mot vårt kära Frölunda.

LHC-HV71 2-3
Matchkommentar och bilder, se länk.

Sv: Huselius..
Ambroo: Inom några veckor är han tillbaka, troligtvis.

Huselius..
När är han klar för spel, är knäskadan värre än vad som sagts?

Sv: timrå
Olle: Faktiskt tillräckligt mycket hockeylada för att det ska kännas bra under en hockeymatch. Jag var lite skeptisk till "evenemangsarenan" inledningsvis, men det verkar som man har tänkt till när de gäller många viktiga bitar, även om vissa har glömts bort.

Ett snitt på över 7000 så här långt är helt okej, med tanke på att förra säsongens snitt var strax över 4000... :)

bobbe: Most impressive! Är det en hockeylada eller ett operahus månne? Börjar förstå varför ni inte har några problem med att fylla hallen ;)

j0han: Se länk. :)

timrå
Hur många platser får bortaklacken i cloetta center?? och vart står man??

« · 455608 · »