Linköpings HC

7298 inlägg · 775 ämnen

SM-Final #3

« · 1031909 · » Till forumet


Sv: SM-Final #3
Tikinmyheart:
Ja det är för djävligt... varför inte göra som Wikegård säger o skapa en oberoende livegranskning i stockholm (eller jaa, varför inte Malmö som för tillfället inte har nåt intresse i ES).. skulle ju ta bort alla tvivel om korrupta videogranskare...
Kommentera

Sv: SM-Final #3
Här svänger det...
Kommentera

Sv: SM-Final #3
Horace76c: Svårt att avgöra även från tv:n trots slowmotion. Men jag säger väl som Kenta sa efter man dömt bort deras kvittering i E-on.

"Har måldomaren fel är det förjävligt"

Vi blev beskyllda för att måldomaren var Timråit, hmm jag undrar om måldomaren var från Jönköping? Han kan säkert sova sött i sina blå-vita lakan.
Kommentera

Sv: SM-Final #3
Tikinmyheart:
Dom som sett mer bilder... var verkligen inte pucken över mållinjen (0-3)
Kommentera

Sv: SM-Final #3
Tikinmyheart: 21:02 bytte jag kanal. Vad i HELVETE håller LHC på med???

Va fan kräver spelarna - 5-0 i första perren för att hålla undan?
Kommentera

Sv: SM-Final #3
Svanru: En blandning mellan HV och FBK
Kommentera

Sv: SM-Final #3
Vad gör LHC !!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: SM-Final #3
Visste ni att Per Ledin varit gäst i ett känt tv program? :)
Kommentera

Sv: SM-Final #3
Tikinmyheart: *flinar* Tja, whatever it takes. Inget snack om att det är lite ödesmatch över det hela. Många säger att "segraren i match 5 tar hem det". Och det kanske stämmer. Men å andra sidan, om nu HV vinner, och LHC i ren desperation vinner på fredag, vem har då det psykologiska övertaget? Den som missade matchbollen eller den som tog det till en sjunde och avgörande måstematch med allt att vinna och inget att förlora? God knows...

Nu sprätter vi upp en Staropramen och bänkar oss för ett par timmars nagelbitande...
Kommentera

Sv: SM-Final #3
distanserad:
Varför inte!!gör man bort sig är det ju som sagt bara byta tröja!!
Kom igen nu Fransson bli vår HJÄLTE ikväll...
Kommentera

Sv: SM-Final #3
Larionov: Om jag ger fan i att önska ..... .... så kanske det går bättre ikväll.
Kommentera

Sv: SM-Final #3
Larionov: Uppenbarligen så gör du det. Jaja. Skitsamma. Det ser tungt ut för er nu. HV verkar ha kommit igång.
Kommentera

Sv: SM-Final #3
distanserad: Inget annat än det tidigare, han spelar med all säkerhet och vilade pga halsont i går.
Kommentera

Sv: SM-Final #3
Tikinmyheart: Jo, jag läste den artikeln tidigare, samtidigt som det stod på hemsidan att Stana skulle stå. Det var det som orsakade förvirringen.

Men som sagt, nu blir det Fransson. Hur länge sedan är det han stod i en match? Jag hoppas han får en lidnersk knäpp av megaformat och stoppar allt som kommer mot honom.

Det här med SM-finaler när man har massor att göra på jobbet är inget bra! Koncentrationssvårigheterna gör ju att allt bara tar ännu längre tid... ;)
Kommentera

Sv: SM-Final #3
bobbe: Som sagt - bara hoppas Fransson tar chansen.

Har du nån info om Weinis Bobbe?
Kommentera

Sv: SM-Final #3
Det är även bekräftat officiellt att Fransson står i kväll.
Kommentera


Sv: SM-Final #3
Larionov: De uppgifter jag la ut i går kommer från "inga ändringar"-information som jag fick då - som vi vet ändras saker rätt fort i den här branschen. Eller så gör det inte det - vi får se i kväll.

En sak är säker - vi vet inte säkert. ;)
Kommentera

Sv: SM-Final #3
Larionov: Absolut. Jag skrev själv det efter förra matchen. Men eftersom han blandar och ger så kanske han spikat igen ikväll... :) Nämen allvarligt - man kan bara titta på alternativet. För mig så ser alternativet sämre ut.
Men som sagt - vad vet jag.
Kommentera

Sv: SM-Final #3
distanserad: Samtidigt som det står på hemsidan att Stana står. Taktik eller bara en miss i uppdateringen? Vi får väl se.

Känns som en chansning från Janne. Men jag kan iofs. förstå det. Stana har inte sett förtroendeingivande ut de senaste matcherna i finalserien. Mycket darriga ingripanden och konstiga returer.
Kommentera

Sv: SM-Final #3
Då har man idiotförklarat sig själv och får knäböja för Mats på aftonbladet.

Ah. Heaven or hell. Jag tycker det är ett felbeslut.
Helt ok om vi hade haft en bra andramålis - men... ah, vad vet jag. Fransson kanske har varit tokhet på träning.

Jaja. Vi får väl se. Bara hoppas han kommer in och spikar igen.
Kommentera

Sv: SM-Final #3
Undrar hur det är med Weinis förresten. Blev nästan lite glad att höra att han var krasslig - för han har inte varit sig själv lik sista 2 matcherna. Hoppas bara han kan mobilisera krafterna till ikväll.
Kommentera

Sv: SM-Final #3
LHC-girl: Blomman får ju ingen istid ändå - så jag föreslår att han får ett byte i början av matchen och proppar Davidsson. REJÄLT. Naturligtvis ska det ske regelrätt - men med tanke på att han har 84 på tröjan så blir det ju matchstraff i alla fall. Så länge Davidsson har en eller annan muskel dödad av smällen så är det värt det.

AH - nu har jag det. Blomman tar naturligtvis på sig nr 20, Timpas tröja, så klarar han sig undan straff. Dessutom lurar vi Davidsson att ta på sig primadonnorna Ledin eller Thörnbergs tröja så åker han ut för filmning istället.

Funderar på att bli coach. Måste finnas nån snabb internetkurs man kan ta va så man är redo redan till nästa säsong?
Kommentera

Sv: SM-Final #3
distanserad:
Åh!! hoppas du har rätt!!ikväll ska jag inte åka ner så då kanske dom vinner!! Vi spelar ju som bäst när det är full fart,så vi får upp Louma o co på läktaren och köpa korv ellet nåt!!
Kommentera

Sv: SM-Final #3
Hur fan orkar dem? Hur kan man kalla sig expert?

"LHC är ett sjunkande skepp".

Jasså? 2-2 i matcher i finalen mot storfavoriterna HV. Man var dessutom ett suddenmål (eller straffslag om ni så vill) från att ha haft 3-1 i denna skrivande stund. Ja, skammen för svensk hockey är verkligen på dekis.

Botemedel? Kicka Stana?
Jaha. Vad bra. Ja det måste naturligtvis hjälpa. Stana har varit riktigt bra i slutspelet vilket har fått hela laget att lyfta igen, spelarna litar på honom, men visst - man kan klandra honom lite för 4-1 målet senast då han står felplacerad, men å andra sidan ska han inte behöva ingripa alls i Powerplay. Så - nä in med Fransson istället. Killen som INGEN litar på i laget, som inte spelat på skitlänge - inte sen han var urdarrig senast i serien. Spelar ingen roll om han skulle gå in och storspela - för hela vår offensiv kommer bli lidande då backarna inte vågar kliva upp.

Ja du Mats - du har sannerligen tänkt efter rejält för att fylla din kvot av bokstäver idag.

Ska något radikalt göras så förespråkar jag att man i första perioden dubblar skiften för 1:a linan och tok offensivar. När vi sen i andra inte kan hålla samma tempo så dubblar vi i stället 4:e kedjans tid och låter dem gå på tok offensiven. I sista leder vi då redan med 5-0 så då kan vi låta musse, blomman och majje få mycket istid och bara smälla på hv fysiskt så de är möra inför fredag. Så har vi sen ett klart SM guld på fredag! Hur svårt kan det vara?
Kommentera

Sv: SM-Final #3
superfalle:
Okey! Men det värsta tycker jag att inte domaren ser eländet!!
Kommentera

Sv: SM-Final #3
superfalle: jag med. dessutom tror jag att vi gör det. nu är vi tillbaks som underdogs och det passar oss bättre. Jag vill se full fart frammåt idag som överraskning. Kör över dem!
Kommentera

Sv: SM-Final #3
superfalle: jag skulle betala en bra slant för att se lhc vinna i kväll
Kommentera

Sv: SM-Final #3
LHC-girl: utan tvekan thörnberg...
Kommentera

Sv: SM-Final #3
73Sjöbba:
Cirkus!!eller Dramaten ja det kan nog passa båda boysen!!!
Då kanske Jämtin vill vara clown.....
Kommentera

Sv: SM-Final #3
Dunc:
Sant!!måste kännas bra med ett gäng skådisar i laget... svårt att säga vem som är bäst??
Kommentera

Sv: SM-Final #3
73Sjöbba: Det beror väl på vilken slags talang du menar:) Talang för att utveckla sin talang torde han ha. Blir nog svårt att få en seriös roll.
Kommentera

Sv: SM-Final #3
Helvete va TIKARE det var här då:)
Kommentera

Sv: SM-Final #3
LHC-girl: Dramaten? Måste man inte ha talang för att komma in där?

Ledin och Thörnberg kan börja som några pantomigubbar på någon cirkus.
Kommentera

Sv: SM-Final #3
LHC-girl: Men "Hollywood" Thörnberg då. Där har ju Ledin inte en chans.
Kommentera

Sv: SM-Final #3
Tikinmyheart: Som alltid är det mest variationerna i nivå hos domarna man retar sig på. Jag tyckte Winnerborg höll en hyfsat jämn, om än hög, nivå matchen igenom när han dömde. Missen med straffen är ju lite generande för honom, men i ärlighetens namn är det inte den uteblivna straffen som stör mig mest (LHC har inte någon imponerande siffra på lyckade straffslag ändå), utan mer att vårt PP blev avbrutet och man fick börja om med väldigt lite tid kvar.
Kuben har blandat och gett lite för mycket. Cross-checkingen på Majesky är ju solklar, varför blåser inte karln där? Samtidigt hittar han lite småpettitesser rätt som det är både här och där. En jämn bedömningsnivå ger spelarna klara signaler för vad som är tillåtet eller inte. Då blir som regel också spelet mycket bättre.
Och visst är det en snygg och misstänkt intränad dive Ledin bjuder på. Ibland undrar man över hur spelarna tänker, OK att man lyckas lura domaren den matchen, men som allt nagelfars idag med femton repriser, hockeykvällar, tidningar, youtube m.m. så avslöjas ju filmarna ganska skoningslöst. Och när det gäller ex vis. Thörnberg kan det inte vara så kul att läsa höra om (för det får han säkert göra) Wikegårds blogg där han blir kapad jäms med lädret på skridskorna för sina tilltag. Filmar, fuskare, fegis... det var inga snälla ord. Och så småningom lär sig även domarna vilka spelares svanhopp som ska granskas lite extra, och då får man inte längre den där utvisningen med sig.

Men skit samma. HV var bättre igår. Klart bättre. Det enda som gäller är att försöka tagga upp ordentligt till i morgon och hitta tillbaka till det matchvinnande spelet. Jag hoppas och tror att Janne har något mer taktiskt signerat ess att plocka fram ur kavajärmen. Stana måste komma in "i zonen", LHC måste ändra och variera sitt PP, det är totalt sönderläst och alldeles för enkelt att avstyra i nuläget. Det frapperande är det enkla. Titta på HV:s anfall och PP. Massor med folk in på mål, Stana ser inte ett skvatt. LHC:s dito? Alldeles för ofta är det inte en kotte i närheten av målet! Skotten blir plockpotatis för Liv, och ingen finns i närheten om det skulle bli en retur.

In å kötta!
Kommentera

Sv: SM-Final #3
Lång väg hem igår!!! Vilken sorglig match!!
Inget snack HV var bättre ,vi var tvåa på allt!! men vi hade inte domaren med oss direkt!! kändes som ett hånflin hela matchen..
Nu är det uppförsbacke.. bye the way Ledin borde satsa på ett jobb på Dramaten när han slutar med hockey...
Kommentera

Sv: SM-Final #3
Ja vad säger man. En olycka kommer sällan ensam.
Kommentera

Sv: SM-Final #3
distanserad: Ska väl ärligt erkänna att jag har ingen koll på hur han har varit i grundserien, men i slutspelet tycker jag att han sett väldigt nervös/darrig ut i många situationer.
Kommentera

Sv: SM-Final #3
Tikinmyheart: Fast Stana kanske mer har blivit känd som bäst när det gäller... i alla fall tills nu.
Kommentera

Sv: SM-Final #3
Tikinmyheart: ja domarna har haft avgörande roller i dom två senaste matcherna... och sånt är fruktansvärt irriterande...
Kommentera

Sv: SM-Final #3
Larionov: Stana är likadan som våran Backe. Nerver utanför dressen när det gäller. "Kuben" Andersson ja vad säger man. Karln hinner ju inte med när spelet svänger. HV vann helt rättvist men de opsykologiska målen är är en direkt följd av Kubens agerande.

1-0 föregicks av en felaktig utvisning för interference/fasthållning. Det är Ledin själv som håller fast klubban.

Petraseks mål är en stenklar crosschecking/interference på en LHC spelare precis utanför målet.

HV vann rättvisst, men Kuben bjuder HV på två av målen.
Kommentera

Sv: SM-Final #3
Larionov: nu får du gå ner till grabbarna och begära en skärpning... hv får under inga omständigheter vinna denna serie...
Kommentera

Sv: SM-Final #3
Larionov: Mitt största problem är - vad fan har hänt med LHC:s fantasirika, fartfyllda powerplay? Vi är ju HELT urusla.
Kommentera

Sv: SM-Final #3
distanserad: Matchen med rekord i opsykologiska mål känns det som. Vad gör Stana på 4-1 målet?
Men men, bara att repa mod och hoppas det här är tändvätska inför Onsdag. Grattis HV.
Kommentera

Sv: SM-Final #3
spud: Absolut. Stana ser tyvärr ut som i grundserien idag. Darrrrrrrrrrrig.
Kommentera

Sv: SM-Final #3
distanserad: Nej jag förstår det, nu har jag missat några minuter men i början var han ju hejdlöst enögd. Men det är ändå en rättvis seger!
Kommentera

Sv: SM-Final #3
Tänker inte ta i från HV nånting. klart rättvis seger.

MEN det är inte lätt att spela mot både HV och domaren.
Suck.

Nya tag på onsdag. För 4 mål på 5 minuter gör vi väl...INTE.
Kommentera

Sv: SM-Final #3
Larionov: Hav förtröstan. Magen skriker seger ikväll.
Kommentera

Sv: SM-Final #3
Tikinmyheart & superfalle: Tackar. Ikväll blir det tufft. Igen.
Kommentera

« · 1031909 · »