Luleå HF

SHL · 117714 inlägg · 890 ämnen

A hell of a snowy race...

Sv: A hell of a snowy race...
Portello:

Busigt att skriva "The Coors" när de heter "The Corrs"... ;)

Portello:

Nej, han fick inte förlängt, eftersom det inte fanns någon anledning till det.

knaskamilla: Nu åker The Corrs skivan in i DVD:n.

Har ni Modister hört något om Warg fick nån förlängt efter tacklingen på Bulan??

knaskamilla: Jajjomensan.

Portello:

Pratar ni om The Corrs?

Zoogin: Har The Coors MTV- unplugged på DVD.
Man nästan ryser då man hör No Frontiers. Uj så bra låt.

Portello: Jo The Coors är rätt bra, men inte som The Eagles.

Portello:

Nej, så långt har det inte gått. Tror faktiskt jag ska övergå till Birgit istället. Gillar hennes ansatser till allsång.

Vet inte, man kanske semaforerade till varandra, använde sig av röksignaler, skickade vanliga brev skrivna på oelektrisk skrivmaskin eller använde sig av diverse lagspecifika diskussionsforum för att sprida sina åsikter.

Paddan: Trodde att du skulle svara att du har date med Lennart varje natt ;)
HS är nog mer som en drog för mig. Skulle nog bli knäpp om det försvann.
Hur klarade man sig före HS???

Portello: Jo, men det har jag ju också..... Varje kväll har jag "date" med HS, riktigt svårt att slita sig från denna vanebildande tingest som allt mer har kommit att ta över min inte direkt dyrbara tid.

Paddan: Trodde för ett ögonblick att du hade en date :)

Zoogin: Jooo hon sjunger rätt bra.
Men bättre än The Coors är hon inte.

Portello:

Jag hade heller aldrig hört talas om henne, förrän jag såg hennes namn i TV-tablån. Laddade hem lite av hennes musik, och bestämde mig för att programmet fick stå på i bakgrunden... ;) Ganska behaglig musik. Och söt var hon ju också. Fast det kan iofs kvitta när man bara lyssnar på TVn.

Portello: Hon sjunger ganska bra också.

knaskamilla:
Tydligen inte bara jag som inte hade en aning om vad programmet gick ut på, med andra ord.

Norah Jones- In concert. På något sätt så passar musiken ganska bra till mina tända ljus.
Måste hålla hoppets låga brinnande...

knaskamilla: Har aldrig hört talas om den där tjejen. Söt var hon då :)

Dysso:
Hmm...man kanske skulle strunta i att kolla på den där matchen ändå. Har för mig att jag inte kunde se förra bortamatchen mot HV och hur gick det då...

Portello:

Oförståeligt att man har ett tävlingsprogram om sport men tävlande som inte kan ngt om ämnet. Att inte se vad vallaskrapan och den där klättringsgrejen hörde till för sporter, ens en gång... Illa.

Jag tror att det som är på SVT1 nu är sevärt, dock.

lizzard: Och i Nordnytt sa dem att Bulan blir borta minst två veckor framåt.

Portello: Såg slutet på det det verkade inte speciellt bra tycker jag heller, inget program man kommer att längta en hel vecka till precis

Har just kollat in den nya frågesport programet Spurt.
Betyget blir :BLÄ!

Dysso: Usch så tragist det känns att missa matchem mot VF på Lördag. Iofs brukar det inte bli nåra höjdarmatcher mot just VF uppe i Luleå men man kan ju alltid hoppas. Tror på en jämn och hård match men dock en LHF seger med 3-2

Paddan:

Riktigt avis på er som får se den, ingen C+ inom räckhåll. Jag hoppas att det faktum att du ser matchen uppväger HV's C+ spöke...

gud:
Klart man vill veta, sitter som på nålar just nu....hmm....nåja säkerhetsnålar.

Nej, man kanske skulle förbereda sig mentalt för den stora bataljen imorgon kväll med en kopp kaffe ur den svarta och fina MoDo-muggen.

Lulekickan:
cool Morfar..men varför Löven klacken??
har han misslyckats med dig?? med tanke
på vilket lag du håller på..;0)

Albert Hall:
Herre Gud...ta chansen...klart att du delge det sista ur den storyn...
jag vet att även Kickan o Paddan vill veta...;0)

Albert Hall:
Försökte med det, men det var knepigt nog ingen människa på Canal Digital som visste vad en cykeldekoder var för någonting?
De muttrade bara om någon Robert....

Paddan: Du skulle inte kunna skaffa en cykelparabol?

knaskamilla: Jomenvisst, sen är mina pensionärer lite stingsliga av sig och vill inte gärna släppa ifrån sig någon cykel.

Paddan:

Är det inte ganska långt att cykla till Övik också?

Albert Hall:
Funderar på om man skulle bege sig in till Övik och se matchen på O´Learys, om det nu inte skulle råka vara fullbokat...

Jaha, men då hade jag ju i varje fall kunnat se mer av matchen än vad jag gjorde så det hade nog inte varit någon dum idé. :)

Nepp, men en av skivbutikerna ligger bara några meter från souvenirbutiken.

Paddan: Jag ser också fram emot matchen på C+ imorron.
Ska bli riktigt intressant faktiskt. Två lag som inte direkt är sprängfyllda med självförtroende. Viktig match, åtminstone för Modo.

Ja vi blev lite besvikna där på annandagen. Vi som hade planerat att hänga upp dig i en sån där ful halsduk i någon lämplig pelare. :-)

Säljer man föressten modohalsdukar i skivaffären?

Albert Hall:
Jäklar, då måste man ju få någon sorts "förvarning" så att man hinner läsa dessa inlägg. Kan nog bli riktigt intressant.

Kände mig som en liten unge på nytt igen när jag råkade passera leksaksbutiken, på väg till skivaffären och faktiskt också på jakt efter en MoDo-halsduk i souvenirshopen(såg ju hur besvikna ni blev när jag inte hade några MoDo-souvenirer på mig på annandagen), och fastnade framför en hög med snowracers.

Nej, nu är det ett drygt dygn kvar till matchen på C+, dags att börja Losec-uppladdningen...

Albert Hall: Låter som det där är väldigt,väldigt farligt att publicera offentligt ;)

Lulekickan: Hur var matchen mellan Löven-Hammarby? Hittade du någon ny favorit?

gud: Nej, inget messande. Antingen lägger jag in dem eller inte. Om jag väljer att lägga in dem vill jag har garantier för att de får ligga kvar under minst två timmar, samt att jag inte blir avstängd längre än till dess att slutspelet börjar. :-)

gud: Min morfar stod mitt i Lövenklacken igår, vilket jag är lite imponerad av. En inte alltför vågad gissning är att han var ganska så äldst i det gänget.

gud: Erkänn, du är så nyfiken att du försöker få Albert att messa det till dig av rädsla för att de mer ofördärvade moderatorerna skulle hinna plocka bort redogörelsen innan du hunnit läsa den ; )

Jag tror det handlar mest om bin, eller blommor som blivit bin, eller om det var tvärtom. Alltså inte sååå mycket om blommor OCH bin.

Lulekickan:
hehe..inte ännu har ni lyckats dra in mig i "host" fördärvet..;0)
jag ville bara försäkra mig om att det inte handlade så mycket om blommor o bin...Hmm..eller var det tvärtom??

gud: Det där var det slutgiltiga beviset för att vi har lyckats fördärva dig också. *nöjd* : )

Albert Hall:
klart du ska lägga in det...men skicka det till mig först så ska vi se om det är av den arten att det kan läggas in här...;0))

Lulekickan: Nej, det vågar jag inte ta här. De sanna historierna är ehhhhh..... inte av den arten att jag skulle våga tyvärr.

Nej, nu när man for in till den stora staden för att besöka AF så kanske man skulle ta sig i kragen och......gå och få sig en kopp kaffe. Kommer nog dock inte att smaka lika gott som kaffet drucket ur en svart och fin MoDo-mugg, men det får väl gå ändå.

Lulekickan: Får väl se om han vågar, men om man låter gud få låna en gammal fin blå STIGA-snowracer så kanske det går bra!

Paddan: Undrans när Albert tänker berätta fortsättningen. Han hade ju hört någon sann historia om funktionsdugligheten.

Lulekickan:
Jo, var precis det förtydligandet jag hade tänkt göra, men tydligen var det någon annan som kastade sig över tråden med hull och hår för att leta efter orsaken till den riktiga urspårningen. ;)

Paddan: Diskussionen börjar med det sista inlägget på s 5 i tråden kanske du borde tillägga. Innan den diskussionen pratade vi ju en massa hockey och LHF:s underbara BP i den tråden.

Nu har jag nog, till guds fasa ;) , hittat den rätta tråden. Som vanligt är jag väl rädd att urspårningarna hade sin upprinnelse i några inlägg från min sida.

Richter LHC: jo, klubborna verkade vara väldans veka :-)

Jag uppfattade bara en situation med flyttad målbur (den andra var på andra sidan banan i en ganska grötig situation så där såg jag inte vem som gjorde vad), men i den andra perioden så kanske det hade kunnat vara en utvisning. Det är svårt att bedöma om det var avsiktligt eller inte - ofta gör ju målvakterna så att de kastar sig åt sidan och råkar de träffa stolpen så blir de inte direkt ledsna för det, men samtidigt så är det inte främst därför man slänger sig. I går handlade det ju tex främst om att täppa till vid stolpen när Pelle Eklund (?) var på väg att försöka ta sig in köksvägen. Men visst, hade Hento åkt ut i det läget så hade jag inte protesterat så mycket för det är väl lite av en 50/50-bedömning.

Richter LHC: Hehe, ja vi räknade till ungefär 10.000 kronor i klubbkkostnader som hackades sönder. Och nån sa att det inte var grishockey.........

Lulekickan:
Jepp, borde väl försöka leta lediga jobb, men det här är mycket roligare...
Hmm....bör väl ha varit vid någon period med landslagsspel, skulle tippa på att det var i oktober.

« · 189851 · »