LL: Ok, men vad tycker du om att målet flyttades 2 (?) gånger av Henriksson. Om jag inte minns helt fel så var det så.
Det var ju ingen LHC spelare i närheten och Cluben tryckte på rätt rejält då en Luleå back hade blivit av med sin klubba. En utvisning var ju det minsta man kunde begär.
Bara jag som tyckte att klubberna gick av ofta/lätt igår? =)
Tänkte jag skulle försöka hjälpa Albert att hitta tråden som bland annat handlade om könsbyte! men där gick jag bet. Lite halvjobbigt att gå igenom hundratalet sidor med inlägg för att försöka hitta rätt tråd. Varför kom man inte ihåg att bokmärka diskussionen.
Richter LHC: jag förstår iofs hur du menar. Men reglerna är ganska klara på den punkten, för det har ingen betydelse om det blir ett bra eller dåligt skott. Om målvakten tvingas stoppa pucken efter att anfallande spelare skjutit iväg den så ÄR det ett avslut (jämför med att skott på mål räknas oavsett hur hårt/löst det är om målvakten måste stoppa pucken för att det inte ska bli mål). Det domaren har att avgöra är om spelaren har avslutat av egen kraft eller om han tappar pucken, och i Petterssons fall så var det ett skottförsök. Och ifall 7-8 av 10 domare dömer straff i det läget så dömer de fel.
Vad gäller situationen i trejde så är det inte relevant om spelaren hade kunnat få kontroll, så även där gör faktiskt Rådbjer rätt, hävdar jag. Har han inte kontroll när han blir neddragen så är det inte straff.
Hen-rink: Tycker nog att Rådbjer kunde tagit ett straff vid någon av #77 eller #51s friläge.
LL: #77 fick ju inte till ett bra skott mot mål, i 7-8 fall av 10 dömer en normal domare straff i en sådan situation. #51 hade inte någon bra kontroll på pucken men var ändå fri och kunda fått till ett skott om han inte blivit nerdragen. Där kunde han också dömt för straff, det är tillfälligheter som avgör.
Ingen som la märke till att Henriksson flytade på målet i slutet när LHC pressade på? Det var ingen LHC spelare i närheten och det skulle ju knappast varit orättvist om Rådbjer dömt straff.
Nya tag mot Frölunda imorrn, kan ju iaf drömma om en pinne... =/
Dysso: Jepp, verkar inte bättre. Hmm...losec, jaha, du menar de där medicinburkarna som ligger i drivor runt min sittplats... Just nu sitter jag och funderar ifall jag ska be Liv att läsa Geoffrey Regans bok Royal Blunders för att få lite inspiration!
LL: Jag har alltid fel i allt. Tydligen. Men enligt mitt naiva synsett, blandat med säkerligen 1000 matcher vid det här laget, anser jag att den som påstår att det var en bra match idag i stångebro, antingen såg knattarna lira i B-hallen, eller hade svalt en respektabel mängd alkohol innan nedsläpp. Grishockey - tja vad fan kallar du det annars när det lag som inte har puck endast satsar på spelförstörande genom hakningar och fasthållningar?
Straffarna är jag beredd att diskutera, men kalla det avslut är larvigt när man halvligger ned på isen med en klubba i armålan och petar till pucken så den möjligtvis ändrar någon grad ifrån ursprungliga riktningen. Den andra när han ej hade kontroll som du säger - ja jag vet att det var förklaringen, men att han tappade kontrollen genom att lule killen hakade honom bör väl inte vägas in i det beslutet eller? Som sagt, det går att diskutera, det håller jag med om.
Luleå vann rättvist? Tja säg så här - jag håller med dig att det hade varit mer orättvist om LHC hade vunnit - men jag håller fast vid att spelet var så uselt från båda håll att 0 poäng för båda lagen hade varit rättvist.
Eklund - hehe - ja det var årets tydligaste filmning - rådbjer garvade gott, eklund likaså, vet inte vad man ska säga - den var FÖR tydlig för att vara ett försök till att fuska sig till en utvisning. Det var väl ungefär det roligaste som hände i hallen denna eftermiddag. Men nej, det hade inte varit fel att visa ut honom. I en vanlig match - men när rådbjer inte visade ut för en jäkla massa annat så hade det varit lite väl elakt får man säga.
Summa sumarum - alla ser vi matcherna olika - men om du inte kallar detta grishockey - har jag haft turen genom åren att se bara bra matcher, och du oturen att sett riktiga ruggugglematcher.
Hm, Vendetta... Beskriver det HV's jakt på revansch efter att Modo förstörde den fina sviten där i början? Hade det inte varit för er hade vi kanske fortfarande varit obesegrade... ;)
Hen-rink: jag tycker att du har fel på ganska många punkter. Jag pratade med ett par LHC-supportrar i Stångebro i dag och alla tyckte att matchen var ganska bra och att Luleå var bättre än LHC och vann rättvist. Och var får du grishockeyn ifrån? Det blev grinigt i sista perioden, men det var faktiskt LHC som grinade mest. Och nej, det var INTE straff vare sig i Petterssons fall eller i den tredje perioden. I Petterssons fall så hann han ta ett avslut och då är det inte straff enligt reglerna. I det andra fallet så hade LHC-spelaren inte full kontroll över pucken och då är det inte heller straff. Och Per Eklund ska vara ganska glad över att han aldrig blev utvisad för filmning. Herrejävlar så lätt karln föll i sista perioden...
Jag bor på femte våning, antalet trappsteg per våning har jag inte undersökt. Det får man göra den hårda, smärtsamma vägen. Det sätt man alltid undersökte sånt på när man var liten. På bottenplan är det raka vägen ut, men det finns gott om vägar på vägen ner... :)
Gäller bara att få Me'-el-in så att det räcker till att bränna. Här nere i söder har dom haft rekord på elförbrukningen i dagarna, var t.om. tal om att det kanske skulle gå över max så att man skulle bli tvungen att släcka ner några bostadsområden.
Dysso: Hur många trappor rör det sig om och exakt hur många steg i varje? Och framförallt, hur ser landningsplatsen ut, rakt fram eller smäck i väggen?
Låter som om du har goda utsikter till en sjukskrivning inom snar framtid!
Dysso: Har för mig att bland annat Albert använder sig av sån där Bränn-ström för saker som han av någon anledning vill bevara för eftervärlden genom att bränna en CD.
Ja, i korridoren är det väldigt dåligt med snö. Ute däremot så... Fast det är plusgrader nu, så det försvinner väl på några dagar.
Rem-stamen förser alla Liv-rem'ar, Ahl-grenar och dylikt med uppkoppling mot andra sidan. Vid tillräckligt snabba klick så kan det tillochmed bli passningspoäng...
Fördelen med det sociala umgänget är ju att man efter en stund bryter ett ben, och blir fast framför datorn. Detta leder alltså till MER HS'ande ... Hm, kanske skulle ge mig ut och åka en sväng. Såg nog en snowracer ute i korridoren. ;)
Dysso: Jo, det har du rätt i. Tär oerhört mycket på min ekonomi att behöva utfodra dessa. Går ju åt ett halvt nudelpaket varannan dag!
Hmm....just det ja, var någon gång när hon fick något sånt där infall att plötsligt prova livet utanför HS och vara så där, vad det nu hette, social...
Chief: Jo, det kan jag hålla med om. Även stora mängder kaffe, sägs det.
Jepp, höll på att gå upp i limningen de dagar HS låg nere. Med tanke på att jag är modemare så har det också en tendens att bli lite halvdyrt. Men, vad gör man inte för alla härliga människor på HS och alla trevliga inlägg.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Det var ju ingen LHC spelare i närheten och Cluben tryckte på rätt rejält då en Luleå back hade blivit av med sin klubba.
En utvisning var ju det minsta man kunde begär.
Bara jag som tyckte att klubberna gick av ofta/lätt igår? =)