Luleå HF

SHL · 118039 inlägg · 891 ämnen

All star matchen

All star matchen
Konstigt att ni vann i tävlingarna som gick i pauserna....vi måste ha väldigt dåliga elitserie stjärnor i så fall...

Sv: All star matchen
Frölunda85: ?

NuMountain: ja, om de inte kan slå Luleå spelarna..då kan de inte vara så bra

Frölunda85: Varför kan de inte slå lulespelarna?

Frölunda85: Det kanske är så att LHF-spelarna faktiskt är bra. Våran junis Pierre Berggren slog till och med allstarrekord i skridskoåkning redan under träningen igår. Släng er i väggen, Sydbottningar.

Lulekickan: Hur var matchen mellan Slocknande stjärnor -Tv pucken laget??

Lulekickan:

Förutom att det kan vara så att LHF-spelarna är bra kan det också vara så att de som spelade i All star-laget inte är de bästa spelarna i Sverige på just de grenar som var med i Skills-tävlingen.

NuMountain: måste bero på att de inte brydde sig så mycket eller nåt

Lulekickan: Ni är inte dåliga..men ni ligger faktiskt inte så bra till i tabellen. Då ska elitseriens bästa spelare från andra lag kunna slå Luleå

Måste säga att Ledin var ovanligt på hugget idag, och då inte i meningen hugg med klubban. Dessutom fick ju "Rabenec" ,som TV4 stavade hans namn, göra ett riktigt snyggt mål.

Vet inte om jag såg fel, eller om det var några ofrivilliga munryckningar från Tavve, men jag tyckte det såg ut som att han faktiskt log idag.

Frölunda85: Var ett lag för tillfället ligger i tabellen behöver inte säga särskilt mycket om hur skickliga spelarna egentligen är, särskilt inte när det gäller individuella prestationer från några utvalda spelare, och sååå jäkla illa till i tabellen ligger vi inte ens nu trots alla skador.

För dem som inte har tänkt grina om att LHF vann skills competition och att buhu, det borde allstargänget ha gjort, så kan jag upplysa om att även Bulan spelar imorgon. De som såg allstarmatchen vet ju redan att Petter och Skuggan var med idag.

Paddan: Norrbotten mot Sydbotten - bättre än så kan det inte bli, särskilt inte som Norrbotten tog hem det hela. Såklart att Tavve ler vid ett sådant tillfälle.

Brabenec var bäst.

I övrigt kan man väl säga att det inte hade gjort något om någon hade vågat tacklas åtminstone någon gång under matchen.

Lulekickan: Då...... är vi väl helt ordinarie imorron då? Om man undantar Miche och Finnen som ju redan ersatts på ett eller annat sätt.

Om man nu ska säga nått om en sån här jippomatch så måste jag få säga:
Jag gillar Gusten. Han kommer att bli bra. Underbar klubbteknik. Lugn och skolat på samma sätt som Hento. Fast dom har ju haft samma målvaktstränare de senaste åren.
Jag tycker att han borde få stå nån match!

Lulekickan: Hmm...hur kan man ta hem någonting som slutar 5-5?
Jaha, du måste mena Skills Competition som, som vanligt, hastades igenom av TV4.

Då kanske Fredrik Svensson kommit mer till sin rätt, om man vågat tacklas alltså.

Lulekickan: Nej, men ska jag vara ärlig tycker jag inte att ni spelar så rolig hockey, det går så sakta och ingen fart i spelet. Ni spelar ju mer försvars hockey än offensiv. Det är ganska tråkigt att se

Albert Hall: jag undrar om inte gusten stog i målet ,när luleå mötte mif borta ???

Bobban81: Nej. Gusten har inte stått en enda minut i elitserien någonsin.

Albert Hall: oki jag hade bara för mig det.. jag var nog bakfull den dagen hehe

Lulekickan: Jag tycker att det var en helt OK match för att vara Allstar, i 1:a perioden vill säga, resten av matchen var ungefär som avslagen julmust, dvs inte särskilt bra. LHF:s mål var riktigt snygga dock. Kedjan med Rönnqvist- Skuggan- Husse var riktigt bra. Skills competition var kul att se på men lite pinsamt att skotthastighetsmätaren funkade så dåligt. Martin Lindman fick ju nästan skjuta ihjäl sig innan han fick ett resultat.

Zoogin:

Första perioden bra? Hm.. Första perioden kanske hade varit bra om dom spelat hockeybockey eller nåt i den stilen, hockey HELT utan fysiskt kontakt är inte ... hockey. Hursomhelst så var kanske resten av matchen avslagen, men där vågade iallafall spelarna ställa sig bredvid varandra vid sargen, även om de inte tacklade varandra. Första var rent ut sagt löjligt, när spelare åkte slalom genom anfallszone för att ingen vågade peta på dom...

Dysso: Jamen i Allstar- matcher ska det inte vara någon fysisk kontakt utan det ska svänga fram och tillbaka som i Bandy ungefär.

Det är klart att det är mycket roligare med riktig hockey med intensitet och tuffa tacklingar men i en sådan här jippomatch får man ju räkna med att spelarna inte vill gå in i några närkamper eftersom de är rädda att skada sig och då får man försöka uppskatta andra saker som skridskoåkning och klubbteknik istället.

Zoogin:

Ärligt talat så ser jag nog hellre bandy då, än "halvhockey". Jag säger inte att man måste spela superfysiskt, men det såg ut som tvpucken i första perioden.

Dysso: Klart det är roligare om det blir fysiskt spel. Inte sagt att jag vill egendomliga beteenden som Nisse Ekmans som i fjolårets allstarmatch fult crosscheckade Högardh, om jag inte minns fel, direkt efter dennes mål för Nord-laget.

Paddan:

Nisse Ekman hade inte alla getterna hemma, han uppvisade rätt mycket egendomliga aktioner på isen.

Dysso: ....och riktig storstjärna på andra sidan pölen har han ju också blivit....
Eller är det bara så enklet att amrikanarna inte förstår hans storhet...

Paddan:

Dom inser att han är en sådan stjärna att man inte kan riskera honom i "vanliga" matcher. Man får skicka in honom när man vill att motståndarna ska slå sig trötta på någon... Bara in med Nisse mot målvakten, sen bära ut honom på bår. :)

Dysso:
Vet inte om man ska tolka det här positivt eller negativt, men när jag försökte söka information om Nisse så fick datorn spatt och vägrade att samarbeta med mig.

Vad har du tippat i tvävlingen?
Själv så får jag väl lägga mig lite diplomatiskt i mitten och tippa oavgjort!

Paddan:

Du ska nog skatta dig glad, mer information om Nisse så får du kanske se hans planer på att mörda alla hockeymålvakter. Efter detta kommer dödspatrullerna till Bjästa, för att du vet för mycket..

Jag har givetvis tippat HV-seger, men det antar jag att du gissat dig till redan. :)
Eftersom jag inte vill avslöja slutresultatet i matchen redan, så skriver jag inte exakt vad jag tippade här...

Dysso: Dödspatrullerna? Jaha, du menar att du och ditt anhang kommer upp hit igen med era trimmade ismaskiner och upprepar den berömda raketfärden i Bjästahallen. Jäklar, vi som inte ens hunnit laga hålet i sargen sen förra gången ni var här.

Paddan:

Har ni inte ens lagat hålet? Var säkert flera veckor sen vi sist var på besök i just Bjästa. Många som har hittat det där "internet" nuförtiden, så det är många att jaga runt på för att dom vet för mycket nuförtiden. Du får sätta pensionärerna i hårdare arbete, hur ska ni annars ta er till ES? Bjästa HF till högsta serien är en folkrörelse med stöd i hela Sverige! Nästan som Leksand...

Zoogin: Början av första perioden var då inte särskilt kul - det var mer som allmänhetens åkning och spelarna åkte sällan närmare än en meter från motståndarna, fast när tempot drogs upp lite blev det roligare. Dessutom var det kul att se spelarna sådär lekfulla, sådant ser man annars sällan. Ja det skulle ju förstås vara när LHF spöade Boden med 9-0 under försäsongen, då var det äkta spelglädje och rejält med lekfullhet hos LHF-spelarna.

Dysso: Ok, det är därför som allt "jobbande" sker på nattskift för din del.
Nej, vi väntar fortfarande på att få tillbaka de arbetare som Kickan spärrat in i källaren för att tillverka Kauppilasouvenirer.
Hmm...KB65 i elitserien....en hall med plats för strax över 1000 pers. Ja, varför inte. Får starta operation Cykeltåget, eller något sånt.

Paddan:

Cykeltåget .. Tja, med tanke på var bragdguldet hamnade så kanske det är läge för det? Dags för att befria arbetarna i sweatshop "Kauppila" och sätta dom i slavläger "Cykeltåget"!

Skulle prata tyst om vad mitt nattjobbande innebär om jag vore dig, annars kanske det blir ett par hål till i era sarger. ;)

"Take everything in stride. Trample anyone who gets in your way."

Dysso:
Om jag ber snällt så kanske Kickan kan släppa i varje fall någon av mina arbetare. Jag var ju snäll och skickade upp Snygg-Brabenec och jag måste säga att han såg riktigt imponerande ut idag. Var nog allt modemcyklande i Bjästa som gjorde sitt till.

Nej, nu är det dags att avsluta kvällens övningar för att orka upp till morgonens kontorsstädning. Avslutar med några rader ur låten "Wendel" med gruppen The Zambonis:

I saw him take down Kovalev
He put an elbow into his head
I saw him cheap shot Jeff Beukeboom
I guess it just wasn't his day
We don't really care what they say
'Cause in our book Wendel Clark's OK
I watch him on TV and I feel the pain
Wendel Clark, Wendel Clark's OK.

Paddan:

Du får satsa på det. Kul serie föresten...

Gonatt på dig, dröm om Bjästas kommande triumfer. ;)

Dysso:

Menade kul strip, inte serie. Snobben är väl ingen direkt favorit.

Paddan: Dina arbetare? De är väl mina eftersom du släppte dem. De trivs i alla fall alldeles ypperligt med jobbet som Kaupillasouvenirtillverkare. Brabenec hade du ju totaldemolerat under jul. Alldeles blåslagen var han efter toryren i Bjästa så du ska nog inte räkna med att jag frivilligt släpper en endaste människa dit. Ja det skulle väl i så fall vara om det fanns någon modoit i samlingen, men dem torterar jag hellre själv.

Lulekickan: Hmmm....vad är det man brukar säga..."man måste bryta ner för att kunna bygga upp" eller något sånt. Med andra ord så gjorde jag er en tjänst genom att mörbulta Snygg-Brabenec på modemcykeln. Han borde dominera fullständigt nu efter allstarsjippot.

« · 184671