Luleå HF

SHL · 117505 inlägg · 890 ämnen

Brevet !

Sv: Brevet !
hellge:
"förtalsnära retorik" lånat boken "svåra ord" på bibblan? :)

hellge:

Log lite när du väljer att namnge folk som skriver det du och dina modovänner inte tycker om..

Vi övriga behöver inte namnge någon..Vi vet redan att ni moodooiter inte är som andra..

Per HApps:

Nja, kanske inte riktigt den titeln men visst har jag läst allt för mycket litteratur hämtad från bibblans hyllor Oc, Od och Of den senaste tiden.

Annars gillar jag just detta faktum med det svenska språket att man kan sätta samman ord i flera led. Om man jämför t.ex med det mycket mer stela engelska spåket går det inte tillverka såna fina ord.

Och på våra breddgrader, bland annat i Husum säger man t.ex ovöreåhandle, vilket betyder att man inte varit och handlat ännu. Du väl Husum som ni lirade seriespel mot för några år sedan.

Exakt vad vad detta har med Renberg och göra är något difust. Möjligen kan man säga att i Piteå, där Renberg kommer ifrån, där har man massor av lingvistiska egenheter.

Kanske problemet Renberg vs. Lulio står att finna i att han just är från Piteå. Än hur mycket somliga vill så är han inte annat än en Pitebo. Där Renberg bor har han lika långt till Skellefteå. Varför ska han inte kunna spela där?

gud:

"Nu finns det indikationer på att de har rannsakat sig en del och verkar vara beredd att ändra på sig. Jag vänter dock en tid med att berömma dem."

Dig har jag ju inofficiellt berömt, men som sagt jag väntar ett tag till innan jag gör vågen officiellt, jag vet ju själv hur svårt det är att ändra på sig.

hellge:
"Du väl Husum som ni..." Du har inte läst klart boken ännu va? ;)

hellge:

Den dagen vill jag se vågen live...;)

Själv har jag annat att tänka på än att orka ödsla tid tid på huvudpersonen i denna tråd..De flesta vet att hon inte gillar oss Timråiter och använder ett språk som tom jag reagerar på i vissa fall..Skit i henne nu

Jag och frugan har fått ett erbjudande att köpa en gård några mil västerut utanför S-vall med en massa skog och ängar till ett väldigt bra pris om man jämför med liknande gårdar i Göteborg med omnejd..

Just nu så jämför vi för fullt fördelar och nackdelar med en eventuell flytt tillbaks till Norrland....

gud:

Trevligt att du har planer att flytta hit till mellersta Sverige. Jag gjorde samma grej, köpte en stor gård med hästar och annat i någon tro på att man blir lyckligare på landet.

Det jag kom fram till är att Lönneberga finns bara på film. Om du är annorlunda än jag är så ska du slå till. Själv vill jag ha grannar och cykelavstånd till stan.

Kanske får man se dig i Swedbank framöver i ett derby. Jag kan ta med dig vandring i den majestätiska arenan. Du får gå en halvmeter efter Hellge när han säger:

- Där stod jag när Svarten dunkade in 2-1 i 7:e kvarten.

eller

- Där satt Poffa i semin.

eller

- Här firade vi guldet med laget på söndagen, dan efter sista finalen.

Snällt va?

hellge: Jag tror han blir imponerad. Det är trevligt med en arena som man inte behöver vara rädd att få stickor i.

Wayne Gresky: ang ditt inlägg från 26/5 10.55
Dan Lundström - Renbergs agent

Jag tror inte att han är så korkad att han vetat om att allting bara varit en ända stor bluff. Han skulle inte riskera så mycket för en så liten del av kakan i så fall. Däremot så har säkerligen hans procent på pensionspengarna varit tillräckligt för att han ska vara drivande då det gäller att få spelarna att placera i Obol. Enligt mig huvudmisstänkt som den som fått Renberg att placera i Obol. Man får även en känsla av att Renberg fått dåliga råd även när det gäller andra delar av karriären inklusive kontraktsskrivande.

hellge: synd att han inte spelat där hela tiden, i LHF har han mest varit ett problem.

ivan speed: Historien blir bara bättre och bättre. Känns som handlingen räcker till en tv-serie i minst 8 delar snart, kanske 12...

« · 886058