Albert Hall: Antar att det börjar rycka i värvarplånböckerna och kontraktsskrivarpennorna börjar att plockas fram när det finns möjligheter att "plocka hem" en svensk NHL-meriterad spelare. Hmm, plockad anka....
Nej, som sagt, tror inte att Påhlsson kommer att återfinnas i en svensk klubb den här säsongen. Enda resultatet torde väl bli att han fortsätter strejka hela den här säsongen och därigenom, vad jag förstått, förlängs automatiskt Anaheims kontrakt med ytterligare ett år.
Paddan: Konstigt att inte Linkping gett sig in i striden om Påhlsson på allvar. Dom behöver ju en center vad jag förstått. Inte kan dom väl tagit nått slags förnuft till fånga?
Utdrag från artikel i Corren: "LHC har också anmält sitt intresse för förre landslagscentern Samuel Påhlsson som fått nog av spel i farmarligan i USA och vill hem till Sverige. - Vi har lyssnat med hans agent och när det löst sig med Anaheim ska de prata vidare med de klubbar som är intresserade, säger Mike Helber. Enligt uppgift har dock Påhlsson redan bestämt sig för Modo den dag han återvänder till elitserien."
Äsch, inte är det väl något större mål att passera ett gammalt skrälle från någon liten byhåla utanför Örnsköldsvik. Bör väl istället vara riktigt offensiv och satsa på att ta hem hela tävlingen OCH tvävlingen. Två priser på samma gång!
Jag upphörs aldrig att förvånas... gick, nyfiken, in på tråden "Burkina Faso" och jag kan ju inte direkt påstå att jag är förvånad över att den slutade med att "vissa" började hacka på LHC... vad trött jag blir.
bobbe: Jaha, mig kan du inte beskylla för att ha hackat på LHC den här gången i alla fall. Det enda jag har gjort är att upplysa om att LHC shoppat en ny spelare.
gud: Va? Vi har inte köpt någon, det är ju just Linköping som har gjort det igen. Däremot lär det dyka upp någon hos oss också inom kort eftersom vi även utan en skadad Miche J behövde en målskytt.
gud: All tårta kanske har gjort honom så trött att han helt sonika somnade när han kom hem från det där han kallar "jobbet", eller så har hans lokalbefolkning tröttnat på att cykla igång hans modem. Nej, jag vet faktiskt inte men jag skulle tro att han dyker upp senare. Det är ju möjligt att han håller på och bryter ihop just nu så han hinner komma igen till matchen imorgon : )
Jorå, nog kommer vi att investera bara vi hittar rätt spelare.
gud: Öööhh, va, ser jag mitt namn skrivas här på GB:n?
Nej, farbror, det blev ingen tårtakväll ikväll. Däremot blir det tårta imorgon! Blev alldeles nyss inbjuden på min gudsons födelsedagskalas. Så nu gäller det att hitta någon present.
Paddan: Damnit, du äter ju tårta nästan varenda dag ju. Själv fick jag inte ens någon tårta igår trots att min mormor fyllde 70, men då bor hon ju å andra sidan hyfsat långt från Luleå och jag kunde inte ta ledigt för att åka dit så jag får väl skylla mig själv, antar jag.
Huga, det där shoppingbegäret finns fortfarande kvar. Risken är att jag köper upp hela souvenirbutiken imorgon i brist på annat shopbart. Det blir en väldans massa turgrejer att släpa med sig till matcherna framöver med andra ord - allt som jag köpt/haft i samband med att LHF har vunnit är ju tursaker.
Lulekickan: Jomenvisst, självklart är det ju så att folk tycker att jag är så förbannat trevlig att de helt enkelt känner att de måste bjuda mig på en tårtbit. Man måste ju försöka att fixa till matförrådet innan det är dags att gå i ide!
Hmm, annars finns det en trevlig liten souvenirshop i Kempehallen ifall du inte vet var du ska göra av dina pengar ;)
Måste säga att jag blir nästan rörd till tårar när jag läser Brithéns uttalande inför matchen imorgon: "MODO Hockey av årgång 2002/03 är verkligen ett lag. Vi vinner tillsammans, vi förlorar tillsammans, vi tränar tillsammans. Det finns utrymme för individer men jag tycker det är viktigt att poängtera att vi är ett lag." Jäklar, sitter jag här och snyftar framför monitorn, så jädra inspirerande och upplyftande rader....
Paddan: Det förstås. Nu när jag tänker efter så åt jag faktiskt tårta i onsdags, annars har det varit sämre på tårtfronten trots att jag har föreslagit att vi ska införa förlikningstårta på jobbet - som vi hade i E-tuna - så att den som får ett stort tvistemål förlikt bjuder på tårta för att vederbörande blev av med det. Tråkmånsarna nappade dock inte på idén : (
Ryyyysa, blotta åsynen av en MooDooistshop skulle förmodligen göra mig illamående. Faktum är att blotta tanken på något så osmakligt får mig att må illa ; )
Ett lag? Åh fan, det måste vara unikt. Själv tycker jag att Jontes uttalande i Kuriren när han hörde att LHF kikar på spelare som lirar i farmen var vackert. "Ta för helvete ingen härifrån! Visst är några bra på att göra mål men man åker ju om dem baklänges. Dessutom är det inga bra killar. Skicka dem inte till Lule, jag tar hand om dem här borta i stället".
Kung Jonte! Nästan i klass med "Vi pissade på dem" : )
Lulekickan: Ha, se där, här går man och blir beskylld för att vara kakmonster och sen så går folk omkring och äter tårta i smyg, inte alls bra. Tur att jag var ärlig med mitt "beroende" i varje fall ;)
Hmm, knepigt, jag som hade för mig att du sade att du samlade på MODO-souvenirer och bara längtade till den dagen du kunde få erkänna för omvärlden vilket lag som egentligen låg närmast hjärtat ;)
Hahaha, ja, man måste då säga att det var ett skönt uttalande.
Paddan: Jag älskar Jontes uttalanden. Däremot är jag inte lika säker på att hans öppenhet gentemot pressen är bra för honom i alla lägen. Att han uttalar sig som han vill i svensk press är en sak, men over there ska han nog vara mer försiktig än han hittills har varit. Kritiska uttalanden mot tränare och organisation kan komma att straffa honom. ÄnnHåÄllmaffian är inte att leka med.
Lulekickan: Det har du nog rätt i. Lite mediaträning skulle med andra ord inte skada. Borde väl för den delen nästan ingå som en del i en elitseriespelares träning att lära sig sånt. Till exempel hur man säger de vanligaste flosklerna på effektivast möjliga sätt, hur man håller mikrofonen på rätt sätt, var man ska titta när man blir intervjuad i teve och gärna som slalomåkarna försöka få in sponsorerna så bra exponerade som möjligt i bild.
Paddan: Det där med mediaträning är nog inte så dumt. Våran landslagsman Niklas Nordgren blev tydligen intervjuad efter sina mål i landskampen + nu senast mot LIF och han var tydligen ingen hejare på det där. :-)
Paddan: Åkerström i Hockeykväll var ett skolexempel på hur man ska bete sig i TV så de yngre killarna kan ju alltid se och lära av farbror lagkapten. Å andra sidan tror jag att Jonte är lite impulsiv och inte alltid tänker sig för även om han egentligen vet hur man ska göra och vad man kan säga, så det är inte säkert att någon ytterligare mediaträning skulle hjälpa. Kanske kommer det med åren.
Hälge: Stefan Liv skulle nog också må bra av mediaträning. Man kan inte säga annat än att intervjuerna med honom i vart fall brukar få en att garva, om de sedan var bra är en annan sak.
Hälge: Se på en sån som han, vad är det nu han heter som är så berömd och kommer från övikstrakten......Paddan.....nä, .....Peter Forsberg. Han var ju inte direkt världens mest tacksamma intervjuobjekt från början av sin karriär men nu verkar han pladdra på ganska obehindrat. Kanske är något typiskt karaktärsdrag från Nolaskogs, vem vet, så att det är något sånt som "hämmar" Nordgren.
Hälge: Särskilt kommer jag ihåg när han intervjuades på TV3 i samband med något landslagsuppdrag och tittarna hade mailat in diverse frågor och synpunkter. Någon tjej hade skrivit något gulligulligt till Liv och han blev alldeles generad och började fjortisfnissa hysteriskt. Proffsigt? Njae, men rätt kul. Han är i vart fall ingen stel tråkmåns som kommer med de vanliga standardflosklerna.
Lulekickan: När du säger TV3 kommer jag ihåg att det något år var någon deltagare från Baren som skulle intervjua spelare och funktionärer i landslaget och trodde att Hårde Hardy var materialförvaltaren!
Paddan: Tycker inte att du verkar vara så farligt dryg, men du har väl inte haft någon riktig anledning än. Du väntar väl på ett MoDo avancemang innan drygheten sätter fart. ;-)
Hälge: Äsch då, har lärt mig att vara ganska ödmjuk i mina uttalanden, för ödmjuk säger vissa, efter åratal av harvande i bottenregionen på elitserien och kvalspel lite nu och då. Men, det är klart, skulle vi gå långt med det här laget som vi har i år, så då jädrar kan jag nog bli.....lite mindre ödmjuk :)
Paddan: På Svenska Fans sida upplyser de nu om att vi snart får ett referat från matchen Frölunda-LHF. Nåja, bättre sent än aldrig. Antar att matchrapportören blev så mållös av LHF:s bländande spel att han inte hämtat sig förrän nu.
Paddan: Renberg hade säkert plexiglas. Förmodligen skar han ut en stor bit av plexit från Delfinen och tog med sig när han stack, precis som han tog med sig utrustningen som Greppa köpt in för kommande säsongen. Tragiskt med människor som är så snåla att de grinar när de skiter.
Lulekickan: Hmm, stod det vilket år som det var den matchen spelades? Kanske Posten har tagit över eposten också så att den kommer fram med några säckar julkort om en tio-femton år till!
Paddan: Njae, fast jag tror att det är tisdagens match som avses, men jag hoppas förstås på ett utförligt referat av våran guldmatch. Kanske har de inte refererat den ännu? *hoppas*
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?