Luleå HF

SHL · 118039 inlägg · 891 ämnen

Dags för trådbyte!

Dags för trådbyte!
Eftersom Kickan beordrat mig att vara ordningsvakt över guldtråden så tar jag härmed mitt ansvar.

Portello: Går tikmatchen på Canal+?

Sv: Dags för trådbyte!
Albert Hall: Japp den går på C+.

Albert Hall: Ja då är det ju bara att rätta sig i ledet. Vi kan ju inte ha missbruk av trådar här också.

Vivix20: Hahaha, jag får väl starta den föreningen då. Kan tänka mig att det är ett par stycken till som kan behöva den.

Portello: Vilket lokeinlägg?

Albert Hall: Kolla på rubriken så fattar du nog var du kan hitta det :)

Portello: Jo, nu fattade jag. Lite förvirrad är jag av guldklipp och HV-kross.

Fast inte riktigt lika förvirrad som Loke.

Albert Hall: Är nog svårt att vara det skullejatro. Han verkar inte må riktigt hundra ikväll. Segern kanske blev för mycke? ;)

Portello: Grattis till 3 poäng.

Hälge: Man får tacka så mycket. Tre härliga och oväntade poäng.
Får väl skicka ett litet grattis tillbaka också, ett poäng är ju bättre än noll :)

Portello: Nu har jag tittat på matchklippen! Vilka smörpass av Snygg-Brabenec.
2 stycken!

Lite bättre blev det ju när jag tog den länken istöllet.

Albert Hall: Hans pass till Tano var ju underbart, svårare för Tano att missa än att göra mål.
Omgångens mål måste Kalt ha gjort. Grymt snyggt.

F.ö så har visst Löven värvat en fd NHL snubbe vid namn Zarley Zalapski.

Portello: ....jäklar, nu gick tråden av. Vilken tur da att jag var på rätt ställe med mitt inlägg!

Får förresten gratulera till tre fina poäng mot HV. Beklagar förlusten Dysso. Gratulerar också gud och Hälge till en poäng.

Sven Savage plockade 15 poäng i tävlingen idag.
Han bör väl äntligen ha klivit upp på en plats bland de 50 bästa.

Paddan: Tack för det .
När skickar du upp dom där 200 du blir skyldig mig? eller 200, 2000 var det väl :)

Paddan: Tack för det. Jag får väl ogratta dig, dårå !

Portello: Hmm...minns inte hur det nu var med det där vadet. Var det inte så att jag fick 200 av dig för varje tidningsartikel denna säsong som handlar om Bulan och du får 200 av mig för varje tidningsartikel som publiceras detta år som handlar om Lewerström?

Paddan: Haha skulle vara det va???
På tal om Lewerström, vilken klubb var det som han gick till? Var det bara på lån eller övertog dom kontraktet?

Portello: Han gick till Grums och om jag inte missminner mig så var det bara ett lån för resten av den här säsongen. Känns som att det kvittar vilket det än var...

Piteå har visst lekstuga mot ÖSK.Hela 7-0 slutade matchen.
Björn Lavander visar fortsatt fin for och stod för 1-0,2-0 och 3-0 målet.

Portello: Det var ju roligt. Visst bor du i Piteå?

Zoogin: Stämmer bra det.
Ser att dom visar Florida-Detriot på C+ 01.30.
Undra om man kanske skulle masa sig upp och kolla in den matchen.Nog för att man säkert somnar innan försa är slut men det är ju en annan femma:)

Portello: Den matchen kan inte jag se. För det första har jag inte Canal + och för det andra börjar jag jobba kl 9 imorgon bitti.
Min mamma har däremot Canal + men dit kan jag ju inte gärna gå mitt i natten.

Zoogin: Börjar inte föränn 11 . Därimot slutar jag jobbet 19,15 så det blir att gasa på hem för att inte missa allt för mycket av LHF-TIK.
Så om det står något om en fortkörning i fredagenstidning så kanske det är jag ;)

Portello: Vad tror du om matchen mot Timrå?

Zoogin: Hoppas verkligen att det blir tre nya viktiga poäng.Dessvärre har vi ju haft lite problem med TIK:arna iår men jag hoppas och tror på 4-2

Portello: Luleå bör ju i alla fall ha störst motivation. Timrå är väl i princip klart för slutspel?

Zoogin: Man tycker ju det men TIk vill nog väldigt gärna vinna ES.

Portello: Blir nog en trevlig och öppen hockeymatch med fullt ös och härliga mål. Många mål blir det och båda lagen koncentrerar sig på anfall snarare än försvar. Funderar på att tippa 24-22 i tvävlingen.

Paddan: Tycker jag verkligen att du ska göra. Kan garantera att du blir själv att få femton poäng om matchen slutar det :P

Vad tror du om eran match mot korvkiosken??

Portello: Jodå, det kommer i varje fall att spelas en match på 3x20 minuter och dessutom kommer det att bli två periodpauser på vardera 18 minuter under vilka det finns gott om tid till att köpa en korv.

Ärligt talat så blir det en ruggigt tuff match, men någon gång ska väl den där Emanuele Pirro-effekten visa sig. Varför inte imorgon.

Får bara hoppas att vi nu kan börja sätta våra chanser, vi brukar vara ganska bra på att göra andra lags målvakter till tillsynes oövervinnerliga jättar. Hoppas att Gauthier kan göra några fina tavlor imorgon och att vår målvakt, vem än det nu blir, kan spika igen.

Paddan:

Riksman.

knaskamilla:
Hmm...vad ska man tycka om det då, jamen nog kan jag väl tacka ja till en sån fin titel....

Paddan:

Åh, så dåligt! Du underträffar dig själv ibland, vet du det? ;)

knaskamilla: Självklart, det har alltid varit mitt mål! Tyvärr verkar Modo också ha drabbats av denna åkomma detta år. Får hoppas att den är snabbt övergående i varje fall.

Paddan: Pirro-effekten har väl redan visat sig. Modo suger ännu mer än tidigare, typ. Eran match kan få sluta oavgjort efter full tid. Eftersom vi kommer att ta 3 p ikväll halkar ni efter ännu mer : P

Lulekickan:
tyvärr så loosar ni ikväll men det gör Modo också..
så poängen som skiljer er åt kommer att vara som
innan match...

det är inte lätt att leva..

FORZA Timrå IK...

Miche Johansson kommer tydligen att missa resten av säsongen.
Trist men sant.

Portello: Ja, det var verkligen tråkigt. Hoppas verkligen att han i alla fall kommer tillbaka nästa säsong.

Jag var ner till Coop Arena efter jag slutade kl 12 och då fick jag se Timrå träna inför matchen. Jag tror att Luleå redan hade tränat tidigare på förmiddagen.

Lulekickan: Äsch, var tydligen bara skit i förgasaren på vår lagmaskin och andra problem med tändningen.

Men just nu har jag väldigt lågt ställda förväntningar på vad som komma skall, i första hand under denna månad. Som den optimist jag dock är så hoppas jag ändå att vi på något mirakulöst sätt ska klara oss vidare till slutspel.

Hmm...en match för LHF med Kickan i Umäää borde ju betyda en säker LHF-vinst....är nog bäst att ändra mitt tippade resultat i tvävlingen.

Paddan: Jag har kommit på att det finns ännu bättre sätt att fixa en LHF-seger än att vara i Umäää, nämligen att befinna sig i Coop Arena en timme innan nedsläpp och ca 1,5 period in i matchen när LHF har bortamatch. Det funkade ju mot HV så.

4-2 till oss. Bäva små tikar, bääääva.

Lulekickan: Jag tror att det blir 5-3 till LHF. Men det får gärna bli större siffror. Ska du på matchen?

Zoogin:
men vad skriver du..5 - 3 nänänä...
3 - 1 till Timrå blir det...;0)

ska du på matchen..??

gud: Ja, det ska jag.

Lulekickan: Hmm ser mörkt ut kan jag säga

NallePhu: Kanske inte helt kört i alla fall