Luleå HF

SHL · 117615 inlägg · 890 ämnen
2886305 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Luleå Hockey 2024-25: Vägen mot SM-gludet!
Realisten: Tycker det är en uppgradering faktiskt. Så jag kan absolut köpa det. Fast inte de 5 miljonerna då. Kanske samma som man får i SHL i så fall. 1 MSEK.

farre: Vad tänker du om min komplettering till ditt utkast
farre?
Samtidigt med detta, borde vinnaren av HA få minst 5 miljoner i kompensation för uteblivna slutspelsintäkter.
Annars blir den ekonomiska biten snedvriden.

farre: Jag håller med dig om det mesta, förutom att lag 9-11 i SHL inte spelar något mer, samt att lag 12-13 spelar bäst av 5 för att se vilket lag som tvingas spela bäst av 5, alt. bäst av 7 mot vinnaren av det Hockeyallsvenska slutspelet, borträknat vinnaren i HA och jumbon i SHL
Jag tycker inte att man om man slutar 11 i SHL och har 3!! lag bakom sig, ska behöva riskera att spela i HA...

Ska man ha det här upplägget, vilket känns helt OK, måste dock det Hockeyallsvenska!! slutspelet kortas ned till bäst av FEM matcher hela vägen, annars blir det väldigt många matcher för den som vinner det Hockeyallsvenska slutspelet Bakom Seriesegraren i HA.

Hmm, inser att det måste var lig. cruciata ruptur som drabbade Otto Leskinen. Korsbandskador är bland de räligaste som kan drabba en hockeyspelare. Är han tillbaka vid årsskiftet? Kanske, kanske inte. För vissa tar det längre än så och för en del tar karriären slut.

Ingen har väl glömt hur det gick för den store Luleå favoriten persona non grata och hans knä, låt vara att han hade större problem mellan öronen och dessutom många år äldre än Leskinen.

Vi hoppas att Leskinens läkning och återkomst blir lyckad.

farre: Låter väldigt bra, blir lite mer syre mellan serierna, dessutom kanske man kan öppna upp neråt, så att kanske 2 lag från hockey-ettan kan gå upp till allsvenskan. Flaskhalsen mellan allsvenskan och ettan är också lite för snäv

farre: Låter som ett bra förslag.

Sven.Savage: Här är mitt förslag.
De kan behålla det mesta. MEN:
Lag 14 åker ner direkt till Allsvenskan samtidigt som serievinnaren i allsvenskan flyttas upp automatiskt.

Lag 1-8 i SHL spelar slutspel
Lag 9-10 spelar inget mer
Lag 11-13 möte varandra hemma och borta och sista laget i den serien spelar möter allsvenskans slutspelsvinnare om sista platsen i SHL. Allsvenskans slutspel behålls som den är minus seriesegraren då så klart.

Med detta förslag behåller vi all spänning plus kryddar med mer spänning och nerv.

Det ska betyda nåt att vinna en serie tycker jag, samtidigt som det ska få konsekvenser när man kommer sist.

2886305 · »