Portello: Många ligor blir det. Man får nog anmäla en väldans massa lag om man skall vara med i alla. Fast jag tror att jag ska vara med i den liga jag brukar vara med i, när den nu skapas, för jag utgår från att det blir en liga i år också.
Albert Hall: Japp. Viasat sport sänder Arsenal-Dortmund nu . 0-0 Andra halvlek just startad.Henry gjorde just mål när jag skriver men det är bortdömt för offside.
Hälge: Ni ska nog låta bli det, annars får ni Vi-hjärta-Fagemoklubben med dess ordförande Kickan i spetsen efter er, och en arg Kickan är nog inte alltid någon särskilt kul Kickan. Morr!
Lulekickan: Vi får väl skicka någon buse på honom, så att han tar det lilla lugna i matcherna mot oss. Får väl höra med mike66 om han kan ta på sig det. :-)
Hälge: Fagemo blir bara bättre och bättre. I slutet av säsongen gör han 10 mål per match, minst, förutom mot Timrå då han firar med en sisådär 20 mål per match ; )
Herrejävlar vad jag är glad över att han valde oss, och han verkar då trivas alldeles ypperligt här. Vicken kung!
Albert Hall: Jag har redan varit och berättat det. Kunde som inte hålla mig efter telefonsamtalet. Särskilt räknar jag med att det intresserar Fagemos största supporter, vår vän och forumkollega El Maco : )
lizzard: Då kanske du kan svara på om Kung Fagemo hann göra fler mål än 5. Jag väntar fortfarande på telefonrapporten men misstänker att rapportören har fullt upp med att rapportera till en annan LLuling just nu.
lizzard: Slutade det 6-0 till Lule? Ujujuj..... fem mål av Linus! Jag tycker du Kickan som ordförande i Vi-hjärta-Fagemo klubben måste tillkännage det på TIK gästboken!
Lulekickan: Dom bytte in Martin Forslund efter halva matchen så Mårten stod inte hela men däremot stod Hento hela matchen hade väl inte så mycket att göra förutom ett friläge och en straff.
Kanske dumt av Länslaget att ställa BIK:s keeper Mårten Engren i mål, han verkar skita ner sig så fort LHF kliver in på isen. Senast släppte han nio mål, återstår att höra hur mycket han hann sila idag innan slutsignalen gick.
Såg just att a-juns match mot Timrå spelas just i Timrå så vid närmare eftertanke hoppar jag nog över den. Känns lite överdrivet att åka dit för en a-jun match och även om det skulle vara kul att träffa lite Sundsvallskompisar så får det nog också vänta någon månad till.
Albert Hall: Jag tänkte se om jag får tag på någon ungefär när jag tror att det är paus, om de nu inte redan surrar med några andra då allihop, men någon ska det väl gå att nå hoppas jag.
Annars får jag väl meddela mig på samma sätt som en fd spelare i Paddans låtsasfavvolag och tycker är så skojsigt.
Lulekickan: Du får hålla mig informerad via HS då, du som har utsända där. Iofs kan jag välan också ringa och höra om nån jag känner är där. Jag sitter just nu och laddar för en joggingrunda med radiofreestyle. Får se hur långt man orkar, lite nära middan än. Men snart är det ju mööööörkt.
Albert Hall: Jag hittar ingen webradio iaf, och ingen onlinerapportering heller, men de kanske inte pysslar med såna nymodigheter i Piteå. Kollade deras webtjatt men hittade bara inlägg i stil med "bodens försvar är lika ihåligt som gamla lasarettet", vilket i och för sig kanske är sant.
Vi får väl ooheja framför datorn, eller så ringer jag upp nån som är där så kan jag ooheja via någons mobil. Håhåjaja vad trist det är att ose matchen : (
Lulekickan: Så, Kickan är inte heller på matchen. Hon som, lovade att ooheja åt mig..... Finns det nån online ikväll? Har inte hunnit kolla, jag sitter med modem och allt tar en faslig tid.
Portello: Mmm, jag får väl nöja mig med sporrrtraddions ES-reportage, plus att jag ju alltid kan ringa några som är på plats och få en rapport. Visst är det trist att stanna hemma men det vore ännu tristare om jag drog på mig nåt värre än bara en förkylning. Kalla ishallar är nog inte den bästa miljön om man skall bli av med snörvlet.
Förhoppningsvis är det bättre till helgen, och då kan jag ju kolla A-juns match mot Timrå på lördag plus isträningen på söndag som tröst. Sedan är det ju bara ett par dagar kvar tills det sätter igång på allvar.
Portello: Nähä, jag är väl en oäccckting då. JoWe åkte för en stund sedan och jag bestämde mig för att ofölja eftersom jag känner mig mer ofrisk idag än igår och inte kan ojobba en endaste dag den här veckan. Då pajar hela verksamheten eftersom vi är lite kort om folk den här veckan.
Lulekickan: Kanske det, tror dock inte att det argumentet håller i löneförhandlingen. I och för sig så borde du väl vara van med förhandlingar så det är väl "a piece of a cake" för din del!
Jäklar vad snuvig jag känner mig och frossbrytningarna börjar att komma. Sådär, nu har äntligen hockeyfebern brutit ut :)
Lulekickan: Nja, det är alltså vad jag gör nu. Men eftersom att vi killar inte klarar av att göra två saker samtidigt så blir det problem när jag måste läsa frågan, förstå svaret och föra över det på ett annat papper!!!
Ja, varför inte. Jag har ändå samma skitlön om jag jobbar som om jag är sjuk!
Vill du ha en förkylning av mig? Den verkar vara av det efterhängsna slaget så jag skulle helst överlåta den till någon annan som känner sig i behov av den om jag bara kunde.
Albert Hall: Ikväll efter 20 så är det visst ES-snack på Sportradion . Om du ska lyssna på det kan du ju vara så snäll att berätta det för oss som är på Hockey den tiden ikväll.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?