Albert Hall: Anfäkta och anamma, vid alla dreglande paddor. Ett sånt språk ni använder. Den käre Kapten Haddock hade ett fint och färgstarkt språk som förtjänar en mer utbredd användning.
Tänk att få höra ord som "förbenade pråmskeppare" eller "din skränande papegoja" istället för dessa enformiga skällsord som förekommer på hockeymatcher. Mer Tintin till folket!
Paddan: Hehe. På luleforum brukar man ibland ha debatter och frågesporter om Tintin. En del verkar vara verkliga experter som kan böckerna utan och innan i detalj. Nästan så man ibland tror att dom gjort någon avhandling i ämnet.
Albert Hall: Hmm, professor i Tintinologi med specialinriktning Kalkyl, ja varför inte. Kan man på vissa universitet utomlands studera kurser i t.ex Kylie Minogue-kunskap så borde det väl alltid finnas utrymme för lite Herge.
Knappt en vecka kvar till transfermarknaden i ryska hockeyligan öppnas. Läge att hitta nyförvärv därborta kanske. Ett tänkbart, men antar jag dyrt nyförvärv vore förre poängkungen Alexander Golts som Dynamo Moskva vill bli av med.
Snabbuppdatering av tvävlingen. Vi kan konstaera att det hårdnar i toppen. Dyssos långvariga formtopp bleknar så sakteliga. Paddan har kommit starkt på slutet och siktar nog att gå till julvila sol seieledare.
Dysso 189 pinnar Paddan 183 Albert Hall 178 Kicks 177 Salcin 159 Portello 154
Endast tolv pinnar mellan första och fjärdeplats således. Imorron tänker jag chansa och lägga in 6-1 till SSK. Går det in så har jag ledningen!
Albert Hall: Jäklar du, bara sju poäng till så är man Padda på täppan. Borde alltså betyda att efter nästa omgång så är undertecknad ny fyra i tvävlingen.......
Siktar mot toppen men har svårt att ens träffa gräsrötterna. Tycker det känns som en match med tillknäppt försvar, glimrande målvaktsspel och ett 7-7 läge efter full tid.
Blixten: Domarn var dålig.Som när fagemo tacklades fult bakifrån in i sargen inte dömde domarn nåt då..sen var det hägerbäck och Co line som åkte på nån cross-checking inte dömde domarn nåt men sen när lule trippade då blåste han direkt..Vi var värda segern..Forza Lule
Portello: Jepp, tänkte prova lite andra outforskade vägar för mina "diskussioner". Ville inte vara så simpel som vissa andra och bara skriva låtar rätt upp och ner utan lite personliga kommentarer!
Portello: Vid en jämförelse är det nog skojsigare om någon varar på ens inlägg än att få besök av Lennart. Paddeländet kan med andra ord med gott samvete och med bara en aning mindre sömn som följd fortsätta vara vaken. Juh!
Albert Hall: Jaje, och han gjorde en storstilad debut där han fick med allt från DM till röda plyschbrallor, Anita och Televinken samt Cia Berg. Inte illa. Froza Paddeländet!
Albert Hall: Jag tror nog han kommer att trivas där. Forum är inte som något annat forum - det är mycket skojsigare. Dessutom tyckte jag vi behövde rekrytera fler vettiga motståndarsupportrar. El Maco, Zigge, Zadkiel, Nisse Varg, Stackars Jack, Jedda och eventuellt några till som jag kanske har glömt får dra ett tungt lass annars.
Albert Hall: Vi väntar nog till ett eventuellt slutspel med det. Ja om MooDooisterna mot förmodan skulle ta sig till slutspel alltså. Visst reggade sig Savage där under förra slutspelet? Eller var det förrförra? Har för mig att han nämnde det någon gång.
Zigge: Nix, inte ett dugg. Jag pendlar mellan Umäää och Lule just nu, fast nu har jag Lulevecka och får vara hemma i 10 hela dagar på raken. Underbart! Jag kan ju passa på att scouta eventuella Löventalanger när jag är i Umeå tänkte jag. En intressant talang har de ju i alla fall.
Zigge: Njae, tror inte Savage är reggad här. Vet inte ens om han har upptäckt HS och jag vill heller inte göra för mycket reklam på forum eftersom risken är att det lockar hit de störiga fjortisarna man helst vill slippa.
En H-läktare skulle han väl fixa, prydd med orignal-original av Strömwalltröjor och annat tjusigt och på lagom avstånd från sin sketastora TV, fast jag vet inte om han har gjort det ännu. Jag kan i alla fall inte minnas att han har berättat om det.
Lulekickan: Har han inte tom en projektor-TV? Har för mig det, elr att han haft iaf...Joo, det är ju SÅÅÅÅ kuligt att skriva om Sv Bästa Plantskola i LuläForum, vissa får ju fullständigt spatt dårå.....(ingen nämnd, ingen klämd, igenkligen).
Zigge: Ja, han har nog en projektor-TV, plus värsta hemmabion dårå.
Det beror på vad man skriver. Gör man som snorungen som förra säsongen ungefär varannan dag startade trådar med rubriken "Agu", och aldrig skrev mer än "Agu kommer att göra 19 mål ikväll", eller "Agu kommer att spela med A-laget nästa säsong" i sina oneliners är man körd rätt snabbt. Annars är det väl helt ok att skriva om Plantis. Ja, så länge ni inte gör anspråk på att vara bäst i något avseende förstås eller i samband med att lagen möts i slutspel och ingen är riktigt i balans. Dessutom är ju forum så mycket mer än bara diskussioner om eventuell plantighet.
Lulekickan: Hmm, det där med Warulfven var det riktat mot något särskilt håll? Själv antar jag att jag skulle ta med mig nötknäpparen och sen så är det färdigt. ;)
Eller så kanske det var riktat till någon Pölsasupporter, då vi tydligen spelar match i 08-land ikväll!
Albert Hall: Hmm, jag som trodde du redan var reggad på den där oerhört givande forumsidan på vår officiella. Brukar ibland, med något halvårs mellanrum ungefär, dyka upp något läsbart inlägg på det forumet.
Paddan: Nej, jag har aldrig varit reggat där. Däremot brukar jag vara inne och kolla av där nån gång emellanåt. Senaste tiden tycker jag faktiskt nivån har sjunkit ännu mer, hur nu det är möjligt. Kanske för att många av dom läsvärda skribenterna flyttat till HS, kanske?
Paddan: Jag ser att du tippar Modoseger. MODO-Mikael tror också på seger, fast först efter förlängning. Han lyckas rätt bra med att vara ett riktigt pain-in-the ass den gode Mikael. :-) Han är inget snille på att sköta sina tips i tippartävlingen, eller så är han det beroende på hur man ser det.
Kanske var det MODO-Mikael du trodde att jag var reggat som? :-)
Paddan: Endast två Samme Påhlsson trådar! Första gången jag lade märke till Mikael så trodde jag att han bara vara korkad. Nu tror jag inte det längre, han har bara bisarr humor. Varför är alla inlägg så korta? Man blir ju smått galen när det är en intressant rubrik och sen bara ett par, tre ord i själva in lägget.
Albert Hall: Hmm, är det verkligen möjligt. Har för mig att det började närma sig tjugotalet trådar ett tag. Kanske det finns en moderator på forumet ändå! Ja, vad ska man säga. Vissa lyselektiker kanske inte har längre sladd än så.
Albert Hall: Jaså, där ser man. Klagar på kunskaperna i svenska språket hos den generation som kommer att sköta om gammelpaddan på ålderdomshemmet. Min elektiker var däremot ett helt vanligt skrivfel!
Jäklar, upptäcker att vissa lag i italienska ligan nu börjar att kopiera vår uppfinningsrikedom. Hmm, intressant, lite konkurrens vid klippbordet..........
Jobbigt, egentligen. Men med lite snabbtänkthet hos souveniransvarig skulle man nog snart kunna släppa: "Börje and Thomas does Domsjö, again and again" på både DVD och VHS innan julhandeln totalt ebbat ut.
Problemet är ju bara att våra konspirationsteorier numera inte ens ser spektakulära ut, det finns ju knappast någon oantastbarhet att ifrågasätta hos dessa fördömda män.
Med en legend inom friidrotten som domare idag så gäller det väl att se till så att matchen mot SSK når lite högre höjder. Akta er bara för att sätta ribban för högt då det finns risken att ansatsen att göra en bra match misslyckas och en uppenbar flopp är nära till hands. Men stegar man bara vidare, aktar ryggen och hittar det rätta klippet i steget så kan man börja sikta på att närma sig konkurrenterna.
Tror att LHF har stor chans att sega sig förbi SSK ikväll. Segerresultat 2.42, nej, jag menar 2-4.
Paddan: Jag visste inte ens att han kunde åka grillor. Fast han kanske dömer i spikskor istället. Undrar om han fortfarande tar sig en cigg i pausen som han gjorde när det begav sig?
Paddan: Hehehe, jo det kanske han gjort. m han inte rökt till sig såna där visslingar i luftrören så det räcker med att andas lite för att spelarna ska fatta att det är avblåst
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Här tycker man att man gjort en snygg copypast, och sen ser det förjävligt ut. :-)
Påminner mest om hur man illustrerade de svordomar som kapten Haddock använde sig av i böckerna om Tintin.