Luleå HF

SHL · 117715 inlägg · 890 ämnen

En otråd på Hockeysnackiska

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Portello:

Jag vet att jag sågade Staios i den första matchen jag såg honom och blev förvånad när jag sedan såg att han fick bra kritik i både den matchen och sista matchen innan uppehållet. Jaja, tänkte jag, det var väl för att han var ovan med laget och matcher efter att ha tagit det lugnt i nio månader. Men igår så var han heller inte bra. Visst, det syns att han är rutinerad, har bra skott och är ganska bra med puck. Men jag tycker att han är för långsam, tar fel beslut i försvarsjobbet och dessutom ser han allmänt lat ut. Nej, en stor besvikelse är han i de två matcher jag sett honom.

Portello: det är precis så det ska vara, så det låter bra. Träningarna ska inte vara ett saftkalas med puttinutt och hålla handen. Vårat slutspel har ju egentligen redan börjat, så nu är det dags att tagga upp och plocka ut allt som går ur spelarna.

Hårda träningar - hårda spelare när det är match.

Haha.Vad ska man säga om Ledins uttalande om Wallin i dagens Kuriren? :)

"Det har varit riktigt hårt och grinigt på träningarna, folk har varit förbannade. Wallin har varit som ett psykfall, man har nästan väntat på att någon ska komma och hämta honom"

Morr.Varför skulle Crystal P vara tvungna att göra ett mål mot Arsenal? Hade ju spelat på 5-0...

wesse: Vad eller vem du tror på skiter jag fullkomligt i eftersom jag vet att det var så det var.

phillsky: Lägg märke till att Kahnberg och Hagos har varit några av de bättre spelarna hittils. Å bägge av dem är "reserver" Motivation slår klass, eller är det så att klass slår klass?

Kickan: Tror nog mer på "Jonte" än på dig

Kickan: Okej. Då var det lika bra att han stack. Men något som tåls å fundera över, vars har TIK fått alla sina pengar ifrån? Jonte blev ju erbjuden förlängt i DIF men Timrå bjöd över dem. Finns ju även en rad med yttligare exempel där Timrå har lättat på plånboken.

Lövva: Du har fel. Gläfsers erbjöd honom 15 000 kr mer/månad än LHF:s maxbud. Han hade valt LHF om han fått 7 500 kr av dessa 15 000 kr mer/månad, men LHF var inte beredda att betala honom det.

Nordan ljuger ju självfallet inte, utan det han troligen har sagt är att han inte har hört något den sista tiden och sedan har artikelförfattaren vinklat till det lite extra. Men notera att det i artikeln också står att Luleå ville förlänga kontraktet redan innan säsongen startade - så inte fasen har Luleå Hockey bara stått och tittat på. Visst hade jag också önskat att Ledin, Nordan och Mäntylä hade haft förlängda kontrakt redan idag, men sedan i november har Nobbes arbete mest bestått av att jaga spelare som kunde förstärka LHF omedelbart i det tabellmässigt akuta läge vi befunnit oss sedan dess och tiden till att förhandla har nog varit rätt begränsad. Jag törs knappt tänka på vilket liv det hade blivit om Nobbe i stället för att jaga lockoutspelare hade sagt "nä, vi fokuserar på att förlänga våra gällande kontrakt i stället"...

Linkan:

SHIT! Tre spelare från Sverige inkallade på polisförhör. Mitt under en landskamp i Globen. Måste ju vara något allvarligt. Jaja, du ser ju också säkert på TV. Huvva

Stort av Englund för övrigt å lägga korten på bordet! Det ska han ha cred för!

LL: Versionen jag har hört ang. Mange är att förhandlingarna med Timrå kom igång långt före förhandlingarna med Luleå. Mange då, som var osäker på hur pass önskvärd han var i LHF tog det säkra före det osäkra å skrev på för Timrå. Fast det är ju dock bara rykten.

Beträffande Nordqvist så visst lär det vara en hel del taktiska drag från Nordqvist sida. Men samtidigt så har jag ju svårt å tro att det är ren å skär lögn. Och även svårt å tro att det han säger ligger långt ifrån sanningen. För som sagt, Nobbes uttalande ang. Mäntylä lät ju allt ifrån lovande.

LL: Men Nog kan väl Luleå visa lite intresse..har svårt att tro att Nordan går ut och säger att dom inte hört av sig..om han ljuger framstår han ju som en idiot..

Så där tror jag Luleå får ta på sig det hela..jävligt klantigt skött!

Lövva: du ska inte tro allt du läser i tidningen. Framför allt gäller det när det handlar om spelare som har utgående kontrakt. Nordan är smart och går ut och sätter press på Luleå, det är helt normal förhandlingstaktik och inget att bli upprörd över.

Mange Nilsson försökte man för övrigt förlänga med redan på ett tidigt stadium, men han ville ha för mycket betalt.

Linkan: Jadu...man kan ju undra vad Luleå Hockey sysslar med. De verkar ju bara föga intresserade av att förlänga med de spelare vars kontrakt går ut. Och hur de har behandlat Nordqvist affären är ju skrämmande med tanke på at t de har Mange Nilsson historian i färskt minne.

Men det mest korkade tror jag ändå Nobbe svarade för:

Reporter: Det går rykten på nätet att Mäntylä har skrivit på för Tappara.
Nobbe: Jo, jag har hört om rykerna. Stämmer de så är det ju naturligtvis tråkigt innan vi äns har haft chansen att visa vad vi har att erbjuda för honom.

Just de, Luleå har inte haft någon chans att förhandla med Mäntylä? De har ju för fan haft hela säsongen och sommarn före de. Tråkigt. Först värvar vi ett flertal unga spelare med motiveringen - "de är väldigt utvecklingsbara spelare". Vilket jag totalt instämmer i. Men sen när Luleå har utvecklat dessa spelare på ett bra sätt. Då är det plötsligt en fifty fifty situation om vi för behålla dem.

Givetivs tycker jag det är bra att vi värvar unga, hungriga spelare som fortfarande har sina bästa år framför sig. Men då ska man ju också se till att deras bästa år blir i Luleå Hockey och att vi inte bara kostar på och "utbildar" dem för att de sedan ska sticka till en annan klubb.

Lövva: Men vad roligt, Hoppas man håller sig nykter då så man hinner sen han..man har ju en ovanna att alltid sitta och pimpla bärsa i någet öltält:-)

TIKbiff: Det är ju sånt här som blir effekten av NHL strejken,Lovande spelare får stå tillbaks..iof är det ju ingen nyhet, men visst hade han utvecklats bättre i Bofors..

Stora stygga FBK

Linkan: Dagens nyhet! Lasse Winnerbäck kommer återigen till Piteå! Nämligen under PDOL!!! Wääjjj!

Linkan:
Håller med dig, hur många minuter lär Oscar Steen få spela i FBK denna säsong tro? han lär väl knappast ens sitta på bänken.

Stora starka FBK..

TIKbiff: Man förstår ju att det inte är så lätt, dessutom Bofors poängkung! Man förstår ju iaf Bofors...Tycker det är riktigt grisigt av FBK, Man står inte och faller med Oscar Steen denna sässe..i FBK lägret alltså!

Linkan:
Det var ju inte ens så att man plockade "hem" Steen, han tillhörde ju Bofors men hade en klausul i sitt kontrakt som gjorde att han fick gå ifrån Bofors om han fick ett erbjudande ifrån en ES klubb mitt under säsongen.
Det är ju det som fick bägaren att rinna över, han var ju inte ens FBK:s spelare utan dom bara skulle ha honom, lätt för Bofors att förstärka med några timmar kvar av transfer fönstret.

Karoliina: Vi har just insett att Svensk landslags hockey inte mår så bra just nu..:-) När inte våran allas egen Tomas Holmström är med:-) Heja Finland..Heja Mäntylä!

Linkan: Vad är för deppargäng här då? *stackrar boysen deltagande*

Lövva: jo men självklart men det ser allt annat än ljust ut..

Linkan: Nog kommer det alltid någon mer. Vem sa att Alfredsson, på den tiden han spelade i Frölunda, att han skulle bli en superstjärna borta i NHL?

Lövva: Z lär bli vår nästa superstjärna..Tyvär den enda denna generation!

Linkan: Sverige vann med tillsist med 4-0. Fredrik Modin gjorde första målet, dock på spark. Det andra fixade Zetterberg mycket vackert. Samme man stod även för det tredje målet. Det skulle dock ha döms bort pga högklubba på Husse. På tal om Husse så gjorde han det fjärde målet.

Så tre Timrå mål och ett LHC. Inget Lule, OJ, undra varför...

Linkan: Två perioder spelade. Sverige är sämst! Bland de sämre insatserna jag har sett. Tre bra spelare i Sveriges lag. Liv, Rhodin och Zetterberg. I övrigt är Sverige heltamt.

Hoppas Norge kan vinna!

UTAN KÄMPAR INGENTING

Lövva: Såg det där, tror det har varit på väg länge för Bofors..Bäggaren rann över nu när man plockade hem steen någon timme innan transfern stängde, undra på att man blir lack i Bofors leden!

Man kan ju alltid hoppas att storhetstiden är förbi..Har som aldrig gillat deras koncept..Däremot bevisar ju Frölunda att man kan bli ett topplag av egna talanger, och inte bara stjärnor..Nä Loob får nog fundera ut nått bättre..

Linkan: Färjestad skaffar sig fiender på alla tänkbara håll. Nu är det Bofors supportrar som har skickat hat mail till Kulon för att de tog hem Oskar Steen. Kommer han äns att få spela i Färjestad? Sammarbetsavtalet melland e båda klubbarna verkar rasa samman totalt. Snart står Färjestad ensam, ensam mot resten av Sverige.

Ensam är stark, njaa. Kanske kan deras storhetstid sakta men säkert vara påväg att dala? vem vet. Men en sak är då säkert. Färjestad skaffar sig fler fiender än vad resten av hockeysverige gör tillsammans!

Lövva: Det måste ju bli Fixstjärnan Hedström då! :-)
Tycker det är synd att Mackan Nilsson inte är med..Vi behöver spelare som vågar smälla på och ta skitjobbet oxå, det är ju lätt att glömma i dagens Stjärnfixerade Tre kronor..Jag har en skänsla av att Tjeckien pissar på oss igen, och jag lovar jag kommer inte gråta:-)

För övrigt synd att Wallin är "små skadad" hade vart roligt att se han i tre k, han skulle deff inte göra bort sig..

Linkan: Det stod ju även att med Holmströms spelstil så sliter det ju oerhört på kroppen. Så vid ett skede som detta på säsongen så är han ju oerhört sliten. Då kanske det är svår tatt motivera sig å ta på sig 3K tröjan om man inte värderas högre än vad han gör.

Vem ska kunna ta Holmströms jobb i den här tuneringen?

Lövva: Asså vad säg Finn-olle, vilken jävla klassiker!!

Finns det verkligen inte bättre backar än Anders Eriksson, tillgängliga?

Såg att en krönikör på PT skrev om Holma "Tre kronor behöver Holmström, Holmström behöver inte Tre kronor" ligger väl lite i det..

Poffa: Dom båda är väl gämlika. Fast det är nästan så att jag tycker Finn-Olle är snäppet sämre än P-A.

knaskamilla: vet ej men han har i alla falll deltagit i en all-star match.

Poffa:

På tal om...har inte Jesper Jäger spelat i Tre Kronor också? Eller minns jag fel?

Lövva:

Per-Anton Lundström. Behöver jag säga mer? Finn-Olle var en stjärna jämfört med P-A.

Portello: Ush, det var en mörk dag för svensk hockey. Till och med värre än när Koller blev uttagen för två höstar sen

Lövva: Själv lär jag aldrig glömma dagen då Finn-Olle blev uttagen :)

Albert Hall: Antar att det är ingen prestige för "stjärnor" längre att spela i Tre Kronor. Det kan man ju förstå i och för sig. Hur många spelare använder de sig av på en säsong? 60-70 stycken?

Där är ju det stora felet. Lär aldrig glömma den dagen jag fick veta att Osmo var uttagen! :)

Lövva:

Även Niclas Wallin tackade för övrigt nej igår. Förut var det svårt att få ihop lag till turneringar i Ryssland, Finland och Tjeckien, numer är det inte lätt att få ihop ett gäng ens till SHG. Man är ju för tusan nere på Anders Eriksson nivå och raggar...

Linkan: Hans skada är nog bara uppdiktat ska du se. Fast för Luleås del är det ju självklart bra att han får vara hemma å träna med laget i b-hallen *brr*. Men för mitt intresse för tuneringen så är det ju självkart tråkigt. Och för Sveriges del i allmänt är det ju tråkigt att en spealre som Holmström inte är med.

Att Modoiter inte vill se honom i landslaget är väl fullt naturligt. Dom har ju Bananerna i Pyjamas - som snurrar å står på. Fast nu är ju de två stackarna inte heller med.

By the way. Läste i NSD idag. "Alfred Nobel uppfann dynamiten - Holmström gav den ett ansikte"

Bra skrivet!

Hälge: Men bra..då fick du dit svar, omfg!

Linkan: Jag tolkar ingenting, det enda jag gjorde var att ställa en fråga till dig.

Hälge: Nämen visst tolka det som f..n du vill, Men visst e väl Holma självklart större hockeyspelare än Jonte...? Jag vill minnas att dom enda som fick beröm efter World Cup var Marcus Nilsson och Holmström...Tycker du svensk landslagshockey har råd att dissa spelare av Holmström kaliber till förmån för ex Jonte Hedström?

Det jag menade var att Holmström är en rollspelare som passar i alla lag, därav att han borde vara självskriven i tre k..Men nu visade det ju sig att han var skadad, så då spelar det ju mindre roll!

Frisco: mm ungefär så...

Poffa: Nog blire bra ska du se:-) Bättre att spelarna som är slitna får vila upp för det som komma skall...

Men ärligt talat så har inte S-SEDIN gjort så väldans bra i tre k, förutom deras eviga snurr nere i sargen...Ganska komiskt så verkar tvillingarna inte ens klara av att vara skadade en och en!:-)

Frisco: Tänk att jag visste att någon skulle hugga på det där. :-)

Hälge: Bra att du inte missade WC. Annars är ju ett knep att sitta ner:-)

z zZ z z zzz

Linkan: Nu var väl inte frågan om Holmström är bättre än Jonte. Vet inte heller vad WC har med min fråga att göra, men kan meddela att jag inte missade WC.

« · 508067 · »