Luleå HF

115803 inlägg · 887 ämnen

En otråd på Hockeysnackiska

« · 881648 · » Till forumet


Sv: En otråd på Hockeysnackiska
LL: Undrar om LHFs största misstag senaste tiden var att inte resigna Fabbe, fast han kanske ville röra på sig oxå. Men det kan ju ha kostat möjligheten att få hem Nordan och den naturliga 1:a centern som kunde varit vårt främsta offensiva vapen de närmaste 5-6 åren.
Kommentera

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Pessimisten: Nu kan man konstatera att allt gammalt är borta, bara nya LHF är kvar nu, kaptensrollen lär väl fortsättningsvis axlas av Burström något som man väntat på sen han fick för sig att dra iväg till Finland och vidare till SSK en sväng.
Det är dags för andra att ta över, sen är väl bara frågan om dom är redo att göra det. Ska bli intressant hur Brynäs och FBK lyckas med sina kommande generationsväxlingar.
Kommentera

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
LL: De vaga uppgifter jag sett säger att Renberg har haft riktigt "dåligt" betalt med 120-130'. Det får man inte mycket köp-finntjeckochslovaker för...
Kommentera

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Ska väl också tillägga att det är rätt av Renberg att inte skriva på om han inte känner hundra procent motivation. Det är nog lätt att tänka "äh, jag är säkert sugen igen till hösten" och se till de 200.000 (eller vad det nu kan vara, ingen aning) som står på lönespecen varje månad.
Kommentera

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Portello: håller med, nu vet man vad som gäller. Bara att ta Renbergs del av lönepotten och gå vidare.
Kommentera

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
spud: Kan ju inte säga att man är förvånad att han inte ger besked om var han spelar nästa säsong.Men detviktigaste är ju att Luleå äntligen har fått besked om hans vara eller inte vara.
Kommentera

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Pessimisten: Kalla till presskonferens och bara säga att man brytit med Luleå men i övrigt vet han inget om framtiden, låter som den bild som vissa här på hs gett om micke som velig verkar stämma.
Kommentera

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Lindberg Råkkar: Nu kan ni ju vara glada. Den hatade kaptenen och späckhuggaren lämnar Luleå HF. Så gör nog även jag... MOT KVALSERIEN!
Kommentera

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Pessimisten: Sur-Ove gjorde en massa poäng på egen hand. Speciellt mål när han tog pucken i hörnet och bara åkte in och hängde dit den. Eller när han från egen blå i vissa matcher bara flög förbi alla motståndare och stänkte in den. Renberg tog till vara på det jobb som Bartecko och Sur-Ove gjort och hängde in den, eller slängde in en chanspuck framför mål som duon lyckades jobba in.

Dessutom har Surovy kapacitet att göra 70p i elitserien om han kommer fulltränad till seriestarten. Sur-Ove orkar dessutom dubbelshifta medans Renberg kör halva byten och står över då och då bara för att orka hela matcher och hålla sig så skadefri som möjligt.

Jag hoppas Renberg fortsätter men i ett annat elitserielag, vill gärna se vilken roll han kommer få och hur han lyckas hantera den. Sen finns det inte en chans i världen att han gör mer än 45p nästa år, snarare kommer han sluta på 35p och vara efter Harju i total poängligan för elitserien.
Kommentera

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Hannu Neimi: Han går nog till Schweiz alt. lägger av.
Kommentera

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Kickan: Även om Surovy skulle sänka sin lön rejält skulle han ändå tjäna grovt mer än Renberg, den hjärtlöse och omdömeslöse, trots att Renberg producerade ungefär lika många poäng och gjorde poäng i tio viktiga matcher i rad. Men varför bry sig om verkligheten när man kan spy galla...
Kommentera

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Lövva: Jag tror att Oggy är rökt borta i NHL pga sin knäskada, Känns som om St Loius mest säger kom och testa och se om knäet håller under vår Summer Camp så ser vi sedan....
Kommentera

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Portello: Låt säga att Orszaghs knä håller. Låt säga att han presterar på toppklass - är det inte en stor risk då att han vill tillbaks till NHL? Känns som en värvning där Luleå bara kan förlora. Går han som förmodat sönder så har vi tappat en nyckelspelare. Presterar han bra så återvänder han säkert till NHL. Så vars är Luleå vinnare i den värvningen?
Kommentera

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Portello: ja, om Renberg med sin skadehistorik är en risk i det avseendet så är det bara en piss i Nilen jämfört med Orszagh... men en helvetes bra spelare är det om han är hel.
Kommentera

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Hannu Neimi: Jo, det verkar ju det mest troliga eftersom det Micke själv som kallat till PK och inte Luleå Hockey.Men skönt att besedet äntligen kommer, vilket det än blir.

Såg att Orszagh gärna skullle återvända till Luleå om dom skulle erbjuda ett kontrakt.Är väldigt tveksam till att ta tillbaka honom.Och varför kan ni nog räkna ut.
Kommentera

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
LL: Endast skåneuffe vet...
Eftersom han kallar till PK i Piteå pekar det mesta på att han lägger av med hockeyn.
Kommentera

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Enligt NSD ska Renberg själv hålla en presskonferens i dag klockan 14. NSD spekulerar i att han ska meddela att han inte spelar i Luleå eftersom det är han och inte LHF som har kallar till PK.
Kommentera

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Portello: Han har svammlat på i en drog dimma hela säsongen, Han ville tex att Luleå skulle värva LeClair och sätta han i ett kyffe på Statt för då skulle han ju lirat i Luleå.
nej den mannen har allvarliga trubbel mellan fantasi och verkligheten!
Nerverande person som f*n!
Kommentera

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Välkommen Mietti! Jag vet att Roger vet vad han gör och att han gillar spelare som inte är renodlade brunkare.
Kommentera

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Portello: Jag träffade Zorro idag. Jag vill hellre att vi behåller honom än stt vi värvar någon som kostar lika ycket men är en rejäl cyhansning. Zorro sa att han skulle spela för betydligt lägre lön i Luleå än han skulle göra för något annat lag, så det är tjänstefelk av Luleå att 9inte ens ge honom ett bud. Till och med schtaan budar ju.

Behåll Suroivy och skeppa den hjärtlöse
och omdömeslöse Renberg.
Kommentera

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Portello: :)
Kommentera

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Haha.Kan man göra annat än skratta när man läser skåneuffes inlägg i den här tråden? Allvarligt, vad går han på?

www.svenskafans.com/hockeyzon/lhf/forumThread.asp?show=thread&id=2757&mes=next&amount=2
Kommentera

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Portello: Även jag har nu testat på nätpoker lade in $100 när var 100% bonus på expekt för poker.

Gick rätt hyffsat igår i en $30 buyin turnering klarade jag mig till heads-upen , med en vinst på $1300 plockade ut $1000 direkt.

Resten används så länge det räcker.
Kommentera

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Portello: POKER

kolla sharks iställe
Kommentera

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Usch vad jag suger i nätpoker, varför håller jag på med den skiten ibland? Fy tusan s'äger jag bara.
Kommentera

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Apropå otråd:
För er som är vakna, Luleå's stolthet på TV2 nu: Staffan 'Vilse' Westerberg!
Kommentera

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Pessimisten: är nog en och annan som kommer lämna fbk

och så köper de ett gäng nya "bättre"
Kommentera

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Jesper Jonsson: Får Melin sparken nu månne? Ut i semin är nog inte godkänt av Loob&Co...
Kommentera

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Jesper Jonsson: fast det senare sammanfaller ju tyvärr inte.
Kommentera

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Pessimisten: buffalo ligger ju i det närmaste i new york.

dessutom är ju ett totalavsågat flyers roligare än både rangers och leafs.
öborna kan ju vara lite kul men har ju så dyngig hall.

jag hade satsat på bay area

eller montreal i samband med GPt
Kommentera

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Jesper Jonsson: Nu får du förklara dig, dyngmatcher? Flyers suger ju hejdlöst så det är inget att se (f ö skulle det vara tekniskt möjligt att även se Devils-Flyers på fredag kväll, men vem orkar det efter 12 timmars flygningar, planbyten och sex timmars tidsomställning?). Buffalo? West-matcher?
Kommentera

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Pessimisten: lucky U

trist med såna dyngmatcher bara
Kommentera

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Jesper Jonsson: Imorgon bär det av till NY och NHL. Kan bli intressanta matcher, Ön-Sens och Rangers-Leafs. Inte så långt till slutspelet...
Kommentera

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Inte ett satans inlägg på flera dar.

Den här sidan är dödare än OBOLs hemsa
Kommentera

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Läge att flytta snacket om OBOL i den här tråden kanske?
Kommentera

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Lindberg Råkkar: i 3e var de väl endå närmare mål än modo.

OT såg jag inte just förutom målet.
Kommentera

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Lindberg Råkkar: Ingen aning angående Timrå.Har som sagt inte Kanal 9.
Kommentera

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Portello: Ja Pölsan visade nästan sin förmåga att snubbla in en kvittering trots att de var uträknade. Skönt att Kärringarna ändå fick respass, tråkigare lag går nog inte att hitta. Hade de ens ett anfall i 3:e perioden lr OT, försökte de vinna på att MoDo skulle göra självmål?
Kommentera

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Och där var det inte långt ifrån 4-4.... ojoj.
Kommentera

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Jesper Jonsson: Shit.Brynäs reducerar med lite mera än en minut kvar.Se om Hv-spelarna får flashback från slutet av förra säsongen...
Kommentera

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Portello: mmm sicken skräll

eller sicket skrälle
Kommentera

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Och sudden i Ö-vik.Undra om C+ också går in och visar när spelet börjar där?
Kommentera

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Och Kickans favvospelare avgör? för Hv71.
Kommentera

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Jesper Jonsson: Har Tele2vision.
Kommentera

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Sannes: Hv-Brynäs är faktiskt rätt kul att titta på.Hoppas att man får se lite mål snart.Chanser har ju inte saknats.
Kommentera

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Portello: har du inte 9an?
vad har du för leverantör?
9an finns ju nästan överallt.
Kommentera

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Portello:
Jag har Kanal 9 så jag är nöjd... :)
Kommentera

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Synd att man inte har Kanal 9.Skulle hellre ha sett MoDo-TIK istället för Hv71-BIF.Men nu får man hålla till godo med Hv-BIF.Bara hoppas på en bra match.
Kommentera

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Igår fick man då iallafall in det mest givna dubbeln :

Färjestad-Mora 1
Linköping-Luleå 1

Skulle bara ha satsat några tusenlappar istället för 200:-
Kommentera

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Håller björn power på att författa HS längsta inlägg ever? Nu har han författat ett inlägg i Brynäs gb sedan inatt.Blir intressant att se hur långt det blir samt vad det handlar om... ;)
Kommentera

« · 881648 · »