Dysso: Bra, du sopar nog hem allt skaruse. Själv förmår jag ju som sagt inte att tippa förlust, och det är ju sällan ett lag vinner alla 50 omgångar om man säger så. Fast i år kanske vi gör det, i alla fall måste vi göra det om mina tips skall gå in. : )
Lulekickan: Jag har ännu inte engagerad mig i tävlingen på officiella. Imorron ska jag göra det tror jag. Måste ju vara med nu, även om jag inte tänkte det från början.
Albert Hall: Fast det verkar krängla med tipsbekräftelserna. Vet inte om det är någon överhuvudtaget som har fått någon, om de inte har fixat det de senaste timmarna förstås. Bekräftelserna ska ju annars skickas automatiskt.
Albert Hall skrev: "Måste ju säga att jag är imponerad hur snabbt du lär dig! Du har ju inte varit på våran sida så många gånger och redan lärt dig så mycket! :-)"
Hm? Jag förstår ingenting .. Var det nån pik eller?
Portello: Om du tvingar mig å fara igenom Rosvik på premiären då ska jag bita dig i örat! Det kommer att få Mike Tyson att blekna. Visst blir du rädd nu :)
Lövva: Ja, det hoppas jag. Alltså att Portello kör. Jag hörde ju talas om någon som kört lite för fort för ett tag sedan, och det under löpande prövotid och allt. Inte bra : )
Dysso: Det var nog ingen pik. Om jag ska gissa så tror jag han syftade på det där med att tippa med hjärta respektive att tippa med hjärna. Albert får väl rätta mig om det var något annat han menade.
Aha, så kanske det var. Jag är nog för trött för att förstå, jag är inte gjord för att stiga upp före klockan 5 hela tiden...
Till råga på allt så kommer jag stå och jobba när elitserien drar igång, var och inhandlade en fickradio idag för att åtminstone få radiosportens täckning av denna viktiga händelse. :)
Dysso: Att stiga upp klockan fem skulle nog iofs gå bra, men då skulle jag vara tvungen att gå och lägga mig lite tidigare på kvällarna. Senast 01.00, typ. Åh, om det bara kunde vara helg så jag fick sova hur länge som helst imorgon.
Stackars Dysso, hur fasiken kan man tvingas jobba när den händelse man har sett fram emot det senaste halvåret äntligen är här? Hemskt.
Har biljetter till HV's andra hemmamatch liggande här, så det är inte sååå synd om mig. Känns dock lite trist att inte kunna följa matchen mer intensivt än via radiosporten. Lär vara en aning ofokuserad på jobbet, 95% uppmärksamhet på radion, 4% på att låtsas jobba och 1% på att faktiskt jobba. :)
Lulekickan: Fast det kanske skall tilläggas. Jag hade bråttom. Var tvungen att fara till Sunderbyn ju. Luleå lyckas jämt förståra ens vardag. Fast jag har klarat teorin nu :) Så snart blir det min tur att köra (igen)
Lulekickan:Jäklar vad ni producerar inlägg. Med den där takten så undrar jag ifall ni har kontrakt med någon tangentbordsfabrikant eller så, för jag antar att texten på alla tangenterna är bortnött av alla nedslag!
Portello: Jaa, vad har jag gjort egentligen. De kallar det för arbete, men eftersom jag får samma lön som när jag stämplar så gör jag väl ungefär lika stor arbetsinsats. Nej, ärligt talat så har jag gjort något så tråkigt som att utvärdera närmare fyrahundra enkäter om turismen i Örnsköldsvik och slängt en massa överblivet broschyrmaterial i containrar.
Albert Hall: Skulle tro att det helt enkelt handlar om att han, precis som jag, kastar tärning för att se vilket resultat det ska bli i matchen och att han har haft bättre tur med tärningen ;-)
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?