Luleå HF

SHL · 117719 inlägg · 890 ämnen

En otråd på Hockeysnackiska

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Fbk gör sitt jobb och spelar ut Brynäs. Har rasat in 4 mål för Fbk på ca 5 min nu:). Står just nu 1-5

Vivix: Japp, FBK verkar verkligen göra det dom ska.Nu är det bara hoppas att vi kan skrälla imorrn och plocka pinnar av självaste VF.
Det enda som talar för att vi ska klara det är att inget gör det.
Men kan Exeter spela oavgjort mot Man U så kan vi väl ta poäng av VF :)

Portello:

4 - 6, tror du man behöver börja oroa sig för att FBK inte gör sitt jobb ikväll?

Portello: Hmm 4-6 nu, ska man bli nervös? 10 mål på 2 perioder...

Vivix:
Nio mål på EN period!

Rent logaritmiskt kommer Gavle-publiken få se 90 mål i tredje.
Undrar i vilka kassar?

Metal Guru: Måste varit en jälvigt tråkig förstaperiod. Bara ett mål, det är ju skamligt, när de uppenbarligen hinner göra fler bara de vill. Känns lite vanskligt att tippa slutresultat i denna match. Men det får bli 5-11 då.

Vivix: 4-7 nu.Nu är det väl avgjort? Eller?

Portello: Avgörandet kommer inte förrän i de sista omgångarna... :-)

Portello: Hoppas Malmö kan fixa en kvittering på Foppodoo. Annars lär väl vändningen för dem komma i nästa omgång :/

Lövva: Shit, alltså. 20 mål på kvällens två matcher.Kan nog bli ett bra odds på bomben..

Ojoj.21 mål nu.Malmö kvitterar!

Portello: Great!!! Forza Danmark!

Portello:

E ni redo för Helvetet 2.0 imorgon som er skribent Erik Ternebom på Svenskafans Luleåsektion så vackert uttryckte det? :)

danoj: Tror på noll poäng imorrn.Så allt annat än det är en framgång enligt mig.

Lövva:
Saxat från Frölundas avdelning på Svenska Fans:¨

Frölunda har sju raka på Luleå i Scandinavium.
Jag upprepar: sju raka vinster.

Den statistiken talar sitt tydliga språk.
Luleå passar Frölunda bra.
Frölunda är ett bättre hockeylag än Luleå
Frölunda kommer att vinna tisdagens match.
Lätt.

Hoppas också att Frölundaspelarna tänker så.Då har vi stor vinstchans.

Portello: Det är ju människor som håller i klubborna och står på skridskorna. Så självklart kan ju allt hända.

Renberg tillbaka. Good or bad?

Lövva:
Om vi säger så här: Blir inte förvånad om han har spelat klart innan 60 minuter...

Portello: Statiskt sett så har ju Luleå enorma probelm att vinna med Renberg på isen. Men där är väl ett exempel på att statistiken kan ljuga.

Tyvärr så är jag ju benägen att hålla med dig. Att han är på isen när matchen lider mot sitt slut är ju föga troligt, tyvärr. Men läkarna har ju å andra sidan gett han grönt ljus så kanske kan överraska.

Lövva: Det har dom ju å andra sidan ju gjort så många ggr förut den här säsongen.Ändå har han lämnat planen i förtid. Modo X 2 hemma.
Say no moore...

Portello: Klas var nere i Kempehallen idag. Han tyckte Vinnerborg gjorde en alldeles ypperlig insatts. Lill Forsberg bad för övrigt Vinnerborg om ursäkt efter matchen för några mindre valda ord han sa tidigare.

Portello: Han var även på match i Boden igår, mot Västerås. Där satt han brevid Roger Öberg. Då berättade han att han hade en bekant som hade skrikit "det var en sjysst bentackling". Haha

Portello: ... det är väl knappast någon större mening att leta fram degbunken till i morgon. Och än mindre att rota fram vetemjöl och russinet....*förskottsmisströstar*

Karoliina: jag tror ändå vi har en klar möjlighet....underskattning hos VF och LHF som börjar hitta sitt spel.....och Manny....
Kan bli en spännande match trots allt.

Fram med degbunken nu !!

Bo_Beast: Viktigt å hålla tätt från början. Får de ett tidigt underläge så lär stressen smyga sig fram och spelet lär bli ovårdat. Håller vi bara tätt så är jag fullständigt övertygad om att andra linen kommer att snurra runt en hel del i Frölunda zonen

Lövva: Tokdeffa är nog enda chansen på nån pinne ikväll, Sen kontra ala Tjeckien!

Linkan: Såg att Halmstads u18 och Hanhals u18 lirade en dm match i helgen. 17 matchstraff dömdes ut! Det är 17 ggr fler än vad Luleå har haft på hela säsongen!

Lövva: Luleå anses väl inte som ett huggarlag ändå? Undrar vart TIKarna fått detta från!:-)

Linkan: måste vara storbusen Åkerström som har smutsat ner vårat annars så fina rykte. Två matchstraff på 20 säsonger, de tär ju hemskt.

Linkan: Hugg och slå - Luleå har nog hängt med sen i början av 80-talet...

Swordster: Har du alldeles rätt i. Vi brukar skrika den när domarn har lagt ribban väldigt högt. Si så där 2,37

Swordster: Var du ens född på 80 talet? Konstigt att ett lag som ligger på nedre delen av utvligan är ett Huggargäng, Nog har vi dåliga domare i Elitserien men seriöst, inte så dåliga?! Ett matchstraff på 36 Omgångar vet inte men hur många lag har lyckats med det? Timrå`?

Rk Team GP 2 5 10 20 AVG.
1 Linköpings HC 37 215 2 0 2 12,97
2 Brynäs IF 36 218 2 6 3 15,72
3 Luleå HF 36 254 1 4 1 15,92
4 Frölunda HC 35 211 2 7 3 16,06
5 MODO Hockey 36 284 0 7 0 17,72
6 HV 71 35 222 4 8 4 17,83
7 Mora IK 36 242 5 6 7 19,69
8 Södertälje SK 35 245 4 8 5 19,71
9 Timrå IK 35 235 5 8 7 20,43
10 IF Malmö Redhawks 36 259 3 11 5 20,64
11 Djurgårdens IF 35 216 9 11 10 22,49
12 Färjestads BK 36 272 9 10 9 24,14

Linkan: Tja, jag började gå på Timrås matcher 1978...

Nu disskuterade vi väl inte något om i år om jag inte har blivit helt blind?

Swordster: Jag gjorde det eftersom det har varit ett jäkla gnäll på "GrishockeyLuleå" Sedan en match mellan tik-lhf! Om man då kollar statestiken måste ju alltså Timrå vara ett större Huggargäng! iaf 04/05 Sen att Luleå var det på 80-talet är en annan grej!

Lövva: Verkligen imponerande av Pim-Pim att vinna mot Lopez trots att han var skadad.Men det lär bli otroligt tufft i nästa omgång.Agassi väntar med största sannorlikhet.

Portello: Är Pim-Pim frisk så kan han mycket väl slå Agassi. Men jag tvivlar, tyvärr, på att han kan upprepa samma bragd som idag. Att avgöra i ett avgörande set, halvskadad.

Tar fram skitsnackstråden.Håll er till denna om ni ska surra om sådant som inte hör hockeyn till.
Tack!

Är det någon som vet om Öhlunds pojke har blivit opererad ännu? Skulle ju vara grymt kul om drog på sig Luletröjan fler ggr den här säsongen.

Portello: Jag har sagt det förr, Jag säger det igen Öhlund spelar inte med Luleå en match till denna sässe det har han deklarerat i höst! vi kan sätta nästan hur mycket du vill på det!

Linkan: Något som är kul att notera. I och med att Brynäs klack kom upp igår, och Moras också kommer upp så har samtliga ES lag kommit upp med en klack, mer eller midnre, iår! Det är inte illa! :)

Lövva: Kul att träffa Brynäsarna igår, men vad är det för idioti dom har börjat med iår? Inga bortasupportrar tillåts ha på sig matchtröja på sig i supporterbaren.Helt sjukt!

Portello: Fy fan va dåligt de e ju vuxna människor

Lövva: Det känns ju riktigt kul, Jag visste att det bor en luling i allas hjärtan! Till och med Brynäsarna men dom ville inte enkänna det!!

Linkan: I sedvanlig ordning så blev ju Sellander plåtad med LHF tröja på! Så visst finns det en Luling i alla. Vissa gömmer de bara

Portello: Håller med. Helt sjukt. Iofs kan man ju förstå vakterna om det finns någon hotbild i sammanhanget. Men jag tvivlar på att det fanns det igår. Om inte Kivan ville mosa dvs :)

Lövva: Jag ville inte mosa igår snackade med en av vakterna och sa åt honom hur idiotiskt det var men han lyssnade inte speciellt mycket

Lövva:

Finns väl aldrig nån "hotbild" i hallen nu för tiden. Tycker alltid det brukar vara bra stämning supportrar emellan. Så dom där dumheterna dom har börjat med i baren kan då inte jag förstå mig på. Vilket trams!!!

Freddan: Det där verkar vara att ta i lite i överkant. Låt folk ha på sig sin suportertröja, jag förstår inte vad dom vill åstadkomma. Det är ju inte i tröjan det sitter utan i huvet. Ska man i förlängningen inte tillåta att man tar med sig den in då?

phillsky:

Precis. Eller gå på matchen överhuvud taget. Sånt där svammel gör en ju bara förbannad.

Freddan: Det bevisar bara att dom som fattade beslutet inte har tänkt till det minsta. Och dessutom så uppvisar dom en total okunskap. Dom fansen som kommer till coop är där för att stödja sitt lag inget annat.

phillsky:

Kanske gärna kombinerat med nån öl i baren då oxå. Givetvis ska dom få visa sina färger även där.

Portello: Kom precis hem från Storfors matchen. Storfors mötte Asplöven. Före matchen fick Storfors målvakt direktiv från tränarna att stoppa alla icing puckar så att spelet skulle flyta mer. Efter två perioder stod det 17-0. I den andra pausen sa Storfors ledare, "blir det inte 30 mål blir det träning utan puck på tisdag". Matchen slutade 32-0 tillsist!!!! Storfors avlosade hela 96 skott!!!

Skrämande att det kan skilja så mycket mellan lag i samma division.

Fan, måste lugna ner mig nu. Fjärde matchen jag ser i helgen. I fredags, Piteå- Uppsala, igår Luleå- Brynäs och idag Piteå - Arboga samt Storfors - Asplöven. Det börjar barka...

« · 489965 · »