Albert Hall: Kvällens höjdpunkt var faktiskt när jag stod och surrade med Modig om Viktor, Sagge, Harju och Karlsson. Det är kul att vi har samma synpunkter när det gäller ungtupparna. Synd bara att de inte fick chansen ikväll.
Kickan: Inte blir man direkt muntrare över att det står att vi möter FBK borta i nästa match.Usch. Det enda positiva med kvällen var att Modo också förlorade.
lizzard: Skitsnack. Däremot lär han väl komma hem när han har spelat ut sitt kontrakt i Finland, och till en lägre lön än tidigare. Fast vi lär få några andra oburra och sena julklappar ändå.
Just nu vill jag bra grina. Viktor och övriga 86:or på bänken kunde lika gärna ha fått spela som det såg ut nu, vilket Modig också höll med om, och efterom han tränar dem lär han ju veta vad han pratar om.
Kickan: Jäklar vad bra det gick när du hade tomtenissaklänningen på dig, undrar om det kan vara så att spelarna blev alldeles för distraherade och tittade upp på läktaren istället för att försöka hänga med HV-spelarna. Hmm, få se, hädanefter måste du alltså ha tomtenissaklänningen på dig när vi möts ;)
Jepp, jag är jellon, men inte var det mycket som jag tyckte stämde, ja förutom det där med idiot då...
nappen: Int fan blir det nåt elände. Jag har ju tomtenissaklänningen jag skulle ha på annandagen i fjol, men då var det så jävla kallt. Jag tror det är en turklänning.
Oxen Du är praktisk och ihärdig. Du äger stor beslutsamhet och arbetar som fan. De flesta tycker att du är envis och tjurskallig. Du är bara en jävla kommunist.
Portello: Visst är Paddelänet lejon? Har för mig att han har sagt det. Det här sägs iaf om jellonen:
Du ser dig själv som en född ledare. Andra ser dig som en idiot. De flesta lejon är bråkmkare. Du är fåfäng och tål inte kritik. Din arrogans är direkt vedervärdig. Lejon är tjuvaktiga slynor och får ut mer av onani än sex.
Du är värst av dem alla. Du är slipad i affärer och helt opålitlig. Du kommer att klättra till toppen av karriärsstegen på grund av din totala brist på etik och moral. Du är den perfekta skitstöveln. De flesta skorpioner blir mördade.
Åkerström har verkligen haft en otrolig förmåga att dra på sig allehanda möjliga skador och sjukdomar i höst.
Det blir svårt ikväll. Ingen drömppning vi har nu efter uppehållet heller, Håve, FBK och VF i tre av dom fyra första matcherna. Fast å andra sidan har vi spelat två fler bortamatcher än hemma just nu, vi har faktiskt en hel del hemmamatcher den närmaste tiden. Det kan behövas.
Du är den logiska typen och hatar oordning. Din pedantiska attityd gör dina vänner och arbetskamrater fysiskt sjuka. Du är kall och okänslig och somnar ofta när du knullar. Jungfrur blir bra bussförare och hallickar.
Kickan: Låter bra att du är optimistisk. Själv så önskar jag mig två saker. Tre poäng samt att ingen fler ska bli skadad. Är nog illa att ha Petter,Skuggan,Åkerström,Emil,Tellström,Fransson samt kanske Husse och Rönnqvist borta.
Portello: Jag har redan lämnat in mitt tvävlingstips flera gånger, fast jag lär hinna med ett par gånger till allt eftersom jag blir alltmer optimistisk.
Sannes: Problemet med matberedare är ju att kartongen ofta är så stor att den inte ryms i vanliga köksskåp med normalhöga hyllor. Jag har min i oöppnad kartong ovanpå kylskåpet, eller rättare sagt ovanpå skåpet ovanför kylskåpet.
Kickan: Jaja, mammor vill bara väl...men det kan bli så fel ibland..... Jag undrar mest vilket skåp jag skall kunna få in den i, känns som en dum idé att ha den på bänken.....
Sannes: Min mamma verkade ha lärt sig. Inga elektriska hushållsgrejer i år. Fast å andra sidan har jag väl alla slags apparater som finns att köpa vilket väl är en tänkbar orsak till att hon inte köpte nåt sånt.
Det gör inget. Dyker du upp med tomtenissaklänning och tomteklubba lär ingen lägga märke till någon liten fläck på klänningen. Ja, förmodligen ingen stor fläck heller.
Kickan: I år tyckte även min mamma att jag skulle vara mer huslig av mig.....fick en matberedare......jag som har klarat mig mycket bra utan en sån däringa pryl........ Nu är det andra tider.....
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?