Luleå HF

SHL · 117840 inlägg · 891 ämnen

En otråd på Sportsnackiska

Sv: En otråd på Sportsnackiska
Portello:

Dålig timing att jobba imorron. För vi SKA vinna imorron. Fast det är väl enligt vissa bara bra att du inte kan närvara imorron? Om då dessa "vissa" också kan lämna hemma sina otursförföljda tomtenissaklänningar så kan vi nog vara med efter första perran till och med.

Intressant omgång imorron. Modo-SSK är ju nästan lika intressant för vår del som vår egen match. Vetefan vad man håller på i den matchen. Det vore ju skönt på ett sätt att öka avståndet neråt, men å andra sidan så ska vi väl till slutspel ändå?

Slutsats: Om vi vinner håller jag på SSK, om vi mot förmodan skulle losa så håller jag nog tamejfan på Modo...

Vad man lätt glömmer i detta utsatta läge är ju att vi spelat två bortamatcher fler än hemma dito. Modo har tvärtom. Dessutom har vi kvar Brynäs hemma. Två gånger till och med.

Albert Hall: Japp, imorgon vinner vi.Det måste vi!
Och jag vill bara grina, måste jobba imorgon.

Skadeeländet verkar ändå ljusna lite till imorgon.Bulan,Hägerbäck samt Tellström är tillbaka.Fast det är ju osett hur många som åkert på flunsan till imorgon.

Portello: Själv har jag inte idats regga mig på "nya" forum än. Men mitt nya nick är utfunderat och klart i alla fall.

Kurt Steiner: Kul att se dig här. Jag har inte haft tillfälle att läsa igenom dina inlägg förrän tidigare idag. På det första var jag lite konfunderat, men liksom Kickan så var jag rätt övertygad efter det andra...

Annars så tycker jag att det är kul att läsa om den moral som verkar finnas i vårt lag. I dagens XP så uttalade sig till och med B-Å G sig lite avundsjukt om vårt hjärta. Sen har jag läst att både Kurt och LL också tyckte det. Alla tre är folk jag litar på, lite... ;)

I ärlighetens namn så måste jag erkänna att från och med den andra perran mot Håve så visades också hjärta. Jag var bara så jävla besviken efter nedvikandet i den första så jag kunde inte erkänna det då...

Imorron blir det till att visa allt hjärta som öht kan gå att uppbringa i lule, ja tamejfan hela Norrbotten. Åtta man på frånvarolistan just nu. I bästa fall kanske bara sex imorron. Fast vi vinner imorron!

Eller?

nappen: Lite beror det nog på att folk inte kunnat regga sig innan de forumansvariga drog iväg på semester åt olika håll, så diskussionerna blir ganska enformiga. Fast Jesper är ju i stan, så bara han slutar latmaska sig kanske han kommer sig för att gå igenom nya ansökningar också.

nappen: Håller med.Sedan finns det ju några personer som ska förstöra varje tråd.
Kan dom inte ta det dom skriver privat?

Satan vad tråkigt forum har blivit, bara massa tjaffs och pessimism hela tiden.

lizzard: Det beror nog främst på att vi verkligen hade behövt vinna den matchen, men så bidde det inte ens ett ynka litet mål från LHF:s sida. Sedan hade man ju väntat och längtat efter den matchen under hela uppehållet, så det var som att få en rejäl smäll på käften när det gick som det gick.

Kickan: Gå omkring och älta förluster brukar jag försöka låta bli, för då finns nog risken att jag blir ännu knepigare. Men på något sätt så verkar den där ångesten ändå infinna sig lagom till matchstart denna säsong och den är inte alltför lätt att få bukt med.

Kickan: Håller med Hv förlusten var en av de tyngsta förlusterna jag varit med om vad jag kan minnas. Undra varför det blev så? Kanske att dom spelade så att säga under isen.

Paddan: Ångest är inte att förakta. Jag hade en jävla ångest efter HejåHåVematchen men lyckades vända den till något positivt efter att ha ältat förlusten i närmare ett dygn.

lizzard: Jepp, fast iofs verkar ju lulingarna gå omkring och snörvla och här sitter man och mår alldeles utmärkt så jag tror att det är någon knepig form av håkkifeber.
Själv har jag bara ångest...

Paddan: Du menar att det ska vara nåt straff eller?

lizzard: Det kan inte vara så att den där "influensan" i själva verket är ett resultat av dina försök att snuva Portello på sin fina nya matchtröja? ;)

lizzard: Det kan nog vara vem som helst som har smittat dig. Fast det är väl mer troligt att smittan kommer från gamla H än från någon spelare om du var på matchen i fredags. Det snörvlas rätt mycket på alla möjliga håll just nu.

...alltså i mitt inlägg.

Det kom in ett "en" för mycket av någon anledning.

Kickan: Den kom hipp happ under matchen som inte har varit ikväll. Kan de va så att alla spelare som e sjuka har smittat mig?

lizzard: Jag har ju haft influensa redan, och det var ingen lek. Tyvärr hade jag ju nada möjlighet att vara ledig från jobbet pga ett antal förhandlingar i början av en veckan. Efteråt kom jag inte ens ihåg vad som hade sagts, så det var tur att jag hade gjort utförliga anteckningar.

Kickan: På tal om influensa så tro jag att det e på g hos mig, har ont i halsen och känner mig allmänt dåsig.

lizzard: En tröst, om det nu är någon tröst, är ju att vi snart inte har fler spelare som kan bli skadade eftersom alla redan är skadade. Jag är glad om vi får ihop två hela femmor till näst match. De som inte har haft influensa ännu åker väl på den.

Nu vill man verkligen läsa "Tränarnas tankar", var ett tag sen sist.

Strömwall spela vi vill se!

Paddan: Snarare verkar det bara bli värre.

Portello: Är det sant, detta e ju helt löjligt sjukt. När ska det vända?

Portello: "IN MED STRÖMWALL, klapp, klapp, klapp" ;)
Verkar som att det inte blir något slut på ert skadeelände.

Kickan: Saxat från Aftonbladet: Luleå fick två nya jobsposter mot Färjestad. Janne Sandström fick en hjärnskakning i redan i första bytet. Färjestads nye friskus Emil Kåberg delade ut tacklingen.
Vidare tvingades Jonas Nordquist kliva av isen i förtid med en befarad axelskada.

säger bara en sak: suck...

Portello: Han åkte väl på en rätt ful tackling som inte renderade i någon FBK-utvisning men väl lite småkalabalik som gav en ologisk LHF-utvisning. I vart fall var det så jag uppfattade vad som sades på webradion. Däremot hörde jag inte, och har heller ännu inte hört eftersom jag inte har pratat med någon som var på plats, att han blev skadad. Var har du läst det? Säg att det inte är sant. *griiiiina*

Kickan: Men vad är detta? Blev Jonas Nordqvist också skadad?
Have mercy..

Portello: Nej, den var väl inte med i den vanliga auktionen utan budgivningen gick via kansliet. Jag ska kolla med Jocke.

Kickan: Vet du vad Bulans #700 gick för?

Paddan: Fan att du skulle se det. Ja, tyvärr affärerna har inte gått så bra den senaste tiden. Aktiemarknaden du vet. Fast jag gillar egentligen inte att sälja ut mitt goda namn så där. But money talks.

Portello: Jag funderar på lite nya artiklar till souvenirshopen. Man kunde sälja storpack med Prozac och Losec med LHF-logga på. Det skulle garanterat bli en storsäljare.

Fan, jag brukar inte gräva ner mig så här efter en förlust, men nu känns det verkligen jävligt. Att sedan träskgängen närmar sig underirån i tabellen hade man ju kunnat vara utan.

Portello: Nja, jag tyckte mig höra något om att han ville försöka värva tillbaka det där puckgeniet Toporowski till LHF, men det var nog bara rykten.

Paddan: Inte visste jag att Albert behövde pengar så desperat.Ska han på mellandagsrean måntro?

Tydligen så har någon person på SpS skrivit reklamkontrakt och försöker sig nu på att sälja saker med sitt namn på. I dagens AB testar man något som kallas för ett "Albert Hall kit" och innehåller flagga, tuta, serpentiner, partypoppers och en ballong.

Vilka spelare kommer vara borta på söndag mot FBK? Detta skadeelände måste ta slut, annars är det KS nästa...

Kickan:

Det är ju en liten tröst i alla fall.

Fan vad piss det här känns :-/
Jag brukar inte tillåta mig själv att bli speciellt pessimistisk när det gäller LHF, men gårdagens match tog verkligen musten ur en.
Vågar knappt tänka på vad som kan ske om det fortsätter så här, ett heltaggat SAIK i KS är ju ingen dröm att möta direkt.

Fast så jäla illa ska det väl inte behöva gå så att dom ska hamna i KS? Killarna kan ju prestera så mycket vackert på isen, om dom bara vill.

...en tröst i all bedrövelse är ju att det gick lika värdelöst för MooDoo, eller till och med värre eftersom vi ändå förlorade mot ett bättre lag än MooDoo gjorde.

Nedrans så jävligt det känns, och inte kan jag sova heller eftersom jag bara tänker på den eländiga matchen. Första målet är så otroligt viktigt. Om vi hade fått ta bort matchens första 15 sekunder kanske allt hade sett annorlunda ut. Fast tyvärr kan man ju inte göra så, hur mycket man än vill och önskar.

Skadeeländet verkar ju heller aldrig ta slut. Nu har jag nästan slutat hoppas att folk kommer tillbaka utan hoppas bara att vi lyckas undvika ännu fler skador. Fast det är jantagligen för mycket begärt med våran "tur".

Jag borde nog försöka sova ändå. Man blir ju totalt deprimerad om man fortsätter tänka på allt elände. Nattinatti med er, fast ni sover väl å andra sidan allihop för länge sedan.

Paddan: Hrmpf! Tomtenissaklänningen gjorde succé, såväl i arenan som på krogen. Fast jag har besämt mig för att tomtenissakänning och pojkvännen på okrogen inte är någon bra kombination.

Match? Det har inte spelats någon match idag. I vart fall ingen match som inte fick mig att vilja grina.

Albert Hall: Du skulle sagt Nordamerikansk:-) Undrar varför inte bilarna har vridbara lyktor nu för tiden?

Fel, kanadensisk hockeytröja.

Frisco: Det var nog jag som var lite vriden. Nu ser jag ju att det är en helt normal bild på en kille som heter som ett engelskt bilmärke. Fast han är iklädd i en amerikansk hockeytröja.

Frisco: Jag är iaf inte berusad, men jag har lust att bli det. Jag ska nog bli det också. Några av mina kompisar tjatar och just ikväll känner jag mig inte så svårövertalad. Match? Ja, för ett par veckor sedan mot MooDoo. Efter det har vi vilat, och det ser ut som att vi skall fortsätta med det.

Albert Hall: Berusad? Hmmm... Vem?

...playboy.

Kickan: Det enda positiva i kväll var väl publiksiffran.

Frisco: Många var (för) fulla hos oss också, och de gillade min tomtenissaklänning. Jag har hört kommentarer från "Nu kommer tomten" och "Vad fin du är" (3-6-åringar) till "om jag inte hade varit gift så hade du fått den", "Wow, playmate of the year", "Wow, miss december i playmate" och "Vad fin du är" osv (6-95) ikväll.

Frisco: Underligt, jag trodde inte att bilden blev förvrängd bara för att den togs av en berusad person med förvrängd världsbild.

Portello: Jag har rätt. Vi brukar spela väldans jämnt mot Warulfven, även på bortais. 3-2 till oss. I värsta fall 2-2 och seger efter straffar.

Kickan: Jopp. Så många var det. 5200 är fullt i Kempis numera. Det var fullt, och många var fulla.

Frisco: Oj, var ni också (liksom vi var) över 5200 idag? Det måste vara rekord för eran del ; )

« · 360178 · »