Luleå HF

SHL · 117882 inlägg · 891 ämnen

En otråd på Sportsnackiska

Sv: En otråd på Sportsnackiska
Paddan: G'natt med dig då. Vi hörs nog en anna dag. Sov så gott och passa dig för Lennart...;)

Hm, tycker det där låter märkligt likt Dyssos förra säsong också. Gick han inte ut väldigt starkt då också för att sedan totalt tappa formen? ;)

Paddan: Sov gott. Tror faktiskt jag också ska leta mig till drömmarnas rike.

Portello: G'natt med dig också då. Ingen mening att jag sitter här och tjatar med mig själv, så jag följer väl ert exempel då...:)

Chief:

Var ju tvungen att minska takten lite, för att inte förstöra spänningen helt.. ;)

Dysso: Så det var så det var. Förstod väl att det måste finnas nån annan anledning än att du tappat formen. ;)

Portello: nja, inte helt korrekt. Man kan visst spela sjulingar, men inte på Lången. Har du ett konto i våran spelbutik på nätet så finns det ett spel som heter Oddset Mixen och där kan du spela på upp till åtta matcher i samma vad.

LL: Aha, på så sätt. Man kan säga att jag hade rätt men ändå inte .

Hoppas att ni noterat att vi har värvat en ny målvakt.
Henrik Eriksson heter han visst .
Se länk.

Blev visst fel där. Testar igen.

Portello: Men i spelar poäng har hon skrivit rätt, 3. Daniel Henriksson

Följer Piteå - Almtuna och Skellefteå - Aik på onlinen 1-0 till Phc efter första. Men tyvärr ligger Skellefteå under men samma siffror mot Aik. Aik har haft fin utdelning på sina skott Skellefteå vann skotten med 12-3.

Chief: Ja just ja, vi har ju älsklingar att utse. Tror vi kom av oss i glädjeruset mot MooDooisterna när alla var älsklingar, men älsklingast i den matchen var ändå Mange, så han är Omgångens Älskling i den matchen.

Efter Pölsamatchen var vi så deprimerade att vi aldrig lämnade några förslag på kandidater, men Frallan är väl en lämplig kandidat eftersom han iaf gjorde mål.

Zippersmatchen är svårare eftersom jag skulle vilja utse flera. Husse fick ju t ex äntligen göra mål men undrans om inte Jonas N gjorde en ännu bättre match. Snygg-Mange var också bra.

Åsså matchen mot Gläfsers då. Jag tycker det är på tiden att en av veteranerna utses nu. Bulans mål var ruggigt snyggt och efter Åkerströms mål fick de nästan klippa loss pucken, typ. Någon av Bulan och Ågi tycker jag alltså.

Paddan: Att fegtippa är att tippa 3-2 till hemmalaget, och det hade jag ju inte gjort. För övrigt var mitt tips ett gammalt tips som jag la in när jag tippade ett 20-tal omgångar för att ha ett tips om jag skulle missa att tippa samma dag som matchen, vilket jag gjorde nu. Jag är iaf glad att jag inte kom ihåg att lägga in ett nytt tips för då skulle jag ha tippat en mycket större LHF-seger, och då hade det ju inte blivit några 15 poäng.

Hårligt PHC krossade Almtuna med 5-1 och SAIK vann över AIK med 3-1. Det betyder att PHC går om AIK i tabellen pga bättre målskillnad.

Fel av mig SAIK vann med 2-1

Bulan utröstad till ES fulaste spelare, han är kung vid intervjuer.

Se länk

Ska stå framröstad inte utröstad :))

lizzard: Underbar intervju.

Är dte inte så att de som är små och insett sin begränsning måste ju hävda sig på nåt nytt sätt? Bulan genom munnen:-)

Frisco: Det ena kan ju iofs ge det andra, om man inte ser enbart till hans längd dårå. Bulan är som bäst när ögonen lyser svarta av vansinne och käften går i ett.

Kickan:

Antar att du är ledsen att Jämtin antagligen inte spelar idag. Han hade nog kunnat ge Bulan den där vansinnesblicken... :)

COOP Arena Luleå HF - HV 71
D Lindh Ulrik Ljungby
L Carlman Fredrik Luleå
L Sandström Jan Luleå

Lustigt att linjemännen är från Luleå..

Dysso: Damnit, då får vi hoppas att någon annan kan locka fram vansinnet. Kanske kan ni få låna ES fegaste spelare Sjögren? : )

nappen:

Det händer ofta att linjedomarna är från hemmaorten.

nappen:

Lite märkligare att Jan(ne) Sandström ska spela Linjeman idag .. (fast jag har ett starkt minne av att ha sett både honom och detta skämt förr)

nappen: Det är ju nästan alltid samma linjemän. Carlman lär hur som helst ha en framtid - han blev kursetta i alla tester, bättre än samtliga ES-domare. Kanske kan han byta roll med (B)lindh?

Dysso: Oh no, Portellos status är "Är på match". Då vet man ju tyvärr hur matchen slutar : ( Jela lizzard, han har ju lovat att binda fast Portello vid ett träd i Piteå varje match.

Kickan:

Portello lovade att gå på matchen, tycker det var sympatiskt av honom. :)

Dysso: Då återstår bara för mig att genast gå till arenan och se till att Portello inte blir insläppt. Han har väl inte Laziotröjan på sig också? isf betyder han extremt mycket otur.

Kickan:

Visste att det var nåt mer jag skulle bett honom om..

Kickan: Nu tycker jag att det är dags att du säger till på skarpen.
lizzard verkar ju inte kunna sköta sina sysslor vad gäller att förhindra Portello att närvara på hemmamatcher i Coop Arena. Kan man kanske döma de båda för kedjebrott?

Paddan: Man kunde ju överväga ett åtal för sabotage i alla fall.

Kickan: Apropå sabotage, trodde nästan att du skulle vara i Piteå på match idag. En av dina favoriter fanns ju på plats för match mot PHC.

Paddan: I Piteå? Jag tycker att det var nog jobbigt att överhuvudtaget kliva ur sängen. Tur att det inte är Halloween så ofta.

Kickan: Hahaha, de där häxbrygderna var med andra ord inte nådiga.

Tänkte annars att åsynen av Brithén borde få dig nykter på nolltid ;)

Kickan: Tycker verkligen du borde pallra dig ner på en Piteåmatch. Spelar riktigt rolig hockey.Skönt att tvålade dit Brittas gäng idag.

Paddan: Nej, det har du rätt i. Dessutom gjorde det mig verkligen till en häxa. Jag förklarade för en tjej att hennes pojkvän är tidernas äckel som har raggat på allt som rör sig och lite till utan någon större framgång och att jag inte skulle bli förvånad om han visade sig vara en våldtäktsman. Jag tror inte att det var vad hon ville höra.

Kickan: Ojdå, det lät ju eeh...intressant...eller nåt sånt...
Låter som att du verkligen tog din kostymering på allvar.

Iofs så verkar det som ett sånt där tillfälle då det hade varit intressant att vara en fluga på väggen, förutsatt att inga flugsmällor eller liknande tingestar finns att tillgå.

Paddan: Iofs ångrar jag inte att jag sa det eftersom hon borde få veta det. Hans förra sambo måste ha varit totalt blind för annars borde hon rimligen ha upptäckt hur desperat han raggade. Han är faktiskt rejält patetisk. En gång hade han läst i Vecko-Revyn eller nåt sånt att han skulle spela ointresserad för att tjejerna skulle bli intresserade och han testade följaktligen det utan någon som helst framgång.

Portello: Jag ska faktiskt kolla en PHC-match snart, fast vi lär ha slipsplats eftersom vi är inbjudna dit.

Fabbe tränar förresten på allvar nu så han kan nog snart vara i spel igen.

Kickan: Hm, så om en potentiell pojkvän verkar helt ointresserad av andra tjejer betyder det att han egentligen raggar desperat? Verkar komplicerat det där med förhållanden, tur man är singel...;)

Kickan: Vilken match är det då?

Låter ju kanon att Fabbe är på G. Hoppas att han spelar lika bra efter skadan som före den.
Eller, hoppas han spelar ännu bättre. :)

Chief: Jäklar, då har jag tydligen missuppfattat det hela. Jag som försöker att se så desperat ut som möjligt, eller så kanske jag förväxlar desperat med menlös.

Tro om det där funkar i lärarrollen också? Om jag ser helt ointresserad ut av att lära ut någonting så blir alltså eleverna desperat kunskapstörstande?

Paddan: Om du ser helt ointresserad ut, så tror jag att eleverna blir glad.

Paddan: Med tanke på att det ursprungliga rådet tydligen kom från Vecko-Revyn eller liknande tror jag det är bäst att ta det med en nypa salt. Jag har ingen större tilltro till tillförlitligheten hos källan, har ingen tilltro alls till dylika blaskor faktiskt.

Hälge: Eller så kan man vända på det, ser eleverna ointresserade ut så borde Paddan brinna av lust att få undervisa.

Hälge: Jo det är klart. Tja, jag får väl ducka bakom pansarglaset då.
Första skoldagen efter ett lov, tycker det känns som läge för allmänt kaos.

Portello: Vet inte eftersom dagen inte är bestämd, men det skulle vara en match som kan tänkas bli bra i alla fall.

Mmm, det är kul. Egentligen skulle han inte träna för fullt förrän på måndag men det gör ju inget att det blev tidigare. Undrans om kedjan Fabbe, JR, Mange får återförenas när Fabbe är tillbaka? Det skulle jag vilja även om JR och Mange har funkar bra med Bulan också.

Chief: Kan det vara så illa ?

Stackars elever...

Chief: Tja, det är väl med blandade känslor man vandrar in som ensam "lärare" i klassrummet imorgon. Borde väl tydligen ha någon plan klar för vad jag ska ta upp på lektionen, men det kanske ger sig självt...får jag hoppas.

Paddan: Du kan ju alltid bjuda in Albert så får han ta REDOGÖRELSEN.
Sedan kan du ju publicera den här.

« · 320157 · »