Luleå HF

SHL · 117920 inlägg · 891 ämnen

En otråd på Sportsnackiska

Sv: En otråd på Sportsnackiska
Tydligen så har någon person på SpS skrivit reklamkontrakt och försöker sig nu på att sälja saker med sitt namn på. I dagens AB testar man något som kallas för ett "Albert Hall kit" och innehåller flagga, tuta, serpentiner, partypoppers och en ballong.

Paddan: Inte visste jag att Albert behövde pengar så desperat.Ska han på mellandagsrean måntro?

Portello: Nja, jag tyckte mig höra något om att han ville försöka värva tillbaka det där puckgeniet Toporowski till LHF, men det var nog bara rykten.

Portello: Jag funderar på lite nya artiklar till souvenirshopen. Man kunde sälja storpack med Prozac och Losec med LHF-logga på. Det skulle garanterat bli en storsäljare.

Fan, jag brukar inte gräva ner mig så här efter en förlust, men nu känns det verkligen jävligt. Att sedan träskgängen närmar sig underirån i tabellen hade man ju kunnat vara utan.

Paddan: Fan att du skulle se det. Ja, tyvärr affärerna har inte gått så bra den senaste tiden. Aktiemarknaden du vet. Fast jag gillar egentligen inte att sälja ut mitt goda namn så där. But money talks.

Kickan: Vet du vad Bulans #700 gick för?

Portello: Nej, den var väl inte med i den vanliga auktionen utan budgivningen gick via kansliet. Jag ska kolla med Jocke.

Kickan: Men vad är detta? Blev Jonas Nordqvist också skadad?
Have mercy..

Portello: Han åkte väl på en rätt ful tackling som inte renderade i någon FBK-utvisning men väl lite småkalabalik som gav en ologisk LHF-utvisning. I vart fall var det så jag uppfattade vad som sades på webradion. Däremot hörde jag inte, och har heller ännu inte hört eftersom jag inte har pratat med någon som var på plats, att han blev skadad. Var har du läst det? Säg att det inte är sant. *griiiiina*

Kickan: Saxat från Aftonbladet: Luleå fick två nya jobsposter mot Färjestad. Janne Sandström fick en hjärnskakning i redan i första bytet. Färjestads nye friskus Emil Kåberg delade ut tacklingen.
Vidare tvingades Jonas Nordquist kliva av isen i förtid med en befarad axelskada.

säger bara en sak: suck...

Portello: "IN MED STRÖMWALL, klapp, klapp, klapp" ;)
Verkar som att det inte blir något slut på ert skadeelände.

Portello: Är det sant, detta e ju helt löjligt sjukt. När ska det vända?

Paddan: Snarare verkar det bara bli värre.

Nu vill man verkligen läsa "Tränarnas tankar", var ett tag sen sist.

Strömwall spela vi vill se!

lizzard: En tröst, om det nu är någon tröst, är ju att vi snart inte har fler spelare som kan bli skadade eftersom alla redan är skadade. Jag är glad om vi får ihop två hela femmor till näst match. De som inte har haft influensa ännu åker väl på den.

Kickan: På tal om influensa så tro jag att det e på g hos mig, har ont i halsen och känner mig allmänt dåsig.

lizzard: Jag har ju haft influensa redan, och det var ingen lek. Tyvärr hade jag ju nada möjlighet att vara ledig från jobbet pga ett antal förhandlingar i början av en veckan. Efteråt kom jag inte ens ihåg vad som hade sagts, så det var tur att jag hade gjort utförliga anteckningar.

Kickan: Den kom hipp happ under matchen som inte har varit ikväll. Kan de va så att alla spelare som e sjuka har smittat mig?

Det kom in ett "en" för mycket av någon anledning.

...alltså i mitt inlägg.

lizzard: Det kan nog vara vem som helst som har smittat dig. Fast det är väl mer troligt att smittan kommer från gamla H än från någon spelare om du var på matchen i fredags. Det snörvlas rätt mycket på alla möjliga håll just nu.

lizzard: Det kan inte vara så att den där "influensan" i själva verket är ett resultat av dina försök att snuva Portello på sin fina nya matchtröja? ;)

Paddan: Du menar att det ska vara nåt straff eller?

lizzard: Jepp, fast iofs verkar ju lulingarna gå omkring och snörvla och här sitter man och mår alldeles utmärkt så jag tror att det är någon knepig form av håkkifeber.
Själv har jag bara ångest...

Paddan: Ångest är inte att förakta. Jag hade en jävla ångest efter HejåHåVematchen men lyckades vända den till något positivt efter att ha ältat förlusten i närmare ett dygn.

Kickan: Håller med Hv förlusten var en av de tyngsta förlusterna jag varit med om vad jag kan minnas. Undra varför det blev så? Kanske att dom spelade så att säga under isen.

Kickan: Gå omkring och älta förluster brukar jag försöka låta bli, för då finns nog risken att jag blir ännu knepigare. Men på något sätt så verkar den där ångesten ändå infinna sig lagom till matchstart denna säsong och den är inte alltför lätt att få bukt med.

lizzard: Det beror nog främst på att vi verkligen hade behövt vinna den matchen, men så bidde det inte ens ett ynka litet mål från LHF:s sida. Sedan hade man ju väntat och längtat efter den matchen under hela uppehållet, så det var som att få en rejäl smäll på käften när det gick som det gick.

Satan vad tråkigt forum har blivit, bara massa tjaffs och pessimism hela tiden.

nappen: Håller med.Sedan finns det ju några personer som ska förstöra varje tråd.
Kan dom inte ta det dom skriver privat?

nappen: Lite beror det nog på att folk inte kunnat regga sig innan de forumansvariga drog iväg på semester åt olika håll, så diskussionerna blir ganska enformiga. Fast Jesper är ju i stan, så bara han slutar latmaska sig kanske han kommer sig för att gå igenom nya ansökningar också.

Portello: Själv har jag inte idats regga mig på "nya" forum än. Men mitt nya nick är utfunderat och klart i alla fall.

Kurt Steiner: Kul att se dig här. Jag har inte haft tillfälle att läsa igenom dina inlägg förrän tidigare idag. På det första var jag lite konfunderat, men liksom Kickan så var jag rätt övertygad efter det andra...

Annars så tycker jag att det är kul att läsa om den moral som verkar finnas i vårt lag. I dagens XP så uttalade sig till och med B-Å G sig lite avundsjukt om vårt hjärta. Sen har jag läst att både Kurt och LL också tyckte det. Alla tre är folk jag litar på, lite... ;)

I ärlighetens namn så måste jag erkänna att från och med den andra perran mot Håve så visades också hjärta. Jag var bara så jävla besviken efter nedvikandet i den första så jag kunde inte erkänna det då...

Imorron blir det till att visa allt hjärta som öht kan gå att uppbringa i lule, ja tamejfan hela Norrbotten. Åtta man på frånvarolistan just nu. I bästa fall kanske bara sex imorron. Fast vi vinner imorron!

Eller?

Albert Hall: Japp, imorgon vinner vi.Det måste vi!
Och jag vill bara grina, måste jobba imorgon.

Skadeeländet verkar ändå ljusna lite till imorgon.Bulan,Hägerbäck samt Tellström är tillbaka.Fast det är ju osett hur många som åkert på flunsan till imorgon.

Portello:

Dålig timing att jobba imorron. För vi SKA vinna imorron. Fast det är väl enligt vissa bara bra att du inte kan närvara imorron? Om då dessa "vissa" också kan lämna hemma sina otursförföljda tomtenissaklänningar så kan vi nog vara med efter första perran till och med.

Intressant omgång imorron. Modo-SSK är ju nästan lika intressant för vår del som vår egen match. Vetefan vad man håller på i den matchen. Det vore ju skönt på ett sätt att öka avståndet neråt, men å andra sidan så ska vi väl till slutspel ändå?

Slutsats: Om vi vinner håller jag på SSK, om vi mot förmodan skulle losa så håller jag nog tamejfan på Modo...

Vad man lätt glömmer i detta utsatta läge är ju att vi spelat två bortamatcher fler än hemma dito. Modo har tvärtom. Dessutom har vi kvar Brynäs hemma. Två gånger till och med.

Albert Hall: Tur att det finns psykiatrer:-)

Albert Hall: Du såg ju hur det gick sist då vi mötte Hv.Jag var inte på plats och inte fasen vann vi ändå. Det där snacket om att vi bara förlorar när jag är på plats är bs.

När det gäller Modo-SSK så vore väl ett kryss att föredra.Med SSK som vinnare av extrapinnen.

Frisco: Ja, utan dessa skulle jag gett upp för länge, länge sen. En av dom lyckades till och med få mig att inse, visserligen bara för ett kort ögonblick, att livet inte enbart bestod av hockey och den därmed medföljande ångesten. Det var ett ett rätt skönt ögonblick.

Albert Hall: Jävlar! Jag skrev ett långt inlägg som sedan inte gick att posta. Morr!

Tomtenissaklänningen får stanna hemma. Jag blev så skärrad när någon kom fram och sa att "Iofs är jag nästan gift, men får jag titta lite på dig så har jag något att fantisera om". Dessutom är ju julen över nu så det skulle kännas knäppt att komma dit som tomtemor (mitt nya smeknamn, tydligen).

Såklart vi vinner. Vi SKA vinna, vi MÅSTE vinna och något annat varken godtar eller grejar jag. Killarna grejar det bara de visar tillstymmelse till samma vilja som mot Warulfven, och varför skulle de inte göra det? De vet ju lika bra som vi att en seger är ett måste om vi inte skall bli väldigt nerdragna i träsket, och hemmamatcherna är dessutom så otroligt viktiga då det verkar vara som fördömt att vinna på bortais.

Jag hoppas det slutar oavgjort mellan MooDoo och Kringlorna. Vem som tar bonuspoängen bryr jag mig inte om, bara ingen tar full pott och vi vinner.

Portello: Men närvarande då var ju istället en annan person, som fortsätter att framhärda att jag ligger bakom mobilens plötsliga död, och hon gjorde tydligen allt för att distrahera både publik och LHF-spelare med sin tomtenissaklänning.
Men tydligen bet den inte på HååVeearna, himla knepigt...

Paddan: LHF brukar minsann oftast vinna när jag är på plats, sådeså. Det är bara Portello som är oturig, åsså är Umäää oturigt men där är jag ju inte någe mer.

Fast den däringa spelbutiken i Happis som jag besökte när vi var där och tog fiskemålen i november var turig. Till och med så turig att jag fick in min trippel (LHF-seger mot MooDoo, Kärpätseger och HPK-seger) när jag för första gången sedan jag flyttade från Sundsvall spelade på Oddset. Anledningen till att jag slutade var att LHF alltid förlorade när jag spelade på LHF-matcher. Se där, jag tar minsann mitt ansvar. Jag måste nog åka till spelbutiken i Happis inför varje match hädanefter.

Och det var du som dödade min mobil. Varför skulle den annars dö direkt efter ditt samtal?

Nu verkar det kommit utbrutare hit med nya namn på de andra lagen. Interna bråk på g?

Frisco:

?

et tu brutare?

Har de nämnda, korrekta namnen bannlysts, till förmån för de trista, konventionella?

Frisco: Nej, vi förstår varandra ändå. Dessutom varierar namnen över tiden, förutom MooDoo som är och förblir MooDoo. Än så länge iaf.

Kickan: Har ändå för mig att Umäää var hyfsat turigt, för LHF bör väl ha vunnit en hel del av de matcher som du inte kunde se, av en eller annan anledning, förra säsongen.

Det är en himla tur att det där i sådana fall bara inskränker sig till döda mobiler. Vore ju riktigt obehagligt om personer skulle dö som resultat av att jag beslutar att ringa ett telefonsamtal till dessa intet ont anande personer.

Paddan: Nej, LHF förlorade fler matcher än de vann när jag var i Umäää. Ett par enstaka gånger vann vi när jag satt i Umäää, men då var å andra sidan Portello inte och kollade matchen.

Man vet ju inte, mobilen kanske bara var början. Nästa gång tar du säkert kål på någon människa istället. Jag vågar då inte svara om du ringer.

Kickan: Hmm, men då måste det ju alltså betyda att Portello, med eller utan Laziotröja, är roten till allt ont. Jag förstår då inte att han fortfarande får röra sig fritt i Coop Arena, något måste tydligen göras för att begränsa hans rörelsefrihet.
Ett annat alternativ vore iofs att Portello ständigt ska vara närvarande i Coop Arena. Det skulle nog faktiskt kännas mer bettryggande nu när jag tänker efter.

Oj, är det så illa. Men då kanske det är lika bra att jag avslutar telefonabonnemangen så att inget hemskt ska hända. Kanske lika bra att sluta använda internet också, för någons dator kan ju råka få allvarliga problem just när de händelsevis läst något som jag skrivit.

Paddan: Ja, det är faktiskt så, fast han får en chans till om han har Skrbektröjan på sig. Men förlorar vi den matchen, då jelar har han satt sin sista pot... fot i Coop Arena.

Jag misstänker att kloningen av mig också berodde på något du gjort. Säkert hade jag läst något du skrivit alldeles innan jag mångfaldigades på SpS. Därför var jag tvungen att oläsa ett tag för att komma tillrätta med problemen.

Kickan: Det var ju galant av dig att ge honom en sista chans. Jag antar att det bara måste bero på Skrbek-tröjan!

Tja, det är ju faktiskt inte alldeles omöjligt baserat på de bevis du tidigare lagt fram. Usch vilken hemsk människa jag verkar vara. Får nog be mig själv att löpa gatlopp fyra gånger för att försöka råda bot på mina beteendeproblem.

Paddan: Ja, naturligtvis. Så många chanser han redan har fått är det egentligen för snällt att ge honom en till, men ok - vi testar Skrbektröjans inverkan nu när han bemödat sig med att köpa den för att bryta sina oturiga egenskaper.

Fyra räcker nog inte. I så fall måste det vara långa gator ; )

Kickan: Det tror jag nog Portello blir glad att höra.

Tja, det beror iofs på hur tjocka kvistar/grenar som befolkningen får tillgång till och hur pass bra de är på att använda dessa. Men för de flesta brukar fyra gatlopp vara mer än tillräckligt.

« · 358347 · »