Portello: Jag blir heller inte ilsken så ofta, men när jag väl blir ilsken så blir jag RIKTIGT JÄKLA ILSKEN.
Sedan kan jag förstås vara lite grinig på morgonen innan jag har ätit frukost, men så länge man inte pratar med mig så är det ok. Fråga min pappa som råkade ringa vd 08.30 någon gång i somras. Jag började med att bara svara "Jaha", och när han sa vem det var skrek jag "Är du fan inte klok som ringer vid den här tiden? Det är ju mitt i natten!" Min stackars pappa blev mer eller mindre chockskadad av reaktionen. Han kunde ju inte veta att jag hade gått och lagt mig bara två timmar tidigare.
Jajjamän, studenjoxigare än Ultima Thule blir det inte. Mycket trevliga visor som gör sig bra på fest (om det nu är en fest där fylleallsång anses passande =)) Kan avslöja att visorna i den är en liten liten aning bättre än min oerhört fina Ismaskinsvisa.
Klart jag postar fler inlägg här, försöker få er att gå "Den Rätta Blå Vägen" (jo, det där ett citat från HV's hemsida, sött va?).
Ska försöka ta det lugnt, bara elda på nån elak domare och eventuellt nån modoit som inte vet hut. :)
En Iiiismaskin, en Iiiismaskin, säg finns det något fiiiiinare? Ja finns det nåååågot fiiiiinare, så äär det en med HV logga på..
Totalt utan melodi, men vacker visa ändå. ;)
(Inspiration hämtad från en visa om Maskinare, den som har visboken Ultima Thule (som inte har något med gruppen med samma namn att göra, namngavs före deras inträde på scenen) kan nog leta reda på orginalet om dom ids, jag e för lat))
Dagens meningslösaste inlägg var sponsrat av ... hm, måste ragga mer sponsorer till det här
Dysso: Det är bara för Portello att sätta sig och plöja igenom inläggen. Han har väl en viss vana av att vara tvungen att göra just det när han kommer hem från jobbet, och ilsken brukar han bli av det.
Undrans om inte ismaskinsdiskussionen startade i Luleå-Leksandtråden. Den innehåller ju bara 413 inlägg så det är bara att han sätter igång och läser.
Dysso: Jag noterade att du har postat mer i LHF:s gb än i Tjurgårdens, så jag antar att det betyder att du precis som Paddan innerst inne är totalluling, och att det där yrandet om Tjurgårdsloggor och annat osmakligt bara är något slags kamouflage.
I övrigt ska du få din ismaskin med eldkastare, eldflames och stripes, men ge fan i att köra den i närheten av något lättantändligt så du inte sabbar den nyrenoverade arenan. Då skulle du kunna få en ilsken Kickan efter dig och det är inte tillrådligt.
Imaskinen finns begravd i trådarna här på HS .. ursprunget är nånstans i lulekickan's inköp av biljetter till mig, som sen i vanlig ordning spårade ur totalt.
Paddan:
Klart jag tar upp beställningar, hur många märken ska du ha? ;)
Nähäpp, det är väl lika bra att gå och sova som alla andra då, eller härja på officiella ett tag. ..tobe.. m.fl brukar ju vakna till liv vid den här tiden.
Lulekickan: Trots att jag drabbats av Bryningar både ekonomiskt och empatiskt så har jag svårt att hålla en så nedsättande syn på dem. Det gäller förövrigt alla andra lag också. Däremot så gäller det trots allt att hålla nere antalet flugor. Det är ju inte alltid 1+1=2
NuMountain: Egentligen tjänar man väl på det rent matematiskt även om man måste slå två gånger för att ha ihjäl det första paret också. Det blir ju i vilket fall som helst två Pölsor mindre. En icke existerande Pölsa är en bra Pölsa.
Lulekickan: Ser man det ur det perspektivet så lär vi ju alla ha tjänat på det rent matematiskt, vilket är positivt, förutom pölsor då som förlorade på det, vilket är positivt.
NuMountain: Är du säker på att det var samma par då? Det kanske var det par som kom från det första paret som du slog ihjäl den andra gången, och eftersom det paret hade ett par nya otäckingar på gång så lär du ju ha tjänat på det rent matematiskt.
Lulekickan: Det är möjligt. Jag fick faktiskt slå ihjäl mitt par två gånger innan de slutade att flyga, så jag vet inte om man tjänar på det rent matematiskt.
NuMountain: Tycker man ser det rätt ofta, om det nu är det de gör. För övrigt brukar de vara enklare att slå ihjäl då än annars eftersom de är lite mindre koncentrerade på att flyga omkring då.
Lulekickan: Efterom jag inte misat en enda entomologilektion så kan jag varken dementera eller bekräfta hur de gör. Fast jag såg faktiskt ett par som gjorde det i förrgår, men de slog jag ihjäl.
Portello: Var det bättre när du fick ha nr 30 för dig själv då? I så fall kan vi ändra tillbaka igen. Annars så är det väl bättre om man inte är helt ensam orsak till katastrofen.
Albert Hall: Enda sättet att stoppa mig är nog att gräva av kabeln igen, men jäklar om min uppkoppling dör alldeles snart, då tar jag reda på var din brevlåda bor : )
Nej, jag ska heller inte posta så mycket mer ikväll, jag kan ju inte låta allt annat förfalla bara för att det spammas å det grövsta på HS.
Albert Hall: Jag lovar att jag ska dressera dem innan dess så att det inte blir några puckar i fel kasse.
Förresten kommer du nog också att tippa 7-2 innan det är dags för match. Du kommer inte att kunna låta bli att gång efter annan revidera ditt tips allt eftersom du undermedvetet rycks med av våran optimism.
Albert Hall: Förresten, den däringa gröningen som jag berättade om efter gröningmatchen... Han finns på foto på redstorms hemsida iklädd simglasögon och allt. Det är nog från nån fest med tanke på mängden ölburkar i närheten och det är den vithårige som är han.
Paddan: Words rättstavningsprogram har i alla fall tidigare haft problem med helt korrekt sammansatta ord, medan felaktiga särskrivningar verkat hur rätt som helst.
Albert Hall: Nu känner jag mig som en däringa som samlar på hockeybilder. Jag vet något om Allstarmatchen som jag inte får säga. Sjuttsiken, kan det inte bli offentligt snart : )
Portello: Nix, har inte sett Sportnytt. Faktum är att jag inte kollat TV öht, undantaget nyheterna, på ca 2,5 månader. Damnit, jag har inte ens läst de två senaste numren av Sköna Hem eller Hockey eftersom jag tvingas sitta och vakta HS all ledig tid : )
Albert Hall: Pölsa är något mycket ont. Fick jag välja två lag som skulle förpassas till allsvenskan skulle Pölsa definitivt vara ett av dem. De är som en förbannelse.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Sedan kan jag förstås vara lite grinig på morgonen innan jag har ätit frukost, men så länge man inte pratar med mig så är det ok. Fråga min pappa som råkade ringa vd 08.30 någon gång i somras. Jag började med att bara svara "Jaha", och när han sa vem det var skrek jag "Är du fan inte klok som ringer vid den här tiden? Det är ju mitt i natten!" Min stackars pappa blev mer eller mindre chockskadad av reaktionen. Han kunde ju inte veta att jag hade gått och lagt mig bara två timmar tidigare.