Alla fingrar måste skyddas, eftersom dom kommer i kontakt med utsidan av kodnomerna på övriga fingrar. Tänk på att även skärmen lätt blir infekterad, så om du försöker slicka på skärmen när du spelar upp LHF's guldjubel så kan du åka på det den vägen också.
Lulekickan: Jepp, så det där med att jag har slutat jobbet var egentligen osanning. Jag är istället tvungen att genomgå starka behandlingar mot den spridande HS-cancern som snart tagit över hela mitt tangentbord och börjar sprida sig ut i fingrarna. Tack och lov så har jag införskaffat såna där små figurballonger...
Albert Hall: Visst var det underbart. Jag fick rysningar av välbehag av att se det. Det där ska förevigas på CD på stört. Jag vill inte riksera att det försvinner för det fall att min hårddisk skulle totalhaverera eller nåt.
Undrans om Skuggans skada finns med i det där programmet för "bokföring" av skador som Yelverton har utvecklat och som alla klubbar nu använder : )
Dysso: Särskilt i augusti när det skrevs 4000någonting inlägg här måste smittan ha spridits rätt snabbt. Vi är alla illa däran inser jag nu, och Paddan måste vara i det närmaste döende. Kanske är det smittan som gjort oss så ohanterliga också.
Dysso: En väldigt knepig bieffekt av det där viruset är att personerna infekterade med detta virus har väldigt svårt för att kunna hålla sig till ett enda ämne att diskutera utan det tenderar istället att vandra runt på olika irrvägar innan det slutligen på något knepigt sätt kommer tillbaka till rubrikämnet för att irra iväg igen...
Lulekickan: Ujujuj vad spännande! Bulan åker fram, blodig tröja och fighting face. Två sekunder kvar. Hela jävla Luleå kokar. Men vi vann! Bästa klippet jag någonsin sett!
Roligast är nog ändå när Skuggan träffats av ett slagskott på ett oerhört olämpligt ställe, kryper ut till båset och vädjar om hjälp. Yelverton (LHF:s läkare) har dock inte tid. Han vill se matchen. Klappar bara lite lätt på Skuggan som vrider sig i plågor, och lämnar honom åt sitt öde.........
Jag vet att Yelverton fått höra det där en och annan gång efter det.... :-)
Jag tror att virusets effekt är att man skriver fler och fler inlägg, ju sjukare man blir. Du måste alltså vara väldigt smittade, med tanke på hur mycket du skriver. LHF's GB är nog totalt inpyrd med HS viruset...
Dysso: Det blir så knepigt att skriva med kodnom på fingrarna så jag fortsätter nog att ta risken. Jag är nog redan smittad i alla fall med tanke på hur mycket jag har postat.
Dysso: Vi kan ju alltid följa med Döviksbussen ner efter matchen och tvinga honom då, annars vet jag inte hur vi ska lösa det hela. Jag vet iofs en luling i Dövik som kanske kan hjälpa oss. Jag får nog skicka honom till Bjästa direkt så inte Paddan hinner fly.
Fast jag är säker på att han redan håller på att ladda hem det, smygluling som han är : )
Lulekickan: Jepp, precis. HS-julklappen skulle vara The best of LHFs GB och eftersom det är så svårt att välja mellan godbitarna så blir det med andra ord hela GBs innehåll.
Albert Hall: Hahaha, jag skulle gissa på ungefär den dagen Bjästa blir en större stad än Luleå, med andra ord så kommer det där hemladdandet av filen att pågå i ungefär ett år. Å andra sidan så har jag förnämliga räjserhojjar så det är nog nästan som bredband! :)
Dysso: Nej, det beror nog enbart på att jag sitter närmare Luleå än dig. Förluster på vägen. Fast å andra sidan så spelades ju den där matchen i Gbg, så du har ju närmast om man ser det så.
Paddan kan välan försöka ladda hem det med sitt cykelmodem och sen kan vi ha en gissningstävling vilket år han är klar? :-)
Dysso: Hmm.....en generisk HS julklapp, skulle väl vara en röd och fin HS-jultråd där man kan babbla på om ditten och datten och kanske till och med att det innehåller lite hockeysnack om domarstandarden i division tre i Holland eller något sånt där otroligt viktigt.
Dysso: Se där, guldklippet är redan en storsäljare. Jag har faktiskt föreslagit att LHF ska fixa en video med alla klipp om visades under jubileumsfesten. DET är porr för en luling, nästan så att all glädje man får se blir för mycket.
Lulekickan: det är grymt att inte ha MAX att tillgå... den närmaste MAX ligger i Jönköping.. och där är man inte varje dag...
men jag har några polare som är uppe i Timrå och Jular med släkten som förbarmar sig över mig och ska köpa ett gäng flaskor med MAX dressing och ta med sig hem till mig...alltid något..
och att vi ska vara snäller med Dysso.. varför vet jag inte..Hmm..han är ganska trevlig o så men sen vete tusan varför vi ska vara det... kan det vara din teori...medkänsla för hans konstiga val av favoritlag?? det kan nog stämma...;0)
Dysso... som du vet så är Tomten RÖD o VIT... att ligga tvåa i ES är helt ok att få i Julklapp.. som du vet så vi TIMRÅ IK fans väldigt svältfödda med framgångar...
själv så har jag köpt 4 dagars spa till min fru i Varberg..det är vad jag kallar Julklapp..för det är hon värd för att hon står ut med mig..;0)
TIK är röda och vita, hmm, jag anar ugglor i mossen. Tomtens utseende är ju bara en PR ploj från Coca Cola från början. Är Timrå IK det också kanske? *häller upp lite mer cola och funderar vidare*
Albert Hall: Jag gissade att du skulle göra det : )
Skrbek ska väl vara ok nu, tror jag. Rönnqvist vet jag inget om ännu, men förhoppningsvis vet jag mer imorgon. Jag tänkte surra lite med Micke hade jag tänkt mig, det kan vara kul att höra vilka intryck han har fått av Garvey.
Man kanske skulle göra om det till en VCD så folk kan spela det på sina DVD spelare? =)
Sitter också och tankar ner guldklippet num, fast jag har bara kommit till 27%, tippar på att albert fuskar med snabbare uppkoppling eller nåt annat busigt.
Dysso: Jag firar aldrig jul "hemma", undantaget antijulen dårå, och därför är julfirandet aldrig lätt.
Så klart att matchen blir lika kul som du räknar med, jag tror till och med den blir ännu roligare, och dessutom blir det sketakul att träffa lite folk från våran underbara gb på HS. Fast Paddan lär ju förstås få en jobbig bussfärd hem så det är bäst vi är lite extra snälla mot honom. Kanske kan jag ge honom lite LHF-souvenirer så mår han säkert lite bättre : )
Julklapparna är redan fixade, nästan. Bara att bränna X antal CD:n med guldklippet och ge bort till alla man känner. Nog måste väl alla uppskatta en sån julklapp, elle?
Och nu ser jag att den jag egentligen tänkte skriva om videoklippet till, Albert, är online. Albert, du måste absolut hämta guldklippet om du inte redan har gjort det. Man blir fan tårögd av att ha det så lättillgängligt i datorn och kunna se det gång, på gång, på gång.
Hen-rink och hans likasinnade kan ju också passa på att kolla det. Då får de se Mertzig som han var på den tiden han var en riktig hockeyspelare.
Nästa år kommer jul att vara lite trevligare, eftersom det är mycket lättare när man firar jul "hemma". Så saudans mycket folk där vi ska vara nu, vi ska tydligen få sova i en husbil tillsammans med några fler... Bäst att den där matchen blir lika kul som jag räknar med, för att väga upp allt annat. =)
HS-antijul .. Låter intressant, fast julklapparna åker man som sagt på att köpa ändå. Vi får ta fram nån generisk HS julklapp som man kan ge bort till alla, så är det bara att köpa X såna. :)
Och här sitter jag och drägglar.. Husargatan var jag förövrigt på i Fredags, var inne på Röde Orm och inhandlade en bunt böcker.. tänka att man var i närheten av såna dyrgripar! Tack för omtanken iaf, även om det inte gav något. God jul behöver man väl knappast säga till dig, du har redan fått din julklapp.. Timrå på andraplats. :)
gud: Jag gillar ditt nya frånställe, alltså "från en stad som INTE har MAX".
Dysso måste ha varit snäll i år när flera hockeysnackare som håller på helt andra lag får för sig att ge någe slags julklappar åt honom, eller så tycker vi bara synd om honom för att han håller på HuVa-Ligan och vill visa någon slags medkänsla : )
Dysso: Jag borde ha gjort det jag också. Delegerat alltså. Jag kom just på att jag har kvar att köpa julklapp åt lillasyrrans pojkvän också, vad jag nu ska köpa åt honom. Bäst jag inte tänker efter mer, då kommer jag säkert på fler jag har kvar att köpa åt.
Även om julen är gräslig så vetefan om jag hade föredragit att jobba, jag jobbar så mycket i alla fall att ledigheten till och med är värd någon dags julplåga. Dessutom vet jag inte om det hade varit så kul att tillbringa julen i Umeå där jag knappt känner en käft förutom kollegorna ännu. Helst skulle jag vilja vara hemma i Luleå hela ledigheten.
Vi kan ju fixa en HS-antijul nästa år. Alla hockeysnackare som är väldans trötta på allt vad julfirande heter samlas på lämplig plats någonstans i landet och firar allt annat än jul. DET vore nåt.
Dysso: jag var nära att köpa en julklapp till dig... var i veckan till en gamal affär på Husargatan i Haga..till min förvåning såg jag en gamal HV mössa..
nyfiken frågade jag Farbrorn i butiken vilket år den kom ifrån och då berättade han att det var en av dom tidigaste mössorna HV hade gjort..och då tänkte jag på dig o frågade hur mycket han ville ha för den...han funderade o fundrade och till slut så sa han att han ville behålla den...(konstig kille behålla en HV mössa..;0) men han tog mitt mobil nummer om han fick för sig att sälja den....så nära var du att få en Julklapp av gud...;0)
Bobban81: Vi kommer att mosa Modo såklart, något annat går ju inte för sig nu när Dysso åker hela vägen från Götet och kollar matchen.
Jag hittade nyss något som gjorde mig lycklig. Under multimedia på LuleåFans hemsida kan man ladda hem ett drygt 7 minuter långt videoklipp från SM-finalen 1996. Klippet innehåller slutsekunderna och lyckoruset när guldet var bärgat samt lite surr med spelare. Så jäkla underbart! Nu ska jag köra klipet omochomochomochomigen, dygnet runt.
Antijul, hade varit nåt det. Som tur är delegerar jag det mesta julklappsinköpandet till min syrra, men det finns trots allt ett par klappar man måste inhandla.. och middagar att genomlida, släkt att pinas med .. Det hemska är att jag nog hellre hade jobbat...
Lulekickan: tyvärr bor man ju bara ungefär 150 mil ifrån annandags matchen..man borde flytta upp till norr allt för sitt lag..hur trro du att det går i matchen då?
Dysso: En gång när jag pluggade firade jag faktiskt antijul tillsammans med ca 20 kompisar som också var trötta på julstressen och släktingar som rycker och sliter i en under julen. Vi ordnade något slags knytkalas där julmat i alla former liksom julklappar var förbjudet. Det var faktiskt kul, fast jag kom inte undan julen helt i alla fall. Dagen därpå bar det nämligen iväg 120 mil bort till föräldrarna och en försenad julklappsutdelning samt traditionell julmiddag, och deras besvikelse över att jag inte varit där på julafton fick mig att inse att det är lugnast om jag firar julafton med dem ett par år till. Däremot har jag ju sett till att förkorta julfirandet de senaste åren, och annandagshockeyn är en alldles ypperlig ursäkt till det.
Jag gjorde samma vad gäller sovande, hade ställt klockan på 12 för att försöka ställa tillbaka min dyngsrytm. Vaknade klockan 14, klockan hade jag nog slagit på i sömnen...
Avskaffa julen .. JA TACK! Årets sunkigaste helg, alla kategorier. Tur att det iallafall är lite hockey att avnjuta på annandagen, gör det hela lite mer uthärdligt.
Albert Hall: Nej, jag försov mig. När klockan hade ringt tänkte jag att jag bara skulle vila en stund till, fast jag råkade somna om och då blev det en ganska lång stund istället, eller i alla fall så lång att det var föga meningsfullt att försöka hinna se något av träningen. Jag tänkte kolla träningen imorgon istället. Antar att det är samma tid som idag.
Idag har jag ägnat mig åt ångestframkallande julklappsinhandlande. Varför avskaffar man inte hela julen? Det vore mest hälsosamt för alla, tror jag. Dessutom lyckades jag inte hitta julklappar åt alla heller så eländet fortsätter imorgon eftermiddag. Blä.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Just nu sittar han och skriver brev till dig om hur oerhört bra guldklippet är. Han vågar såklart inte posta det här, så alla ser det.
Säkert cybersex på HS kräver nog kroppskodnom är jag rädd