Dysso: Frimurarna svär en hemskt mycket hemlig ed som är rejält sjuk.
Jag lovar och svär frivilligt, utan tvång och list inför Gud den Allra högste, hela världens Trefaldiga Store Byggmästare, inför denna hedervärdiga logens Ordförande Mästare och inför alla härvarande frimurarbröder, att aldrig avslöja Frimurarordens hemligheter. Jag lovar och försäkrar till och med att jag aldrig ska inlåta mig i samtal om ordens föremål och verksamhet med någon annan än den som jag är försäkrad om – eller efter riktiga prov och tecken har undersökt och funnit att han är – en verklig broder av äkta och lovlig loge. Jag förpliktar mig likaledes osvikligen att efterkomma denna Ordens lagar och regler, fullfölja mina plikter och betala mina avgifter samt med lydnad och underdånighet iverksätta allt vad den Svenska Frimurarordens Stormästare och Högsta styre eller vad denna loges Ordförande mästare i hans namn påför mig som frimurare. Men i fall jag på minsta vis skulle bryta mot detta mitt löfte, så samtycker jag till att min hals må bli avhuggen, mitt hjärta rivas ut, min tunga och mina inälvor må slitas ut, samt allt kastas i havets avgrund, min kropp brännas, och dess aska spridas för vinden, så att ingenting av mig och min härkomst må finnas kvar bland människor och frimurare. Denna min ed bekräftar jag uppriktigt och sannfärdigt, så sant hjälpe mig Gud till liv och själ”.
Frågan är ju hur någon som är riktigt frisk kan gå med i något sådant.
Dysso: Mina oerhört extensiva efterforskningar har nu lett fram till upptäcken av ett visst sömnbehov. De banbrytande upptäckterna får med andra ord bytas ut mot kuddbrottning där jag just nu är semiprofessionell. Godnatt Kicks och Dysso!
Lulekickan: Det kan ju verka så ibland på mina oerhört smarta övergångar från ett ämne till ett annat, men tyvärr har jag ännu inte lyckats hitta i vilken lokal C-nivån har sina kurser så jag får väl fortsätta mitt letande.
Du ska veta att Paddan är ledande inom norden, då detta område är relativt nytt och Paddan har gjort många banbrytande upptäckter under sina fältstudier här på HS. C-uppsatsen är helt enkelt LHF's GB.
Bjästa Universitet, stället där ingen någonsin fått ut en examen! Detta beroende på de oerhört hårda krav man ställer på studenterna, som t.ex. att de ska trampa cyklar dygnet runt, inklusive på föreläsningarna...
Dysso: Gillar och gillar, däremot är nog de flesta rätt dominanta till sin personlighet så det brukar vara det folk i första hand kommer dragandes med när de ska vara roliga.
Lulekickan: Hmm....och jag som trodde att det var han som köpte tröjan på auktionen. Där ser man, får väl försöka att leta en ny adress då, men tyvärr är hela produktionen ivägskickad så det tar ett tag att fixa hela kollektionen igen.
Dysso: De försökte faktiskt bjuda mig på sån däringa odrickbar smörja i samband med en middag i Umäää för ganska exakt en månad sedan, fast jag valde det andra alternativet som var bara liiiite mindre äckligt. Blä.
Varning för dåliga skämt .. meeeen Domare gillar väl att fängsla folk? Höhö För att citera Alf (rymdvarelsen alltså, inte en känd politiker som man ibland undrar om han kommer från jymden...): "I kill myself!"
Jo, vin går ner när man börjar närma sig stadiet "mellanfest". Något som däremot inte ens går dricka i stadiet "efterfest/jaga_allt_med_spritinnehåll(inklusive sånt från shell)" är Konjak. När konjaken kommer fram är det dags att gå hem...
Detta låter allvarligt. Jag anar att det kommer hända hemska saker när jag vandrar in i logen på torsdag. Allt som finns i den är ett skrivbord, en kontorsstol och ett par handklovar... *brr*
Dysso: Haha, det låter som riktiga studentfasoner.
Vin är inte särskilt gott, däremot slår det inte ut skallen på mig totalt så jag vägrar inte att dricka det om någon ställer fram det. Fast helst dricker jag något annat om jag får välja, åtminstone om det är i början av kvällen. Några timmar senare smakar det inte lika vinigt av någon anledning, så då är det till och med nästan drickbart.
Dysso: Ungefär som de som försöker få något vettigt sammanhang i den här tråden med andra ord.
Hmm...du kan nog vara inne på rätt väg. Jäklar, Kickan försöker nog lura in oss som kontorsslavar åt henne. Räcker det inte med att jag redan tvingas jobba 8 timmar om dygnet med att göra Kauppila-souvenirer?
Jag är/var en mästare på att lura i folk groggar. Jag har dock på senare år insett att jag kanske blandat lite för hårt... Skulle rengöra lite backar på jobbet med 80% sprit, och tyckte att det luktade precis som det brukar göra i glasen.. Sen händelserna när min grogg späddes med 40% sprit och faktiskt blev svagare var en annan väckarklocka... Studenter må vara fyllehundar, men jag tror det gick lite till överdrift där. Trodde vi kom överens om att vin inte är någon höjdare?
Hm, antar att vi minskat ner alternativen till öl och cider. Fast iofs, det kanske behövs något drastiskt för att få fram dom riktigt intressanta posterna? ;)
Dysso: Jag skrev fel, jag lovar, och det var inte någon slags freudiansk felskrivning. Ibland är fingrarna för snabba även om jag inte använder alla 10 när jag skriver.
Dysso: Jag dricker aldrig monstergroggar eftersom sprit totalt slår ut skallen på mig. Ska ni få mig full på frivillig väg får ni nog satsa på öl, vin eller cider. En kombination av alla tre brukar dessutom ge en ytterst obehaglig baksmälla.
Skanas? Låter alldeles för likt "skaunas", som jag tolkar som "göra om till skåning" eller något likande hemskt. Jag tror inte jag vågar regga mig längre, detta hemska öde vågar jag inte riskera, även om chansen finns att du bara skrev fel...
Dysso: Jag tycker du ska regga dig på officiella i vilket fall som helst. HV-supportrar skanas än då länge i våran samling trevliga motståndarsupportrar. MooDooister har vi några stycken riktigt bra, liksom Warulfvar och Styvben.
Dysso: Men, nu har du ju förstört överraskningseffekten. Hade ju tänkt guida runt vårt fina gamla kommunkontor och ordna lite filmvisning med diverse "intressanta" personligheter från området. Har du sedan riktig tur kanske du får äran att äta en pizza på Sveriges bästa pizzeria, Pizzeria Mantovani.
Dysso: Jag har konstaterat att grannarna ovanför mig har en "liten" fest. Det låter ungefär som när grannen ovanför mig i Stockholm hade fest, vilket inte vill säga lite. Tur att de här grannarna har hyfsad musiksmak i alla fall, fast deras WOEEEEH!, YEAAAAAAH! skulle jag kunna klara mig utan.
Ack, jag som trodde du skulle ta med dig en diabildsserie och visa i periodpauserna. Har hört mycket om Bjästa, och som sagt sett alla "Behornade Paddan" filmer, riktiga klassiker...
Dysso: Va? Det måste vara några MooDooistvakter i så fall. Våra vakter är väldans snälla och har överseende med såna små defekter som HuVa-Liganattiraljer.
Dysso: Ajda, det är nog bäst att jag ser till att ha alkolåset (lillasyster med tillbehör) här på torsdag i så fall, fast ni kanske kan få mig att viska det jag hade tänkt skriva om ni har tur. Det känns annars lite för elakt för att postas med mig som upphovskvinna.
Jag förstår att ni behöver en räddande hjälte iförd HV-halsduk, men tyvärr kommer jag inte stanna i bjästa på vägen söderut. ;( Jag tänker bara skrämma lulingar, vakterna brukar *alltid* klaga på att man har på sig HV prylar när man går in...
Dysso: Ja, det är sant. Utan Paddan skulle det inte ens vara hälften så många inlägg i den här gb:n, klubbtillhörigheten till trots. Jag vet rätt många modoiter jag skulle dränka före Paddeländet.
Dysso: Jaså, var det du som satte saxen i vårt filmepos. Men det är klart, den kunde ju inte riktigt leva upp till de högst ställda förväntningarna från "Den Behornade Paddan från Bjästa 16". Men vi ger inte upp utan har nu påbörjat inspelningarna av del 18. Vi letar personer med HV-halsdukar som vi vill låna för denna film, råkar du känna till någon som passerar förbi här någon gång inom den närmsta framtiden?
Var det vid inspelningen av den kända skräckfilmen "Den Behornade Paddan från Bjästa 17" ? Har hört att dom t.om. gick så långt som att visa upp en modotröja i den, fast den klarade sig inte igenom den svenska censuren. I den klipta versionen fick man bara se korta klipp Bjästa där man skymtade något rött på avstånd...
Lulekickan: Jaså, var det ett sånt inlägg. Ja, det är klart vi vill ju inte att HS ska ligga nere i ett par dagar igen så det kanske är bäst att avvakta.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Jag lovar och svär frivilligt, utan tvång och list inför Gud den Allra högste, hela världens Trefaldiga Store Byggmästare, inför denna hedervärdiga logens Ordförande Mästare och inför alla härvarande frimurarbröder, att aldrig avslöja Frimurarordens hemligheter.
Jag lovar och försäkrar till och med att jag aldrig ska inlåta mig i samtal om ordens föremål och verksamhet med någon annan än den som jag är försäkrad om – eller efter riktiga prov och tecken har undersökt och funnit att han är – en verklig broder av äkta och lovlig loge.
Jag förpliktar mig likaledes osvikligen att efterkomma denna Ordens lagar och regler, fullfölja mina plikter och betala mina avgifter samt med lydnad och underdånighet iverksätta allt vad den Svenska Frimurarordens Stormästare och Högsta styre eller vad denna loges Ordförande mästare i hans namn påför mig som frimurare. Men i fall jag på minsta vis skulle bryta mot detta mitt löfte, så samtycker jag till att min hals må bli avhuggen, mitt hjärta rivas ut, min tunga och mina inälvor må slitas ut, samt allt kastas i havets avgrund, min kropp brännas, och dess aska spridas för vinden, så att ingenting av mig och min härkomst må finnas kvar bland människor och frimurare. Denna min ed bekräftar jag uppriktigt och sannfärdigt, så sant hjälpe mig Gud till liv och själ”.
Frågan är ju hur någon som är riktigt frisk kan gå med i något sådant.