Luleå HF

SHL · 117723 inlägg · 890 ämnen

Garvey, in or out?

Sv: Garvey, in or out?
Paddan: Det är väl sånt som de militanta veganerna i Umäää inte gillar.

Lulekickan:

Jag är/var en mästare på att lura i folk groggar. Jag har dock på senare år insett att jag kanske blandat lite för hårt... Skulle rengöra lite backar på jobbet med 80% sprit, och tyckte att det luktade precis som det brukar göra i glasen.. Sen händelserna när min grogg späddes med 40% sprit och faktiskt blev svagare var en annan väckarklocka... Studenter må vara fyllehundar, men jag tror det gick lite till överdrift där.
Trodde vi kom överens om att vin inte är någon höjdare?

Hm, antar att vi minskat ner alternativen till öl och cider. Fast iofs, det kanske behövs något drastiskt för att få fram dom riktigt intressanta posterna? ;)

Paddan:

Scan .. hm, kontorsutrustning?
As .. assist alltså, ska vi assistera med på kontoret? Jag förstår inte heller nåt...

Dysso: Ungefär som de som försöker få något vettigt sammanhang i den här tråden med andra ord.

Hmm...du kan nog vara inne på rätt väg. Jäklar, Kickan försöker nog lura in oss som kontorsslavar åt henne. Räcker det inte med att jag redan tvingas jobba 8 timmar om dygnet med att göra Kauppila-souvenirer?

Dysso: Haha, det låter som riktiga studentfasoner.

Vin är inte särskilt gott, däremot slår det inte ut skallen på mig totalt så jag vägrar inte att dricka det om någon ställer fram det. Fast helst dricker jag något annat om jag får välja, åtminstone om det är i början av kvällen. Några timmar senare smakar det inte lika vinigt av någon anledning, så då är det till och med nästan drickbart.

Paddan: ...och de souvenirerna lyser alltjämt med sin frånvaro. Du har gräsligt dålig arbetsmoral. Fy på dig!

Paddan:

Detta låter allvarligt. Jag anar att det kommer hända hemska saker när jag vandrar in i logen på torsdag. Allt som finns i den är ett skrivbord, en kontorsstol och ett par handklovar... *brr*

Dysso: Haha, du har avslöjat mitt rätta jag totalt. Hur kunde du lista ut det där med handfängslen? : )

Lulekickan: VA, men jag skickade de till adressen jag fick av Tavve.
Någonting med "in your dreams" i adressen var det tydligen...

Lulekickan:

Jo, vin går ner när man börjar närma sig stadiet "mellanfest". Något som däremot inte ens går dricka i stadiet "efterfest/jaga_allt_med_spritinnehåll(inklusive sånt från shell)" är Konjak. När konjaken kommer fram är det dags att gå hem...

Dysso: Konjak, är det inte han den där privatdeckaren som alltid hade en slickepinne i munnen?

Lulekickan:

Varning för dåliga skämt .. meeeen
Domare gillar väl att fängsla folk? Höhö
För att citera Alf (rymdvarelsen alltså, inte en känd politiker som man ibland undrar om han kommer från jymden...):
"I kill myself!"

Paddan: Tavve är förstås helt opålitlig. Dessutom vet jag inte om Kauppilasouvenirer står direkt högst upp på hans önskelista.

Paddan:

Var det inte nån privatdeckare med en jycke som hette Kojak? Eller var det nån annan jycke kanske?

Och LHF's GB har nu kommit halvägs in i kursen "Hur man leder en tråd på avägar, snabbt men säkert", ledd av Paddan och Dysso.

Lulekickan:

Risken finns att han har utfört några hemska ritualer med, involverande grisblod och många tända ljus...

Dysso: De försökte faktiskt bjuda mig på sån däringa odrickbar smörja i samband med en middag i Umäää för ganska exakt en månad sedan, fast jag valde det andra alternativet som var bara liiiite mindre äckligt. Blä.

Lulekickan: Hmm....och jag som trodde att det var han som köpte tröjan på auktionen. Där ser man, får väl försöka att leta en ny adress då, men tyvärr är hela produktionen ivägskickad så det tar ett tag att fixa hela kollektionen igen.

Dysso: Gillar och gillar, däremot är nog de flesta rätt dominanta till sin personlighet så det brukar vara det folk i första hand kommer dragandes med när de ska vara roliga.

Dysso: Jepp, jag har nyss gått B-kursen i Trådavledning på Bjästa University. Skrev en glimrande B-uppsats i ämnet.

Dysso: Avvägar? Jag som tycker att den här tråden handlar väldans mycket om Garvey, åtminstone i de allra första inläggen.

Dysso: Menar du att han är frimurare som min fd chef? *ryyysa*

Paddan:

Bjästa Universitet, stället där ingen någonsin fått ut en examen! Detta beroende på de oerhört hårda krav man ställer på studenterna, som t.ex. att de ska trampa cyklar dygnet runt, inklusive på föreläsningarna...

Paddan: Jag som trodde att du hade avancerat till minst C-nivån.

Lulekickan:

Man vet aldrig så noga. Skrämmande om så vore fallet, då är det bara att börja fundera på ett barmhärtighetsmord...

Lulekickan:

Du ska veta att Paddan är ledande inom norden, då detta område är relativt nytt och Paddan har gjort många banbrytande upptäckter under sina fältstudier här på HS. C-uppsatsen är helt enkelt LHF's GB.

Lulekickan: Det kan ju verka så ibland på mina oerhört smarta övergångar från ett ämne till ett annat, men tyvärr har jag ännu inte lyckats hitta i vilken lokal C-nivån har sina kurser så jag får väl fortsätta mitt letande.

Dysso: Mina oerhört extensiva efterforskningar har nu lett fram till upptäcken av ett visst sömnbehov. De banbrytande upptäckterna får med andra ord bytas ut mot kuddbrottning där jag just nu är semiprofessionell.
Godnatt Kicks och Dysso!

Dysso: Frimurarna svär en hemskt mycket hemlig ed som är rejält sjuk.

Jag lovar och svär frivilligt, utan tvång och list inför Gud den Allra högste, hela världens Trefaldiga Store Byggmästare, inför denna hedervärdiga logens Ordförande Mästare och inför alla härvarande frimurarbröder, att aldrig avslöja Frimurarordens hemligheter.
Jag lovar och försäkrar till och med att jag aldrig ska inlåta mig i samtal om ordens föremål och verksamhet med någon annan än den som jag är försäkrad om – eller efter riktiga prov och tecken har undersökt och funnit att han är – en verklig broder av äkta och lovlig loge.
Jag förpliktar mig likaledes osvikligen att efterkomma denna Ordens lagar och regler, fullfölja mina plikter och betala mina avgifter samt med lydnad och underdånighet iverksätta allt vad den Svenska Frimurarordens Stormästare och Högsta styre eller vad denna loges Ordförande mästare i hans namn påför mig som frimurare. Men i fall jag på minsta vis skulle bryta mot detta mitt löfte, så samtycker jag till att min hals må bli avhuggen, mitt hjärta rivas ut, min tunga och mina inälvor må slitas ut, samt allt kastas i havets avgrund, min kropp brännas, och dess aska spridas för vinden, så att ingenting av mig och min härkomst må finnas kvar bland människor och frimurare. Denna min ed bekräftar jag uppriktigt och sannfärdigt, så sant hjälpe mig Gud till liv och själ”.

Frågan är ju hur någon som är riktigt frisk kan gå med i något sådant.

Dysso: han måste ha jobbat hyfsat snabbt då med tanke på att han reggade sig på HS i somras. Professuren är nog inte långt borta om han fortsätter i samma takt.

Paddan: Kanske håller de till i Modos gb. Antar att den är helt okänd för dig ; )

Nattinatti Paddelände.

Lulekickan:

Sjuka människor finns det tyvärr gott om. Kan George Bush bli president i ett av världens större länder så vet man att folk i allmänhet kan göra dom konstigaste saker...

Lulekickan:

Paddan siktar nog på att bli den förste som kommer ut från Bjästa Universitet med ett fett diplom i handen. Han har ju fördelen att slippa cykla, då han kan tvinga lokalbefolkningen att göra det...

Dysso: Ärligt talat tycker jag att det är rätt skrämmande att folk kan gå med i något de inte riktigt vet vad det är. Eftersom frimurarna inte får avslöja vad de pysslar med kan ju ingen veta vad de ger sig in i, och när de väl är inne så är de fast. Förmodligen måste man vara mer än bara lite lagom knäpp för att intressera sig så pass mycket för det att man överhuvudtaget skulle överväga att gå med.

Lulekickan:

Tja, lite som scientologerna, fast dom verkar vara lite mer inriktade på att sno folks pengar, och det är inget man behöver bry sig så oerhört mycket om. Frimurarna har säkert planer på att ta över världen...

Dysso: Ja, det förstås. Inte undra på att ingen annan lyckats ta någon examen. Lokalbefokningen är så utmattad efter att ha cyklat igång Paddans modem att de inte orkar hålla sig vakna under lektionerna. Ärligt talat tycker jag han borde ta sitt ansvar och flytta till någon bredbandsförsedd ort innan hela Bjästa går under.

Lulekickan:

Paddan flyttar nog när lokalbefolkningens problem med knäna hindrar dom från att cykla mer..

Dysso: Frimurarna verkar ju också vara rätt intresserade av folks pengar eftersom eden innehåller att de skall betala sina avgifter. Jag frågade en frimurare en gång varför han var med. Han svarade att tanken är att man skall bli en bättre människa. Jag kontrade med att fråga hur man skall kunna bli det om man stödjer något sektliknande som i princip utesluter alla andra än vita, kristna män, men det hade han inget svar på. Kanske ville han inte svara, eller så hade han inget svar. I mina ögon påminner det faktiskt lite om en rörelse där medlemmarna är försedda med vita huvor.

Lulekickan:

Jo, det har du rätt i. De flesta sekter verkar mer intresserade av pengar än nåt annat, sen lurar dom i sina medlemmar massa skit för att dom ska betala in pengarna. Det går väl rätt ofta hem att slå i dom att dom är bättre än alla som inte är med i sekten...

Essen som bränner kors har jag lite svårt att göra annat än att skratta åt. Dom bränner upp sin egen religösa symböl för att skrämma folk som inte är kristna. IQ fiskmås...

Dysso: Ändå undrar man ju vad som får folk att gå med i konstiga och skumma rörelser. Är de alla svaga människor med ett extremt behov av att känna någon slags grupptillhörighet och samhörighet med någon, och beror det bara på klasstillhörighet vad de beslutar sig för att gå med i? Jag har t ex svårt att föreställa mig att folk i högt uppsatta positioner skulle gå med i något som är uttalat och radikalt vänster- eller högervridet. Hur många skulle t ex idag skylta med at de är nazister? På något sätt är frimurarorden i deras ögon helt ok, och kanske beror det på att allt kring frimurarna är så hemligt att allmänheten aldrig riktigt får reda på vad de pysslar med. Frågan är faktiskt något som jag har funderat på en hel del, främst för att det bekymrar mig lite att folk med mitt yrke är med i något sådant.

Lulekickan:

Någon som har lovat att lyda någon "Stormästare" i allt borde defentivt inte få ha ditt yrke. Sektmedlemmar borde hållas från alla positioner där man har makt av den typen, eller tja, någon makt alls. Simpsons gjorde ett bra program om något som väldigt mycket liknar frimurarorden .. "The Stone Cutters"
Simpsons är ett väldigt underskattat program när man räknar "seriösa" program. Det har något av den bästa samhällskritiken man kan se på TV, faktiskt.

"I've never felt so accepted in all my life. These people looked deep within my soul and assigned me a number based on the order in which I joined..."

Dysso: Det finns faktiskt en rättshaverist som har skrivit diverse brev till folk i högt uppsatta positioner som är med i Frimurarna. Han ifrågasatte precis som jag lämpligheten av det hela, men de berörda viftade bara bort det med att han är en knäppskalle. Visst, han är inte helt 100, men nog har han rätt. Ibland har jag funderat på att skriva insändare om Frimurarna. Frågan skulle förtjäna att debatteras men jag vill inte göra det under mitt eget namn.

Jag håller med om att Simpsons är bra. Förutom nyheterna och sporten är det ett av de få program jag brukar se emellanåt.

Lulekickan:

Det är så lätt att vifta bort obehagliga åsikter, tyvärr. Sålänge det inte blir en stor skandal i pressen, så skiter dom nog i det.

Jag ska nog börja fundera på att försöka sova lite, inne i projektet att vända på dygnet..

Dysso: Jag skulle faktiskt vilja att det blev en stor skandal i pressen. Jag tycker att fler borde ifrågasätta och ha synpunkter istället för att tigande titta på och inte bry sig.

Jag ska nog också sova alldeles snart, annars kanske jag missar att kolla isträningen imorgon förmiddag också, och därmed den sista chansen att kolla in Garvey innan beslutet om hans fortsatta öde fattas.

Godnatt merej Dysso, och sov så gott. Har du tur drömmer du vackra drömmar om torsdagens match när LHF kommer att köra över MooDooisterna totalt. I värsta fall får du hålla till godo med det näst bästa - drämmar om HV-segrar.

Lulekickan:

Gonatt själv, och lycka till med att ta dig upp till träningen imorgon!

Sweet dreams...

Dysso: Jag tänker beställa telefonväckning till en kvart efter att klockradion har brölat, på så sätt inser jag nog att det faktiskt är läge att kliva upp. Det första året jag var yrkesverksam beställde jag telefonväckning varenda dag eftersom det var väldans svårt att skaffa sig normal dygnsrytm efter en studietid med allt annat än normal dygnsrytm. Ärligt talat har jag fortfarande inte riktigt lyckats lära mig att gå och lägga mig i tid, vilket medför att jag sover alldeles för lite eftersom jag ju måste vara på jobbet hyfsat tidigt. Kanske är jag helt oförbätterlig, vad vet jag.

Lulekickan...
efter en så hård natt med HS så är jag nyfiken
på om det blev en titt på träningen idag??

Lulekickan: Var du på träningen idag??? Hur såg denna Garvey ut i dina ögon skulle vara kul att höra ett mera proffsomdömme av denna back....

Dysso: Ta mig tusan vad ni har spammat inatt, har ni inget vettigare för er?? ;)
Nää , nu ska jag åka hem från jobbet och få 2 dagar ledigt.
Härligt,Härligt!!

Portello:

Finns väl inget som är vettigare än att spamma HS? :)
Hela två dagar ledigt, inte illa... Är det hela din ledighet under julhelgen? Får väl hoppas att din plånbok fylls iallafall...

NallePhu: Nix, jag missade den pga att jag pratat om mystiska sekter med Dysso på HS hela natten och jag dels var för trött, dels var det alldeles för kallt ute för att det ska kännas riktigt behagligt att promenera till Delfinen. Sitter iaf och funderar på att ringa någon och höra hur Tavve och Micke ser på en fortsättning för Garvey i LHF.

Proffsomdöme? Tack för att du har sån tilltro till mina hockeykunskaper.

« · 178446 · »