Luleå HF

SHL · 117531 inlägg · 890 ämnen

Godnatt !

Sv: Godnatt !
Lulekickan: SKit att man missar Slocknade stjärnor - Tv-Pucken.
Jobb, jobb, jobb. Skulle ha varit kul att se Myllys igen.

Portello: Ja just ja, sugar4an brukar ju sända rikligt med sådant, fast har de tur blir det 2-3 minuter över till skills competition i alla fall.

Lulekickan: Du glömde det dom kommer att sända mest av i pauserna, nämligen reklam.

Paddan: Med tanke på att skills competition är långt innan sändningen börjar så misstänker jag att de kommer att sända sammandrag i periodpauserna, och i så fall blir det säkerligen i förkortad version eftersom de förmodligen har tänkt hinna med analyser och annat trams också. Om TV-bilderna är alltför svårtydda får vi väl lämna någon slags rapport här i gb:n istället.

Lulekickan: Ojdå, jädrar vad inlägg man skrivit på den här gb. Verkar som att jag haft alldeles för mycket att göra på jobbet nu under hösten och vintern....

Får väl hoppas att morgondagens sändning från Coop Arena kommer att innehålla en stor portion av det enda intressanta - skills competition. Men som vanligt förstörs väl även den för att femtielva kameravinklar skall användas samtidigt så att man till slut inte har någon aning om vem som gjorde vad och när det gjordes.

El Maco: hn = prtd fr ..frm.. eftr naztinl. Undrar var han nu håller hus, han är ju portad från en hel rad gästböcker, fast jag vet inte om han är portad här.

Lulekickan: Då firar jag med det här inlägget att jag har skrivit exakt lika många som gamle ..tobe..

= han prtd frn ..forum.. ?

...och bland de 25 mest aktiva finns 12 lulingar, 4 MooDooister, 2 HV-fans, 2 TIKar (och El Maco har något inlägg kvar till 25 i topp), en linkpingare, 2 MIF-supportrar, en BIF-anhängare och en gröning.

Zoogin: Det är rätt kul att studera topplistorna för LHF:s gb också. Bland de 10 mest aktiva skribenterna finns 5 lulingar, en MooDooist, ett HV-fan, 2 TIKar och en linkpingare. LHF:s gb - HS Allstars, typ.

Nej, det är väl bäst att man ser till att få sig någon mat idag också. Får väl kolla vad pizzerian har att erbjuda, måste komma ihåg också att inte slicka på några lyktstolpar på vägen ner. Sen så kanske det är dags att bläddra i årets julklappsbok "Totte ska bada"...

Eller så får vi helt enkelt ge dispens för spelare som måste ha sparkstötting för att kunna hålla sig på isen trots denna vinterkräksjuka, så kallade medgångare...

Lulekickan: Äsch, finns väl ingenting som kan vara så "fint" som brun stickad tröja, röd stickad polokrage och signalorangefärgade galonbyxor.

Hmm....hade vi någon mer än Hedin med i laget? Minns inte riktigt, Hedin är ju i varje fall skadad igen så han missar ju matchen. Kanske vår enda chans med andra ord, om alla andra lag får vinterkräksjukan så borde vi väl ha en liten chans att ta poäng på bortaplan.

Paddan: Det var nog väldans fint tror jag, det var bara mamma som inte hajade det. Själv får man väl hoppas att man inte får ungar som är fullt så tjurskalliga den dag man skaffar barn.

LHF kommer förresten att låta en hel del juniorer spela Allstarmatchen, vilket nog är klokt med tanke på skadeläget. De viktigaste spelarna bör matchas sparsamt, och sedan får Skuggan gärna sprida vinterkräksjukan till Allstargänget så är samtliga ES-lag förutom LHF snart helt däckade : )

Lulekickan: Där ser man, det var alltså du som inspirerade Di Leva till sitt klädval. Isprinsessa i spetsgardin, jo, kan nog ha sett intressant ut...

Jag menar, 3000 bara i LHF:s gästbok det är ju ännu mer imponerande

Zoogin: Det är nästan skrämmande ju, särskilt med tanke på att jag bara har varit reggad här sedan i somras. Fast jag var nog lika aktiv tidigare också om än aktiviteten då ägnades helt åt officiella.

Lulekickan: Ja, det var ju det jag menade.

Zoogin: Äh, jag har ju 3269 totalt såg jag nu när jag kollade, så det är nr 3000 i LHF:s gb jag närmar mig.

Zoogin: Har jag? I så fall kanske jag skall försöka göra något speciellt av det 3000:e inlägget, om jag nu orkar. Jag skulle ju göra det med nr 1000 hade jag tänkt men sedan råkade jag passera nr 1000 av bara farten med ett alldeles vanligt inlägg.

Lulekickan: Du har bara 38 inlägg kvar till 3000, fantastiskt!

Lulekickan: Ska nog sova snart. 21-0 till Atlanta just nu. Men det svänger fort i en del sporter.

z3

Frisco: Oj, då måste du vara riktigt utvilad, nästan. Kanske borde jag sova. Det är så jobbigt att sova bort halva dagen för att man surfat bort natten.

Lulekickan: Jag sov minst en timme innan jag gick upp och numera följer matchen mellan Green Bay och Atlanta med ett öga och HS med det andra.

Paddan: Z på dig (och då inte nån fjunig yngling med raggarmusche).

Paddan: Frisco sa Z x X antal gånger i Modos gb för över två timmar sedan, så din förseelse är väl rätt lindrig.

Nähäru, Stenmarksmössor massproducerade hon istället och tvingade mig att ha på mig, och jag som helst ville klä ut mig i spetsgardiner och mormors gamla basker samt min pappas skor : ) En gång fick hon ta med mig insvept i en spetsgardin och handla eftersom jag vägrade att ta av mig den. Jag förstår inte varför hon blev så grinig, jag skulle ju föreställa en prinsessa.

Zoogin: Jepp, den är bra, fast det var ett tag sedan jag såg den eftersom jag ser så lite på TV nuförtiden. Det blir mest nyheterna och sporten.

Efter att i princip ha sagt godnatt för en timme sedan så är det dags att göra ett nytt försök att få lite sömn och dessutom vila upp de stackars pensionärerna som fått slita extra länge denna kväll.

Godnatt med er!

Lulekickan: Äsch, hon ville säkert bara lägga vantarna på en sån där Ingemar-mössa. Farmor var galen i Stenmark och satt framför teven och radion med blocket i högsta hugg för att anteckna mellantider mm. Självklart var hon också medlem i IK Fjällvinden.

Är det någon som har sett familjekomedin Huset fullt som visas på kanal 5? Jag tycker den är suverän.

Frisco: Jepp, var det Hedlund han hette?
Förresten, Umeå bör väl vara mer monomed, eller vad nu den där skapelsen från Designhögskolan kallas för.

El Maco: Äh, hade du varit född ett år senare hade du, förutom att du varit jämngammal med Min Häst-premiären varit jämngammal med Stenmarks första världscupseger och Abbas Melodifestivalseger. På tal om Stenmark så minns jag fortfarande när jag var liten och mamma stod och putsade fönster när Stenmark gick förbi utanför på väg sitt hotell. Mamma släppte allt hon hade i händerna och skrek "Åh, Ingemar Stenmark, Ingemar Stenmark". Jantagligen var han i hennes ögon snygg, eller nåt.

Paddan: Kul att du tar upp det med sparkstöttingar och Staffan Ling. Snowroller var det väl? Ska du ha en snus? Det är dyrt här i Schweiz.

Paddan: "It is what we in sweden kall a kick" är en annan Lingreplik ur den svenska motsvarigheten till Dogma, sällskapsresesvisten.

Lulekickan: Medgångare har jag aldrig hört talas om, men tydligen finns det något som heter stavgångare.
Medgångare är det någon variant på stavgång fast med sparkstöttingar?

Lulekickan: Han är ingen medgångar politiskt i alla fall. Eller vänta nu, det är han. Ledde inte han den där fjantiga aktietävlingen på fyran för ett år sedan eller två? Med Ernst Billgren och andra pseudopersoner som tävlade i kursutveckling. Rätt långt från gamla APK.

Lulekickan: Och jag är jämngammal med världens starkaste björn. Sug på den. Rent glassmässigt är 72 annars en stark årgång med två rookies som håller än.

El Maco: Han kanske är medgångare?

Paddan: En märklig sak med Paddans Lingbild är att det ser ut som att han har en Björklöventröja. Jag har för mig att just Staffan Ling är en av Umeås mer uttalade Modosupportrar?

Frisco: gb-sidan var faktiskt kul. Hur skulle jag annars ha fått reda på att första numret av Min Häst kom ut samma år som jag föddes?

Paddan: Bröderna Dal-introt, rysss

"Universum - ingen vet hur stort eller hur gammelt det är. Kanske flere miljarder år... "

Paddan: En annan sak som gör en nostalgisk är att gå in på www.gb.se och titt under nostalgi. Där kan man se gamla GB-glasskrtor. Denna är från 1976. När man ser den minns man tex 89:an. En 88:an men med jordgubb inuti iställer för choklad och den underbara GB-toffee. Ojojojj........

Paddan: De borde sända den igen, helt klart. Den och Trolltyg i Tomteskogen, fast Trolltyg kan jag ju tack vare lizzard numera se när som helst i en dator nära mig.

Lulekickan: Inte vad jag vet. Menade att jag hittade en gammal programtablå på nätet.
Gaus, Roms och Brumund Dal....trevliga typer med intressanta cliffhangers.
Något särskilt tydligen med norrmän och komedi, Marve Fleksnes var väl också lite av en favorit emellanåt.

Paddan: Bröderne Dal är bra, eller var i alla fall. Sänds den igen, och i så fall på vilken kanal?

Lulekickan: Har för mig att den hette Trolltider och bland annat hade Birgitta Andersson och Ted Åström i två av rollerna.

Frisco: För att inte tala om när jag hittade en programtablå som också gjorde reklam för Bröderne Dal och Spektralsteinene samtidigt med Sant och Sånt.

"människor"

Damnit, varför kan jag inte låta bli att rätta mig själv?

Paddan: De sände en julkalender i repris en gång, och den hade jag tyckt var väldans bästigast när jag var riktigt liten. När de sedan sände den en andra gång blev jag lite besviken - den var faktiskt rätt så kass. Jag minns inte vad den hette men det var i alla fall en massa männiksor som var utklädda till troll.

Paddan: Man blir nostalgisk när man tänker på Sant och sånt.

Paddan:

Lulekickan: Rätta svaren är -70 och -82.
Tro hur Sant och Sånt skulle stå sig i jämförelse med dagens barnprogram ifall de skulle våga sig på att reprisera programmen? Många program som man minns med välbehag som inte alls funkar när man ser dessa idag.

« · 184280 · »