Paddan: Himskans så kul det vore att se såväl SAIK som Löven i ES nästa säsong. Det skulle bli realistiskt att hoppas på att få se betydligt fler av bortamatcherna då.
Paddan: Jag förstod inte riktigt ditt inlägg och var tvugen att bläddra ner för att förstå vad du svarade på. Du håller med om attt SveSav borde göra debut på HS, elle?
Lulekickan: Äsch, den där kaninen kan nog bli utsläppt i det vilda snart, där han kan sitta och gnaga på sina morötter och drömma om den tid som flytt när han förvånade alla och blev proffskanin.
Skellefteå (och även Löven) vill jag gärna se igen i elitserien, men inte på bekostnad av MoDo.
Lulekickan: Men du, jag tror inte TIK hade som mål att ta SM-guld som nykomling, alla snackade ju bara om vilken succésäsong TIK hade gjort som blev 9:a på 67 poäng.
Paddan: Nej, ni får gärna behålla kaniner och annan andrahandssortering, annars kanske ni klättrar högre än till kvalplats : P För SAIK önskar jag ett bättre öde eftersom de jämte Piteå är mitt favvolag i allsvenskan.
Lulekickan: Håller med, börjar bli alldeles för många inlägg från såna där äckliga MooDooister som förpestar gästboken med en massa ovidkommande inlägg, usch och fy. Nä, fram för lite ordning och reda i gästboken.
Förresten tycker jag att det börjar vara dags för Savage att skriva sitt första inlägg på HS. Online är han ofta, men inläggen är det sämre ställt med. Vi är många om ser fram emot hans HS-debut, och nu när LL har debuterat är det väl dags för Sav också. Det tycker jag i alla fall, och våran gb skulle må bra av lite Savageande. Juh!!!!!!1
Lulekickan: Jaså, ska SAIK överta våra spelare? Nä, nu har det gått för långt. Vi är inte någon jädra franchise som man kan sälja lite hur som helst....
Paddan: Det blir väl inte så många fler steg nu när han lyckligtvis överger småkronorna. Förhoppningsvis får de någon som vill vinna nu, vilket Peo inte verkar ha velat vare sig med småkronorna eller tikarna. Stackars SAIK - de lär bara få andrahandssortering hädanefter.
Lulekickan: Hmm...lite Lars-Tommy tendenser från Peos sida. Vad blir nästa steg, pärmar som ska tas med ut på isen? Eller en sån där fin pekskärm som Tommy Sandlin körde med i BIF?
Zoogin: Peo sa väl mer eller mindre att att han ställde Fagerström där för att inte knäcka polacken. Han var säker på förlust i vilket fall som helst, vilket är helt fel inställning. Bra att han försvinner och blir sportchef för SAIK, då kanske småkronorna har en chans att klara sig lite bättre i framtiden.
Lulekickan: Det var väl Fagerström som stod i Småkronornas match mot Kanada i JVM och det gick ju inte så bra, 8-2 till Kanada. Freddan gjorde ju t ex en kanonmatch när TIK vann i Luleå den 30/11 så jag tycker helt klart de ska köra med honom.
Lulekickan: Nejdå, det var faktiskt inte av egoistiska skäl. Freddan brukar kunna vara ganska bra på att sila han också, men har i och för sig haft en ful ovana att göra fantommatcher mot just oss.
I och för sig, om Freddan skulle råka släppa in ett antal billiga mål så har de väl inget annat val än att lufta Fagerström.
Paddan: Ärligt talat, jag tycker inte alls de ska pröva Fagerström. Han har inte imponerat särskilt på mig och har de andra alternativ så går de före honom, fast jag förstår att du som MooDooist gärna ser honom i målet.
Hälge: Hahaha, precis. Tycker annars det borde vara läge att prova Fagerström i målet, för att han ska få lite matchrutin från elitserien. För jag antar att Freddans karriär börjar närma sig slutet.
Zoogin: Jag gillar all möjlig slags musik, fast jag har en viss förkärlek för 80-talssynth - typ New Order och Depeche Mode - men gillar även hårdrock. När det gäller hårdtock så gillar jag nog mer äldre hårdrock än sån däringa dödsmetall och skit. AC/DC är bra, för att nämna ett exempel.
Chief: Åh tack för att du önskar mig lycka till på styrelsemötet på måndag kväll......äsch nu fattar jag...
Jo, kommer att bli samma gamla sura Paddelände igen ifall vi förlorar idag, men eftersom det inte kommer att hända så fortsätter positivismen att flöda!
Paddan: Din pappa måste vara lite konstig. Hade han varit på riktigt hade du såklart varit tik. Se på mig, det krävdes bara ett år i Sundsvall för att få mig att se TIK som mitt andralag, även om de då var totalsugiga.
Paddan: Godnatt på dig och lycka till imorgon. Jag hoppas du inte tar det alltför hårt att niopoängsveckan inte blir fullbordad. Det är inget personligt ;-)
Chief: God natt med dig. Kan väl drista mig till att önska lycka till i matchen ikväll också. Säger jag självklart bara för att vi kommer att ta de tre poängen ikväll och fullborda niopoängsveckan. :)
Lulekickan: Äsch, finns väl andra vägar att lämna en sån förklaring om du nu inte vill skriva det här.
Verkar inte bättre, MoDo Hockey har alltid varit mitt lag och kommer nog alltid att förbli mitt lag. Får skylla på farsan, det är han som fått mig att bli MoDoit som honom (trots att han är född och uppväxt i Sundsvall).
Paddan: MooDooister är faktiskt en särart. Jag har träffat bra många supportrar till alla möjliga lag genom åren, och just MooDooisterna skiljer sig från alla andra. Jag skulle kunna ge en förklaring till det, men risken är att det inte skulle klara sig utan censur.
Är du säker på att du är MooDooist? Du liknar inte de övriga.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?