Luleå HF

SHL · 117530 inlägg · 890 ämnen

Godnatt !

Sv: Godnatt !
Zoogin: Nöjd, kanske, men någon större framgång är det ju faktiskt inte.

Zoogin:
Hmm....ska man därmed sluta sig till att du, likt Kicks har LHF som favvolag och TIK som andrafavvis medan MoDo är värsta jädra brödgänget vars supportrar man bara gör en väntjänst genom att förinta klubben från jordens yta?

Lulekickan: Är väl ingen omöjlighet även om väl främst Rögle vill ha något att säga till om också. Torde bli tufft för de elitserielag (LHC och MIF) som tvingas ner i kvalserien.

Lulekickan: Visst fan var det väl en framgång för Timrås del att bli nia den säsongen med tanke på att de hade varit utanför elitserien i 18 år. Det är ju olika från klubb till klubb, för Luleå är det ju ingen större framgång t ex.

Paddan: Alla med gott omdöme har LHF som förstalag, TIK som andralag och de Alfredshemska MooDooisterna som sistalag, så jag utgår från att det även gäller Zoogin : P

Paddan: Nä, inte riktigt så men det är klart att jag hellre ser Skellefteå än Modo i elitserien.

Lulekickan:
Hmm....undrar om det är med frågan om gott omdöme som med frågan om god konst att det är helt beroende på vem man frågar.

Självklart så har alla med extremt gott omdöme MoDo som första och enda lag och alla andra lag som sistalag, sådeså. :P

Men jag måste tillägga att jag mycket hellre ser Modo i elitserien än Brynäs, Malmö och Linköping.

Paddan: Rögle är ju lite gulliga ändå, Miche J och Finnen är ju fostrade hos dem så de är ju i det närmaste vårat farmarlag, och sedan har jag ju en gammal klasskompis som spelar med Rögle. Synd bara att de Rölefostrade har en sådan tendens att bli långtidsskadade eller hockeyinvalider.

LHC och MooDoo tvingas ner i kvalserien. Miffona klarar sig undan även om jag gärna hade sett dem också som kvallag. Varför får inte 3 lag kvala?

Lulekickan: Jaså, där ser man. Jo, det är klart, vi har ju också haft vår beskärda del av Röglespelare, både "importer" och "exporter" till exempel Michael Hjälm, Tommy Själin, Pelle Svensson och Magnus Swärdh.

Här tvingas inte ner i någon kvalserie, vi kommer att bli som sämst tia och därmed basta.

Paddan: God konst är sådant som Kung Kauppila presterar. Han är som en känslig konstnär, och det han presterar är vackert och fulländat. Något man njuter av, blir lycklig av och älskar att se. Synd att inte alla tränare vet i vilken position en naturlig center som Kauppila skall spela, att trycka ut honom på högerkanten är kanke inte så lyckat och i Finland råder det numera huggsexa om Kauppilas gunst. Fast där har han ju alltid fått centra också förstås.

Lulekickan: Nej! Inte grislöven i elitserien. Jag måste säga att jag föredrar Modo framför Löven.

Paddan: Jaja, vi säger väl det, fast jag hoppas annat. Män med handväskor hör inte hemma i ES. Intet ont om dig, men MooDoo som lag gör mig spyfärdig.

Lulekickan: Hur många poäng blev det idag då för han som jag fortfarande tvingas slita och göra souvenirer åt utan ett endaste korvöre eller ett litet tack?

Zoogin: Inte efter videohistorien. Dessutom har LHF en bra relation med Löven, vilket naturligtvis bidrar till att jag tycker bättre om dem. Ungefär som jag tycker bättre om PHC än BIK för att vi har en bra relation och ett bra samarbete med PHC, och dessutom har jag ju bott i Piteå vilket gör sitt till.

Modo är mitt sistahandslag, i vilken division det än gäller. Endast Linkping kan konkurrera med dem om pajas- och vidrighetstiteln. Tvi.

Lulekickan: Den man agar, älskar man.

Paddan: Pelicans fick storpisk, så jag antar att det inte blev så många poäng.

NuMountain: Var det inte tvärtom?

Lulekickan: Det har du rätt i . Det var tvärtom.

Lulekickan:
Ja, jag vet, tycker fortfarande att det är skrämmande att ni valde att lyssna på de som förespråkade Video 2000 eller till och med Betamax och inte slog er in på VHS som oss andra kloka varelser.

Lulekickan: Jag gillar också Piteå bättre än Boden men självklart kommer Skellefteå före Löven för mig. Modo och Löven är två lag som jag ogillar och det är väldigt svårt att välja mellan dem men om nu LHF har bra relationer med Löven så får jag väl tycka bättre om dem.

NuMountain: Den man hatar agar man, det måste vara det du menar, elle?

Lulekickan:
Är det inte på så sätt att den som sår är en agrar man och som man sår får man skörda?

Zoogin: LHF:s braiga relationer med Löven har mycket med Micke att göra. Eftersom han har varit sportchef där har de stor respekt för honom, och dessutom har de nog samma vi-mot-dom-känsla som majoriteten av Norrland som gör att vi står enade i akmpen mot Sydbotten. I kampen mot Sydbotten väljer jag i alla lägen Norrlandslagen framör Sydbottningarna, men MooDoo kommer sist bland Norrandslagen.

Lulekickan:

Liten idolbild.

Lulekickan: När det gäller Modo vs Brynäs då?

Paddan: Vi har sått rätt bra, och lär få skörda därefter. Hur är det med MooDoo? Ska ni fortsätta röva bort små barn och döpa om dem till era egna? Annars är ju risken att alla heter Hedin, Sedin, Ledin, Medin, Nedin, Cedin, Dedin, Xedin osv.

Lulekickan: Man älskar Modo, även om man värjer sig.

Zoogin: Pölsa var mer ofavvo för ett par år sedan. Numera är de oskdliggjorda, och dessutom har de inte haft någon fröken Britta eller kärring Hedin man har behövt störa sig på. Brynäs är i alla lägen mer favvo för mig än MooDoo.

Lulekickan:
Jomenvisst, vi är i full färd med att till en början döpa om hela elitserien till MoDo Hockey så att vi med stolthet i rösten kan tala om att vi minsann producerar talanger på löpande band.

NuMountain: För att älska Modo måste man nog vara avlad inom samma lilla grupp, och eftersom jag inte är det ligger MooDoo långt ifrån mina preferenser.

Lulekickan:
Nej, nu ska då i varje fall jag göra som trådrubriken föreslår och ägna mig åt en stunds kuddbrottning och räknande av får.

Godnatt med er lulingar och godnatt NuMo!

Lulekickan: I SM-finalen- 99 mellan Modo och Brynäs höll jag faktiskt på Brynäs bara för att inte Modo skulle vinna. Mitt hat mot Modo började nog den 6 Mars- 99 när LHF föll med 0-9 mot Modo.
Då var det några Modofans som retade mig och höll upp en Modo-halsduk framför mig och frågade om jag ville köpa den.

Nä, nu måste jag gå och lägga mig. Klockan är ju faktiskt 3.30. Godnatt!

Albert Hall: Jag har funderat och tor kanske jag blev mer överlycklig vid 3-2-målet än vid 1-0. Tror till och med att jag kramade min stolsgranne när det blev 3-2.

tror

Zoogin: Modofansen beter sig ofta på det sättet, vilket är en starkt bidragande orsak till att så många ogillar Modo. Hade de betett sig som andra supportrar skulle man kanske till och med tänka lite mer positiva tankar om klubben.

Linus Fagemo, kom tillbaka. Vi saknar dig!

skalpjägaren: Han har kontrakt med Luleå två säsonger till efter den här så det kan du bara drömma om!

Zoogin: Dessutom sägs han vara sugen på att köpa hus här i stan, vilket tyder på att han kanske har tänkt sig att stanna här ytterligare en tid.

Albert Hall: Kolla in LuleåFans sida, det finns en massa videoklipp från slutspelet -96 samt lite annat smått och gott, som t ex slaggiset mot DIF och ett av Myllys mål.

Lulekickan: Jag surfar genast dit!

Lulekickan: Är "Final 4 1996 (Frölunda - Luleå)" det som vi redan har?

Albert Hall: Jag vet inte om det är samma klipp. Har inte hunnit kolla dem ännu utran laddade bara hem rubbet. Är det samma så har jag ju det två gånger.

Nej, nu tar jag och gör, tror jag, rekordtidig sorti från HS. Har tänkt kolla lite amerikansk fotboll och återknyta bekantskapen med den utmärkta dokumentären Roger och Jag. Riktigt bitsk och bra film om nedläggningen av GM:s fabriker i Flint, Michigan.

God natt med er lulingar och olulingar!

Nu hade jag tänkt att gå och rengöra gaddarna och efter det kolla lite på tennisen på Eurosport.
Gonatt med er Zoogin och Chief.

Portello: Natti natti Portello. Sov gott och dröm vackert.

Portello: Gonatt själv. Ja, det är tennis det ser jag nu.

Zoogin: Godnatt du med. Tror jag ska följa Portellos goda exempel och försöka få åtminstone några timmars sömn. Natti natti!

Godnatt på er alla. Skickar med en liten godnattsång.

« · 194442 · »