Albert Hall: Jag tror nog att Myllys har en del i det hela han också. I och med att han är den han är blev det lite coolt bland knattarna att vara målis.
...alltså, om jag skickar ett snabbmess till Albert och han använder en av Albertarna när han läser det, finns det då kvar som oläst hos den andra Alberten?
Kickan: .... och visst är det säkert en del Myllys förtjänst att det är så populärt att vara målis i lule. Numera slåss ju pojklagskillarna om att få stå i mål. När jag var ung och lirade så puttade vi in den sämste i målet så att han skulle göra så lite skada som möjligt i vårt anfallsspel.
Fast jag tror att det öht är mycket coolare att vara målis nuförtiden. Även i fotboll tex. Många stor profiler är ju målvakter.
Portello: Finns det två Kickan nu? Isf glömde jag att stänga ner HS när jag gick hemifrån efter lunchen. Jag funderar nästan på att gå runt till alla datorer, det lär vara minst 50, på jobbet och logga in på SpS för att vara värst : )
Kickan: HS ? Hetere inte SS nu? Elr SpS? Är du HELT SS-maniserad? Loggar in hemma på lunch, på jobb, under förhandlingar...tror inte jag skulle vilja biträdas av Dig, under säsong... Har Du ingen LapTop med Edge/GPRS så du alltid kan va me, även på bussen?
Dysso: Vaknat på fel sida? Om jag nu frågar Kickan om hennes SpS:ande, o sen ger 'goda råd', so what? Jobbigt att folk loggar in?? NoWay!! Utan folk vore här väldans tråkigt!
zigge: Nej, under förhandlingarna hänger jag inte på SpS. Däremot skiter jag i att logga ut när jag sätter mig i förhandling så det ser ut som att jag är online fast jag är oonline. Det är ungefär samma sak hemma där datorn står på dygnet runt när jag är i Luleå, även om jag inte är hemma i lägenheten.
zigge: Prexis så, så det är bäst att du inte besudlar guldtråden. En Kicka kan bli väldigt arg så jag vill inte ens tänka på hur den sammanlagda effekten av två av mig skulle bli. Å andra sidan borde det uppvägas av att jag oftast är glad.
Portello: Det måste ju vara besvärligt att vara beroende av nånting som inte finns.
Själv så håller jag igen lite på inläggen just nu. Jag vill vara målspottare så länge som möjligt. Där för har jag bestämt mig för att jag ska skriva allting som jag annars skriver i guldtråden i ett enda inlägg ikväll. Så ni kan vänta er ett mastodontinlägg med myckket sorg/glädje och diverse ylanden vid 21.15 ikväll.
Nej, nu är det dags för mig och min, av ett ständigt hostande, värkande hals att bege oss mot sängen. Lite lätthanterligare dag imorgon får jag hoppas. Då är 2/3 av klassen borta på innebandy-DM. Nästan snudd på semester...
Nu tänker jag skydda guldtråden innan jag själv vandaliserar den.
Dessutom så tänker jag dra mig mot sängen och lägga mig och deppa framför tvn. Varför måste man upp så tidigt varje morgon, det kan inte vara nyttigt. Fram för fler helger i veckan!
Vivix: Jag kom på samma sak och hade faktiskt tänkt plocka fram otråden innan jag lämnar datorn. Det är lätt hänt att man som råkar börja prata omatchiga saker i matchtråden annars. Varför kan jag inte vara äckligt disciplinerad?
Vivix: En sak hade jag ju rätt i - Albert tippade 3-2. Det är alldeles för genomskinligt när han försöker lura en att han har lagt in ett så ologiskt tips som 5-2 när matcherna oftast slutar med uddamålsförlust.
Vad man kan förstå så gjorde vi en ganska bra match i LL-arena. Vi vann bl.a skotten med 28-24. Synd att vi inte kunde lura dom på åtminstone en pinne.
Albert Hall: Isf har du bergis mutat Jesper, Perry eller vem av dem som nu sköter tävlingen (Perry tror jag) att ändra resultatet i efterhand så det ser ut som att du inte lämnar lurtips ; )
Ensamt på SpS nu. Varför smyger ni inte helt enkelt in bakvägen? Det funkar även om den vanliga adressen inte funkar.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
jag har inte bara Albert Hall som klonad..
även 260kg kärlek har bestämt sig för att vara 2...