Luleå HF

SHL · 117664 inlägg · 890 ämnen

Gott & Blandat i hockeyvärlden

Sv: Gott & Blandat i hockeyvärlden
Linkan: Tydligen har FBK tackat nej till honom. Ville visst ha 300,000 / månad vilken Färjestad tyckte var för mycket.

Cyklob: känns som att vi har nog med slitvargar och björnar.. vi behöver spets typ Janne Pesonen..

Linkan:

Tolsa är ju en bra spelare, dock så passade han väll inte riktigt in i MoDo. Men tror säkert han skulle kunna göra bra ifrån sig hos er. Sedan skulle han nog få lite mer speltid hos er med gemfört mot vad han fick hos oss. Men han är ju absolut ingen poängmaskin men en otrolig slitvarg som jobbar och står i.

Här har man trott att Timrå-Hv 71 har match idag, men så visar det sig att matchen är i morgon. Tydligen är man inte alltid så uppdaterad.

Lövva: Kan Jari Tolsa vara nått för Luleå? känns lite som att vi behöver riktigt vassa värvningar Jari känns lite chans värvning eftersom han floppat i Modo. Ser även att man vill förlänga med Burra, undra om man vill sälja så lite säsongsplåttar som möjligt?

Målfest i skåne, vinst för Mora och Västerås fortfarande utan poäng.

250kg kärlek: Mora har väl närmare 100 skott avlossade på de två senaste matcherna men bara fått in pucken två ggr. Rätt enkelt att se var dom har problem som sagt.

Och bägge ES-lagen åkte på torsk idag. 4 lag är verkligen med och slåss om de 2 platserna. Malmö känns riktigt starka och borde kunna ta en plats. Brynäs ligger ju bra till för den andra men känns lite svaga i motgång. Spännande är bara förnamnet.

Salcin: Jo jag tycker också det är en tokig idé, kvailtén måste ju finnas i den divisionen som är under också. Vi kan inte bara ha lag med 500-1000 åskådare på de matcherna.

Och det hade varit mycket rimligare att man möttes 6 gånger/säsong nu när man ville utöka antalet matcher, men det blir ju lite parodi så då tycker jag vi borde testa att köra en liga med finland och ha divisions system ala nhl, och möta varandra 2-4ggr/säsong. :)

Bolivar: Håller med om det också, det skulle ge en statushöjning till AS om vinnaren automatiskt går upp.
Samtidigt blir det inte lika stor katastrof att åka ur om man vet att det finns möjlighet för återkomst via serievinst i AS.

Salcin: Dessutom borde sista lag i ES alltid åka ur och segraren i Allsvenskan automatiskt gå upp. Som det är idag kan du vinna AS överlägset men ändå missa att gå upp.

spud: I mitt tycke finns det bara fördelar med 14 lag, där den största är att vi kan ta bort det sjuka system med 5 möten mot samma lag

Bolivar: Ja elitserien är mogen för 20 lag också, men då tappar vi ju den nerv vi får uppleva nu. Det måste finnas lag underifrån med organisation och ekonomi att utvecklas till elitserielag. Man kan inte dränera AS på alla lag med ett intresse kring dem.

Salcin: Ja, dom har lyckats få riktigt bra stämning i hallen. Det känns som att elitserien är mogen för 14 lag nu.

250kg kärlek: Det är väl Brendl som är skillnaden mellan kvalserie och sluspel som ifjol.

PEN: Snyggt TIFO imed pappersarken nför andra perioden också.

Mora har bekymmer med produktiviteten, det märks. Tycker att man redan i första skulle kunnat döda denna match. Men likt matchen mot Brynäs har man kusligt svårt att trycka in pucken i mål. Antagligen därför de spelar i Kvalserien. Spelet i övrigt är inte så mycket att klaga över.

Per HApps: Jo det är det allt!

spud: Har bara sett andra men då har han väl varit rätt konsekvent. Nollvisionen verkar dock helt ha försvunnit både i slutspel och kvalserie.

Salcin: Det börjar pyra för lagen från ES nu i kvalserien, Vi kan få upp 2st nya lag från Allsvenskan..
ja jäklar sicket tryck i Ejendals Arena från Superstars:)

Bolivar: Ja verkligen, men är det bara jag som tycker att andersson hjälper lif så mycket han kan?

Per HApps: Kvalserien är riktigt underhållande, så länge Luleå inte är med. Vilken mardröm att vara med där,

Salcin:
Skönt att sitta på sidan och kika va? hehe

LL: KS blir en riktig rysare mellan 4 lag precis som trodde, vilken pärs det hade varit att vara inblandad i det hela.

Bolivar: just det, det har du ju rätt i :-)

LL: Och eftersom hans tvillingbror varit här sen HG Games så kan Barre komma tidigare i år???

LL: :))

tk75: det mest intressant med den artikeln är att en del av oss under slutskedet av säsongen raljerade om Bartecko och undrade om det var hans okände tvillingbror som hade tagit hans plats eftersom han spelade så dåligt - och så visar det sig att han faktiskt har en okänd tvillingbror på riktigt :-)

Lövva: Barteckos kärleksförklaring till Norrbotten

Linkan: Känns lite som när Osmo blev uttagen i Tre Kronor.

Å på tal om ingenting alls så såg jag att Cajaneks kontrakt med Kazan går ut efter säsongen. Vill Luleå satsa till nästa säsong så vore det ju ett utmärkt namn, inte för att jag kan begripa hur vi skall locka till oss en sådan spelare men vi har ju lyckats med Bartecko och Chabada

Lövva: Läser i Kuriren att ett flertal klubbar rycker i Burström, jag säger bara varsågod ta han om det stämmer, måste bara vara ett sista desperat förhandlingsförsök av gammelgubben Burra. Hur kan en enda seriös Elitklubb vilja värva Burra ? fine han duger till BP spelet men sen tar det slut.

ajon: jag är från happarnda :)

tk75: ja jag trodde att dom skulle göra bättre i från sej i kvalet men icke men det är många matcher kvar än men det ser ju väldigt mörkt ut just nu om man säger så.

ajon: det svider i mitt hjärta

ajon: går fortsatt tungt för Asplöven i kvalet till Kvalserien till hockeyallsveenskan förlust idag med 4-6 mot ölet Mariestad med 4-6.

Det blev "bara" 12-0

Paddan: Kl 13,00 idag spelar England - Israel i u18. Skall bli intressant å se. Gissar att engelsmänen vill försöka att överträffa Ungern som gjorde 19 mål på dem stackars israelarna

Och Rönnberg går in som assisterande till Bengt-Åke i Tre Kronor. Kul för Rönnberg.

Lövva: publiksiffran igår..

LL: Har också väldigt svårt att se att Färjestad skall klara av att slå ut Linköping. Och av att dömma av publiksiffran iår verkar värmläningarna resonera likadant.

Däremot den andra semin tror jag kan bli en riktig rysare även om HV naturligtvis är fortsatta favoriter. Men jag tvivlar på att Timrå kommer sälja sig billigt. Skulle inte bli ett dugg förvånad om den serien går till sju matcher.

Men i vilket fall så blev jag besviken på gårdagens två matcher. Hade sett framemot två riktigt jämna bataljer men så blev det inte. Å kvalserie hockeyn igår var ju också allt annat än jämn.

Hoppas på mer nerv imorgon

Lövva: Linköping ägnar sig åt avancerad psykning av FBK:s målis:

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/elitserien/article2116301.ab

Jag såg förvisso inte hela matchen i går, men jag har svårt att se hur FBK ska kunna vinna den här semin.

Noterbart från Karlstad är också att det var cirka 2000 tomma stolar.

...men mest anmärkningsvärt är att det är så pass tyst i Eon Arena. Timrå leder ju trots allt med 3-1 mot serie ettan i en SM semifinal å ändå låter det stundtals som om det är en tränignsmatch. Märkligt...

Paddan: Såg det. Lite ojämn serie måste jag säga. Ska bli intressant å se resultatet när England spelar mot Israel.

Å påtal om ojämt så måste man väl säga samma sak om den första perioden i dem två semifinalerna. Varken HV eller Färjestad verkar vara medvetna om att det är match

Samma Spanien som i första matchen förlorade mot Rumänien med 8-1

Lövva: Och Spanien ville också göra tvåsiffrigt på Israel. De vann med 12-4

Och i U18 (herrar så kan man notera att Ungern slog Israel med hela 19-1!!!

D-VM för damer är i full gång just nu. Några storsegrar har det hunnit med att blivit redan trots det endast är spelat fem matcher:

Nya Zeeland - Sydafrika 9-1
Turkiet - Estland 1-8
Island - Turkiet 9-0

Mest anmärkningsvärt är att Turkiet var favoriter inför tuneringen. Dem pallade inte riktigt tycket kan man väl säga...

björn power: Hyffsad plattmatch av Mora, Malmöpågarna växer fram som den största utmanaren till en plats i elitserien nästa år.

björn power: ..eller stanna kvar..

ajon: Ordmärkaren här, BIF å MIK ÄR redan uppe, kan bara åka ned ;-)

« · 1022898 · »