Pessimisten: Kan vi hoppas att temperaturen ute sjunker ned mot -30 så VF får känna hur kallt och jävligt det kan vara att komma hit och spela i en halvfull och ödslig islada. I så fall kanske det kan gå vägen även om det inte är speciellt troligt, tur man vunnit lite pengar på tennisen så man har råd lägga in en större slant på VF idag.
Jag tippar 2-5 och att Modig blir utbytt innan 1:a pausen om han nu ens står från start, efter lördagsmatchen då han lyckades släppa returer på allt känns det som att det kan vara värt att chansa med sil-Leinonen.
Dessutom sitter jag och drömmer att Lener skulle bänka Obsut ett par matcher så han fattar att nu är det dags att börja ta i, in med Nyberg och Nagander och O-Å så kanske vi slipper släppa in så många onödiga mål ikväll.
Hörnini, vad tycker ni om den där söndagsdeckaren "Life on Mars"? Jag vet inte om jag skall göra tummen ned eller ... överspelat och tillgjort är den initiala bedömningen.
Jesper Jonsson: Dessutom kör de Gistedt. Bara för Modig att bevisa vem som borde stått i JVM dårå. Fast det lär väl bli fiasko, igen. Bara satsa stora slanten på Frölunda...
Aliline: spelschemat i år har varit ett skämt. Vi hade väl tex mött nästan alla lag två gånger innan vi mötte VF för första gången, en match i den sista omgången är redan spelad, omgång tio spelas någon gång i februari, omgång 35 avslutas på torsdag och så vidare. Helt värdelöst.
luleå har tre matcher kvar mot frölunda att spela. (mycket märkligt, tur att de varit så ojämna i år.) mot resten av lagen är det bara 1 match kvar. hälften av matcherna är på hemmaplan.
Inför morgondagens match mot Frölunda väljer Lener att göra om lite i kedjorna.Harju centrar åter igen mellan Bartecko och Surovy och Renberg får leka med Chabada och Hynning.Skrbek är tydligen skadad och missar matchen.
Haha, ja du är ju verkligen rätt person att förfasa dig över våldet på idrottsarenorna. Jag menar, att bara ens fundera på att "syla en petflaska i huvudet" på en motståndarsupporter...
LL: med tanke på polisen hade typ samtliga bilar vid ishallen och visste ngt var på g får man väl säga det var klantigt.
Men skulle tro att kombinationen av när man släppte ut SkAIKarna, samt när småknattarna sluta sina träning samt vilka egentligen luleåslaggisarna var orsakade det. Tveksamt om de ens var inne i hallen.
Såg ett gäng huvnissar med masker när jag gick hem just förbi där bussarna stod.
Sedan kan man undra hur de här jepparna kunde få stå och vänta intill Skellefteås bussar om nu polisen visste att något var på gång. Kunde inte någon ha tagit ett varv runt bussarna och kollat att ingen stod där och häckade innan de släppte iväg Skellefteå-fansen dit? Inget vidare betyg till ordningsmakten där.
shinzawai: Nu verkar det inte vara några fans utan kända bråkstakar som varit i farten. Om du läser artikeln så ser du att både Polisen och Luleå Fans är inne på den linjen. Jag var själv på matchen och märkte inget annat än att det var ett sjujäkla drag på läktarplats samt träffade trevliga LHF och SAIK fans.
"Taskiga element" finns ju tyvärr i hela samhället, säkert samma idioter som knackar ned folk på väg hem från krogen om nätterna.
Och på torsdag mot Malmö så sänker luleå priserna på inträde till 90:- för en sittplats samt 45:- för stå.Detta för att fira våra tusen matcher i elitserien. Hoppas det innebär att det blir fullsatt samt bra stämning och att vi kan ta en välbehövlig trea.
Hannu Neimi: Just det Hannu eftersom det är förbjudet att avslöja perversioner bland Forumister så kan vi gott avslöja lite smått och gott om spelare. Det har de betalt för.
Det går mycket rykten om Hannula, och jag har inte hört något jag fått bekräftat av folk med mer insyn än. Jag tar nog även ditt rykte med en nypa salt tror jag.... :)
Det är väl nu påtiden att folk får veta vad som egentligen hände i Hannula såpan. Enligt säkra källor som även är bekräftade från andra håll var det två faktorer som gjorde att han lämnade HV 71.
Den första var att han gjorde en brud på smällen i Jönköping. När hans fru fick veta det flyttade hon omdelbart tillbaks till Stockholm. Hurvida det är slut mellan dem nu har jag ingen aning om men med tanke på att Hannula har skrivit på för en rysk klubb kan man ju dra sina egna slutsatser.
Den andra anledningen är att Hannula lider av ett stort spelmissbruk. Där mer eller mindre hela lönen har gått åt till spelande. HV 71 erbjöd Hannula hjälp men han tackade således nej till den.
HV 71 insåg, liksom Hannula att enda lönsningen var att HV och Hannula var tvungna att gå skillda vägar. Det enda egentliga villkoret HV ställde var att Hannula ej får spela i någon annan elitserieklubb de kommande två åren. (Han hade två år kvar på kontraktet med HV så det känns ganska logiskt)
Så nu vet ni. (Har en känsla om att detta inlägg kommer att raderas men någon hinner säkert läsa det innan det tas bort)
Portello: Trots att detta plnk numera är *******styrt trots de namn som påstås styra så Ja, skänt att LHF och Obol inte samarbetar lä'ngre.
Under den tid jag satt i styrelsen skulle Obol aldrig ha kommit i fråga. Sture varnade för att man inte vet var Obols eventuella pengar kom ifrån och sa att de kunde komma från vapenaffärer (Pinochet harjag gissat mig till efter de senaste veckornas skiverier där Obols advokat kopplats samman med Pinochet). Det var uttalanden Sture gjorde för flera år sedan, och ingen skulle någonsin ha ifrågasatt hans uttalanden med tanke på hans erfarenhet. Trots allt - hur många av ES-kluybbarnbas ordföranden har varit prdföranden i Världsbanken? Ingen utom Sture. Eje som var vice och sedermerande ordförande under min tid följde samma linje.
När många i gföreningen avgick ungefär samtidigt för att gå vidare åt andra håll försvann en hel del info och kunskap. En helt ny styrelse och klubbdirre kände nog inte till det som mest avhandlats informellt på våra möten och inte fanns att läsa i några protokoll. Det kunde heller inte skrivas i några protokoll eftersom det egentligen inte fanns några bevis vi kunde presentera (Obol var ju jättehemligt), och säkerligen skulle lokaltidningarna ha sågat oss om vi inte hade sagt ja till dem. Fast nu fattar ju alla att vi hade rätt i våran magkänsla för ett antal år sedan. Inget seriöst bolag håller sig undan på det här sättet. De vill bara rädda undan så mycket pengar till sig själva som de bara kan och därefter försvinna och gå under jorden. Ekobrottsmyndigheten borde gå ut med en internationell arresteringsorder om de inte inställer sig i Sverioge senast inom 2 dagar.
Av vilken jävla anledning skulle de nu, när allt sker via Internet, vara TVUNGNA att vara i Tyskland just när Finansinspektionen skall gå igenom deras märkliga och tydligen tillståndslösa verksamhjet i Sverige där de uppenbarligen uppmanat företag till skatteflykt och erbjudit sig att hjälpa till.
Bosse, jag kan trösta dig med att svenska fängelser är väldigt trevliga. De flesta jag dömer har trivts bra och längtar tillbaka, så något är väldigt fel med våra fängelser som bara är sk fängelser. Du få till och med lön där, och möjlighet att utbilda dig till den ekonom du med största sannolikhet aldrig har varit. Hur kommer det sig att INGEN (inte heller musikerna - du som skall vara en jättestor musiker) i Gällivare-Malmberget aldrig någonsin hört talas om dig? Jag är född i Gällivare och har en stor del av släkten där. Ingen minns dig från någon skoltid eller från någonstans överhuvudtaget. Alla vet att du har varit skriven på Altanvägen i barndomen, men ingen känner till dig som någon som, utmärkt sig eller varit bra på något. Ja, ingen känner dig som någon som funnits öht. Är luftslottet ett uttryck för ditt behov att hävda dig?
Karoliina: Pekka får regga signaturen Pekka hur mycket han vill (såvida den är ledig, det ids jag inte kolla) eller sitt svenskafans-alter ego Sten Savage eller någon annan signatur han anser lämplig, dock inte Sven Savage för den signaturen är upptagen och avstängd.
LL: Är du inte lite väl rigid nu. Måste ett hockeyplank vara lika trist och grå som dess fysiska förlaga? och snälla LL - låt Pekka regga in sig här. Han livar upp och vips kommer besöksantalet på sidan fara i topp.
Jesper Jonsson: jag har under helgen raderat ett antal inlägg som mest verkade ha som syfte att attackera andra skribenter, och i den vevan tog jag även med en del inlägg som svarade på de raderade inläggen eftersom det hade kunnat bli förvirrande med svar på inlägg som inte finns kvar.
Metal Guru: Det låter som ett skämt att Sanny, som inte är Kärring i grunden, för Kärringarnas skull skulle ha tackat néj till en landslagsplats. Om Ernie skulle tänka efter lite skulle han nog förstå att det betyder mer att få en landslagsplats än att vara hel när man spelar för ett lag man saknar känslor för och valde enbart för att de betalade bäst.
Väldigt få älskar er på allvar ernie. Money talks! Inse det ernie när ni värvar utifrån.
Lövva: Jag gillar Sanny, en kämpe som alltid gör allt för laget. Tråkigt att han blev skadad. Fast sånt händer, särskilt för kämpar, och visst är det lite komiskt.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Jag tippar 2-5 och att Modig blir utbytt innan 1:a pausen om han nu ens står från start, efter lördagsmatchen då han lyckades släppa returer på allt känns det som att det kan vara värt att chansa med sil-Leinonen.
Dessutom sitter jag och drömmer att Lener skulle bänka Obsut ett par matcher så han fattar att nu är det dags att börja ta i, in med Nyberg och Nagander och O-Å så kanske vi slipper släppa in så många onödiga mål ikväll.