Luleå HF

SHL · 117728 inlägg · 890 ämnen

Gott & Blandat i hockeyvärlden

Sv: Gott & Blandat i hockeyvärlden
Kickan: Äh, man klarar sig ju längre med IQ... eller något sånt...

Poffa: han har en del andra skumma bevekelsegrunder för sig. Han yrar om hjärnornas vikt. Jamenar att inte sen det brunmurriga 30-talet har intelligens mätts i kilogram. Eller är jag bara surak eftersom elefanten har större än jag?

Karoliina: Paddan menar inget illa. Det var nog bara en upplysning i förbifarten. Han är HS länkmästare och kanske den snällaste person jag träffat på i något som helst sammanhang. Han skulle aldrig vilja göra någon arg, ledsen, upprörd eller annat negativt. Paddan är genomsnäll så hans kommentar låg det garanterat ingen elak tanke bakom.

Fast man kan ju passa på att tala om för honom hur det egentligen ligger till ändå : ) Han tar inte illa upp.

Kickan: OK. Nu ska jag gå o glo på 'Möbelhandlarens dotter' SVT1.

(nödvändig upplysning:-)

Karoliina: Jag får väl önska trevlig TV-tittning dårå. Själv ska jag sova alldeles snart så jag orkar jobba imorgon (också nödvändig upplysning). Nattinatti.

Ahh, vilken härlig hockeymatch jag just beskådat! Nu missar inte Skellefteå. Grattis till dom!

Annars ser det ut att bli en strid på kniven mellan SSK och Malmö. I kvalseriens sista omgång möts lagen i Södertälje...

Albert Hall:

Heja Malmö!

knaskamilla:

Knäppis. Heja SSK.

Poffa:

Men ge reh.

knaskamilla:

Inte en chans. Heja SSK. Malmö och Percys pengar har alltid varit ett skitlag. SSK är inte mycket bättre, men trots det långt före på min lista över lag.

Poffa:

SSK är ett svintrist lag från en svintrist stad där de spelar i sin fula ishall. Malmö har i alla fall trevliga fans.

knaskamilla: Och en spelare vars efternamn bärjar på Ö och slutar med berg?

Dragan 2k:

Äääh, det är bara den där förbenade hatten hon vill åt. Vore det inte för den skulle hon vara fullkomligt likgiltig.

Dragan 2k:

Jajävlar, det hade jag glömt, trots att jag fick MMS-påminnelse om det tidigare idag. Ännu ett argument till att MIF hellre bör gå upp än tråkiga SSK.

Albert Hall: Helvete vilken nervpärs! Aldrig någonsin tidigare har jag varit så nervös för utgången i en match där LHF inte varit inblandat. Jag vill ha något som liknar derbyn! Jag vill ha Schtaan till ES. Åh, så jag vill!

Kickan: Vilken smällkaramell man bjöds påikväll. Fan jag trodde det var självaste julaftonen alltså med tanke på hur den förbannade snön bara vräker och ner och det var ögongodis....eeeehhh jag menar...ÖGONGODIS i dumburken. Bättre än porrfilmer och Kalle Anka tamefan.

Jag njöööt åh ja tjöööt! Jag spelade munspel på läpparna vid avblåsningarna av nervositet och dreglade och svettades nåt enormt.

Fasen det gickju nästan en hel dosa snus på en period alltså. Det var äckligt rysligt fantastiskt!

Foer jaevla bra, foer jaevla bra, foer jaevla bra.....!!!!!

ernie eagle: Jäklar att man inte spelade in matchen. Den blir en klassiker. Den match som troligen skickade Schtaan till ES. Så jävla bra.

Det däringa slutspelet som redan är färdigslutspelat är det väl ingen som bryr sig om. Vill man se KAMP skall man se kvalserien.

wap.hockeysnack.com
Kickan: Själv så spelar viBrynäsare in SM-guldena. Hm... tyvärr så har ni varit vägen när man har lovat plast syrrans lägenhet i Mjölkudden. Brynäs må vara ett skitlag men vi ger inte upp kampen att bli bättre.

wap.hockeysnack.com
Kickan: Lånat lägenheten. Finns nog snart en Villa lägenhet ledg runt Umeå..

65selander: Hehe. Kan jag få tolk? Just nu har jag svårt att förstå Pölsingska ; )

wap.hockeysnack.com
Kickan: Proplemet är att jag skriver meddalandena under en tripp Forna Norge. Ein große Würst

65selander: Stackars sambon/frun till 33-åringen. Hur kul kan det vara att inse att man levt med landets vidrigaste och sjukaste våldtäktsman/mordförsökare i ett antal år? Jag tippar på "inte så väldans kul".

Fast helt god smak hade hon ju inte sett till hans utseende heller, så hon är nog en stackare rent allmänt, och förmodligen våldtagen och förnedrad av honom förhållandet igenom.

Tur jag inte jobbar i Umeå nu. Jag skulle ha älskat att be honom komma fram till podiet och skära av kuken på honom med en bordskniv så han får lida litegrann och känna i vart fall en pyttedel av det hans offer upplevt.

65selander: Jag fattade nog att du var på roadtrip. Jag tolkar själv så långt jag förmår, men det tog lite stopp i ett av dina mess. Fast du kan förklara när du sitter vid en riktig dator så slipper du slösa dyra mess på det nu.

wap.hockeysnack.com
Funderar själv om man skulle få Veta att ens närhet har röjt runt med dessa anklagelser. DNA är säkrare än att LIF kvalar upp eller ner. FY fan vad synd det är om hans fru, barn, föräldrar, svärföräldrar, samt folk i närheten. Patetiskt är dom i tidningarna som skvallrar att jag köpte mjölk i samma tillstånd. 2009....

65selander: Ta ett par bira till nu Selander,SKÅL!!

wap.hockeysnack.com
Kickan: Dyra mess? Här kör man på skattebetalarnas kosing. Har nog inte betalat enräkning sedan jag började i försvaret. Håller med om att Lifvet är vackert ;-)

65selander: Alla måste genast sluta svara på dina mess för att spara på statens pengar ; ) Själv har jag aldrig använt min tjänstemobil till annat än rena tjänstesamtal. Jag har öht aldrig lämnat ut tjänstemobilnumret till andra än diverse jurister som behöver nå mig i jobbet.

wap.hockeysnack.com
Kickan: Dyra mess? Här kör man på skattebetalarnas kosing. Har nog inte betalat enräkning sedan jag började i försvaret. Håller med om att Lifvet är vackert ;-)

65selander: Sådana anklagelser är väl värre än någon i sin vildaste fantasi kunde föreställa sig att en närstående skulle anklagas för. Så jävla vidrig människan är. Han skulle må bäst om Sverige hade haft dödsstraff. Han löper trots allt stor risk att mördas när han hamnar på anstalt och lär få tillbringa sitt LÅÅÅÅÅÅÅÅNGA straff i isoleringscell. Det han har gjort är så vidrigt att alla vill döda honom.

wap.hockeysnack.com
Kickan: Skall man vara seriös så kvittar man "of the table" med att jag siitter minst 7h i veckan uppkopplad via vpn samt utöver det så ringer det talanglösa Överstar och Generaler. Kontentan är att "sluta att vara så snäll"

65selander: Egentligen har du rätt. Sett till min totala obegränsade (oreglerad heter det iofs i pappren) arbetstid så borde jag egentligen med gott samvete kunna använda tjänstemobilen till otjänsteärenden ibland. Fast jag gör det inte. Kan du lära mig att bli mer ohederlig? Jag har förtjänat att få vara lite mer ohederlig men grejar det inte på egen hand. Jag är redan för svårt skadad av yrket.

Hade jag varit justitieråd, man och bög hade det kanske varit en annan sak. Då hade användande av tjänstemobilen för privata angelägenheter varit en lätt barriär att bryta eftersom jag då - sett till traditionen - gärna gått steget längre och köpt sex av kriminella tonårskillar.

Nu slipper jag ju köpa, eftersom de är rätt villiga ändå, och jag behöver inte vända mig till kriminella heller.

knaskamilla och Poffa:

Själv är jag lite kluven när det gäller Malmö contra SSK. Rent egoistiskt sett, ur luling och troligen även ur modoist synpunkt, så skulle det vara bättre att SSK höll sig kvar. Detta därför att dom nog aldrig kan få samma ekonomiska muskler som Malmö kan få. Fast å andra sidan så gillar jag ju inte SSK särskilt mycket. Fast att Schleffte går upp gillar jag stenhårt!

Albert Hall: När det gäller Malmö vs SSK så väljer jag Malmö allla dagar i veckan.SSK är ett grått och trist lag som inte väcker några känslor.Matcher mellan Luleå-Malmö tycker jag där i mot brukar vara underhållande matcher attt se på.En av mina favoritmatcher spelades just mot Malmö.

Fd lulingen Patrik Bäärnhielm är nu klar för det allsvenska laget Växjö.
Förra säsongen tillbringade han i div ! laget Skövde där han gjorde 28 poäng (14+14) på 32 matcher.

Och Peter Nordström, FBK är sig lik i slutspelet. Matchstraff efter att helt ha tappat kontrollen i dagens match mellan HV och FBK.

Bolivar:

Inte ovanligt direkt. Säga vad man vill om Ledin däremot, men han drar väldigt sällan på sig onödiga matchstraff. Eller matchstraff över huvud taget. Ledin är effektivt elak. Eller effektivt feg. Eller effektivt korkad. Välj vad ni vill, men utdelning ger det.

Förresten, heja Håve Sjuttiett!

Jag har följt debatten om Håves filmningar här på HS utan att egentligen bry mig nämnvärt. Nu kollar jag för första gången på en match mellan Håve och FBK, och vad skådar mitt norra öga? Jo, en solklar filmning av #12 Mikael Johansson i FBK! Jag som kollade efter håvefilmningar. Det ledde till utvisning för Håve vilket i sin tur ledde till 2-0 för FBK. Det borde varit dykningsutvisning för den där tolvan i stället.

Till nästa säsong borde tas krafttag mot alla dessa jävla filmningar! Kolla video efteråt och stäng av dom som förstärker utvisningssituationer.

Albert Hall: Kan bara hålla med. För domaren är det närmast omöjligt att avgöra om det är filmning eller ej i stridens hetta. Men i efterhand, om det är solklar filmning, stäng av eländet. Släpp tveksamma fall, men beivra de klara. Det skulle göra underverk för hockeyn!

Imorrn ska man iväg och kolla när Skellefteå forhoppningsvis säkrar Es-platsen.Ska bli riktigt kul.

Portello: Grattis till lagbytet;-)

Frisco: Lagbyte? Never!

Portello: Oki, jag som såg de stora bokstäverna framför mig. "Skellefteå FÖRHOPPNINGSVIS säkrar Es-platsen" "Ska bli riktigt KUL"
Hockey är roligt det håller jag med om.

Jag var i Skellefteå för 2 år sedan och skulle se Skellefteå säkra elitserieplatsen mot ett redan avhängt Hammarby. Ee etta säkrare än den som skulle bli då har aldrig någonsin funnits inom sport.

Frisco: Är ju bara hoppas att det går bättre den här gången.
En jobbarkompis som är skellefteå-tok hade en biljett över så han undrade om jag skulle hänga på.Man behövde inte så många sekunders betänketid.

Portello: Perfekt. Fast för min del får Skellefteå lika gärna torska. Hopps du får se en trevlig match.

Frisco: och trots att bajen skicka junisarna och var på krogen och spelade utan målis lyckades utan problem avfärda Skaik

I semin mellan LHC och VF har VF kommit tillbaka starkt i andra perioden och kvitterat. När man började ta över matchen använde LHC sig av ett beprövat trick med att dra igång ett slagsmål. Känns det igen?

Får väl skicka ett grattis till Mattias Modig som nu är landslagsman efter att Mikael Zajkowski har lämnat återbud.Var inte direkt väntat.

Mattias Modig gör debut i landslaget! (Jo, jag har kollat datumet på nyheten, det ÄR daterat den 2 spril.) Vad var oddsen på det? Inget ont om Modig, men nog har man nog varit tvungen att gå rätt långt ner på listan över svenska målvakter. Nåja, killen har ju gjort en match i elitserien innan landslagsdebuten alla fall.

Rautio måste väl vara skadad, för nog rankas väl han ett snäpp högre?

Albert Hall: Har jag helt fel om jag påstår att Gusten också har fått testat på landslaget? Eller minns jag helt fel?

Portello:

När du nu säger det så tror jag att du har rätt. Vid samma tid för två år sen.

« · 699099 · »