Luleå HF

SHL · 117730 inlägg · 890 ämnen

Gott & Blandat i hockeyvärlden

Sv: Gott & Blandat i hockeyvärlden
Albert Hall: Det verkar som att Mattias Modig är ett skämt...

Önskemål för i morrn:

Luleå Hockey går ut med att Hynning har tecknat ett nytt kontrakt med Luleå.Minst på två år, gärna fler.

Luleå Hockey presenterar ett nyförvärv,vem spelar ingen roll, bara han är bra.
(No shit;)

Bartecko tecknar ett 4-års kontrakt (Drömma går ju)

Att man få se Skellefteå spela upp sig i ES så man får åka dit några ggr nästa säsong.Men du lär man inte stå på samma plats som imorrn..

Match på C+ sport mellan Minnesota-Detroit.Med fyra minuter kvar av andra perioden så leder Detroit med 3-1.Holmström assisterade till Zetterbergs 2-1 mål.

I Minnesotas mål finns Manny Fernandez.

Portello: Nåja, plocka från oss ni. Det är bara trevigt att Elitserien har lag från norr till söder;)

Och tillräckligt många på mitten.

Pessimisten:

Det var värst. Om honom hör man i alla fall mycket åsikter... Men till en sportchefs arbetsuppgifter hör väl att ständigt bli utskälld och ifrågasatt, så det ordnar sig nog.

Albert Hall: Det positiva är i alla fall att någon ska göra detta på heltid. Om han är rätt man för jobbet får väl framtiden utvisa.

Albert Hall: ja, vi får väl se vad Modig kan åstadkomma som sportchef. Om inte annat så var det väl på tiden att det blev en heltidsanställd person som jobbar med de här bitarna.

LL: Är livrädd att Modigs gamle kompis Ulf Taavola kommer att tilldelas någon form av uppgift i LHF. Huga det sista vi behöver.

Hannu Neimi: varför vore det en sådan katastrof? Dels beror det väl på vad han i så fall skulle göra, och dessutom tycker jag att han får oförtjänt mycket skit från många som bara vräker ur sig dynga utan att tänka efter särskilt mycket. Visst, vi har haft bättre tränare men något måste han ju ha gjort rätt som tog laget till slutspel alla åren och dessutom nådde semifinal tre säsonger av fem, och det utan att ha särskilt namnkunniga trupper.

Dessutom har jag svårt att tro att Tavve vill göra annat än att vara huvudtränare för ett lag och där har vi ju som bekant en kille som heter Slavomir som redan har det jobbet, så jag tror inte att du behöver oroa dig.

LL:
De två första med Taavola var helt ok inte tal om annant. Men vad less man blev på att höra karln mumla fem säsonger i rad. Alltså, han flyttar hemåt och ser sig om efter bostad i boden. Inte helt otroligt att gamla TK-falangen som är mycket Taavola vänlig vill ge honom någon form av funktion inom föreningen vilket vore lika med LHF:s undergång.

Hannu Neimi:

Jag tror inte ni behöver vara oroliga för Taavola.
Han var sist verksam i SSK, och inte i Mora. 

Om 2,5 timmar är det storparty i Skellefteå. Eller så blir det nästa år istället. Kanske.

Albert Hall: party OFF

Albert Hall: över hur lång tid löper erat kontrakt med kalle Kerman ??

Underbart med derbyn nästa år.Stort grattis Skellefteå!

Portello: Given bortaresa nästs säsong, fast lär bli svårt bräcka 84/85 års bortafölje med 15 fullastade bussar.

Portello: Derby? ca 140km :-)

Är ungefär som vi hade till LIF. Fast Luleå får ju lite billigare resor nu iaf eftersom det går att åka lokalbussen dit ;-)

65selander: Jag får bara ca 70 km dit, eftersom jag bor mellan Luleå och Skellefteå.

Och visst kan man kalla det derby.Enligt vissa är ju Luleå-MoDo derbyn så...

Portello:

tja, om jag inte missminner mig så har 65selander's Brynäs och Portello's Luleå spelat i samma derbygrupp. Ni känner väl draget..?

Metal Guru: Japp, det är ju nästgårds.Eller nåt.

Portello: Det är ju iaf samma Europaväg :-))

Skall bli intressant och se vad dom hinner göra med ladan för den är knappast ES-mässig nu iaf. Lika är det med den dom har i Malmö men dom skall ju bygga helt nytt eller Percy bygger nytt iaf .

Portello: Det är ju hur nära som helst. Jag brukar ju ta sparken upp till Luleå och köpa en kaffe med bulla, minst ett par gånger i veckan.

65selander: Skellefteå gör som TIK, BIF m.fl och lyfter taket på arenan och bygger om till en typ av evenemangsarena, med plats för ungefär 6.500 åskådare varav mer än 2.000 ståplatser om jag inte minns fel.

Paddan: 100% lutning på läktarna?

Salcin:
Det var härliga resor. Och vilket tryck det var då bussarna kom fram till Skellefteå istadion. Minns att jag snattade chips vid ett stopp i Jävre...

Paddan: Men hinner dom allt innan serien börjar. För den är ju inte modern precis. ingången till bortastå lämnar ju allting att önska.

Frisco: Nja, så brant som i Timrå tror jag inte det blir.

65selander: Jag har för mig att man planerat att ha allt klart till i oktober.

Hannu Neimi:

Kul för Skellefteå och även för oss! Lite deppigare hos SSK för närvarande. Där är inte styrelse och tränare och lagledare och... ja ingen som har med SSK att gör värt något ikväll.

Albert Hall:
Näe nu gråter nog stisse i sin himmel och Dick Yderström här på jorden. Och i svartlå sitter den avpolleterade tjurigegnuggaren och är bitter...
Tror inte att SSK kommer tillbaka på många år.

Hannu Neimi:

Jaja, dom har ju i alla fall två jumbotroner i Axahallen.

Albert Hall: ...och det kommer de ju garanterat att vara ensam om i Allsvenskan. I och för sig har jag aldrig riktigt förstått vitsen med att ha två jumbotroner. Har de som bor i Södertäljeområdet sämre syn än andra?

Paddan:

Jag vet inte, dom kanske hade lite stålar över i arenabolaget och tänkte "vafan, vi köper en jumbo till"? Fast det kommer nog i och för sig att behövas minst två jumbotroner när Bulans Piteå kommer på besök om folket ska hinna registrera allt i detalj.

Albert Hall: På tal om Bulan.Tyvärr så förlorade PHC idag mot Hammarby.
Men dom borde ändå klara av det här.Vinner dom hemmamatcherna så går det nog vägen.

Albert Hall:
Med två jumbotroner får södertäljeborna uppleva Hasse Telemar 3d då han intar isen och kör nationalsången på dragspel.

Albert Hall: En till artikel som avhandlar samma ämne.Skrivet av LL.

Portello:

Otroligt bra och välskriven artikel LL! Alla känslor kom tillbaka och man började nästan gråta. Känslorna den kvällen och känslan kvällen som vi gick upp kommer nog aldrig att upprepas. Om vi så vinner guld igen.

Albert Hall: Tackar! Faktum är att även jag själv fick rysningar av att läsa den, det är en rätt gammal text (skrev den -98, tror jag) och jag hade inte läst den på kanske fyra-fem år förrän jag kom att tänka på den häromdagen och allt bara vällde över mig igen när jag läste igenom den. Jag kunde till och med förnimma hur luften doftade utanför O'Learys när vi stod där på gatan efter matchen - för att inte tala om att jag mindes hur onykter jag var när jag och en polare liggande på bagagehyllan åkte med flygbussen från Kallax in till stan igen :-)

Såna minnen, såna minnen... och jag håller med, det blir knappast samma enorma känslostorm om det blir ett nytt guld en vacker dag. Fast nog skulle man vara ganska glad i alla fall :-)

Vinnare - det stavas Lars "Osten" Bergström. För 10 år sen såväl som igår kväll. Grattis Osten !

Nu är det klart att Gusten vaktar målet för Almtuna även nästa säsong.Så ingen Thörnqvist i BIF mao.

Portello: Warulfven i final. Äckligt!

Kickan: Vad ska man säga om den vändningen? Med en minut kvar så är dom utslagna ur slutspelet, när klockan är på 20.00 så är det Hv som är utslagna.
Måste vara tungt för Hv-supportrarna nu...

Fö så gjorde Janne Sandström mål i sin landslagsdebut.

Portello: jo, de hade marginalerna med sig, di däringa warulfvarne. HV fick helt enkelt lära sig att warulfven är warulfven... Så kan det gå när inte haspen är på.

LL: Och stackars oss att inte Eric skrev på.Får vi ihop till ett lag nu?

Det där var fane mig värre än när Luleå åkte ut....åhh grisarna i final igen. FAn

Lövva: Nu är det ju faktiskt så att Leksand ska spela allsvenskan, inte final ;)

LL: Jag tycker synd om HV. De hade förtjänat att spela final. Det har inte Ulfven gjort. Tvi!

Hade vi fått Ulfven i kvarten hade vi tagit dem. Det finns så mycket hämnd att utkräva. Vi hade gjort hockeysverige en stor tjänst då inga andra än Ulfvarna själva unnar dem en final.

Kickan: Jag har en liten fundering bara, kommer allt FBK-hat ifrån att dom plockade 2 LHF-spelare för något år sedan?

« · 701099 · »