Jag vet inte exakt, men jag tror att eftersom laget numera har något slags samarbete med LHF så var namnbytet ett måste. Såklart måste laget ha Luleå i namnet. Sedan kan dom välan då lika gärna ha Rebels som efternamn som något annat?
Undrar om Osmo tänker lira kvar i laget förresten?
På lördag öppnar free agents marknaden. Enligt artikeln på usatoday räknas Niclas Wallin upp i nivå 2. Vi får se nästa vecka och framåt om han får några bra bud.
Så har då äntligen den årliga europarankingen från hockeyarchives kommit. LHF har avancerat rätt rejält och rankas som nummer 22. Bästi Europa? Metallurg Magnigotorsk förstås!
Portello: ...och så var det klart att Koch lämnar LHF. Red Bull Salzburg löser honom från kontraktet med LHF. Det torde frigöra en och annan slant till att ersätta Nordan och värva en back till. Jag tror fortfarande att Koch mycket väl hade kunnat få ett rejält genombrott nästa säsong, men det hade ju lika gärna kunnat bli ännu en säsong av missade målchanser och nästan-ända-fram-lägen så kan vi bli av med hans (enligt envisa rykten och delvis bekräftat av Strömwall då det begav sig) rätt så höga lön så är det nog bra. Centrar har vi ändå tillräckligt av bakom det som ska bli Nordans ersättare.
knaskamilla: Jo, det blev väl kanske så när han försökte sig på att spela i en tuffare omgivning och fick istället finna sig degraderad till skolans motsvarighet till Bodens IK, mellanstadiet.
LL: Så då får man Jesse N som varit en talang men trampat vatten efter draften. Och 2 ungtuppar och en ännu okänd center. Med otur kan det bli ett jobbigt centerår men med lite tur så får man ett väldigt bra.
MorganaLefaey: jo, så är det för klubbar av LHF:s storlek. De säkra korten kostar för mycket pengar. Man måste helt enkelt chansa lite. I alla fall om man inte nöjer sig med att slåss för att klara sig ovanför kvalstrecket.
Jesper Jonsson: Sicken tur att man inte for upp till Luleå.Tydligen är det frivillig träning.Är visst 9-10 st som tränar varav bara en målvakt(Modig). Tydligen så är det bara Burra av de nya spelarna som tränar.
Portello: Nej det var som sagt inte mycket att se. Och det är väl lite svagt med tanke på det var ganska mycket folk där endå
Man borde väl kunna begära allmänhetens åkning och en presentation av förvärven på en första isträning med publik iaf. Behöver ju inte vara ngt spektakel som i schtaan för den publiken kommer endå inte
Mattias säger: Hej Tompa! Vad tror du om Luleå Hockey, kan dom spränga sig in bland de fyra första i år?
Tomas Ros säger: Nej. Jag tror inte att Luleå kan tampas med de tunga elefanterna.Jag tror faktiskt att Luleå kan bli ett flopp-lag. Är bara en känsla. Renberg skadad efter tio matcher. Målvakter som inte trivs i Luleå och mkt ansvar på Bartecko som missar de elva första matcherna.
Helt ok att det är så. Som tur är så är det ju inte på tidningsredaktionerna eller bland motståndarsupportrar som det avgörs. Det är på nämligen på isen.
Själv tycker jag ju att det är lite humor. Öviks Allehanda har till exempel tippat oss på kvalplays fem år i rad. Vad nu det säger det om den tidningens hockeyexperter... (Hur dom tippar oss denna säsong vet jag ännu inte, tänk om dom tippar oss i mitten av tabellen, ska man bli orolig då?)
Sjäv avstår jag alltid från att tippa serietabeller. Det är alltid roligare att bespotta dom som tippat fel lika fel som man själv hade gjort om man varit modig nog att tippa.
Portello: Känns rätt skönt att experterna tycker som vanligt, det innebär ju en säker slutspelsplats. Hade varit obehagligt om dom sagt att Luleå är ett topp 4 lag.
Portello: Hmm, tro om man då på Svenskafans letat upp Tomas Ros sommarstugeadress och hotar att stå och se hotfulla där utanför med plakat av typen "Rooosen luktar illa"
Portello: Krävs att det är ett konstaterat faktum innan jag tror på sponsorpengar från Obol, följetången sen -98. Fast det verkar ju onekligen vara närmare än någonsin nu.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?