Luleå HF

SHL · 122128 inlägg · 893 ämnen
« · 481188 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Morgondagens match
Paddan: Rätt åt dig, du hade väl Wildetröjan på dig, elle? Den förtjänar att spillas så mycket på att den blir oanvändbar och du måste använda din finntröja. Då vinner vi.

Det tar bara en förbannat lång tid att få kaffe i Coop om man är amatör. Vi ndra fick kaffet rätt snabbt, oavsett om vi var Älsklingar eller MooDooister.

Sv: Mora-Luleå
Kickan: om vi nu ska vara bättre än TIK-supportrarna så funkar det inget vidare att kalla dem Kärringarna. Låt dem hålla på bäst de vill - det slår ändå mest mot dem själva.

Karoliina: Just nu finns det en massa spelare i SM-liiga som jag gärna sett hos oss. Fast att jag ger mig på SM-liigaspelarna jag träffar är nog ingen större idé. Vilken Kärpätspelare räddar hellre oss än vinner SM-liigaguld? Ska väl möjligen vara Nylander, om ens han, och det bara om han känner att vilket svenskt klubblag som helst är viktigare än ett i vart fall till 50% säkert guld.

Jag vill ha finnar till LHF eftersom finnar i regel trivs bra i Luleå. Jag känner en som skulle kunde tänka sig att spela för LHF - och som gör en jävla massa mål - om bara LHF slutade jaga målvakter.

Kickan: Åh fan, var det en barnflicka som vi hade så förbannat svårt att göra mål på. Men nu har vi ju skaffat en liten kille med altstämma, så kanske det kan fixa sig lite bättre denna gång. Kanske kan förvilla Nanny lite grann.

För övrigt så är det tur att den här matchen går på C+, tar ju så förbannat lång tid att få en kopp kaffe i periodpausen i Coop ;)
En kopp som jag dessutom lyckades spilla ut över min fina matchtröja :(

Portello: Eller hur. Trodde faktiskt att man jaga Olli-typer. Och Mika Nieminen-typer till LHF. Men nää, det bidde typ en Nanny-typ.

Kickan: Vi tycker lika. Inte mycket jag kan tillägga om saken.

Kickan: Såg just matchen SSK-LHC på hockeykväll.
Jokinen, vilken spelare.Tänk om Luleå skulle ha en center som hade dom egenskaperna. *Drömmer mig bort*

Karoliina: Majoriteten kommer alltid att skylla på målisarna. När nu nannyn finns här är nog han också för dålig, då det alltid är målisarnas fel att backuppsättningen är otillräcklig och att vi bara har en riktigt bra center.

Kunde vi klona Jonas på centerplats skulle vi vara ett steg på vägen, men nu antar jag att vi av etiska skäl inte får det och att det dessutom tar mer än en dag för klonen att växa upp, så det funkar ju inte.

Har aldrig fattat varför Brabenec skeppades, då han ersattes av ingenting. Verkligt trist, då det misstaget kan komma att kosta oss ES-platsen eftersom Johan fått för sig att det bara är en målis som behövs, och kört över TK - som rätteligen skall sköta skeppningar och värvningar och som insett vad det handlade om - på den punkten.

Tack Johan, dina beslut för oss rätt ner i avgrunden.

Emma_lhf: Nej, men Kärringarna gick rätt hårt åt en annan Emma, som är Modoit pch såvitt jag förstår helt ny här. Detta trots att det enda hon gjort var att diskutera i en hövlig ton. Fast hon var ju inte Kärring, vilket förklarar att de gick hårt (för att inte säga lågt, vilket även det skulle vara en underdrift, åt henne på Kärringplanket. Trist. Det är ju ett fint sätt att hälsa en nykomlig som debatterar sansat välkommen till HS. Alla som är Kärringar är välkomna - alla som håller på andra lag inte, typ.

Emma_lhf: ne

Portello: Joo ; ) Nå ska du på Modo matchen ? :P

nappen: om du har tillgång till sådana kanaler så sänds Mora-LHF på Säsongskortet. Själv väljer jag således att sätta mig framför tv:n i stället för att åka dit.

Förresten så går även LHF-MooDoo på Canal+ i morgon.

Kickan: Ja, han har ju bra folk runtomkring sig.

Jahapp. Nu är även Stockholmsbussen inställd. Så det blir ingen hockey för mig på torsdag. :(

Portello: jo

Emma_lhf: Och så borde du ju själv veta om du skrivit något i Timrås gb :)

Portello: Okej, Tänkte väl.. ? Jag gillar INTE Modo.. Blää : P

Portello: Man undrar hur dom tränar som alltid lyckas skada nån, är det inte en puck i hakan så är det händer som går sönder! kan det vara herr J.Sandström som varit framme igen? :-) nåja hade ju kunnat vara värre..

Emma_lhf: Nej,men om du kollar så finns det fler som heter något med Emma än dig :)

Portello: Jag är skeptisk. Ja, att Nanny fixar saken bättre än Gusten och Kristian skulle ha gjort. Utan backar som förslår. Utan att pucken hanteras av anfallare som kan målslå…

(sedär; första inlägg ivägskickat och redan är jag på krigsstigen;)

Kickan: Håller jag på Modo ???

Och Fabbe har tydligen skadat en hand och blir borta några veckor. Tydligen hade Renberg gått av träningspasset pga känning i benet.
Dessutom har ju vinterkräk-sjukan härjat i laget.

Allt under 5-måls förlust är bra.
LHF-Modo 1-10

Match imorrn mot Modo. Nu är det dags att Fernandez få uppleva sin första vinst i Luleå Hockeys tröja.Renberg gör kanske comeback, men jag undrar om det är så smart.Han har ju en förmåga att bli skadad hemma mot Modo.

Kickan: Intellekt, hjärta och diverse akademiska examina, tror jag!

orion: För övrigt når ni ju ständigt nya höjder i eran gästbok. Nu senast i eran så kallade diskussion med Emma, som troligen är Modoit. Vad fattas er?

orion: Jag är ledsen att vi lulingar inte har haft tid att underhålla dig här 24-7. Jag hoppas du har klarat dig ändå.

Det var fint av dig att skänka 19,35. Varenda öre är viktigt.

orion: Nu tror inte jag att Kickans avsikt var att skryta utan snarare att trigga andra att skänka också. Det är väl det som är huvudsaken, sen att inte alla har samma möjligheter är oväsentligt. Många bäckar små...

Kickan har berättat om lite småslantar hon har skickat till Sydostasien.
Själv skulle jag aldrig drömma om att skryta om mina 19,35...
Men Kickan har tydligen sänt tjugo...nånting!
Heders Kickan!

Full fart här som vanligt!
Mogadon für Alle?

Kickan: Jag håller med, men vad gör man. Det är inte mitt fel. - Känn dig röd på lillrumpan förresten.

NuMo: Tror du jag vågar lyssna på något som beskriver ditt och mitt förhållande? Egentligen skulle vi vilja hata varandra, men älskar varandra mot våran vilja.

Puss på dig.

Kickan: Jag tror jag förstår dig. Här fåt du en fil som belyser mitt och ditt förhållande så ofinskt det är.

NuMo: Jag har ju en finnsambo som säger sig vara luling när som helst när jag frågar, så jag behöver inte känna mig desperat. Däremot har jag gärna önskat att min finska målkung kunde bli bli bättre på att tacklas, bli luling och bli den extremt bra tvåvägscenter vi så väl skulle behlva, men han svarar bara med att han åker ifrån dem alla ändå. Fine! Johan, se till att värva honom. Han skulle pissa på alla centrar vi har.

Kickan: Du börjar bli desperat.

nappen: 23 från Ludvika? Jag börjar förstå varför Frisco är så trevlig, även om han påstår att han är MooDoooist. Innerst inne är han Luling, igenkligen, eller hur Älsklungsfrisco?

Tjoho, Frisco är våran. Igenkligen.

Steff: Bussen från Luleå blev inställd pga av för få anmälningar. Tror ändå det är folk som åker ner privat. 7 personer från Stockholm är bokade (däribland jag). 23st är bokade från Ludvika. Sen åker även folk privat från Sveriges södra delar (LL tror jag). Så vi blir en del folk på plats!

Gott nytt 2005!

Sv: Gott nytt år på er alla hockey polare.
Kickan: Du var mig en kärvänlig jävul.

Kickan: tack detsamma

Ahlbom: Medan jag fortfarande har tillgäng till en dator så - Gott nytt år på er allihop. Älsklingar som MooDooister, Pölsingar som Luggasupportrar, Warulfvar som Tjurgårdare, Styvbeningar som Kringlor, Blixtlås som Dokusopor och Pungar. Gott nytt år alla Kärringar också, när jag tänker efter.

jonne: gott nytt år på er

Emma_lhf: tack detsamma

Steff: tack detsamma

Gott nytt år på er alla.. ;) Syns på Coop arena den 4/1 ; )

Mora-Luleå
Välkomna till FM Mattsson Arena den 6/1-05.....Hur många kommer ni??????Gott Nytt År Luleåfans.....

Linkan: tackdetsamma

Gott nytt år på er alla hockey älskare!

Och givetvis ett riktigt gott nytt år till alla här!! Må hockeygudarna vara med oss 2005!! Det lär vi behöva. *Suck*

Freddan: ja

phillsky:

Detsamma! Och jag hoppas verkligen det blir bättre.

Sv: Resten av säsongen
phillsky:

Det blir väl som vanligt när det gäller Luleå. För att använda ett citat från den oficiella hemsidans forum. För lite för sent. *Suck*

phillsky: tack detsamma

« · 481188 · »
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
16% (9)

Antal röster: 58 st   | Kommentera (0)

Sidan sköts av: Sven.Savage