Luleå HF

SHL · 117708 inlägg · 890 ämnen

GRATTIS!

Sv: GRATTIS!
Lulekickan och övriga: Tror inte Taavola tar med Tano till Skellefteå. Yttrar har vi som fan redan nu.
Tellström kanske?

Lulekickan: Jag tror inte på dig. Inte ens när du säger att din chef är ohockeyintresserad. Jag menar "ögon" eftersom jag vet att det finns ögon bakom cyklopet, även hos modoister, precis som på lulingar. Jag är helt övertygad om att du egentligen är totalt opåverkad av minimalgenomsnittet på diverse fans just på grund av att de inte kan räknas som ett medelgenomsnitt. Jovisst, tautologi på låg nivå, men vaddå, jag tvingas ju till låg nivå, men det tar mig emot.

Har jag inte emellanåt sett enkilda inlägg från dig som varit opåverkade av behovet att synas som lulehjälte? Jo faktiskt. Men varför inte fortsätta att representera dig själv som en individ och sluta låta dig styras av obegåvade fans av allehande slag? Du är en stark person och du vet om det, det syns. Det finns väl ingen anledning att påpeka att vilket yrke eller vilka hedersuppdrag du har för att du skall ingjuta respekt? Jag har full respekt för dig, så orespektfull du än är för alla som du debatterar med. Helt i onödan vad jag kan se. Detta trots den respektlöshet du visar mig emellanåt. Jag kräver inte älskvärdhet från de jag debatterar med, men jag har svårt när personen ifråga inte ser debatten för vad den är, utan går till personangrepp eller stajlar för att vinna poäng på hemmaplan. Så kan jag också göra på hemmaplan om det skulle falla mig in. Men det gör det inte.

Du har fel vad gäller Modoiter rent allmänt och eftersom jag låtit dig göra mig förstådd om ungefär vilket yrke du har, så är jag övertygad om att du spelar ett spel. I alla fall hoppas jag det.

NuMountain: "Öga" menar du väl? Min favoritdövikare är faktiskt en av mina chefer, fast han är totalt hockeyointresserad. I vart fall är han släkt med någon av systrarna S:s flickvän. Verkliga MooDooister är svårare. Med tanke på all skit som postats helt ostört i eran gästbok liksom av MooDooister som besökt LHF:s forum har jag svårt att känna respekt för särskilt många MooDooister.

Lulekickan:

Visst är det sant. Oskarhamnsklacken tyckte det var jättekul, tydligen. "Apor i bur.."

Dysso: Haha, är det sant? Galler? Det beror nog på att The Dräggs ännu inte har varit där.

Lulekickan: Jag önskar att du får se någon Modoists oskyldiga "ögon" någon gång. Du kommer att smälta, det är sant det.

Lulekickan:

Fast å andra sidan slåss dom rätt mycket mer... White Trash, enda supporterklubben som blivit placerad bakom galler i Oskarshamns islada?

NuMountain: Linkping har väl varit vidrigare åtminstone den gångna säsongen. Däremot så förefaller deras supportrar - även om de är ungefär lika enögda som MooDooisterna - inte fullt så rabiata som MooDooisterna totalt sett. Har vi tur får vi se The Dräggs vs. White Trash i kvalserien nästa år.

Lulekickan: Andra hand? Jag förstod väl att du skulle börja älska oss tillslut.

Sven Savage: Fast Schtaan har ju just blivit en målis kortare, vi får se vad de hittar till den posten. Annars tror jag säkert att Tavve kan vara rätt person att föra upp dem i ES. Hoppas det, gärna på bekostnad av Linkping och i andra hand MooDoo.

Hmm. Såg just det där om Tavve i Schtaan. Blir intressant att se vad Tavve kan göra met ett lag och ett material som är sådana höjdare jämfört med det mostånd de möter i Allsvenskan. Kan de vara lika bra hemma, och bli bättre borta? I så fall kommer de att bli minst en placering bättre än i år, i kvalserien. Spännnnande!

Robert P: Det är väl inte helt otänkbart. Han är ju en av Tavves utvalda.

Lulekickan: Då lär väl Skellefteå bli ny adress för Tano också kan man gissa.

Robert P: Förresten är Tavve Schtaans nye tränare. Vi får väl önska honom och Schtaan lycka till.

Robert P: Fy skäms på dig. Cluben har alltid rätt. Och har de fel så är det ändå rätt enligt deras logik. Ungefär som tidningarna alltid har fel när de egentligen har rätt, och tvärtom.

Lulekickan:
Enligt Brynäs ordförande hade han fått ett mail av Crippe Mård idag där Mård tydligen skrivit nåt om att BIF åkt upp med ett juniorlag till Skellefteå.

Inte konstigt att folk anser att BIF var elaka när dom inte kan ta reda på fakta.

Robert P: Ja, det är för fan hemskt att de ger juniorer chansen i en fullkomligt betydelselös match. Skandal!

Åfybullban för Brynäs som inte lär av sina misstag heller! Ska lira med exakt samma lag i sista kvalseriematchen, ser jag nu!

*chockad*

Bagarsmurfen:
Källkritik!

Robert P:
Läs Kebs krönika - vissa ordinare var inte alls skadade...

Sov gott!

Bagarsmurfen:

Jag undrar fortfarande vad Persson gjort för fel, som tagit ut bästa möjliga friska lag till match.

Lulekickan:
BRA uttalande...mycket bra..
Eh, bara för att jag inte finner någon som helst lust att diskutera saken med er om det nu, så måste det ju vara så...

Bagarsmurfen:
Ber om ursäkt för att jag lackade ur - men där RobertP är bara för mycket...
Först kunde killen inte förstå varför Brynäsare inte kunde visa mer förståelse över förlusten "de hade ju ställt upp med 6 juniorer"...
Sedan påstår han det ena (att det bara var jag "och mina polare" som inte tyckte att Persson agerande var snyggt) och sedan det andra (att ingen har påstått att Perssons agerande var snyggt)...=/

knaskamilla & Lulekickan:

Ni bråkar inte. Har jag lyckats med mina amorpilar?
Får jag se en kram? *hoppas*

scim:

Jag tänkte mest att ifall han menar snö- eller vattenskoter så stavade han ju fel... Flyttat? Nejdå. Du behöver inte oroa dig!

knaskamilla:

Jag vet inte vad man kör där nere i linkping, limousine kanske?
Har du föresten förflyttat din oneliner-produktion till denna bok, kamilla?

Bagarsmurfen: Ungefär när diskussionen övergick till mer allvarliga frågor, som hur Linkping ska greja elitlicensen när de även i fortsättningen verkar ha tänkt handla huvudlöst, elle?

Robert är förmodligen mer insatt än majoriteten på HS så jag tycker nog inte att du skall ignorera hans åsikter hur som helst. Att du finner dem obehagliga eftersom du inte verkar särskilt klarsynt när det gäller Cluben är en annan sak.

scim:
Då blir det svårare...

scim:

Menade han inte en sådan där mopedscooter?

Bagarsmurfen:

Jag äger varken vattenskoter eller snöskoter, enbart en delvis växeldefekt crescent.

scim:
Ett tips: ta scootern ut på umeälv...

Lulekickan:
Du för ursäkta, men jag tappade intresset för att diskutera för länge sedan...Konstigt att ni inte tycks ha fattat det...=/

Ber så hemskt mycket om ursäkt, för några av dina funderingar är intressanta - får se ifall jag lyckas ignorera Robert, den ödmjuke (hans ord) imorgon och svarar på dina...

Bagarsmurfen:

Ett tips: Ryck ut nätsladden som sitter bak på datorn.

Robert P:
Nä, kom du på det där alldeles själv?
Är du sääker på att du inte bara härmas?

Bagarsmurfen: Jag är väl medveten om vad en budget är eftersom jag själv är med och upprättar sådana. Gör inte bort dig mer än du redan har gjort.

Bagarsmurfen: Que? Ingen klubb fick sälja mittcirkelreklamen även om t ex LHF lätt kunnat göra det. Hockeyligan som sådan ansvarar för att fixa sina sponsorer, vilket de ju nu inte lyckades så bra med. Däremot lyckades de fixa det till slutspelet vilket gav några kronor i alla fall.

"Bagarsmurfen: Återigen anser du att vi skall gå efter något som står i massmedia (jag lyckades för övrigt inte öppna länktipset). Kan du kanske lista vilka artiklar vi skall ta som absolut sanning och vilka som är lögn och förbannad dikt? Det skulle underlätta. Faktum är att LHC gör ett jätteminus, men det blir du nog varse om rätt snart."

www.expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?d=355&a=26938

Bagarsmurfen:

Att du verkar snöa in dig en del på att folk är icke-gamla, att folk ska växa upp och att folk är lille du tyder på att du själv torde ha en ålder nånstans kring 17-20 och har en längtan om att själv få bli man.

Lulekickan:
Vet du vad en budget är för något?

Ja, det var ett svårt ord, men försök iaf att slå upp det i någon ordbok...

Allihopa:
Visst är det intressant att ställa frågor om saker man ändå inte bryr sig om att få veta svaret på...

Väx upp!

Bagarsmurfen:

Stora Stolta grejar allt.

Lulekickan:
Förresten angående mittenreklamen så var det just bara LHC som grejade det, så du kan ju då gissa varför det inte blev något mer med det...
HL är en sann demokrati där majoriteten styr - nu vet du det.

Bagarsmurfen: Att LHC redan betalade för honom? Visst var det så, han stod fortfarande under kontrakt vilket gjorde det till en smidig lösning för en club som redan handlat upp alla pengar de inte ens hade.

Lulekickan:

De som säger Froza Stora Stolta är sanning. De som säger att LHC är dåliga, LHC kom sist och att LHC betalar sina spelare pengar är bluff.

Bagarsmurfen: Återigen anser du att vi skall gå efter något som står i massmedia (jag lyckades för övrigt inte öppna länktipset). Kan du kanske lista vilka artiklar vi skall ta som absolut sanning och vilka som är lögn och förbannad dikt? Det skulle underlätta. Faktum är att LHC gör ett jätteminus, men det blir du nog varse om rätt snart.

Robert P:
Jaså, var det så?

Bagarsmurfen:

Vad förlorade LHC på att sparka Matte när dom plockade in en tränare dom redan betalade för?
Du bevisar ingenting med det där.

Bagarsmurfen:

Melin är oproffsig. Det är uselt att göra klart med en klubb som man ska möta i Kvalserien, och att sedan kalla sig själv proffsig nog att hantera situationen samtidigt som man efter matcherna mot sin nya arbetsgivare står och snackar om "delade känslor".

De delade känslorna skvallrar om att den där proffsigheten kanske inte riktigt var hundraprocentig.
Hur du misslyckas se det är för mig en gåta.

Lulekickan:
Jaså...kolla då länktips...
Ponera att en tränare sparkades TROTS att laget låg bra till enligt deras "officiella budgeterade placering"...

knaskamilla: Ja, vilken klubb som helst drömmer ju om att gå minst 5 mille back. Klart vi är avundsjuka.

« · 265279 · »