Luleå HF

SHL · 117708 inlägg · 890 ämnen

GRATTIS!

Sv: GRATTIS!
Portello: Vi får väl se. Han tillhör ju organisationen iaf vilket är viktigt.

Portello: Förresten har Schtaan anmält intresse för Tellström, som inte verkar ett dugg intresserad av att återvända till Boden.

Lulekickan: Jag såg det. Personligen så hoppas jag att Tellström går till SAIK.Tycker att Luleå ska satsa på yngre spelare.

Portello: Tror inte att någon tänker säga emot dig.

knaskamilla:

Svårt? Varför tror du det?

Ditt agerande påminner mig om en gammal historia:

Sven: Skulle ni kunna tänka er att älska en natt med mig om ni fick en miljard?
Kamilla: Nja, jo, det kunde jag väl tänka mig.
Sven: Ligger du med mig för en hundralapp?
Kamilla: Vet hut! Tror ni att jag är prostituerad?
Sven: Det har vi ju redan konstaterat. Nu förhandlar vi om priset.

Det var imponerande titlar på dina böcker. Jag har inte hört talas om någon av dem. Själv läser jag mest michael connolly för närvarande. Bra grabb. Lite strindbergsk, fast luden.

Sven Savage:

Det är kanske inte böcker som folk har hört talas om? Stjärnornas tennisbollar brukar iofs stå i bokställen vid kassorna på ICA och sådär. Aniarabarnen handlar om personer som blivit missbrukare, om deras berättelser. Bakom stängda dörrar har det stått ganska mycket om i tidningar och så, det är en sann bok om en kvinna vars far tog henne till barnhustru, som födde två barn som hade samma pappa som henne. Otäck. Den sista jag skrev handlar om mobbning, om en tjej som hamnar på psyket p.g.a. att hon blev mobbad som barn.

Hur är en luden Strindberg?

Kickan:

Ja, visst är det besvärligt! Dessutom bör man tänka på att vi alla för närvarande är inne i en tråd som skapades för att gratta just Dysso, när han igår nådde imponerande hela ettusen inlägg i lulesnacket. En rekordnotering, som han därefter imponerande nog överträffat, varje gång han skriver. I sådant syfte kommer jag fortsättningsvis att utplacera en flagga i mina inlägg, så snart dessa innehåller diskussioner i MooDooistisk riktning.

I fortsättningen kommer alla mina inlägg, som innehåller angrepp på MooDooismen, att flaggas genom att jag anger dessa sända från sydbotten.

För att bli ännu tydligare, kommer jag dessutom att flagga för alla mina inlägg, som INTE innehåller angrepp på MooDooismen. Den typen av inlägg flaggas genom att jag anger dessa sända från sydbotten.

knaskamilla:

Det var ruggiga böcker du läser.

"Luden" är ett begrepp som inte är lätt att förklara för någon från sydbotten. Närmast kan man väl säga att betydelsen avgörs av sammanhanget, och att det kan betyda vad som helst. Det är ett ludet ord.

Sven Savage:

Man måste ju utbilda sig i saker som berör, och hur gör man det bättre än att läsa...?

Så man kan säga att böckerna du läser är lite som Bamse, ludet uttryckt?

knaskamilla:

Jo, det är riktigt. Man kan lära sig mycket om livet genom att läsa. Men ändå mer lär man sig genom att leva.

Bamse skulle jag inte kalla de böckerna jag läser. Men vill du så är det OK med mig.

Hur många personer bor i Härnösand, Kamilla?

Lulekickan: Tror inte jag heller.
Men jag är långt ifrån missnöjd med hans insats i Luleå.Han överraskade på mig positivt.

Sven Savage:

Eftersom jag aldrig varit utsatt för incest, eller missbrukare, så har jag svårt för att lära mig om just de sakerna genom att leva. Då får man komplettera med bl.a. böcker.

Jag har ingen aning om hur många personer som bor i Härnösand, Sven. Färre än i Övik, det är en sak som är säker.

Portello: Absolut. Så många som dömde ut honom på förhand. Och ändå presterade han klart mer än man hade kunnat hoppas på. Det måste ha varit roligt för honom att lyckas så bra i lule, när de så vältaligt förklarat hur han misslyckats i sydbotten. Schtaan vore precis rätt lag för honom nu. Hoppas det blir av. Möjligt att han kunde ha försvarat en plats i lule, men vi har ju inte så många platser att flagga på, och är i förtvivlat behov av generationsväxlande nykomlingar.

knaskamilla:

En del menar att MooDooism är en missbruk. Vad tror du om den saken?

knaskamilla: Eller så kan man ju skaffa sig ett jobb där man möter människor som upplevt just sådant. Jag tror inte att du ens i din vildaste fantasi kan föreställa dig hur de människorna mår och hur mycket deras omgivning påverkas av det.

Sven Savage:

Det har jag aldrig hört något om. Vad skulle det missbruket gå ut på?

Lulekickan:

Eller också, om man inte har ett sådant jobb, så kan man läsa om det. Naturligtvis kan jag inte föreställa mig det, men jag om jag INTE läser om det lär jag väl knappast bli klokare? Jag siktar för övrigt på att lära mig tillräckligt om missbrukare för att kunna jobba med sådana om några år.

knaskamilla:

De byter alla namn till något som slutar på -edin.

Sven Savage:

Det verkar underligt. Ca 25 000 viskar Frisco nu.

knaskamilla:

VAD?

Bjuder du 25 000 för en timme med mig?

Hmm, jag hade ingen aning om att du var SÅ intresserad. Jag får fundera på saken...

Sven Savage:

Oj. Gör jag? Nej, det är nog Frisco som gör det i sådana fall.

knaskamilla:

Missbruk är lika med ett utdraget självmord. Få företeelser kan så koncist och exakt beskrivas. Ju mer du lär dig, desto mer kommer du att inse hur heltäckande det är.

knaskamilla:

VAD?

Bjuder Frisco 25 000 för en timme med dig, och en så populär person, som du, bjuder 25 000 för en timme med mig?

Det låter mer och mer intressant. Jag är böjd att acceptera. Betalar du omkostander och sociala avgifter också?

Sven Savage:

Varför får jag en distinkt känsla av att jag borde gå och lägga mig nu?

knaskamilla:

Jag tycker detsamma. Vi går och lägger oss. Men även om jag ibland lägger mig i interna MooDooistiska angelägenheter, lägger jag mig inte i Härnösand. Gonatt och sov gott.

Sven Savage:

De allra flesta som ligger i MoDo-angelägenheter ligger inte i Härnösand, faktiskt. Jag måste titta på en Janne Bylund-film. Sov sött, du Strindbergare!

knaskamilla: Inte för att jag är den som är känd för att märka ord inte , precis som Svenne mycket riktigt antyder, men inte heter det "följdaktligen" inte. "Följdriktigt" skulle jag kunna gå med på, eller för all del: "följaktligen".

NuMountain:

Det har du sannerligen rätt i. Jag undrar om det var ett utslag av min förmåga att bilda nya ord av två synonymer, eller om jag bara går omkring och inte vet att det inte ska vara ett d där? Det där får jag börja tänka på, helt enkelt...

knaskamilla: Eftersom orden egentligen inte finns annat än just då man använder dem borde ju följaktligen inget vara fel, elle?

Lulekickan:

Jag får fundera lite på det där. De verkar finnas i mina ordböcker. Fast det förstås, de kanske inte finns när jag inte läser i ordböckerna? (Här får du ett r, jag bjuder på det: r.)

knaskamilla: Jag vill inte ha något r, det är skojsigare att skriva eller utan r. Förresten så ger mig det här tangentbordet ofta två av allt trots att jag bara ber om en, så några ytterligare bokstäver behövs inte. Förresten gjorde du en fasansfull tabbe igår - du skrev "sträck" trots att du rimligen bör ha menat "streck".

Lulekickan:

Skojsigare? Är DET parollen för Lunarspråket, tro? Hmpf. Var skrev jag sträck i stället för streck? Och varför säger du det nu, i stället för då?

knaskamilla: För att jag egentligen inte känner något behov av att påpeka för folk när de har skrivit fel. Egentligen tänkte jag låta Suz få den stora äran att påpeka det för dig eftersom du var tvungen att ge dig på henne igår, men eftersom hon tydligen inte la märke till Ditt Stora Misstag kunde jag inte låta bli.

Lulekickan:

När tänker du svara på frågan om var jag skrev fel? Du har verkligen en förmåga att missa vissa frågor...

knaskamilla: Jag orkar inte leta fram inlägget. Det var iaf i MooDoos gästbok och var väl mest meningslöst dravel. Leta själv, så svårt borde det ju inte vara eftersom du skrev det igår.

Lulekickan:

Äh. Jag orkar inte ens formulera ett svar på det där. Och så tycker vissa att jag skriver löjliga saker...

knaskamilla: Nej, jag förstår att du blev alldeles mållös. Hur moget är det förresten att, som du, ha som sin livsuppgift att anmärka på allas stavfel?

Lulekickan:

Sannerligen mycket mognare än att kalla folk för idioter. Jag tycker att svenskan är värd bättre än hur den behandlas, därför talar jag om för folk när de stavar fel. Hur ska de annars ha en chans att lära sig den rätta stavningen, om ingen påpekar den felaktiga?

knaskamilla: Så du menar att du trakasserar dem av ren barmhärtighet? På så sätt. Om jag skulle tycka att du är en idiot och kalla dig för det skulle det också vara av ren barmhärtighet. Nu påstår jag inte att jag tycker det, men om. Hur skulle du annars förstå att du är en idiot om ingen talade om det för dig?

Är det kvartsfinal 2 i käft-SM idag? Hemmaplansfavören flyttad till LHF:s gästbok för rättvisans skull?

Krama nu varandra och sluta barnslas :)

Lulekickan:

Du skulle kunna tala om för mig att jag beter mig idiotiskt, så skulle jag kunna ändra på det idiotiska beteendet. Jag talar om för folk att de stavar fel, så kan de ändra på sina stavfel. Barmhärtighet? Nej.

knaskamilla:

Jag har sakt det förr. Ditt bethehende att rätta stavfel kommer att föra dig rätt åt hilvitte. Kom hem nu och fundera ut ett riktigt sataniskt "ämne" som du kan mangla med i stället.

Obs! Det är en order knas.

Skådespelare, var ett ord som bara dök upp i min huvud.

Undra varför :-O

NuMountain:

Jag tror att du inte har rätt att ge mig order i andra gästböcker än MoDos, men jag är inte säker.

knaskamilla:

Är du, lulekickan och Suzanne bästisar?
;-)

knaskamilla: Jag kan nog repressalisera dig till rätta skall du se.

matsby:

Möjligtvis två av tre.

NuMountain:

Det ska bli intressant att se.

matsby:

Knaset är tydligen för mogen för sådana omogna töser som mig och Kickan.

Men jag ska försöka börja beundra Knas från och med nu och lära mig hur jag ska bete mig. Mycket troligt är det så.

scim: Förstår det.

Kul med lite kvinnlig fägring som livar upp här på HS :-)

« · 262567 · »