Luleå HF

SHL · 117708 inlägg · 890 ämnen

GRATTIS!

Sv: GRATTIS!
Robert P:
Jo, precis, lille Robert enögd...

Skvallerpressen är ju verkligen kända för sin pålitlighet..
Du har väl inte missat att samma tidning som du hänvisar till påstår sig veta var Saddam befinner sig? =/

Nä, du lille fjunis...ta och drick några folköl ikväll, va...

Bagarsmurfen:

Nu förklarade jag ju för dig att jag inte sökte verkligheten via skvallerpressen, men har man inget konstruktivt att komma med så går det ju kanske att fortsätta dra till med det och komma med personangrepp. Brukar lösa det mesta när man har slut på argument.

Bagarsmurfen: Är du och Hen-rink två i en eller en i två? Ni reagerar exakt likadant.

Robert P:
Japp, precis som dina generaliseringar och överdrifter...
Att du säger dig söka verkligheten på annat håll än skvallerpressen, är typ lika egalt som allt annat du säger...

Bagarsmurfen:

För övrigt skulle jag nog bedöma att jag är en av dom som är mest konstruktivt källkritisk när det gäller hockey i media.
Jag kritiserar media då den har fel, klarar av att ge fan i att kritisera den då den inte har fel.

Du och dina polare däremot kristiserar ju allt som skrivs i AB och XP så länge dom inte skriver att en LHC-spelare fått ett kontrakt med 30.000 spänn i månaden som lön.

Är ju ett otaligt antal gånger jag på ett konstruktivt sätt tagit tag i medias felaktigheter, medan ni då hela tiden känner er manade att hetsa iväg ett mail där ni förklarar att journalisterna i fråga är dumma i huvet och inte har koll på nånting.

När du mailar nämns gissningsvis orden källkritik, moral, patetisk, pinsam och löjlig i samma mening.

Lulekickan:
Jag erkänner...jag har sänkt mig till hans nivå.
Det var dumt att ens försöka diskutera med någon som inte drar sig för att generalisera och överdriva, men så är det väl om man inte har hunnit bli så gammal...

Robert P:
Nu är du där igen...
"Du och dina polare..."

Generaliseringar och överdrifter....

Bagarsmurfen: Och du vet hur gammal Robert är? Jag vet.

Hur anser du att LHC borde agera för att inte äventyra elitlicensen?

Bagarsmurfen:

Generellt kan man väl säga att den som börjar komma med personangrepp på regelbundet basis är en som känner sig underlägsen i debatten.
Tänk på det till nästa gång du försöker dig på att föra en konversation med någon.

Bagarsmurfen:

Så du menar att dina polare har samma åsikt som jag, och att LHC faktiskt betalar höga löner och att Melin faktiskt saknar moral?

Isåfall generaliserar jag. Förlåt.

Robert lille, du behöver nog ta en paus från dator, du svamlar ju bara...

Bagarsmurfen:

Det verkar som att du har problem, hörru.

Lulekickan:
Det märks på hans sätt att resonera...
Ta bara hans tolkning av det jag menade med generalisering som exempel....=D

Beträffande LHC:s elitlicens så kommer det inte att vara någon fara - sponsorer (och, om ett par år iom den nya arenan, kraftigt ökade publikintäkter) grejar sådant.

knaskamilla: Han är Linkpingare. Det i sig borde ju vara ett stort problem.

Bagarsmurfen:

Jag misstänker att alla dina sk. diskussioner, där du anser annorlunda än någon annan, slutar exakt likadant. Att du börjar påpeka att personen inte är gammal och att den är liten och finnig?

På det där viset agerar förlorare. Du skämmer bara ut dig själv. Ta det som ett gott råd. Lägg om din taktik i framtiden. När du känner att du inte har något att komma med - sluta skriva innan du börjar ta till dina personangrepp.

knaskamilla:
Japp, en liten Robert som hatar LHC:are och som inte drar sig för att generalisera och överdriva...

Lulekickan:

Förvisso.

Bagarsmurfen: Varför grejade sponsorerna det inte den här säsongen då? Varför går LHC 5 mille back? Kan det bero på att budgeten saknat verklighetsförankring?

Bagarsmurfen:

Tycker dina LHC-polare som du, eller tycker dom som mig?

Bagarsmurfen:

Skräll. Där kom LHC-hatet in i det hela också. Alla som säger emot LHC eller en LHC:are hatar LHC.

Skrämmande. Inte överraskande, men skrämmande.

Tomas Ros
Patrik Thornéus
Mats Wennerholm
Thomas Malmquist
Mattias Ek
Daniel Berglund

Räcker väl så. Kokade det över rejält nu?

Robert P:

Jag mindes just vad LHC-fansen körde med för argument i debatterna i höstas, när det klagades på deras satsning: "Ni är bara avundsjuka". Jag undrar om de fortfarande tror det?

Bagarsmurfen: Jag kan ju tillägga att det är amatörmässigt att - vilket LHC som enda klubb har gjort - budgetera med slutspel och de bonusar man får från sponsorerna om man når slutspel, liksom det är amatörmässigt att budgetera med 8-9 miljoner från Hockeyligan när Hockeyligan har sagt 7 och vilket slutade på 6,någonting miljoner då Hockeyligan misslyckades att greja en ny huvudsponsor och inte lät klubbarna sälja mittcirkelreklamen istället. LHC handlar för pengar de inte har - det är farligt.

Robert P:
Sorry, men du har fel...Detta har bara hänt med dig, så detta gäller nog snarare dig och din inställning till LHC:are..

Ta ett gott råd och lägg ner dina överdrifter och generaliseringar, så kanske folk som inte tycker som dig kan diskutera med dig.

Ditt sätt att avfärda Melin som en oproffsig tränare utan som helst belägg, sänkte dig åtskilliga steg i mina ögon. Det ÄR och kommer ALLTID att vara skrattretande att läsa sådana uttalande som i bästa falla bygger på en stackars sensationslysten "journalist" och dina allmänna åsikter.
Tragiskt att intresse för fakta lyser med sin frånvaro.

knaskamilla:

De mest mediahatande LHC-fansen är en kul historia i sig faktiskt. Dom satt i två elitseriesäsonger och hatade media för att media inte skrev så mkt om Stora Stolta. Att dom tippade Stora Stolta sist osv.
Gör man det så hatar man LHC.

När LHC sedan valde att börja satsa, med Michael A Helber i spetsen, och tidningarna skrev upp LHC så började man hata media för att media sabbade för LHC och gjorde dom till ett hypat lag som alla andra skulle börja hata.
När media således också tippade LHC högt i tabellen så var det också av hat, för att man ville sätta höga krav på LHC för att kunna skriva om floppen när det gick åt helvete.

De journalister som resonerade i banorna att LHC kanske inte ens skulle nå slutspel trots miljonbygget, dom hatade också LHC. Men det var av den ett år äldre principen.

Man kan alltså se ett uppenbart mönster att man faktiskt vill få det till att alla är emot dom. Kanske anser dom sig finna nån sorts starkare genenskap genom det?

knaskamilla: Ja, vilken klubb som helst drömmer ju om att gå minst 5 mille back. Klart vi är avundsjuka.

Lulekickan:
Jaså...kolla då länktips...
Ponera att en tränare sparkades TROTS att laget låg bra till enligt deras "officiella budgeterade placering"...

Bagarsmurfen:

Melin är oproffsig. Det är uselt att göra klart med en klubb som man ska möta i Kvalserien, och att sedan kalla sig själv proffsig nog att hantera situationen samtidigt som man efter matcherna mot sin nya arbetsgivare står och snackar om "delade känslor".

De delade känslorna skvallrar om att den där proffsigheten kanske inte riktigt var hundraprocentig.
Hur du misslyckas se det är för mig en gåta.

Bagarsmurfen:

Vad förlorade LHC på att sparka Matte när dom plockade in en tränare dom redan betalade för?
Du bevisar ingenting med det där.

Robert P:
Jaså, var det så?

Bagarsmurfen: Återigen anser du att vi skall gå efter något som står i massmedia (jag lyckades för övrigt inte öppna länktipset). Kan du kanske lista vilka artiklar vi skall ta som absolut sanning och vilka som är lögn och förbannad dikt? Det skulle underlätta. Faktum är att LHC gör ett jätteminus, men det blir du nog varse om rätt snart.

Lulekickan:

De som säger Froza Stora Stolta är sanning. De som säger att LHC är dåliga, LHC kom sist och att LHC betalar sina spelare pengar är bluff.

Bagarsmurfen: Att LHC redan betalade för honom? Visst var det så, han stod fortfarande under kontrakt vilket gjorde det till en smidig lösning för en club som redan handlat upp alla pengar de inte ens hade.

Lulekickan:
Förresten angående mittenreklamen så var det just bara LHC som grejade det, så du kan ju då gissa varför det inte blev något mer med det...
HL är en sann demokrati där majoriteten styr - nu vet du det.

Bagarsmurfen:

Stora Stolta grejar allt.

Allihopa:
Visst är det intressant att ställa frågor om saker man ändå inte bryr sig om att få veta svaret på...

Väx upp!

Lulekickan:
Vet du vad en budget är för något?

Ja, det var ett svårt ord, men försök iaf att slå upp det i någon ordbok...

Bagarsmurfen:

Att du verkar snöa in dig en del på att folk är icke-gamla, att folk ska växa upp och att folk är lille du tyder på att du själv torde ha en ålder nånstans kring 17-20 och har en längtan om att själv få bli man.

"Bagarsmurfen: Återigen anser du att vi skall gå efter något som står i massmedia (jag lyckades för övrigt inte öppna länktipset). Kan du kanske lista vilka artiklar vi skall ta som absolut sanning och vilka som är lögn och förbannad dikt? Det skulle underlätta. Faktum är att LHC gör ett jätteminus, men det blir du nog varse om rätt snart."

www.expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?d=355&a=26938

Bagarsmurfen: Que? Ingen klubb fick sälja mittcirkelreklamen även om t ex LHF lätt kunnat göra det. Hockeyligan som sådan ansvarar för att fixa sina sponsorer, vilket de ju nu inte lyckades så bra med. Däremot lyckades de fixa det till slutspelet vilket gav några kronor i alla fall.

Bagarsmurfen: Jag är väl medveten om vad en budget är eftersom jag själv är med och upprättar sådana. Gör inte bort dig mer än du redan har gjort.

Robert P:
Nä, kom du på det där alldeles själv?
Är du sääker på att du inte bara härmas?

Bagarsmurfen:

Ett tips: Ryck ut nätsladden som sitter bak på datorn.

Lulekickan:
Du för ursäkta, men jag tappade intresset för att diskutera för länge sedan...Konstigt att ni inte tycks ha fattat det...=/

Ber så hemskt mycket om ursäkt, för några av dina funderingar är intressanta - får se ifall jag lyckas ignorera Robert, den ödmjuke (hans ord) imorgon och svarar på dina...

scim:
Ett tips: ta scootern ut på umeälv...

Bagarsmurfen:

Jag äger varken vattenskoter eller snöskoter, enbart en delvis växeldefekt crescent.

scim:

Menade han inte en sådan där mopedscooter?

scim:
Då blir det svårare...

Bagarsmurfen: Ungefär när diskussionen övergick till mer allvarliga frågor, som hur Linkping ska greja elitlicensen när de även i fortsättningen verkar ha tänkt handla huvudlöst, elle?

Robert är förmodligen mer insatt än majoriteten på HS så jag tycker nog inte att du skall ignorera hans åsikter hur som helst. Att du finner dem obehagliga eftersom du inte verkar särskilt klarsynt när det gäller Cluben är en annan sak.

knaskamilla:

Jag vet inte vad man kör där nere i linkping, limousine kanske?
Har du föresten förflyttat din oneliner-produktion till denna bok, kamilla?

scim:

Jag tänkte mest att ifall han menar snö- eller vattenskoter så stavade han ju fel... Flyttat? Nejdå. Du behöver inte oroa dig!

« · 265071 · »