Bagarsmurfen: Ber om ursäkt för att jag lackade ur - men där RobertP är bara för mycket... Först kunde killen inte förstå varför Brynäsare inte kunde visa mer förståelse över förlusten "de hade ju ställt upp med 6 juniorer"... Sedan påstår han det ena (att det bara var jag "och mina polare" som inte tyckte att Persson agerande var snyggt) och sedan det andra (att ingen har påstått att Perssons agerande var snyggt)...=/
Lulekickan: BRA uttalande...mycket bra.. Eh, bara för att jag inte finner någon som helst lust att diskutera saken med er om det nu, så måste det ju vara så...
Lulekickan: Enligt Brynäs ordförande hade han fått ett mail av Crippe Mård idag där Mård tydligen skrivit nåt om att BIF åkt upp med ett juniorlag till Skellefteå.
Inte konstigt att folk anser att BIF var elaka när dom inte kan ta reda på fakta.
Robert P: Fy skäms på dig. Cluben har alltid rätt. Och har de fel så är det ändå rätt enligt deras logik. Ungefär som tidningarna alltid har fel när de egentligen har rätt, och tvärtom.
Hmm. Såg just det där om Tavve i Schtaan. Blir intressant att se vad Tavve kan göra met ett lag och ett material som är sådana höjdare jämfört med det mostånd de möter i Allsvenskan. Kan de vara lika bra hemma, och bli bättre borta? I så fall kommer de att bli minst en placering bättre än i år, i kvalserien. Spännnnande!
Sven Savage: Fast Schtaan har ju just blivit en målis kortare, vi får se vad de hittar till den posten. Annars tror jag säkert att Tavve kan vara rätt person att föra upp dem i ES. Hoppas det, gärna på bekostnad av Linkping och i andra hand MooDoo.
NuMountain: Linkping har väl varit vidrigare åtminstone den gångna säsongen. Däremot så förefaller deras supportrar - även om de är ungefär lika enögda som MooDooisterna - inte fullt så rabiata som MooDooisterna totalt sett. Har vi tur får vi se The Dräggs vs. White Trash i kvalserien nästa år.
NuMountain: "Öga" menar du väl? Min favoritdövikare är faktiskt en av mina chefer, fast han är totalt hockeyointresserad. I vart fall är han släkt med någon av systrarna S:s flickvän. Verkliga MooDooister är svårare. Med tanke på all skit som postats helt ostört i eran gästbok liksom av MooDooister som besökt LHF:s forum har jag svårt att känna respekt för särskilt många MooDooister.
Lulekickan: Jag tror inte på dig. Inte ens när du säger att din chef är ohockeyintresserad. Jag menar "ögon" eftersom jag vet att det finns ögon bakom cyklopet, även hos modoister, precis som på lulingar. Jag är helt övertygad om att du egentligen är totalt opåverkad av minimalgenomsnittet på diverse fans just på grund av att de inte kan räknas som ett medelgenomsnitt. Jovisst, tautologi på låg nivå, men vaddå, jag tvingas ju till låg nivå, men det tar mig emot.
Har jag inte emellanåt sett enkilda inlägg från dig som varit opåverkade av behovet att synas som lulehjälte? Jo faktiskt. Men varför inte fortsätta att representera dig själv som en individ och sluta låta dig styras av obegåvade fans av allehande slag? Du är en stark person och du vet om det, det syns. Det finns väl ingen anledning att påpeka att vilket yrke eller vilka hedersuppdrag du har för att du skall ingjuta respekt? Jag har full respekt för dig, så orespektfull du än är för alla som du debatterar med. Helt i onödan vad jag kan se. Detta trots den respektlöshet du visar mig emellanåt. Jag kräver inte älskvärdhet från de jag debatterar med, men jag har svårt när personen ifråga inte ser debatten för vad den är, utan går till personangrepp eller stajlar för att vinna poäng på hemmaplan. Så kan jag också göra på hemmaplan om det skulle falla mig in. Men det gör det inte.
Du har fel vad gäller Modoiter rent allmänt och eftersom jag låtit dig göra mig förstådd om ungefär vilket yrke du har, så är jag övertygad om att du spelar ett spel. I alla fall hoppas jag det.
Åkerman: Tavve säger iofs att det inte är helt klart med Schtaan ännu och att han lämnar besked efter helgen, men nog tror jag vi kan utgå från att han hamnar där. Tellström har ni väl redan visat intresse för så det är ju inte särskilt osannolikt att han spelar för er nästa säsong. Hoppas hur som helst att ni får behålla stommen i laget och lyckas bra med nyförvärven. Jag vill se er i ES säsongen 2004/2005.
Lulekickan: Du är nog inte den ende som vill att Schtaan ska spela i ES Säsongen 04/05. Hade som sagt gärna sett er där redan 03/04 men nu blev det tyvärr inte så .Lycka till i NHA nästa säsong.
Portello: Nej, jag såg det. Tavve kanske inte är den muntraste av människor men nog fan skulle han kunna göra ett fullgott jobb med Schtaan. När allt kommer omkring har han ju trots allt tagit LHF till slutspel varenda år.
Lulekickan och Portello: Vi supportrar till olika lag ser ju det som visas i TV och tidningar, oftast. Den biten är ju inte på något sätt Taavolas styrka. Taavolas styrka är att bygga lag, att få bra stämning i ett gäng och att få alla att dra åt samma håll. Dessutom är han inte alls en dålig istränare och coach. Jag tror för min del att Taavola är precis vad Schleffte behöver.
Albert Hall: Wow, här har ni ju verkligen skrivit så tangentbordet smält... ;) Trodde att jag skulle hitta hur många inlägg som helst när jag återvände till HS, men där bedrog jag mig.
Har suttit och ätit gott och druckit gott med vänner men när det började bli riktigt trevligt så fick min kropp för sig att jag borde bli sjuk. Jäklar vad trist. Sitter och känner mig som om jag blivit överkörd av ett antal tåg, för att inte tala om hur huvudet känns. Det kanske till viss del beror på alkoholen...
Bagarsmurfen: Anser du inte att det är osportsligt av Stora Stolta att helt plöstligt ställa Sandberg i mål? Inte en chans att han hade fått stå om matchen gällde nåt.
Hoppas förbundet reagerar. Står klart och tydligt i tävlingsbestämmelserna att man ska spela med bästa möjliga lag.
Bagarsmurfen: Ja, de skall ju t ex ha ett positivt eget kapital. Förluster med mer än 5 mille/säsong är ju inte så bra i det avseendet. Att dra i handbromsen vore ju ett vettigt första steg, fast istället gasas det mer än någonsin.
Bagarsmurfen: Hade inte reagerat ett dugg. Brynäs ställde upp med sitt bästa möjliga lag (flera spelare skadade och de sex bästa juniorerna iväg med diverse landslag). Man hade redan klarat elitserieplatsen och jag satt då knappast och räknade med annat än att Skellefteå skulle vinna.
När jag såg att ett par spelbolag skänkte ut 2x degen på Skellefteåvinst skrattade jag hela vägen till banken.
Lulekickan: Det som begränsar mest här nere är den alldeles för trånga hallen. De enda matcher man inte har behövt trängas i korridoren som packade sillar (nä, tänker inte på spritdränkta sådana) är träningsmatcherna. Den nya hallen (som kommer att bli klar till nästnästa säsong) kommer att betyda mycket för både stadgan och styrkan i ekonomin.
Robert P: Att SAIK skulle vinna har jag aldrig påstått vara något märkvärdigt, så varför ta upp det? Att du inte skulle höja på ögonbrynen ifall ett klart LHC förlorade med samma siffror borta mot Rögle som iom det skulle ha kunnat fått en ypperlig chans att knipa en elitserieplats, tycker jag låter otroligt, men visst....Förklara då snäll och varför du så gärna vräker ut negativa generaliseringar om LHC:are?
Bagarsmurfen: Skulle tycka det vore fullt logiskt om LHC förlorade med 2-11 mot ett bra hemmalag som kämpade för att bättra på sin målskillnad och mötte ett lag som inte hade ett dugg att spela för och saknade flera ordinarie spelare samt sex av sina bästa juniorer.
Bagarsmurfen: Nästnästa säsong ja, men ekonomin måste vara i balans till säsongen 2004/2005. Då duger det inte att trots en jätteförlust fortsätta tokköpa och betala fantasilöner, då blir det ingen elitlicens för er. Fast det är klart, ni kanske går i konkurs innan dess och då är det ju kört i alla fall.
De flesta klubbar började dra i handbromsen långt tidigare. Förra säsongen t ex bantade flera lag sin lönebudget rejält för att inte riskera ekonomin. Fast inte LHC. LHC satsade istället mer än någon annan och gjorde en budget helt utan verklighetsförankring. Hur proffsigt är det?
Lulekickan: LHC:s ekonomi ÄR INTE "körd" och beträffande "tokköpa och betala fantasilöner" så lär ju knappast vi ha några tillförlitliga uppgifter om det - skvallerpressen har ju åtskilliga gånger påstått det ena och det andra, för att antingen, vid de fall de påtagligen har haft helt fel, hänvisa till fall där de åtminstone delvist har haft rätt, eller helt sonika knipa käft när de sanna siffrorna väl kommer fram.
Bagarsmurfen: 33 miljoner kronor i lönebudget är ganska mkt. Då har man tokköpt spelare.
Crippe Mård har ju själv fått förklara att LHC betalar mastiga löner till spelare med motiveringen att dom måste betala mkt pengar för att kunna få dit spelarna.
Lulekickan: LHC:s ekonomi är på långa vägar inte "körd" - det riskeras inte ens så mycket att man måste dra till så drastiska åtgärder som att försöka omförhandla spelarkontrakt...vilket ju vissa andra lag nu gör.
Bagarsmurfen: Jaså, vi får väl se. Jag ville bara ge LHC ett gott råd eftersom Cluuuuben inte på egen hand verkar inse allvaret. Förresten, hur kommer det sig att Mård själv berättar om en förlust på 5-6 mille om det nu hade varit som du önskar att det vore?
"det riskeras inte ens så mycket att man måste dra till så drastiska åtgärder som att försöka omförhandla spelarkontrakt...vilket ju vissa andra lag nu gör"
Skulle det vara ett bevis på att Stora Stolta inte kan få stora ekonomiska problem om man fortsätter som man gör?
Innebär det att om jag kör i 150 på 110-väg så riskerar jag ingenting bara för att jag skiter i att sakta ner när jag ser en poliskontroll?
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Ni bråkar inte. Har jag lyckats med mina amorpilar?
Får jag se en kram? *hoppas*