Albert Hall: Notera att om man titttar på onlinen så ser det ut som om LHF hela tiden har en i båset. Tycker det hela tiden plåppar upp LHF spelare som blir utvisad
Lunkster: Ja det är nog guds fel, när han började låtsas att han inte kände till Kung Linus började Hento sila å det grövsta. I vart fall tror jag att han silar, annars borde han ju inte släppa in varenda skott, typ. Näru, nu får Tavve snart släppa in Gusten Grodslukare istället.
gud: En stoooooor del av inläggen postade jag nog förrförra veckan när jag låg hemma med feber. Det fanns just inte så mycket annat att göra då. Åsså har jag nog postat en hel del idag också när jag tänker efter, det är omöjligt att jobba när man bara har matchen i huvudet. Förresten är det väl onödigt att ha ett liv, man hinner ju inte med så mycket annat än jobbet och hockeyn i alla fall : )
gud: Bra att du ohejar mer på HV, det gör ju vi lulingar av förklarliga skäl också.
Nåja, det är bara att bryta ihop och komma igen. Matcher mot HV brukar ju av tradition vara plågsamma tillställningar så det här är inget att plocka fram snaran för.
Albert Hall: Så kan man ju inte göra. Hur ska vi då fixa fram egna produkter i framtiden? Importera dem från Kladno, som Modo gör? Röva bort små barn och döpa om dem till våra egna?
Lulekickan: Nja kanske du har rätt. Man måste ju tänka på framtiden. Mina självspäkningar, hungerstrejer med mera brukar för det mesta gå över på någon timme. Ingen har varken märkt nått eller brytt sig. :(
Om jag ska försöka hitta nått positivt: 1. Vi verkar ju inte vara helt borta spelmässigt om man tittar på skotten. 2. Rönken och Fagemo gör poäng som dom ska.
gud: Ja, imorgon kommer jag nog att skylla på att jag är deprimerad och för grinig för att jobba, allt för att få en ursäkt att sprida mina visdomsord på HS. Någon kollega som inte vet sitt eget bästa kommer säkerligen att påminna mig om förlusten, och då blir jag ettrigare än Bulan.
Rönnqvist och Linus gör i alla fall vad de ska. Jag tror nog jag måste gifta mig med båda två : )
Lulekickan: Vet att det är förbjudet att ha två fruar i detta land. Men hur är det med att ha två makar? :) Har verkigen Rönken hunnit göra sig värd att gifta sig med??? Lite förtidigt att skrika JA i kyrkan kanske
Lövva: Nog finns det säkert en tredje. Ska bli intressant att höra vad tränare och spelare säger. Hoppas det är Micke A som går på presskonferensen, Taavola säger aldrig nått av värde annat än floskler.
Lulekickan: Det kanske inte är så illa egentligen. Förlust med två mål i Kinarps är ju inte fyskam egentligen. Å "om" inte HV hade fått de där två tidiga målen så vette fan om inte Lule hade kunnat plocka det här! Sista kvarten öka takten! hmm...är nog knappast kvar en kvart men :)
Lövva: Han har ju en 350 kvadrats villa på Bergnäset iaf, med pool och allt, och det ger väl åtminstone några pluspoäng. Dessutom har han ju en lite annan roll än Fagemo. Han skall styra spelet och leda sin femma, hitta passningsvägarna och bidra även defensivt, och det tycker jag hittills att han har gjort på ett alldeles ypperligt sätt. Fagemo är främst värvad som målskytt.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?