Lulekickan: Ska jag tolka det som att du kommer att säga JA i kyrkan. Fan å föresten, jag tror jag har med Magnus Nilsson i ett av mina dream Team. Opps, not good.
Albert Hall: Joo, fast å andra sidan så måste man ju chansa lite. Han kosta ju trots allt bra 450 000. tror jag ska vänta tills efter matchen på torsdag!
Lövva: Nej, jag har övergett de däringa giftermålstankarna. Jag ska leva i synd istället, då kan man ha hur många som helst. Dessutom slipper man krånglet med att skilja sig om man vill byta upp sig.
Albert Hall: Jag försökte förklara det för Lövva tidigare. Jag sa att även om han inte dragit på sig så många utvisningar under försäsongen så misstänker jag att utvisningsminuterna kan rinna iväg bara han blir liiiite för ilsken. Lövva tyckte dock att han ändå är så billig att det inte gör något om han inte gör lika många mål som Kung Fagemo, och trodde att han inte alls kommer att dra på sig så mycket utvisningar.
Vem ser ut att få rätt Lövva. Va? Va? *självgod som fan* : )
Lulekickan: Men du har bara glömt en sak. Det återstår 49 matcher så man ska väl inte dra alla slutsatser redan. Aldrig hört talats om att ödmjukhet är det bästa anfallet :)
Va ni än gör, om ni vill hålla humöret någalunda uppe, så kolla INTE tabellen.
Albert Hall: Vet inte, eller Vettej. Finnen har han säkert med iaf, men han är ju ingen slagskämpe på det sättet. Wernblom ligger väl också bra till om man absolut ska ha med spelare som drar på sig mycket utvisningar.
Albert Hall: En femte positiv sak. Vi vann tredje med 3-1. Säger som Lars-Tommy, eller kanske Ulf-Mikalel: Det är bra, det är positivt, det tar vi med oss.
Albert Hall: Det värsta är ändå när det blir mål mitt när man håller på att skriva ett inlägg. Flera gånger har jag hållit på att skicka iväg det mitt i en halvfärdig mening eftersom jag inte vet riktigt hur jag ska bete mig när det blir mål. Jag får nån slags kortslutning.
Lulekickan: det kallas för att simultan förmåga att hålla koll på allt..mål o sånna grejer...;0) och ni tjejer brukar att ha det bättre än oss killar...
Lövva: Något som trots allt är positivt är att vi gjorde 4 mål på bortais, och mot HV till råga på allt. Mot hur många lag gjorde vi 4 eller fler mål/match på bortais förra säsongen? Pölsa, Apor-I-Kastruller, Linkping. Vilka mer? Någon som minns utan att man ska behöva gå igenom en massa matchrapporter och annat.
gud: Under en hockeymatch har jag ingen simultankapacitet. Jantagligen har jag knappt ens någon hjärnverksamhet heller då. Jag blir extremt enögd, fanatisk och är som en enda stor samling känslor hela jag. Hopp, glädje, förtvivlan, ilska, bitterhet, kärlek, oro, rädsla, sorg, mod, stolthet...
Lulekickan: just det,har för mig att premiären i fjol slutade mällös för Luleå liksom flera matcher därefer.verrkar ju lättare att få in pucken i år iaf.
Trist med förlust men ändå skönt att dom försökte kämpa sig in i matchen trots 1-5 underläge. Nu är det bara att ta nya tag och vinna över MIF på torsdag. Som uppvärmning blir det nog att se PHC piska upp Kiruna och ta revanch för dom två förlusterna under försäsongen.
Albert Hall: God kväll på er lulingar, det här var ju en riktigt trevlig kväll. Hockey på radion och allt. Trodde bara först att det var någon slags avantgardistisk variant på Sportradion innan jag upptäckte att första kvarten var det BARNRADIO. Vad i h-vete, ska de ta bort ännu mer av tiden för sporten.
Målskyttet verkar ju i alla fall vara i gång. Ifjol gjorde vi inget mål på dom två första matcherna, efter 10 matcher hade vi gjort 14 mål.
Enligt en kille som bor i Jönköping på luleforum så spelade Lule hyggligt och hade bra snurr i Hv zonen stundvis. Ibland blev det dock öppna gator för HV:arna och det finns nog en del kvar att slipa på försvarsspelet. Hento varvade toppinsaster med tavlor. HV vann naturligtvis rättvist.
Albert Hall: Äsch, det var ju kul att höra att propagandasändningar förekommer i Sverige, för ingen annan orsak kan väl finnas till att de använde nästan halva programtiden, kändes det som, till matchen LHC-DIF. Eller det kanske var för att visa hur enormt duktiga de var på att rabbla statistik på före detta Stockholmslagsspelare.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?