Trist med förlust men ändå skönt att dom försökte kämpa sig in i matchen trots 1-5 underläge. Nu är det bara att ta nya tag och vinna över MIF på torsdag. Som uppvärmning blir det nog att se PHC piska upp Kiruna och ta revanch för dom två förlusterna under försäsongen.
Albert Hall: God kväll på er lulingar, det här var ju en riktigt trevlig kväll. Hockey på radion och allt. Trodde bara först att det var någon slags avantgardistisk variant på Sportradion innan jag upptäckte att första kvarten var det BARNRADIO. Vad i h-vete, ska de ta bort ännu mer av tiden för sporten.
Målskyttet verkar ju i alla fall vara i gång. Ifjol gjorde vi inget mål på dom två första matcherna, efter 10 matcher hade vi gjort 14 mål.
Enligt en kille som bor i Jönköping på luleforum så spelade Lule hyggligt och hade bra snurr i Hv zonen stundvis. Ibland blev det dock öppna gator för HV:arna och det finns nog en del kvar att slipa på försvarsspelet. Hento varvade toppinsaster med tavlor. HV vann naturligtvis rättvist.
Albert Hall: Äsch, det var ju kul att höra att propagandasändningar förekommer i Sverige, för ingen annan orsak kan väl finnas till att de använde nästan halva programtiden, kändes det som, till matchen LHC-DIF. Eller det kanske var för att visa hur enormt duktiga de var på att rabbla statistik på före detta Stockholmslagsspelare.
gud: Ja utan det skulle man snabbt bli tokig. Tänk att varenda match bara känna förtvivlan, oro, rädsla, ilska och annat tråkigt. Då skulle hockeyfanatismen närmast vara att likna vid självplågeri. Ungefär som att vara SadoMooDooist eller nåt : )
Portello: Inte för att jag är så inne i reglerna, men jag tor 3-3 ger 0 pinnar. Kanske man måste börja lägga på ett par pytsar mer än man är van vid? Istället för 3-2 ha 5-4 och så? Det verkar kunna rassla rejält numera.....
Zoogin: Inte bara en av den här säsongens svåraste matcher. De senaste åren har HV på bortais varit vårat stora spöke. Vet inte varför vi har haft så svårt för just dem.
Paddan: Kristina Lugn, spelar inte hon med just LHC den här säsongen? Ja just ja, det var Pihl hon hette, hon som har spelat i Modo och åker skridskor lika långsamt som Kristina Lugn pratar : )
Lulekickan: Jäklar, har Pihl sparat håret långt, eller är det något som jag missat? ;) Hmm, måste vara Alvedonen som börjat verka för jag känner mig faktiskt ovanligt lugn och harmonisk.
Albert Hall: Jag tror jag tippade 2-4 så lite poäng borde jag ju få. Jag hade ju rätt i antalet gjorda lulingmål iaf. HV-ditona var det ju lite sämre med...
Lulekickan: Kanske du får 3 poäng. Du är fyra mål fel men har fel segrare. Isåfall ligger vi lika. Huuuu... så spännande! Och nu är det bara 49 omgångar kvar. Börjar hetta till lite.... :-)
Paddan: Fasen enligt mina teorier får du sex poäng och tar en klar ledning här på HS. Fast jag får inte riktigt ihop mina teorier... Det är nått som inte stämmer.
Lulekickan: Nja jag har ibland blivit förfånad när jag fått poäng och tyckt att jag varit helt fel. Men ungefär så här har jag fattat det, genom erfarenhet, utan att ha läst regler:
Vid rätt segare och helt rätt resultat får man 15 poäng, varav 3 av poängen är för att man har rätt segrare. Sen får man 3 poängs avdrag för varje mål man ligger fel. Men det är nått som inte stämmer likförbannat.
Albert Hall: Lika bra vi reder ut det här på en gång. Så här är reglerna enligt vad som framgår på officiella:
Antalet poäng beräknas efter hur nära det riktiga resultatet man har tippat. En måldifferens räknas ut som summan av antalet fel på hemma- respektive bortalagets mål. Ex. Om man tippat 5-2 men resultatet blir 4-5 så är måldifferensen: (5-4) + (5-2) = 4 mål.
OBS! Inga poäng utdelas om måldifferensen är större än 4 mål.
Om man tippat mindre än 4 mål fel fördelas poängen enligt:
13p för 0 måls differens 10p för 1 måls differens 7p för 2 måls differens 4p för 3 måls differens 1p för 4 måls differens Dessutom: 2p om man tippat rätt segrare 3p om man tippat oavgjort och resultatet blev oavgjort
Fusk att du kan bli trött så här tidigt. Jag verkar aldrig bli trött, eller i vart fall blir jag det alldeles för sent för att jag skall hinna få så mycket sömn som jag skulle behöva.
Lulekickan: Faaan, då får ju du 1 poäng och jag 0! Och ändå tippade jag en klar HV seger och du en klar luleseger. Konstiga regler...... :-( Paddan får i alla fall 6 poäng.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Välkommen